SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 02. - 17:55

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 20. - 16:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Változatlanúl nagyon szépen néz ki, légyszives betartani SRY mester javaslatát.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 21. - 6:49 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Szilárdka!

Az, hogy nagyon elmegy reális lehetőség. Szerencsére általában csak
jól beállított, berepült gépek szoktak kimenni a világból, de
természetesen ez előfordulhat egy pályafutása elején lévő géppel is.
Az nagyon fontos, hogy legyen hely a reptetésnek. Egy CO2 motoros
modell nagyon nagy távolságokat képes megtenni, főleg, ha van egy kis
szél is. A legjobb amikor enyhe szél van és jó erős napsütés. A temik
emeli a szél meg tolja, na ilyenkor több kilóméter is lehet a megrepült
táv.

Nagyon fontos, hogy figyeld a modellt merre megy. Ha teheted "menj
vele" az az szaladj utánna. Ez nem veszélytelen, mert felfele nézve
szaladni egy mezőn.....hát az csúnyán végződhet, viszont figyelni kell
reptében a modellt, mert az ember távolságérzékelése nagyon rossz a
levegőben lévő tárgyakat illetően. Amit te hiszel, hogy milyen messze
van az biztosan nem úgy van. Amíg közelebb van a modell akkor
általában alulbecsüli a szemlélő a távolságot, ha messzebb van akkor
meg túl. Ennek akkor van jelentősége, ha elveszted szem elől a modellt
és keresni kezded, biztosan nem ott lesz ahol gondolod, hogy lennie kéne.

Ha mégis szemelől tévesztenéd akkor a módszer az, hogy jelöld meg a
helyet ahol éppen állsz (fűcsomóval, gallyal akármivel) és jegyezd meg,
illetve jelöld meg az irányt ahol utoljára láttad a gépet. Így időnként ehez
a stabil viszonyítási ponthoz visszatérhetsz a keresés során. Egy mezőn
bolyongva nagyon el lehet ám menni a helyes irányból, akár száz
métereket is, és ha nem jelölöd meg a viszonítási pontokat akkor soha
nem fogsz visszatalálni a helyes útra, arra a vonalra amin a modell van
valahol.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 21. - 23:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet!

Természetesen az itt leírtakat szentírásnak veszem és igyekszem betartartani.
Délelőtt volt egy kis időm és kijavítottam a repcsit. Az egész orrát kivágtam és egy deprontálcából pótoltam, Súlypontot utána állítottam. Így ismét szárnyalásra készen áll.
Kép
Kép
Kép
Kép
Délután kiakartam menni a mezőre de elkezdett szakadni az eső. Talán hétvégére jobb idő lesz.

Üdv.: Szilárd!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 22. - 6:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A motor jobbra huzatása - 2fok kb. - MEGVAN?

Kép

Nem rólad szól!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 22. - 9:04 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
szilardka írta:
...........
Délelőtt volt egy kis időm és kijavítottam a repcsit. Az egész orrát kivágtam és egy deprontálcából pótoltam, Súlypontot utána állítottam. Így ismét szárnyalásra készen áll.


Na ezt a hozzáállást már nagyon tudom díjjazni. Különösen, hogy
háztáji anyagokból (deprontálca) oldottad meg a problémát, ez a
gondolkodó, kreatív hozzáállás különbözteti meg a modellezést a
játéktól.

JÓ REPÜLÉST!

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 23. - 6:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm! :)

Igen megvan a 2fok. Ellenőríztem.
Várom a szebb időt. Remélem nem lesz semmi gond.

Üdv.: Szilárd.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 23. - 6:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ok! Jó repülést!Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 23. - 21:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözletem a Mestereknek.

Ma délután ismét megpróbáltam röptetni. Egy kicsit fújdogált a szél is de nem volt szerintem vészes. És akkor jutott eszembe a legfontosabb kérdés amit nem kérdeztem meg itt. Széllel szembe vagy széllel háttal kell eldobni. Mint, ha valahol olvastam volna, hogy széllel szemben de nem voltam benne biztos. Én elengedtem széllel szembe és valami nagyon csúnyán megfordult és ismét katasztrófa.
Kép
Ismét javítunk. Lassacskán elmehetnék szobrásznak, megalkottam a Tourist mellszobrát.
Kép
egyelőre még csak tömör hungarocell, majd még a közepét kiszedem
Fojt. köv.

Üdv.: Szilárd.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 24. - 8:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Szilárdka!

Így születik a modellező :D :D :D :D .... meg amúgy is a modellezés
egy szerelem....csak szerelem-csak szerelem... :!:

Egyébként meg minden gépet széllel szemben indítunk, kivéve a
CO2 motorost meg a gumimotorost. Azokat a szélirányra egy 25-30
fokos szögben kell indítani, tehát nem pont szemben a széllel mert akkor
felkapja az orrát, felmegy 2-3 méterre, átesik és beleáll a földbe.
Szóval a szélirányra 25-30 fokban járó motorral VÍZSZINTESEN vagy
KISSÉ LEFELÉ kell megtolni és elengedni. FELFELÉ ERŐVEL SOHA
NE DOBD MEG !!!!!
mert akkor biztosan törni fog. Ha elég a motorjárat
akkor a vízszintes, vagy enyhén lefelé dobásból szépen "kihúzza magát"
és emelkedni fog. Erősen sem szabad megdobni, mert attól is
felkapja az orrát és törés. Kb úgy kell indítani, mint amikor darts-ot
dobsz, egy olyasmi finom toló-lökő mozdulattal.
Mivel a szélirányra oldalt dobod kissé, a szél megemeli a szél felőli
szárnyat és kifordulásra, kőrözésre készteti a modellt. Az hogy a modell
induláskor a jobb vagy a bal szárny "alá" kapja-e szelet modellfüggő,
próbálgatni kell. Ha szembe dobod a széllel akkor mindkét szárnyat
megemeli a szél és nem kőrözés, hanem törés lesz a mutatványból.

Ne keseredj el, CO2 modellt reptetni nem könnyű dolog, gyakorlat
és türelem kell hozzá. Mire megszerzed a kellő tapasztalatot még
párszor újra fogod szobrászkorni a gépet :roll:

Szerintem nagyjából leírtam ami fontos, ha valami kimaradt akkor
Antikos kollégát kérem korrigáljon.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 24. - 13:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!

Gondoltam én, hogy ez így nem lesz jó. De most már biztosan tudom, egy újabb tapasztalattal lettem gazdagabb. :D

Köszönöm ezt a rengeteg segítséget, amit itt kaptam.
Az a helyzet, hogy egyre jobban tetszik ez a dolog, valami varázsa van az egésznek. Ott ültem a fűben több mint 2 órát és vártam, hogy csillapodjon a szellő. Mikor összetört már a javításán gondolkodtam, mi van itthon amivel még az este folyamán kitudom javítani.
Nagyjából készen is vagyok.
Kép
És ilyen lett. Egy kicsit Frankenstenes de nekem tetszik így is.
Kép
Gyönyörű idő van és megyek ki a rétre. Igyekszem nem összetörni. :D :D :D
Üdvözlet mindenkinek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 24. - 17:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Repült! :D :D :D :D
Gyönyörűen repült. Jól meg is futtatott a derékig érő fűben. Hihetetlen szép látvány volt. :D Az első repülésnél nagyon oldalra billent és csak körbe repült és elég durván landolt de nem lett semmi baja. A másodiknál ismerős látvány volt, orral a földbe. Egy kicsit meggyűrődött és elhagytam a farkából a súlyt. A gyűrődés nem vészes sőt szerintem ettől lett jó mivel a motor ettől még jobban jobbra húzott. Szerencsére volt kint még egy modellező és megkínált néhány ólomgolyóval. A harmadik repülés, na az volt az igazi. Lazán eldobtam és REPÜL de még milyen szépen. Aztán meg futás. 4. nem volt mert az égiek közbe szóltak. Nagy szél meg fekete felhők. Majd legközelebb.

Még egyszer nagyon köszönöm a rengeteg segítséget.

Üdv.: Szilárdka! :D :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 24. - 17:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Gratulálok, és sose gyógyulj ki ebből a fertőzésből. :D

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 24. - 20:23 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
szilardka írta:
Repült! :D :D :D :D
Gyönyörűen repült. Jól meg is futtatott a derékig érő fűben. Hihetetlen szép látvány volt. :D................


És itt a vég, Szilárdka neked véged van! Most már modellező maradsz,
ha akarod, ha nem. Sokan vannak akik eljutnak eddig az élményig, aztán
leteszik a gépet, de akár hogy is forog az élet egy idő után csak az ember
kezébe kerül újra és újra, nincs menekvés :D :D :D :D :D :D Persze
az az igazi ha már le sem teszed többet. Most a repülőgép, aztán jönnek
a hajók , a vonatok stb...... nincs megállás, a lejtő meredek és
csúszós.

Egyébként éredemes így utólag végiggondolni a sikeres repülés
folyamatát, minden egyes részelemet, momentumot felidézni. Így rá
lehet jönni, hogy mi a siker kulcsa.

További jó repüléseket.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 26. - 13:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm! Üdvözlök mindenkit.
Ezt nem is lehet abbahagyni, hiszen fantasztikus élmény. Bér minden ember ilyen betegségben szenvedne "DE JÓ IS LENNE"

Rengeteget gondolkodtam, hogy mi lehetett a probléma. Az első ami eszembe jutott és szerintem ez volt a fő probléma, hogy far nehéz volt. Antikos amit írt, hogy a főtartónál legyen a súlypont. Én teljesen vízszintre súlyoztam oda. Amikor ott kint elmaradt a súly és utána egy kicsit orr nehézre súlyoztuk és lám repült. Meg a motor is az eséstől még jobban jobbra húzott. Szerintem a kettő együtt megoldotta a problémát. De az is lehet, hogy a repcsi unta már, hogy állandóan a földhöz csapódik és beállította magát ill. rávezetett. :D :D :D

Ma ismét nagy öröm ért. Sikerült szereznem még egy ilyen kis ékszert.
Kép
Látszik, hogy használva volt, egy kis gépészkedéssel pillanatok alatt életre keltettem. A töltőn a tüske ami kiszúrja a patront nem volt jó mert a peremén volt a kis lyuk és a gumitömítés teljesen eltömítette így a patronba maradt az összes nafta. Fogtam egy 1mm fúrót és középen óvatosan átfúrtam utána meg egy 1,5-sel kitágítottam ez után meg ferdén lereszeltem a hegyét. Így most már hibátlanul működik az is. Még a mocin csöveket kell cseréljek de azt majd akkor amikor beépítésre kerül.

Üdv.: Szilárdka :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 26. - 17:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Lehet, hogy a 2 fok jobbra huzatás sok volt, mert a vezérsik miatt már lehetett benne némi elhuzatás.

A súlypont sem mindig a főtartónál van ez ténylegesen a beállításnál alakúl ki. Itt is lehetett a vizszintes vezérsikon némi felfelé csavarodás.

Ezek a vezérsiknál tapasztalható csavarodások alig szemmel láthatóak. Minden start elött a vezérsikok állását ellenőrizni szükséges.

De az a lényeg, hogy jól repül!

Ismét csak gratulálok.Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség