SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 19. - 15:28

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 121 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Gödény II. projekt
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 11. - 8:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Mindenki :D

Többen érdeklődtek már a lapátkerekes tolóhajó után, többek között Michael, Gőzgépész, stb ... stb.
A hétvégi viharkár miatt négy napig sajnos nem voltam online :D , de most bepótolom.
Z. Feri barátunkkal történő levelezésemből kiderül, hogy mi a véleményem hajó építéséről. Több szemontból Gőzgépész barátunkkal egyetértve, maradtunk a fa hajó, legyen FA hajó elvnél.
Gödény II projekt erről szól.
Az eddig elkészült hajó minden darabja csapolással, faszögeléssel és ragasztással készült. :D
Nem mondom, babrás, de megéri.
http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_001.jpg
http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_002.jpg
http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_003.jpg
http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_004.jpg
http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_005.jpg

Volt közben persze segítségem is. :D

http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_006.jpg
http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_007.jpg
http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_008.jpg
http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_009.jpg
http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_010.jpg

Magáról az úszótestről, csak annyit, a Walrus teste hosszabb változatban.
A gőzgép egy francia tervezésű kéthengeres gép lesz.
A rajzait is fel fogom tenni később, de előljáróban annyit, hogy B.Laci gőzgépéhez nagyon hasonlít. Az eltérés csak annyi, hogy az irányváltó bele van építve a gépvázba, ergo, nem külön szerelvény.
A kazán még tervezés alatt áll. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 11. - 17:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ígéretemhez híven, a gőzgép rajzai:
http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... zgep_1.jpg
http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... zgep_2.jpg

A teljes dokumentációt a honlapomon, a Gödény II alcímen lehet letölteni.
google Manómodell :D

Előző bejegyzésemhez pótlólag csak annyit, Sry kolléga Walrus-a annyira eltalált forma, hogy egészen egyszerűen, vétek lett volna kihagyni a lehetőséget,(nem nekem kell rajzolgatnom) :D
Az úszó test, keresztben kettévágva a Walrus, és betoldva egy ú szelvény. :D
Ennél egyszerűbben nem tudtam leírni.

Michael kérésére reagálva, a hétvégén megrajzolom a komlett hajót.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 12. - 20:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kutakodásom közben megtaláltam GÖDÉNY eredetijét :D

http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... igator.jpg
http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... ator_2.jpg
Megcsinálták a modelljét is, és ami az érdekes, hogy ugyan ő csinálta a végleges, már szép változatát.
http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... ator_1.jpg
http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... ator_3.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 12. - 20:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Manópapa!

Ha gondolod írd meg milyen hosszú hajótest kellene, és kiszerkeztem,
nem sokból tart az eredeti CAD project birtokában. ÉS akkor nem kellen
betoldani a szelvényt sem, csak megnyújtanám a hajótestet a kívánr
méretre.

Nagyon csinos kis masina lesz ez, remélem mihamarabb láthatjuk.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 12. - 21:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Sry :D

580 mm hosszú és 60 mm merülésű.
Gyakorlatilag, a felső 20 mm-es keret áll ki a vízből.
Előre is köszi. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 13. - 6:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló Manópapa
Remélem megkapod a pümet. Amúgy az email címem fent van az oldalon. Megtalálod Hogyan? Kis elektromos sporthajó rovat 2. oldalán.
Köszönöm az eddigi adatokat a hajódról.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 15. - 11:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 15. - 12:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Gödény adatai:

A teljes váz, 2x1-es fenyő, de ez csak a fő keret. Külmérete 180x580 mm.
A felépítmény 1x1 -es fenyőléc, a tető a kazánházon 2x4 mm-es fenyő.
A felépítmény kereteibe 4 mm-es balsa lap betét kerül, amire 6x1 mm-es hasított nád burkolatot ragasztok, benne 4x2 mm-es fenyő merevítésekkel, (andráskereszt) de az csak dísz.
A lapátkerékház 1 cm vastag fenyőből van kivágva, 3 szegmens összecsapolva. Külső átmérő 140 mm, a belső 120 mm.
Minden része csapolva, illetve faszögelve van.
Faszög: hétköznapi esztergált fogpiszkáló. átmérője 2 mm.
Ezt szoktam használni lakáson belül is, például apácarácsnál, amikor a lépcsőházi korlátot csináltam.
Történelmi hajó modellezők ugyan ezt a technológiát használják a palánkolásnál, csak ők 1 mm-es átmérővel, amit bambusznádból húznak.
Ott a 2 mm átmérő már nem lenne esztétikus, csak ha nagyméretű hajót építenének. Úgy 1:10 méretaránnyal.
Az viszont már majdnem hajóácsolás.
A lapátkerék ház burkolata szintén 2x4 mm-es fenyő, a 45 fokos járó lap, (szerelő állás) 2x10 mm.
Ebből adódik, hogy a méretarány 1:20

Ma még teszek fel képeket, mert végre sikerélményem volt. :D :D :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 15. - 14:25 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Manópapa!

Gondolom egyenes és vízszintes fedélzet kell! Ha nem akkor szólj! Ha jól
értemezem akkor 60 mm merülés, és 20 mm szabad oldalmagasság kell,
akkor összesen az oldal 80 mm magas ? Ha ez így van akkor már
szerkesztem is, aztán megnézed és ha nem jó akkor javítom.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 15. - 15:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló Manópapa!

Az adatok alapján elkezdtem a felépítményt lerajzolni a feltet képek alapján. Lenne néhány kérdésem:
lapátkerékház középső tengelye hol helyeszkedik el a teljes vázhoz képest.
milyen magas az felépítmény és enek a méreteire is szükségem lenne.
A gépészeti berendezések milyen anyagok(rézcső, lemez, tömör idomok stb.) lesznek? Azért kérdezem aki megakarja építeni legyen ideje ezeket beszerezni már jóelőre.
A rajzon legyen pár méret feltüntetve mert méret és rajz alapján könnyebb építeni. milyen faipari ragasztót használsz?
Nagyban megsegítené a munkádat és persze időt ha lenne 1 lombfűrész géped.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 15. - 15:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv SRY :D
A teljes oldalmagasság 60 mm. Erre jön rá a felépítmény 20 mm-e. :D
Lényegében, az alsó fedélzet szintje 80 mm. Teljesen sík lapok.

Előre is köszi a rajzot.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 15. - 15:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Már rajzolom is !

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 15. - 16:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Itt az eredmény:

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2643448

A felső az 580x60 -as méretre konvertált hajótest forma. Az alsó meg
az eredeti forma egy betoldott 230 mm-es darabbal. Melyik legyen?
Illetve mit változtassak rajtuk.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 15. - 16:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Michael :D

A lapátkerék tengejtávolsága a hajó elejétől 280 mm. (Írtam, hogy a középvonaltól 10 mm-el el van tolva az orr felé.)
A felépítmény 100 mm, de ez becsapós, mert a kazánház fölötti tető, az íves, csak 60 mm. A kormány állás is 100 mm lesz, de odáig még nem jutottam el.
Segítségül még néhány adat:
A hajó tat felöl kezdve, fedélzet hossz 120mm, kazánház 100 mm, gépház 200 mm, első fedélzet 160 mm.
A kazánház és a gépház, belülről egy légtér!!!
Az egész rendszer, 20 mm-es kereten áll, tehát a belmagasság már most is 80 mm a kazánházban. Ehhez add még hozzá a hajótest belméretét, ergo, hely van benne bőven.
Lombfűrész gép valóban jól jönne, de mindigis szerettem kézzel dolgozni. :D

Most épp itt tartok.
Kép
Kép
Kép

A felső áttört rész, a gépház ablaksora. Erre jön a felső fedélzet, a kormányállással (kormányfülke).

Sajnos, rajzolni még mindig lusta voltam. :D
Bár, ami késik....

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 15. - 16:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv SRY!!! :D

Ez gyors volt.
Az alsó rajz az igazi, a betoldott 230 mm-es darabbal.
A felső, átkonvertált rajz is tetszik, csak a kazán, és a gép miatt, jobb az egyenes alj. Könnyebb gazdálkodni benne a hellyel. :D
Elég szép méretes kazánom lesz. :D

Üdv Szilveszter (Manópapa)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 121 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség