SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 20. - 21:12

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 121 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 01. - 20:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tudom, hogy a legegyszerubb az lenne, de hogy nez ki egy hajoban? Az mar szinte csillagmotor....

Kép

Ja, meg a 9x9-es rezrudat kell valamivel kivaltsam, mert azt nem talalok sehol, csak lapos (2x15, 3x10) profilokat. Van nehany tippem, aztan majd elvalik.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 01. - 21:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Gyula :D

A 3x10-es anyagot ne vesd el. Az én tervemben abból van a gép váz.
Ha végképp nem találsz 9x9-est, írd meg és küldök.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 01. - 21:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
gyula írta:
Tudom, hogy a legegyszerubb az lenne, de hogy nez ki egy hajoban? Az mar szinte csillagmotor....


Hát így :D
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... id/2819293

Szerintem nem olyan vészes. Ha nem elég figyelmes az ember először
észre sem veszi a másik két hengert. Megjegyzem ez az egyik
legcsendesebb, és legfinomabb járású gép amivel eddig találkoztam.

És így néz ki amikor dolgozik:
http://videa.hu/videok/sport/remeny-fog ... 6YRsOXMc5N
A nagy zajongás ne tévesszen meg senkit, az a gázfűtés hangja, a
gépnek nem is hallani a hangját a felvételen, annyira kis csendes.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 02. - 3:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ez tényleg nagyon szép Zsolt. :D

Gyula által feltett kép pedig egyenesen gyönyörű.
A gond, csak az, hogy ezeket a gépeket nem lehet megúszni esztergálás és marás nélkül, mi pedig pont ezen törjük a fejünket.
A te LH 502 géped, ezért jó kiinduló alap, hiszen ott minden jóformán, forrasztva van.
Ha magad elé képzeled TEMESVÁR modelljét, szinte kínálja magát a gép elrendezése, amin én gondolkozom. Gyula soros elrendezése, szintén egyszerűen megoldható.
A jövő héten befejezem a kazánom, és neki állok a GÉP-nek.
Ugyan úgy, ahogy GÖDÉNY II fotókkal lett dokumentálva, a gépet is lépésről lépésre fogom képekkel közölni. Ennél nagyobb segítséget egyelőre nem tudok nyújtani senkinek.
A rajzolással, az a bajom, hogy bár nagyon szeretek rajzolni, egy: kevés időm marad rá, kettő: hozzá szoktam a finom vonalakhoz, és azt nem tudom jó minőségben beszkennelni.
A megoldás a tusrajz lenne, de sajnos fiaim eljátszották Rotring csőtollaimat, így nem tudok körzőt használni.
Ha felvállalod, hogy megrajzolod gépen, (CAD), akkor elküldöm a skicceimet. Az filctoll, és jól látható, csak nem épp esztétikus.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 02. - 13:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hat en valahogy igy szeretnem....

Kép

Persze sok egyszerusitessel, de U profil van a Praktikerben, oszlopoknak csovet gondoltam, benne menetelt ruddal ami szinten kaphato. A csapagyakkat kell meg kitalalni, meg arra isgondoltam, ahogy a "kis gozgepek..."-ben irja, a tengelyre csavart rezdrot, leforrasztva.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 02. - 13:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez se rossz :D

A csapágyak kérdésében két jó lehetőség van.

1.) A helikopter modellekben felhasznált mini golyóscsapágyak
alkalmazása. Ezeket lehet interneten rendelni, jó minőségűek, nagyon
kicsik, és tűrhető az áruk.

2.) Siklócsapágyak készítése. Ehhez jó alapanyag és jó szerszám kell,
speciel a jó szerszám nálam adott, de a jó alapanyag már bajos.
Sajnos most se rendes ónbronzom, se fehérfémem nincs, így egy
rézötvözetből csinálom a csapágyakat. Eddig ez is jó volt, nem verődött
ki, de azért az ónbronz jobb lenne. A csapágyak legyártásához
esztergagép és (ami sokkal fontosabb) profi dörzsárak kellenek. A múlt
héten vettem egy KENNEDY 2 mm H7 dörzsárat 6.500. Ft.,-ért, és ez még
nem számít drágának :? :? :? :?

Ha nincs felszerelés akkor a helikoptercsapágy a legjobb megoldás.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 02. - 13:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
T Gyula!

A csapágyat (golyós) célszerű alkalmazni, abból is legalább 2 db .
A perselyes kivitelt minden esetben mellőzöm hisz minden ellenállást csökkenteni kell, éppen elég lessz azt az ellenállást legyőzni ami a szelepház és a dugattyúház között ébred (súrlódási) no meg a kihajtás.
A csapágy méret 8x4mm vagy 10x5 stb a főtengelytől függ.




A kazánnal kapcsolatban:
akkor lessz jó a kazán ha ezt tudja biztosítani a gőzgépnek folyamatos üzem közben de ez inkább a minimum! A tapasztalat ezt mutatja!

A biztos folyamatos üzemvítel 1-1,5 bár között jön létre függetlenűl attól, hogy a motor 0,5 báron elindul.

A gőzgép első indítása is kb 1,5-2,5 bár, úgy ha nem segítjük az indulásban kézzel! :lol:

Tisztelt Manópapa az igért rajz nincs elfelejtve ( francia gőzgéphez hasonló soros gőzgép), ha a gépgyártás kezdődik vagy egy picit elötte felteszem, nem akarom a hajógyártást megrontani vele, mert akkor mindjárt gépgyártási kérdések jönnek a hajógyártás viszont a háttérbe szorúl :lol:
Az idejét is jelezheted, s alkalomadtán felteszem.
A csillagmotor előnye: rövid hajótestben jobban elfér a 3 henger. no meg az üzembiztosság.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 02. - 14:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Gyula

Csapágy szempontból a legegyszerűbb, szétszedni egy Winchestert, abban minimum 2 db van, mérete 5x9.
Én is azt használom, mert csapágyboltban egy pár, közel 2000.- Ft.
Ismerőseimet már riadóztattam, hogy gyűjtsék a régi Winchestereket. :D
A Feri által küldött "Kis gőzgépek házi készítése" című könyv, inkább csak ötletadó olvasmányként használható, mint modell meghajtásra.
Eleve bizonytalan az indulási forgásirány, vagyis arra pörög, amerre elindítod, még a tolattyús gép is. Ahhoz, hogy stabilan egy irányba induljon, 90, vagy 120 fokban kellene a főtengelyt állítani a 180 helyett.
Az LH 502 mindig egy irányban forog, hacsak a gőz bevezetést nem változtatod.
Ezért jó modellbe.
Nem csak versenyen, hanem játék közben is hasznos a hátramenet. :D

Kedves Laci

Előre is köszönöm a rajzokat, bár a gőzgép készítés egyelőre függőben marad, mert GÖDÉNY II a SRY féle gépet kapja átalakítva.
Komoly Gépgyártásba csak a téli időszakban kezdek, amikor végre a saját hajómat is építhetem. :D
Ez ugyanis, nagyobbik fiamé lesz, névnapi ajándékként.
A következő projekt egy Pilot hajó lesz, a középső fiamnak, és csak utána jöhetek én. :D
Ja, és közben kell csinálnom egy szövőszéket is páromnak, hogy szent legyen a béke. :D

Az én hajóm majd ez lesz.
Kép
Persze, ez is fából, hiszen úgy az igazi.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 02. - 19:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kis kikapcsolódásként, szépítgettem Gödényt. :D

A kormány állás:
Kép
Kép
Kép

Innen már csak az ablakkeretek, a lábrács, a pad, és a helyzetjelző lámpák hiányoznak.
No meg reflektor, hiszen dolgozni éjszaka is kell. :D

Kicsit elkanyarodva Z.F. hulladék hasznosítási projektjéhez, fiaim pálcikás jégkrémeinek pálcái, már gyűlnek. :D
1.5 x 10 mm-es bükk. :D

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 03. - 19:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ma anyagbeszerző kőrútra mentem, ergo, holnap kezdem SRY módosított gépének elkészítését.
Mivel úgy érzem Gyulának is, Michaelnek is, no meg kedves Feri barátunknak is esztergálási gondjai vannak, igyekszem a lehető leg részletesebben dokumentálni képekkel a GÉP! készítését.
Addig is egy kis előzetes a kazánról. :D
Kép
A kazán méretei: 64 mm átmérő a kazán teste, 180 mm hossz.
12 db 8x1 mm-es réz cső a füst cső.
Az alap elv rajza:
Kép
Szép lesz ha elkészül. :D
Most kissé zsúfolt a programom, de a Gőzgépek oldalon nyitott "Kazánok mint modell értékű műtárgyak" című topikon, hamarosan megjelennek róla a képek is.

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy GÖDÉNY megérdemli, hogy belülről is modell legyen.
Utólag végig gondolva, Gőzgépész barátunknak igaza volt.
Kőkapura el kell mennem. :D
Persze, családostól.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 04. - 9:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
T Manópapa!

Hm Hm!

Jól néz ki a kazán rajz! ha így készül el nagyon jól fog kinézni!
Ha jól látom a rajz szerint 4 db 90 fokos törés lessz a füstgáz útban.

Sajnos a tapasztalatok nem csak az enyém azt mutatja nem nyerő. nálunk a modelnél a hatásos nyomás (füstgáz) igen minimális
Normális esetben 1 m kéménynél 5 Pa.

Az ellenállás szempontjából: 1 m egyenes cső ellenállásával egyenlő az 1 db könyöké!

A te esetedben ha 30 cm füstcső lessz függőlegessen ez kb 1,3 Pa nyomást jelent!!! Ezt csökkenti a könyökök ellenállása!

Azt javaslom mielött teljessen elkészül a kazán, modellezd le megfelelő keresztmetszetű natúr csővel a füstjáratot, melyet folyamatossan visszahűtesz 120 fokra. és van környezeti légmozgás. Elvégre a szabadban fog úszni a hajó, nem a műhelyben.

A Strongbownál is meg kellett szüntetnem a Z elhúzást, mert meglehetősen sokszor visszaáramlott a füstgáz! Ezt a deflektor sem tudja megszüntetni.

De azért sok sikert a kazánhoz :lol:

Ui: A súlypontra figyelni kell, az ilyen kazánoknál meglehetősen magasra kerűl!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 04. - 10:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ezen nem lehet ugy segiteni, ahogy a mozdonyosok csinaljak? Vagyis a kemenybe helyezett gozfuvokaval? Itt eleg soknal lehet latni, hoy amig megjon a goznyomas addig rasegitenek egy kis ventilatorral, aztan megnyitjak a fuvokat es az viszi tovabb.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 04. - 12:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mindent lehet, csak működjön.

Meg kell csinálni aztán meglátjuk, erre van a kisérleti időszak :lol:

Bocs ha offoltam!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 04. - 20:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Laci :D

Köszönöm mindkettőtök hozzászólását kazánhoz.
Mivel a rajz csak az alapelvet mutatja, kiegészítem.
A bojler teljes hossza fűtött alulról, így csak két törés van a füstgázok útjában.
A "fáradt gőzt" eredetileg is a kéménybe vezettem volna, hogy növeljem a huzatot. A kémény kialakítása is egyedi, mondhatnám, kísérleti megoldás.
Gödény belső kialakítása kényszerített rá, hogy egy új elképzelést valósítsak meg.
A dolog lényege, hogy a bojlerből, csak egy viszonylag rövid, 50 - 60 mm hosszú 15 mm-es cső áll ki, ami bele csatlakozik egy 22 mm-es csőbe, a tényleges kéménybe.
Az átnyúlás nem több, mint a cső átmérőjének másfélszerese.
Lényegében, megnöveli a huzatot.
Ezért is van nagy szellőző felület a gépházon.
Remélem, beválik, de egy kísérletet mindenféleképpen megér.
A súlypontot igyekszem a leg alacsonyabban tartani. :D

Ha van esetleg ötleted még, nagyon köszönöm.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 06. - 11:57 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Egy nagyon tanulságos kis videó:
http://www.youtube.com/watch?v=Pw-3L37h ... re=related

Szerintem ez a kazán-gép egység túl nagy ebbe a hajóba. És nem elég
hogy túl nehéz, még kicsit előrébb is van beépítve a kelleténél, így
nagyon orrnehéz módon úszik a ketyere. De ez egy kis alkoholos,
egyszerű gép. És ilyet ritkán látni jól működő kivitelben.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 121 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség