Essünk is neki az átalakításnak!
Először is a géptörzs orrában lévő két nagyméretű csavart kell
kivenni. Ezek szolgálnak orrsúlyként. Úgy kell kitekerni őket mint bármely
más csavart , így nem rongálják meg nagyon a törzs orrészét. Nem
utolsó szempont, hogy ezzel a gép könnyebb lesz 14 grammnyi tömeggel.
Ez követően a vízszintes vezérsíkot vegyük kezelésbe. Az előző FÍK
átalakításoknál mindíg gondot jelentett a vezérsíkok flexibilitása. Az
EPP anyagból vágott 6 mm vastag lapok elhajlanak, gyűrődnek, nem
elég szilárdak. A gép így is repképes, de azért jobb ha azok az
irányfelületek egyenesen állnak. Ezért a vízszintes vezérsík kilépőélétől
8 mm-re egy 1,5 mm mély kis árkot kell reszelni az anyagba, erre
vékony (1...1,5 mm) pengéjű tűreszelőt használtam. Először fémvonalzó
mellett egy bevágást készítettem a vezérsakon snicerrel, majd ezt
vezetőként használva kireszeltem a pici árkot.
Ezt követően a vezérsíkot síklapra fektetve súlypokkal rögzítettem, az
árokba 1,5 mm vastag és 320 mm hosszú szénpálcát fektettem amit
pillanatragasztóvan (CA) végig befolyattam. A ragasztó megkötéséig így
lerögzítve maradt a vezérsík.
Ezzel kiküsuzöböltem a káros hajlíkonyságot, gyűrődéseket.
Amíg köt a ragacs méregessünk kicsit.
A szárny fesztávja 780 mm, de ha nem vesszük figyelembe a
lekerekítéseket akkor csak 760 mm. A szárny húrhossza 132mm. Ezekből
az adatokból már számolható is a szárnyfelület A=10,032 dm2. A gép
eredeti "dobálós" verzióban 74 grammos volt, amivel egy igen jó
7,4 gramm/dm2 felületi terhelést kapunk. Sajnos az R/C verzió ilyen
adata ennél sokkal rosszabb lesz a beépített további alkatrészek
tömege miatt.
folyt. köv...
üdv.:SRY