SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 19. - 21:31

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 176 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 29. - 20:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Manópapa!

(Értem én, hogy gőzgép, de mi hajtja?!)
A test szélessége 4.4m, ami 1:20-ban 220mm. A bordák - a nyomtatott rajz szerint - 204mm szélesek. Ha a kettő közti szintkülönbséget egy lejtős ösvénnyel hidalom át, akkor az jön ki, hogy a palánkozásnak 8mm-nek kell lennie. Ha kevesebb a palánk, akkor kevesebb a teljes szélesség, nem fér el rajta rendesen a felépítmény. Ha visszafelé számolok, akkor viszont a bordáknak kell szélesebbnek lenniük. Viszont a hajó hasa - a bordák alsó részén - meghatározott szögben dolgozik, találkozik egymással. Akkor vagy ez nem lesz ok, vagy az oldalmagasság. Továbbá, az fedélzet magassága 130cm az eredetin, ami 1:20-ban 6.5cm. Ez jó is lenne, a bordák magassága 6.2cm, de akkor alul 3mm a palánkozás. Azt viszont nem tartom valószínűnek, hogy az oldalán 8, az alján 3mm a vastagság...

Most azt látom, hogy ezen tudások birtokában kell vennem egy csomó anyagot, és el kell kezdenem valamelyik végét, azt' majd az kiadja a többi részét :? - előbb utóbb.

Kedves GYR!
Az ilyen ellentmondásokat hogy szoktátok feloldani?

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 29. - 21:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Higgyél a géped produkálta 3D rajznak.
Ha 4 mm-es rétegelt lemezt és 8-as balsát használsz, a testet fel tudod építeni szinte méretpontosan.
Ez legyen a kiinduló alapod.
A felépítmény, igaz hogy a látványosabb része, de hajózni nem fog, csak ha viszik. :D
Jó munkát hozzá, és persze sok örömet benne. :D

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 01. - 18:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves gtoth!

Azért lapítok, mert várom a beígért rajzokat, aminek átfutási ideje van. Érdekes, hogy szinte mindenki a tengeri mentő hajóra asszociált, amikor a nevet mondtam. Úgy látszik, hogy az valamiért híres, a kis folyami "munkásnak" pedig csak a szürke dolgos hétköznapok jutottak.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 01. - 18:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia GYR!

Köszönöm, hogy foglalkozol vele! Én az elején mondtam, h. a tengerinek van nagyobb irodalma/tábora. De ez a kihívás, nem? :wink:

Üdv!
g.

(borzasztó vidám vagyok, mert s-modell-t hallgatok :D)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 01. - 21:12 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Szerintem az lehet a tengeri Halny népszerűségének oka, hogy ezt a
hajót építőkészletként meg lehet vásárolni. Sőt a Lengyelek kiadták
papírmodellként is (Ez arrafelé rettentően népszerű. Minden témából
van papírmodelljük, a szolnoki éves makettversenyen egyszer
végignéztem egy ilyen kollekciót. Abban a páncélvonattól az orchideáig
minden volt, több száz készlet.)

Itt épül a papírmodell:
http://www.modelizmas.com/forumas/viewt ... 81425e0517

Fut ez a hajó Graupner Arkona néven is (teljesen azonos a Halny-val,
csak a színe más) . A Revell Arkona készlete egy teljesen másik hajó a
névazonosság ellenére.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3227846

A (tengeri) Halny modellje a tavaszi versenyen a Városligetben.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 02. - 6:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Sry!

Így már érthető. Lám mennyit jelent, ha megjelenik egy létező hajóról a modell. Valahogy így járt a rajnai Düsseldorf tűzoltó hajó is. Ha nem lenne róla modell, talán azt sem tudnánk, hogy létezik.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 02. - 21:18 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nos igen! Bár néha egyáltalán nem értem mi vezeti a cégek
marketingeseinek kezét, mert képesek olyan hajókat, repülőgépeket
"sztárolni" amik sem történelmi, sem műszaki szempontből nem
jelentősek. Pl. százával lehet találni páncélos hadihajó modellt, de a
vértes géphajók történetének három mérföldkövéről (Gloire az első
vértes hajó, HMS Devastation az első korszerú páncélos, és a HMS
Dreadnought az első All big gun ship) még nem láttam ilyen modelleket.
De lehet ha én is kereskedő szemmel nézném a világot, nem
modellezőivel, akkor érteném a dolgot.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 06. - 19:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Gábor

Nem tudom hogy állsz idővel hogy foglalkozz Halny-val, de bízom benne hogy még nem kezdted el.
Az igazság az, hogy megcsapott az Isteni szikra, és megvilágosodám, hajtómű ügyileg. :D
Nincs különösebb gond vele, csak újra kell értelmezni a hátsó rész bordarajzait.
A hét végén lesz egy kis időm, és akkor megcsinálom kartonból, hogy lásd mi a lényege.
A rajzaid jók, csak a vízszintes metszeteken volt egy furcsa vonal, aminek eddig nem láttam a szerepét.
Kiderült, hogy az a fenéklemez a hajtóműnél, egyuttal a kormánylapát alsó vége is oda csatlakozik.
Ha kész leszek vele, felteszem a képet a honlapra, és onnan 1:1 ben ki tudod nyomtatni.

Üdv Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 06. - 19:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Szilveszter!

A tolohajo.5mp.eu <- ez itt a reklám helye volt :D - HALNY alatti képet nézegetve én is rájöttem arra, hogy ott van/lesz egy fenéklemez. Ez délután volt... Illetve azért írtam, hogy a fényképes linkeken van pár olyan kép a hajtásról és kormányzásról, amit Te/Ti meg fogtok érteni - én pedig azután, hogy megmondtátok, mit kell látni :wink:
Szerintem nem csak a kormánylapát, hanem valami egyéb terelő is csatlakozik/van ott. A tat felöli képen balról van egy íves valami, aminek a nyoma látszik a fenéklemezen.

Kezdés: igen, kezdem a polcot az előszobába, hogy legyen helyem feltenni a hajót a helyére - építés közben/után. Ezért rajzolgatok, próbálom a dolgokat rajzilag elhelyezni. De a hétvégén az elejét kicsit faragni szeretném...

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 06. - 20:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Az elejét és a középső részét nyugodtan csinálhatod, azon nem lesz semmi amit változtatni kellene.
Most épp nincs elöttem a rajz, de ha jól emlékszem a 4 től a -1 ig az ami érdekes.
Ott van egy furcsa szerkezet, ami a fényképen is látszik.
Két íves terelő lemez a kormánylapát két oldalán, és a fenéklemez, ami rudakkal kapcsolódik a hajó tat részéhez.
Ezért írtam, hogy a bordarajzok jók, csak a fenéklemez vastagságát esetleg le kell vonni belőlük.
Ezt majd a karton modell megmutatja.

Üdv és jó munkát Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 06. - 20:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem véletlenül indulok onnan ;) A vége nekem öööö még magas.

Két íves terelő lemez a kormánylapát két oldalán, és a fenéklemez, ami rudakkal kapcsolódik a hajó tat részéhez.
Én úgy láttam, hogy ezek mozognak. Az első képen látszik, h. mindkettő be tud fordulni a kormánylapátig. Csak a jobb oldalon lévőnek a tengelye kicsit bezavar a képbe.
A második kép egyértelműen azt mutatja, hogy fordul a dolog. Ott a nyoma a lemezen.
A harmadik képen pedig az látszik, hogy ez miként volt megoldva az eredeti hajón.

DE! Ha ezek az ívek összezárnak, akkor a csavarról lejövő vizet _visszafordítják_ a test mellé. Ez lenne a hátramenet?!

g.

(Az érdeklődők kedviért lsd. a képeket.)

Kép

Kép

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 17. - 11:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Kis kihagyás után ismét itt...
Mutatok néhány képet :wink:
Kép

Kép

Kép
A képeket a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Szóval az elejét kezdtem csinálni. Az első kép a csiszatolás előtti állapot, a másik kettő az eredmény. Nekem tetszik 8)

Úgy gondoltam, hogy ez a tömb az eleje. A lezárásig be fogom zárni teljesen. Ki lehet ezeket fújni purhabbal? Akkor ez lenne borulókamra... Ehhez fog csatlakozni a közepe úgy, hogy az itteni utolsó 2 bordán átfedésben az alja, az oldala pedig a "törésig" nyúlik előre. A középső rész igazándiból nem is csatlakozni fog, hanem összeköti az elejét a végével, és kiegyenlíti a köztes pontatlanságokat. Ott még nem tudom a bordázat sűrűségét, de ennyi nem lesz mint az elején...

Szilveszter! Akkor most kérem a segítséget a végéhez :wink:

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 17. - 11:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Gábor :D

Ez eddig tökéletes.
Ugyan így csinálhatod a végét is, csak a 4-es bordától a -1 ig, az alját rétegelt lemezből csináld, hogy utólag ne okozzon gondot néhány furat.
Az alsó fenéklemez még ráér. :D
Egyébként a két íves terelő lemez szerepe nem a kormányzást segíti, hanem állítható a torló nyomás.
Valamennyire persze segíti a kormányzást is, de az elenyésző.
A lényeg az, hogy szükség esetén, plusz tolóerőt tudnak produkálni a gép teljesítményének növelése (fordulatszám) nélkül.
Ha összébb szűkítik a két terelő között a víz útját, nagyobb sebességgel áramlik ki.
Ha megnézed a fényképeidet, van ott olyan, ahol nyitva van a vezérlő része.
Ott látszik, hogy nem kormányként elfordul, hanem szűkül, vagy tágul.

Üdv Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 17. - 14:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Gábor :D

Utólagos engedelmeddel, feltettem a képeidet a honlapunkra, egy kis kiegészítő szöveggel. :D
http://tolohajo.5mp.eu/web.php?a=tolohajo
Ha lesz még, nyugodtan küld el, és rakom tovább.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 17. - 16:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Szilveszter!

Láttam a tolóhajós oldalt. A leírás teljesen rendben van. Én is ezt gondoltam - a bordák rétegelt lemez, közte balsa -, hogy a puha balsát könnyű lesz formára csiszolni. A bordákat viszont eleve úgy csináltam, hogy azokat az éleket, amelyek csiszolt oldalon vannak, ferdére csináltam. Így a köztest szépen a helyére tudtam csiszolni. Könnyű is volt, és lett egy fél (vajas)doboznyi balsaporom :)
(Ti mivel takarítjátok össze magatok után ezt a finom - mindent alaposan befedő - port?)
Más. Mivel minden új infó számít, még mindig nézem a NET-et. És ezt találtam egy lengyel WIKI oldalon. Tkp. a hajók meghajtása. Úgy nevezi, hogy 'lassú' vízsugár hajtómű. Ami érdekes benne - de a már linkelt képeken látszott - a második propeller, ami látszólag fix.
a link: http://pl.wikipedia.org/wiki/P%C4%99dnik_wodnoodrzutowy
És a kép:
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 176 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség