SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 19. - 13:38

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 176 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 18:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ez egy nagy ötlet Géza :D

Mármint a 40 42-es csavar átalakítása. :D
Valami ilyen megoldás kellene nálam is, csak 2-es menettel nem hiszem hogy találok ekkora csavart.
A statikus kortgyűrűt viszont mindenféleképpen megcsinálom, legfeljebb 32-es csővel ha nem találok nagyobb csavart 25 mm-nél.

Üdv Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 19:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Szia!

Modellboltokban lehet kapni "compact" kihajtást. Ezen a kuplungház, kuplung, tönkcső, tengely, stb... minden egyben megvan.

Vettem olyan 400 - as motorhoz valót amelyiknek a tengelye 2-es, de egy kb 7 mm hosszú réz - belül 2mm menetes kivül 4mm menetes propeller illesztő közdarab volt a tengely végén.

Sajnos nem tudom pontosan hol vettem, a sok bolt közül :-(

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 19:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Köszi az ötletet. :D

Holnap úgyis mennem kell a Bartók Béla útra, onnan nincs messze a Budafoki úti bolt. Megkérdezem tőlük.
Csak le ne ragadjak, mert legkésőbb a 15 35-ös HÉV-vel el kell indulnom Ráckevére, ha hajózni akarok a fiúkkal.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 19:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
A három vagy négyágú propellert hasonlóra alakitod.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

legegyszerübb tengelyt bele, befogni furógépbe, és reszelő v. csiszolóvászon fára feszitve...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 19:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Eszembe jutnak dolgok:

MP JET gyártmány

de ez is hasonló

http://www.toys-port.hu/hu/alkatresz_kihajtas_mind.htm

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 21:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

(Kicsit kellett Anyával biciklizni, de az is jó volt 8) )

Szóval visszafelé, mint a rák.
csavar: ezt a csavart én is láttam. Nagyon szép! És _hasonló_ volt a hajón eredetiben - ez a fényképeken látszik. 4 ágú propellert még nem láttam itthon a boltokban :roll: de keresni fogom ...
A 4mm-es menet nekem bőven jó - szerintem. Nagy hajó, nagy menet :) A beszívás mérete itt sem kicsi: a hajó alján kialakított 'hullám' tkp. azt formázza. Vagy rosszul látom?
Kedves Géza! Ha csinálsz egy skiccet,, annak nagyon örülök! És kérlek rá! Nekem is van egy elképzelésem, kíváncsi vagyok a Tiedre ;) A cső egyébként onnan jött, hogy a hullám után a test alulról zárt - szerintem. Ha az, akkor a víz legjobban egy csőben tud áramlani, nem pedig egy dobozban...
A két terelő lapot - jelen állapotok szerint - mozgósra építem. Pont azért, mert 1. ilyet még nem láttam, 2. Szerintem Ti sem ;) 3. ki szeretném próbálni, hogy ez mit is csinál - utána is ráérek bekötni fixen.

Kihagytam valamit? Akkor majd még jövök!

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 21:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Eltartott egy darabig, amig rájöttem hogy is müködik a kormányzása ennek a hajónak!

Ebböl a képböl minden látszik, csak az apró részletekre ( 2 db !!! ) kell figyelni.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Brilliáns megoldás szerintem, és ami az aranyos 2 db szervóval le is modellezhető !!!


Ha nem jöttök rá segithetek egy kicsit :-) :-)

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 21:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Géza!

Én próbálkozok, mint a kiskutya ;) - ja, és van 2 szervóm,, mert készültem 8)

Tehát, szerintem a kormányzás alapvetően a kormánylapáttal történik. De ha menetben - bárkát tolva - 'helyben' akar fordulni, akkor a lapát kifordít, a terelők zárnak, a motor előre tol. Ennek megfelelően, a vízsugár az egyik oldalra tolódik _erősen_, és fordítja a hajót a bárka körül. Itt egy kép,, amin szerintem ezt látni:
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

A hátramenet zárt terelőkkel - a motor még mindig tol -, a vízsugár a test mellett visszafordul. De ez nagyon nem biztos :)

Nos? Mennyire találtam el?

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 21:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Szia!

Ha megmondod hogy fordul hátramenetben, akkor ugyanarra jöttél rá mint én...

:--)

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 21:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ötletem sincs :D
Az biztos, hogy a lapát előbbre nyúlik, mint ahol a terelők összezárnak. Ennek megfelelően - valamennyire - tudja a 2 oldalra elvezetett vizet szabályozni. Hogy ez elég-e a kormányzáshoz, azt nem tudom.

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 21:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Akkor elárulom.

Az a szép a dologban, hogy ez a szerkezet többféleképpen is müködőképes. Ezeket sorban le is irtam. Az elözőekben befüzött kép gondos vizsgálata adta meg, hogy az építők valójában, hogy oldották meg a dolgot.

Két fontos momentum van. Az egyik, hogy a kormánylapát forgáspontja nem az egyik végpontjához közel, hanem attól távolabb legalább egyharmadára van.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Igy amikor kitéritik teljesen eléfordul a fúvókának és szinte a teljes kifuvott vizet irányba tériti. Ezért előremenetben semmi szükség a segédlapokra!!!

Másik momentum, hogy a segédlapok "rudakon" ülnek, vagyis nem a végpontjuk körül fordulnak be, hanem egy iven mozdulnak a kormánylapáthoz.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Sima hátramenetben a kormánylapát egyenes, fele - fele viz fordul vissza jobbra is meg balra is. Mivel a terelőlapok a kormány forgáspontjához zárnak, a kormány igy is elforditható és akér a vizmennyiség 100%-át az adott terelőlap felé irányitja.... ilyenkor kanyarodik hátrafelé..

A két terelőlap kényszerkapcsolatban, együtt mozog...

Remélem a rajzon még érthetőbb lesz majd...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 22:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
rgform írta:
Az egyik, hogy a kormánylapát forgáspontja nem az egyik végpontjához közel, hanem attól távolabb legalább egyharmadára van.


Ez valóban így van - a rajz alapján is. A tengely 1/3-2/3 arányban osztja a lapátot.

Idézet:
Igy amikor kitéritik teljesen eléfordul a fúvókának és szinte a teljes kifuvott vizet irányba tériti. Ezért előremenetben semmi szükség a segédlapokra!!!


Tehát, szerinted a terelők olyan helyzetben állnak 'nyugalomban', amire a kormánylapát _vége_ rá tud feküdni, és az eleje befordul a vízsugár elé.

Idézet:
Másik momentum, hogy a segédlapok "rudakon" ülnek, vagyis nem a végpontjuk körül fordulnak be, hanem egy iven mozdulnak a kormánylapáthoz.


Igen, ezt láttam én is. A kérdés az - bár lehet, hogy a megoldás egyszerű -, hogy ez a 3 forgáspont, a kormány és a 2 terelő forgáspontja, hogyan helyezkedik el egymáshoz. Illetve kérdés a terelők íve is - ha nem egyezik meg a középpontja a forgásponttal.

Idézet:
Sima hátramenetben a kormánylapát egyenes, fele - fele viz fordul vissza jobbra is meg balra is. Mivel a terelőlapok a kormány forgáspontjához zárnak, a kormány igy is elforditható és akér a vizmennyiség 100%-át az adott terelőlap felé irányitja.... ilyenkor kanyarodik hátrafelé..

A két terelőlap kényszerkapcsolatban, együtt mozog...


Ezt én is így gondoltam :)

Idézet:
Remélem a rajzon még érthetőbb lesz majd...


A rajz azért jó lenne, bár most úgy gondolom, h. értem. Tkp. ezt nem tudtam elmondani ...

Viszont így nincs szükség hátramenetes szabályzóra :!: - jól gondolom :?:

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 29. - 5:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gábor :D
Szervusz Géza :D

Azt hiszem, ott van a kutya elásva, hogy ez a hajó ugye maga mellől szívja el a vizet, ergo, teljesen mindegy, hogy előre, vagy hátra megy e.
Ha így van, akkor valóban nincs szükség irány váltásra.
Viccesen, ez "TOLÓHAJÓ, és NEM TOLATÓ HAJÓ :!: ".
Minden esetre, érdekes elgondolás, amit jó végig gondolni még akkor is, ha esetleg nem így építjük meg.
Kíváncsi vagyok Géza vázlatára, mert bennem is kezd kialakulni egy kép.
Én abból indultam ki, hogy miért szűkül a hajó test hátulja lépcsősen.
(A vízvonal alatti rész, gyakorlatilag /felfogható egy katamarán orrának is/ olyan, mint ha a hajó orra lenne.
A két terelő lap hátramenetben lényegében vízsugár kormány.
Egyes kikötői vontatók orr részén látható két hatalmas fúvóka, amit itt így oldottak meg.
Szerintem. :D

Hajócsavar:
Az, hogy hányas tengely, csak annyiból érdekes, hogy a csavar, amit átalakítunk, milyen menettel rendelkezik.
Én legutóbb SYLKA illetve PACO boltban láttam 50-es csavart, ami igazán jó lenne, annak 4-es tengelye volt.
Azt elcsiszolva 40 mm átmérőre, egészen pofás csavart kapnánk.

Üdv Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 29. - 6:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Üdv!

Esetleg nekem is elküldenétek néhány beszkennelt lapot?

rgform@freemail.hu

Lehet, hogy még több infót ki tudok bányászni belőle...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 29. - 7:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szervusz Géza!

Kaptál pü.-t

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 176 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség