SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 15. - 1:19

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: ...nekifogtam....
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 03. - 20:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Topic Lakók!

Először is nagyon nagy tiszteletem és megbecsülésem szeretném kifejezni mindazoknak akik, aktív, figyelmes és érdeklődő gyerek sereget tud maga köré gyűjteni. :D
Jelentem el kezdetm összerakni a Walrus-omat és nagyon jól haladok. :D Sajna azonban a tervező hibáján kívül eső hibákat véltem felfedezni. :( Mivel nem rendelkezem a leírásokban meghatározott rajzoló progikkal ezért a PDF változatokat töltöttem le. Azért, hogy az összeállítás gyorsan menjen előre sok alkatrész rajzot "mostam át" a balsára. A két oldal lappal nem is volt gond. De amikor elkezdtem összeállítani a hajó szekrényt akkor jöttek ki a bajok. A 2. számú hátfal teljesen jó volt, míg az 1. számú holokfal 146mm helyett csak 140mm volt.
Ugyan így 6mm-rel rövidebb A 3. számú elválasztó fal is. Bátorkodtam vélelmezni, hogy a hajó két oldalfala a tér minden irányában párhuzamos. A két oldalfal távolságát az építési képekről vettem ahol a "sólyára" rá van írva a 152mm.
Lehet, hogy a PDF formátum vagy az én lézer nyomtatóm elcsalta a méreteket? Csodálkoznék rajta mert az 1. és 3. alkatrész egy lapon vannak és a 2. meg egy másikon. :cry:
Mit rontottam el?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 03. - 20:45 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia !

A PDF. is meg a nyomtatód is jó (már a frászt hozod rám, hogy
elszúrtam valamit :twisted: )

A megoldás a következő: Az 1. sz. homlokfal és a 3. sz. közval a
két oldal KÖZÉ kerül. A 2. sz. hátfal pedig kívülről mondhatni nekitolva
az oldalfalaknak zárja le a hajótestet.

Itt látható, hogy a hátfal kívülről csatlakozik:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1283235

Itt meg az, hogy az 1 és 3 alkatrészek a falak között vannak:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1283233

Ha nagyban megnézed a képeket jól fog látszódni mire gondolok.

Ha kérdésed van, akkor szívesen válaszolok, ne kímélj.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 03. - 21:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Ricsi1994!

Nem olyan nagy szám az, mintha egy bowdenes autót hasonlítanánk össze egy RC buggyval. Van egy ellentmondás: a szervók, szabályozók, stb. "megúszása" miatt, tehát olcsón lehet csinálni egy (akár elektromos) irányítást, viszont a kábelcső miatt nagy motor teljesítményre van szükség. De "politechnika" foglalkozásnak (én még azt tanultam) megteszi. Nem kell vigyázni a frekvenciákra, de persze ha a kábelcső lejön menet közben, a hajó megy világgá. Igazán akkor lenne "szép", ha gumimotoros hajóra lehetne rátenni, de ebben nem volt nagy sikerem.
Na mindegy, alkatrészem van, szívesen átadom.

Üdv
KL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 04. - 5:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Sry Mester!

Valóban látom, hogy a homlokfal és a közfal a két oldal közé kerül. Látom azonban azt is, hogy a sólyára rá van írva 152. Gondolom ez mm és a hajó külső méretét jelenti. Ha ebből levonom a 2*3mm oldalfal vastagságot marad 146mm. Viszont az 1. és 3. számú alkatrészek csak 140 mm hosszúak. Annyira nem gond mert vágtam ki újakat és már a fenék borítást ragasztom. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 04. - 8:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Igazad van! Akkor hirtelen nem tudom mi történhetett, de utánna fogok
nézni. Van egyébként egy (még egy :?: ) hiba a tervben és arra nem
tudok rájönni, hogy hol "keletkezik". A tönkcső zsírzó csöve és a
szervo-rádióvevő tartó lemezen lévő furat olyan 4 mm eltérésben vanegymáshoz képest. Ez az eltérés hosszirányú. Már vagy 10 x
átszámoltam a rajz ezen részét és nem tudok rájönni, hogy kerül a 4 mm
hiba a rendszerbe. Viszont építésnél előjön :D

üdv.:SRY


( Ezek nagyon nagy hibák és ez már következményt von maga után!
Modjuk két krémes fizetése a ráckevei cukrázdába, vagy a jutalom ejtőernyős ugrás megvonása, tudod viz felet, éjjel, kismagasságból , szabadesésben.)antiokos.Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 04. - 17:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Inkább fizetem a krémest csak ugranom ne kelljen :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 04. - 18:50 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
sry írta:
( Ezek nagyon nagy hibák és ez már következményt von maga után!
Modjuk két krémes fizetése a ráckevei cukrázdába, vagy a jutalom ejtőernyős ugrás megvonása, tudod viz felet, éjjel, kismagasságból , szabadesésben.)antiokos.Kép


Rendben Antikos Kolléga! Én ugrok, de ha lehet akkor egy Junkers
52-ből szeretném ezt "elkövetni" . Nekem még ezt is megérné, hogy
egy Ju-52-őn utazhassak egyszer. Ha nem ugorhatok Ju-52-ből akkor
viszont az ugrás körülményeit nem lehetne a szolnoki sportreptér felett-
nappal-3000 méterről-bekötve? :D :D :D :D :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 04. - 19:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Ma egy kicsit alakítgattam már a saját modelljeimen is:

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/3757914
Ha valaki emlékszik még az úszódaru prodzsektre, akkor itt a
folytatás.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/3757917
Ez itt a darumechanikát takaró felépítmény, vagy ha szakszerű akarok
lenni, akkor kezelői állás. Azért csináltam meg, mert új kit-tömítő
anyagot szereztem be, és valami saját modellen akartam kipróbálni,
hogy jó-e. Nehogy valamelyik bér-építést rontsam el az új, ismeretlen
anyaggal.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/3757915
Mint látható a kit-anyag bevált, szépen fel lehet csiszolni. A kezelő
meg kapott az ajtajára egy láncot, nehogy kiessen :D :D fő a
munkavédelem.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/3757913
Így fog ez kinézni, ha majd tologatja a tolóhajó.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/3757910
Ez a felépítmény belseje. A hátul alul látható szürke kis kocka az
ellensúly, ami balanszolja a darukart. Az egész szerkezet leemelhető
így a darumechanikához könnyen hozzá lehet férni. Erre a mechanika
bonyolultsága, és szervízigényessége miatt volt szükség.

Most jöhetnek majd a kiegészítők (ha megint lesz kis időm a bérmunkák
között)

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 05. - 10:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Sry Mester!


Nagyon brutál lett a darus gálya! Piszkosul teccik! Arra kérlek, hogy az ott emliített gitt-glett anyag nevét add meg lécci mert olyan stádiumban állok a Walrus-al, hogy a testet lassan glettelhetném illetve alapozhatnám, hogy a fahibákat kijavítsam. Vagy ha van valami más jó módszer nekem az is jó. :)
Egyébként arra gondoltam, hogy 3-4 rétegben alapozásnak megteszi a Walkyd is mert matt lesz, jól csiszolható és utána stabilan megfogja a lakkokat. :)

Egy kis hencegés gyanánt az alábbi linken a kis Walrus jelenlegi állapota látszik.
http://picasaweb.google.hu/otako1/Walrus#


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 05. - 17:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Káldi G. írta:
Szervusztok!

Ez is egy nagyon jó Springer topik-csoport egy általános modellező fórumon:
http://www.modelboatmayhem.co.uk/forum/ ... board=55.0

Az alapszövegben kicsit kevés a kép. Az „angolom” elég gyenge, de azt „kisilabizáltam”, hogy valahol vannak csatolt képek. A számítógépes tapasztalatom sem valami „hatalmas”, így nem találtam rá a képekre. Lehet, hogy be kellene jelentkezni arra a fórumra a hozzájutáshoz?

Ha valaki ismeri a képekhez vezető utat, kérem, írja meg.

Üdv
Gábor


Pontosan. Egy regisztráció, majd bejelentkezés és jön a kép...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 05. - 18:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Üdvözlet!

Megosztanék veletek két dolgot a springeremmel kapcsolatosan. Az egyik az ólom ballaszt kialakítása és elkészitése, a másik a hajótest motorikus szerelvényezésének kialakítása. A képekről majd látjátok elég szorosan összefüggenek ezek a dolgok az esetemben.

FIGYELEM!

Olvassátok el SRY leirását a gipszforma kisütését illetően! Mire én leirtam volna a harmadik fejezetben addigra Ö megelőzőtt, de már régebben is közölt az ólomöntéssel kapcsolatosan "munkavédelmi előírásokat"


Elsőként kell az ólomöntéshez egy vajasdoboz, és némi kék hab. A szükséges mintákat az ólomhoz a kék habból alakítom ki mivel igen finomra csiszolható a felülete...
Két olomtömb kell, az egyik 430g, a másik 730g! Miért kell "felemás"? Az utolsó fényképek választ adnak rá. Mivel a lehető legmélyebb pontra akartam elhelyezni a tömböket, ezért alakjuk követi a hajótest fenékvonalát.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A két darab kék habból kialakított mintát a vajasdoboz aljára helyeztem és alulról modellező gombostűkkel rögzítettem. Ezt követően a dobozt a pereméig kiöntöttem modellgipsszel. A gipsz megkötését követően az a dobozból kiemelhető, majd a kék hab egy sniccerrel ék alakban középen megvágva, néhány darabban kiemelhető egy erősebb csavarhúzó alkalmazásával. A kész öntőminta:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Azután a megolvasztott ólom betölthető az igy kialakitott mintába:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Óvatos kalapácsütésekkel a gipszminta összetörhető és előkerül a két darab ólomöntvény.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Minimális ráspolyozás után majd festés fog következni, de ennek hiánya nem akadályozza meg. hogy a hajóba bepróbáljuk.

folyt köv....

Üdv, Géza


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára rgform 2008 szept. 05. - 19:08-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 05. - 18:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
És rögtön a folytatás:

A hajótest - pontosabban a közepén elhelyezkedő géptér kialakítása:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Mint látható a lehető legkisebbre alakítottam ki, amibe az alkatrészek még kényelmesen szerelhetőek. Az igen vastag oldalfalak kék habbal vannak töltve, biztosítva az úszóképességet még akkor is ha vízzel megtelik + 1 db kecskebéka ugrik rá :-)

Két rétegelt lemez szerelőfal van beragasztva. A hátsó a szervót és a tönkcső végződését fogja, az első a motor + áttételház rögzítésére szolgál. Ebbe két szerelőfalba van bevágva az akkupackot tartó nyílás is! Hát ezért asszimetrikus az ólomsúly! A hiányzó 300g az akku súlya.

Ólomsúlyok a helyükön:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

És az akku is a helyén:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 05. - 19:00 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
!! FIGYELEM !!

Ólmot gipsz formába csakis nagy elővigyázatosággal szabad önteni,
zárt formába, meg lényegében tilos! A Gipsz minden esetben tartalmaz
vizet, a gipsz krisztályok között igen nagy mennyiségű víz tud megbújni,
még akkor is ha száraznak tűnik a forma. Ezt úgy mutatom meg okításon,
hogy egy tök üres főzőpohárba beteszek egy "száraz" gipsz korongot, majd
hevíteni kezdem úgy, hogy üveg fedőt kap. Perceken belűl kövér
páracseppek jelennek meg az üvegfedőn és pohár oldalain.

Ez azért nagyon veszélyes, mert az olvadt ólom 327 fokos, így amikor
a formába kerül a gipszben megbúvó víz azonnal felforr. Ez zárt
formánál a forma felrobbanását, az olvadt ólom szanaszét fröcskölését
eredményezheti. Ez nagyon súlyos égési sérüléseket okoz, könnyen meg
lehet vakulni, maradandó sérüléseket szenvedni.

Ezért a gipszformát MINDEN ESETBEN KI KELL SÜTNI! Be kell tenni a
sütőbe és a vastagság függvényében 20 perctől akár órákig sütni, hogy
vízmentes legyen. Az az ideális ha a sütőből kivéve úgy ahogy van forrón
öntjük az ólmot, mert ahogy a gipsz hülni kezd azonnal felveszi a
környezeti nedvességet.

Gipsz öntőmintát rézhez, bronzhoz, vashoz, de már alumíniumhoz is
szigorúan tilos felhasználni. Ezeknél a fémeknél biztos baleset a
mutatvány vége.

Nem akaron senkinek elvenni a kedvét az öntéstől, mert nagyon szép
mesterség, de javasolnám, hogy csakis nyitott formát (mint Rgform-é)
és csakis nagy körültekintéssel használjatok, ha gipszformával akartok
dolgozni. De inkább a homokformát javasolnám, az teljesen biztonságos,
akár nyitott, akár zárt.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 05. - 19:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdvözlet mindenkinek :D

Ez ugyan nem a klasszikus Springer, de aranyos.
Zsolt úszódaruja mellé, egy kis kiegészítés. :D

Kép

És ha már itt tartunk, a próbaversenyhez egy új bárka rajza.

Kép

No és a képe :D

Kép

Kép

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 06. - 16:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Fórumtársak!

TESSÉK KOMOLYAN VENNI AMIT Sry Mester ÍRT AZ ÓLOM ÖNTÉSRŐL!!!!
Bátor és tudatlan középiskolás koromban keztem az ólomöntést. Sok "Örült" Makettezőnek öntöttem ágyúkat. Volt olyan hajó amelyikre 6-8-10 ágyút is kértek. Hozták a kiesztergált mintát alumíniumból, én meg leöntöttem :)
Az apró és fontos titkok ismeretének a hiánya miatt egyszer nekem eldurrant egy két félből álló őntő forma ami a satuba volt befogva. A szerencsém csak az volt, hogy beszari alak vagyok és volt rajtam bakacs, hegesztő bőrkőtény, hónaljig érő kohász kesztyű, és vastag plexi álarc. Attól kezdve csak télen vállaltam öntés. Hogy miért? Azért mert központifűtéses házban laktunk és mindig jó forróak voltak a radiátorok. Így az elkészült öntőformát 1-2 hétig a radiátoron tartottam. Öntés előtt pedig közvetlenül 150-200 fokra előmelegítettem a sütőben aminek Édesanyám nagyon örült.
Még egy apróság amitől szép lesz a legbonyolultabb ólom öntvény is. miután létrejött az olvadék és kellően átmelegedett, szórjunk a tetejére egy pici őrölt fenyőgyantát. Ez kellően büdös lesz és megfolyasztja az anyagot és jól leszedhető a tetejéről a salak, oxidok és egyéb hulladék anyagok. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség