jobb lesz, ha a gumis kérdéseket ide irkálom, azt hiszem
Szóval, az alany: 60cm fesztávú P40 makett, a gumimotor kampótávolsága kb 32 centi.
3*1-es gumit vettem, és 200-as piros igra légcsavarja van. kipróbáltam ma pár motorösszeállítást, 2, 4, illetve 6 szállal.
6 szállal nagyon hamar lepörgött, talán 15mp, és kb 300at tudtam beletekerni
4 szállal már 450-500ig elment, ezzel játszottam kicsit, hiába tekertem rá a végén az utolsó 100 menetet, az nagyon hamar lepörgött, és a motoridő mindi 20mp körül maradt...
2 szállal alig 'fújt' valamit, úgy 600ig is fel tudtam tekerni, 30mp körül járt (ez biztos nem lenne jó, nagyon gyenge volt)
a 4 szálat próbáltam pár centivel hosszabban, mint a kampótávolság, és jóval hoszabban is, 1,5 kampóhossz felett. a jóval hosszabb változat érdekes módon nem működött sokkal tovább, bár jóval többet tudtam tekerni bele.
a modell leírásában 8-10 szál 1/8-os lapos gumit írnak, ezért választottam a 3mm-es gumit. 8-10 szálat ki sem próbáltam, valószínűleg ezzel még hamarabb lepörögne... a légcsavarra viszont csak a blokk méreteit adták meg, amiből ki kéne faragni. ebből egy kb 190-es légcsavar jönne ki, ami átmérőben kb stimmel az igrával. viszont a tollai sokkal nagyobbak lennének ennek a tömbösnek (ábra)
szeretnék csinálni GYR kolléga leírása alapján egy ilyen nagyobb tollú légcsavart, de mivel a csavar formájára semmilyen leírásom nincs, igazából nem tudom, hogyan kezdjek neki
érdemes egyáltalán, tudom vele lényegesen növelni a motoridőt ? van valahol régi modellezés újság mellékletéből 'gumimotoros légcsavarprofilok' tervrajzom, előkeressem azt? megvan az MRG6 tervrajza, azon is van kétnézeti rajz a légcsavarról, használhatom azt is... de nem tudom, hogy hány fokba állítsam a tollat a közepénél, illetve a végénél...
és... mennyivel legyen hosszabb a gumimotor a kampótávolságnál?