SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 04. - 0:01

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 26. - 21:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen most már egyre jobban repül. Ma estefelé kint voltam a reptéren. Szinte teljes szélcsend és egy árva lélek sem. Nyugodtan kísérletezgethettem. Indulásképpen volt egy-két bukfenc de most már legalább nem hullik szét. És valóban a vízszintes vezérsík volt a főbűnös. De utána viszont csak töltögettem és repitettem. (CSAK MÉG EGYET AZTÁN MEGYEK) Egy picit állítottam a függőleges vezérsíkon, hogy ne mennyen világnak. Szép nagy köröket írt le és én csak zsebre dugott kézzel bámultam ahogy repül körülöttem. Még fotózni is volt időm
Kép
Hát nem gyönyörű?
Kép
Még egyszer nagyon köszönöm a két mesternek ezt a rengeteg segítséget, tapasztalatot amit meg osztottak velem, velünk.

Sajnos itt a környéken nem nagyon foglalkozik ilyennel senki. Erről ma meggyőződtem. A kis mocit ahol vettem az egy kis modell üzlet és én ezt már láttam egy évvel ezelőtt is ott. Az óta nem voltam ott. Puszta kíváncsiságból rá érdeklődtem, hogy megvan e még? És közli velem, hogy persze már vagy 4 éve ott lóg a falon. Ez jó is meg nem is. Jó mert így lett még egy gyöngyszem, rossz mert nincs akivel.......

Üdv.: Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 26. - 21:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Semmi gáz Szilárdka!

A CO2 modellezés nem tömegsport...sőőőt....miután repülésre bírtad a
masinériát már lehet némi fogalad róla, hogy hány helyen lehet ezt
feladni és mérgesen a sarokba vágni a masinát, venni egy depron izét
olcsó pénzért a boltba és távirányítóval repkedni vele. Az is modellezés
végül is, mint ahogy a bajnokon ligája is foci, meg a grundfoci is foci :roll:
csak nem ugyanaz a dimenzió.

Na de, hogy ne keseredj el vannak még ilyen CO2-s manusok, ha nem
is nagy számban:
Kép

Remélem azért a következő ilyen verseny-résztvevő tablókon már
te is rajta leszel. Ha jól látom ott a guggoló sorban a bal oldalon
Kanyik József modellező sporttárs mellet pont van egy üres hely :D
azt el is foglalhatnád :roll: :roll:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 28. - 14:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Sziveskedjetek figyelembe venni, hogy ebben a nagy melegben a piros és sárga CO-s légcsavar eldeformálódik!
Igy most déli időben "reptilalom" van.Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 28. - 16:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
...és ennek a rengeteg embernek tavaly az Aszalayn mindnek irtózatos szerencséje volt, amidőn Marcsi lányom átszáguldott a gépek között, és egy gépnek se lett baja :)
(Bár, szerintem a lányomnak is szerencséje volt :) )


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 28. - 19:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
antikos írta:
Sziveskedjetek figyelembe venni, hogy ebben a nagy melegben a piros és sárga CO-s légcsavar eldeformálódik!
Igy most déli időben "reptilalom" van.Kép


Hoppá! Ezt nem is tudtam. Kint voltam ma is, igaz nem röptettem elég erősen fújdogált a szél. Remélem nem lett neki baja.

Azon a fényképen valóban jó volna ott lenni legközelebb. De szerintem még egy darabig biztosan nem tudok kiszakadni a szürke hétköznapokból. No meg a távolság is. :cry:

Üdv.: Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 30. - 7:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet Mindenkinek.

Ismét elakadtam. Ismét kéném a segítségüket a mestereknek. Két napi fórum és szakirodalom olvasás után tanácstalan vagyok. A motorról lenne szó. Újabban azt csinálja, hogy amikor feltőltöm rendesen, be indítom, fel pörög el kezd trüszkölni és le áll. általában fenti holt ponton áll meg. és ki engedi a co2-t és persze le is fagy rendesen. Olvastam, hogy a dugó valószínűleg elkopott. Olvastam, hogy golyóstollal lehet javítani a helyzeten. egy-két menetre meg is oldja a problémát de utána újra elő jön a dolog. Azt is olvastam, hogy ha lefagy akkor hidegtől a dugattyú össze megy és nem tömítt rendesen. Tegnap azt csináltam, hogy járatás után tőltés utána kézel dörzsöltem e henger+leheltem így életképesnek tűnt a dolog csak teljesen kiszáradtam. de még így is volt, hogy fen a levegőben
elkezdett csattogni a motor és megállt. Vettem szelepgolyókat is. de az sem oldott meg semmit. De az is lehet, hogy valamit rosszul csinálok. Természetes folyamatos kenése van a motornak. Most ott tartok, hogy teljesen tanácstalan vagyok.

A segítséget előre is köszönöm

Üdv.: Szilárdka.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 30. - 12:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Az ellenőrzés során menjünk a biztonság szempontjából sorba a műveletekkel:

-A hengerfejet levéve csavarjad ki a hengert a kartelből.-Balsa vagy fenyőléc segítségével a szelep házat nyomjad ki.
- Kicsi balsa léc forgatásával a szelepházat belűlről " polirozzad " fel.
-A dugattyú peremét óvatosan lehet egy kicsit tágítani, de nem ez a probléma!
-Visszaszerelésnél lehet új - de tényleg oda való - szelepgolyót a szelepbe tenni.
-A kiperemezett dugattyú behelyezése is óvatosságot igényel!

- A melegben történő tankolással van a probléma!!!
Sima repítésnél a tankolás után nem szabad várni és nagyon gyorsan be kell indítani a motort-el lehet startolni, MERT A CO2 FOLYADÉK FELFOR A TARTÁLYBAN A HŐFELVEVÉS HATÁSÁRA ÉS A MOTOR FOLYADÉKKAL NEM MEGY!
Verseny tankolásnál a kettő, vagy több tankolás közben nagyon gyorsan kell dolgozni, hogy a forrás ne jöjjön létre.
A te modellednél lehetőség van a tartály belsejének megnézésére is.
A tartály peremét nagyon óvatosan satuba fogjad be és magát a tartályt csavard le.
Szükséges megnézni, HOGY AZ A CSŐ AMIN A CO2 GÁZ MEGY A MOTORHOZ NEM LÓG BE E NAGYON A TARTÁLYBA. MERT A FORRÁSBAN LÉVŐ FOLYADÉK IGY KÖNNYEN A MOTORHOZ TUD MENNI. Ha belógás van lombfürésszel egészen a tőben vágd le.

- A tartály visszaszerelését, a levétel fordított müveletével meg lehet csinálni.
Valószinüleg igy a probléma megszünik és a motor jól fog müködni.
Én helyedben az egész motort tartállyal együtt ellenőrizném vizbe mártva a kipuffogóig. Ettől nem kell félni, ráfujsz és kész ,a viz " elment".


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 31. - 5:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm Antikos.

Meg sem fordult a fejembe, hogy ilyenek számítanak. Még nem próbáltam azóta. Majd ma. Nem soká mehetek haza. A golyókat csapágy szaküzletben vásároltam. Az eladót kérdeztem hogy ezek milyen golyók, nem nagyon tudott mit mondani ill. annyit mondott hogy sima acélgolyók. Remélem jók lesznek. A csövet direkt úgy forrasztottam be a tartályba, hogy a kupak mentének kb feléig lóg be. A töltő csövet pedig egy kicsivel lejjebb engedtem.

Köszönöm még egyszer.

Üdv.: Szilárdka.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 12. - 8:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
szilardka írta:
Köszönöm! Üdvözlök mindenkit.
Ezt nem is lehet abbahagyni, hiszen fantasztikus élmény. Bér minden ember ilyen betegségben szenvedne "DE JÓ IS LENNE"

Rengeteget gondolkodtam, hogy mi lehetett a probléma. Az első ami eszembe jutott és szerintem ez volt a fő probléma, hogy far nehéz volt. Antikos amit írt, hogy a főtartónál legyen a súlypont. Én teljesen vízszintre súlyoztam oda. Amikor ott kint elmaradt a súly és utána egy kicsit orr nehézre súlyoztuk és lám repült. Meg a motor is az eséstől még jobban jobbra húzott. Szerintem a kettő együtt megoldotta a problémát. De az is lehet, hogy a repcsi unta már, hogy állandóan a földhöz csapódik és beállította magát ill. rávezetett. :D :D :D

Ma ismét nagy öröm ért. Sikerült szereznem még egy ilyen kis ékszert.
Kép
Látszik, hogy használva volt, egy kis gépészkedéssel pillanatok alatt életre keltettem. A töltőn a tüske ami kiszúrja a patront nem volt jó mert a peremén volt a kis lyuk és a gumitömítés teljesen eltömítette így a patronba maradt az összes nafta. Fogtam egy 1mm fúrót és középen óvatosan átfúrtam utána meg egy 1,5-sel kitágítottam ez után meg ferdén lereszeltem a hegyét. Így most már hibátlanul működik az is. Még a mocin csöveket kell cseréljek de azt majd akkor amikor beépítésre kerül.

Üdv.: Szilárdka :D
honnan? :D ien nekem is kéne!... :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 12. - 19:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözöllek Gonda.M!

Én ezt Szegeden vettem. Én is csak azokat tudom amiket néztél az adok-veszek topikban.

Üdv.: Szilárdka


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 13. - 10:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia "Szilárdka" KÖSZÖNÖM NEKED IS ÉS MINDENKINEK MÁR MEGOLDÓDOTT!NEM KELL MÁR!!KÖSZI :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 30. - 13:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SRY: ezen a csoportképen balról a harmadik úriember nem Krassó Tamás véletlenül? Vagy lehet róla tudni valamit? Nem vagyok 100% a névben de ha jól tévedek, akkor anno a Thököly úton nem kevés órán át próbálta megtömni a fejem CO2 és egyéb repülőtudománnyal (sajnos akkoriban kevés hatása volt :)
Viszont most, hogy újra belevetettem magam, előkerült a fiók mélyéről egy modela motor, új állapotú tankkal/csövekkel... Készül is egy gép, amibe szánnám, de ha már ekkora kuriózumok, akkor nem biztos, hogy lesz szívem 'elhasználni' :)
bár fene tudja érdekel-e ez valakit, sorry


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 30. - 13:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözöllek itt a fórumon.
Heist írta:
bár fene tudja érdekel-e ez valakit, sorry


Engem érdekel de szerintem vagyunk itt többen is akiket még érdekel a dolog.

Üdv.: Szilárdka.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 30. - 16:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Heist írta:
SRY: ezen a csoportképen balról a harmadik úriember nem Krassó Tamás véletlenül? Vagy lehet róla tudni valamit? Nem vagyok 100% a névben de ha jól tévedek, akkor anno a Thököly úton nem kevés órán át próbálta megtömni a fejem CO2 és egyéb repülőtudománnyal (sajnos akkoriban kevés hatása volt :)
Viszont most, hogy újra belevetettem magam, előkerült a fiók mélyéről egy modela motor, új állapotú tankkal/csövekkel... Készül is egy gép, amibe szánnám, de ha már ekkora kuriózumok, akkor nem biztos, hogy lesz szívem 'elhasználni' :)
bár fene tudja érdekel-e ez valakit, sorry


Hogy nem-e Krassó Tamás az véletlenül? :D :D :D :D :D :D
DE BIZONY AZ Lehet-e róla tudni valamit? :D :D :D :D :D :D
Nagyon sokmindent, de szerintem kérdezd meg tőle magától és ha
már itt üdvözölhetlek a fórumunkon, akkor "jelentkezz be" Tamásbánál,
mivel Ő is állandó résztvevője, sőt moderátora ennek a fórumnak!
Az Antikos nicknév Tamásbát rejti maga mögött, az én is itt mindannyiunk
legnagyobb örömére.

Hogy érdekel-e valakit a CO2 modellezés? Tamásbát mindenképpen,
engem szintúgy és most sorolhatnám Szilárd(ka)-tól egészen a
fórum tisztelt közönségének jópár tagjáig. Szóval jöhetnek a képek a
kérdések meg az ötletek.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 01. - 8:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Köszönöm a " megemlékezést "!

Örülök,hogy akkor is és a lehetőség figyelembevételével most is
" tömöm " a fejeteket, SRY mesterrel egyetemben ,minden olyannal ami neken kedves és másoknak is kellemes-szép!

Szép lassan -nyugodtan lehet CO mdellt csinálni, annál is inkább, mert a Budafoki u.-i modellező boltban van félkész modell is.

Érdemes Berta Sanyit keresni és Ő segíteni fog a választásban.

Szórakozásnak és segítségűl sziveskedjél ekolvasni a Co2 modellezés érdemes Topic-jait, sok minden tapasztalat-kedvcsináló fellelhető bennük!

Jó modellezést!

antikos-Tamás


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség