home
informations
faq

videos

screenshots
 
car list
forum
links
downloads
contact
 

Informations


 GameCentral teszt

 

 

A Test Drive a kezdeti sikerek után hamar szintromlásnak indult, de remélhetoleg eme remekdarab visszalendíti a játék nevét a megfelelo helyre.
Az Atari több autós, szerepjátékos, akciós játékot is próbált már csinálni (Driver sorozat pl.), de valami gixer mindig volt. Nem megfelelo irányítás, vagy grafika, vagy hamar megunható játékélmény.

Remélhetoleg szakít ezekkel a hagyományokkal az októberben megjeleno Test Drive Unlimited, mely sok fanatikus autórajongó szerint az év játéka lesz. A játékban a reális Hawaii-szigeteki Ohaun száguldozhatunk, kb. 1600 km úton, melyekrol persze le is térhetünk, ha úgy gondoljuk, hogy Lamborghinink ezt a bánásmódot érdemli.

 

Az eredetileg konzolra készülo játék meg fog jelenni asztali számítógépre is, mely információt hálás PC-s szívdobbanások követtek.

 

Több mint 100 luxusautó márka által készített gépjármu lesz megtalálható, és újításnak nevezheto az, hogy nem csak autókkal, hanem motorokkal is versenyezhetünk. A törés itt is elmarad, de persze csak a mi autónk nem törik. A forgalomban közlekedo autók rendesen darálódnak majd. Need For Speed kitekintés, hogy lesznek rendorök, arról nem tudunk, hogy mennyire fognak szervezetten bekeríteni.

 

A versenyek úgy zajlanak majd, hogy az utakon kapunk kihívást, a már Need For Speed-bol ismert módon. Ezeket persze a mapon (térképen) is feltüntetik, igy GPS segítségével könnyebben megtalálhatjuk azokat. A 3-4 ellenfeles versenyek gyozelméért pénzt kapunk, melybol az autószalonokból vásárolhatunk autót.

 

 

A készítok egy olyan élményt ötlöttek ki, melyre még tudásom szerint nem volt példa. A tökéletesen, 3d-sen kidolgozott belso nézet, melyben szabadon tekintgethetünk kocsinkban, lehúzhatjuk az ablakot, álló helyzetben kinyithatjuk az ajtót, stb. A szalonvásárlások alkalmával túráztathatjuk a gépet, a már fennt említett opciókat próbálgathatjuk. Kiválaszthatjuk kocsink és, a kárpit színét, valamint egyéb átépítések végeztével kezünkbe dobják a kulcsot a zsé kipengetése után.

 

 

Hab a tortán a kis karaktergenerálás, ami ugyan apróság, de mégis szívmelengeto. Pénzünket nemcsak autókra költhetjük, vehetünk ruhákat, hajunkat változtathatjuk, számtalan lehetoség adott. Ha végképp jól megy a szekér, és szegény énünk már nem tudja hova tenni a sok Pagani Zondát, és Aston Martint, akkor vehetünk magunknak új villákat is akár.

 

 

A mai luxusautókon kívül sok örökzöld autót is megtalálunk. Shelby GT500, Aston Martin DB4, AC Cobra, Lamborghini Miura és egyéb gépezetek.

 

Grafika: 10/10
Játékélmény: 10/10
Hang/zene: 9/10
Összegzés: 9,6/10
Egyéb:
Képek: GK Képgaléria
Fórum: SG fórum

Platform: PC(DVD), PS2, PSP, XBox360

 






Interjú az Atari információs munkatársával

 
XBox2News: A Test Drive Unlimited hasonló lesz az eddig megszokottakhoz?
Stéphane: A játék a Test Drive elso, második, illetve harmadik részéhez fog leginkább hasonlítani. Az elmúlt években az Atari több, stílusukban eltéro játékot adott ki a névvel, de mi szeretnénk visszatérni a gyökerekhez, amikor a Test Drive még arról szólt, hogy luxus sportkocsikkal kellett száguldozni a nyílt utcákon.

X: Mesélnél egy kicsit a multiplayer játékmódról?
S: A játékosok a nyílt utcán járorözve vadászhatnak maguknak ellenfelet. Ahhoz, hogy 8-an versenyezzenek, be kell menni egy ún. Drive-in –be, ahol csatlakozhatnak a már meghirdetett futamokhoz, vagy maguk is indíthatnak bajnokságot. Barátainkkal a kapcsolatot a lakásból tarthatjuk.

X: Hány játékos vehet majd részt az online versenyeken, illetve az offline futamokon?
S: A legtöbb versenymódban akár 8-an is rajthoz állhatunk, akár offline, akár online játszuk is azt.

X: Ugyebár teljesen testre szabhatjuk, felöltöztethetjük a soforünket. Lesz olyan lehetoség, hogy kiszállunk az autóból és sétálunk?
S: Mivel a Test Drive stílusa nem hasonlít a GTA-hoz, így nem lenne értelme csavarogni az utcán. Egyedül a klubokban és lakásunkban sétálgathatunk.

X: Mindenkit érdekel az autók testreszabása, esetleges tuningolása! Mennyire tudunk majd elmélyülni ebben a lehetoségben? Miket változtathatunk az autónkon?
S: A tuningolási lehetoségeket csak késobb fogjuk nyilvánosságra hozni, mert még tárgyalunk ezzel kapcsolatban az autógyártókkal.

X: Autónkban lesz muködo rádió, elektronikus ablakemelo, duda és ablaktörlo is. A rádió hasonló lesz a GTA-ban megismerthez? Lesz több állomás is?
S: A rádiók különbözo csatornái különbözo zenei és beszédstílust képviselnek. Jelenleg tárgyalunk a rádióadókkal és a zenei kiadókkal, így a csatornák teljes listáját a nyár végén fogjuk bejelenteni.

X: Az ablaktörloknek lesz valami jelentoségük? Jobban látunk majd tole, ha esetleg elkap majd a vihar?
S: Még csak most fogunk dönteni az idojárás kérdésérol. Ha sikerül megegyeznünk, értesítünk!

X: Miért lesz jelentosége a saját ház vásárlásának?
S: A ház lényegében a játék középpontja lesz. A lakásunk 3 szobából fog állni: a nappaliban tudsz híreket olvasni, megnézheted a versenyen elért helyezéseidet, a bajnokság állásását, és itt tudsz új verdákat vásárolni. A gardróbban tudsz átöltözni, és persze a garázsban lesznek az autóid. Késobb a házadat lecserélheted egy szebbre és nagyobbra. A fo oka a költözésnek az lesz, hogy átkerülhess a sziget egy másik részére, ahonnan könnyebben elérheted a futamok színhelyét. Persze a drágább házakban több autót is tudsz majd tárolni. Új házakat az ingatlanirodában vehetsz, ahol folyamatosan ki lesznek írva az éppen megvásárolható kérók.

X: A szigetrol készül képek nagyon lenyugöztek minket. Jól sejtjük, a helyszín Oahu lesz?
S: Igen, és a fo utak 95%-a pontosan le is lett modellezve. A helyi zsákutcákat kiszedtük, hiszen feleslegesek és frusztrálóak a játékélmény szempontjából. Ezen kívül több mint 200 helyszínt a valódiról mintáztunk, mint pl. a Gyöngy Kikötot (Pearl Harbor), a Honolulu repteret, a stadionokat és a kisebb-nagyobb parkokat. Emellett az épületek architektúrája, a fák és a virágok is mind hawaii-i hangulatot idéznek.

X: Számíthatunk dinamikusan változó idojárásra, valamint nappal-éjszaka váltakozásra?
S: Nem lesz olyan, hogy hirtelen, egyik percrol a másikra kitör a vihar, de természetesen lesz több idojárási effektus is.

X: Csak egzotikus autók lesznek?
S: A felhozatal sportautókból, roadsterekbol, luxusautókból és egzotikus autókból áll. A játékban a legkisebb autó a Mazda Miata lesz, de a teljes listát majd csak a játék megjelenése elott teszzük közzé.

X: Lesz majd roncsolódás?
S: Sérülni egyedül a nem licenszelt járgányok fognak, tehát, csak a forgalom autóit lehet majd összetörni.

X: Milyen játékmódokat terveztek?
S: A hasonló autóversenyekkel ellentétben a TDU-ban nem lesz limitálva a játékmódok listája. Természetesen ott lesznek a már megszokott módok, mint pl.: idoméro, sima verseny, face to face vagy coop, de mindegyiket teljesen testre lehet majd szabni. Új játékmódokat házilag is készíthetünk, köszönhetoen a beépített map editornak és küldetésszerkesztonek.

X: A végso verzió mennyire lesz más a nemrégiben közzétett képekben látottaktól?
S: Reményeink szerint a játék befejezésekor még ennél is szebben fog kinézni a stuff. A gép, amin teszteljük az eddig összerakott anyagot, fele annyit sem bír, mint a majdani végleges Xbox 360 konzol.



 

Forrás: Gamekapocs