TGV 2000
Vasútmodellezõ Klub
6000 Kecskemét,
Deák Ferenc tér 1.
Lengyel Zsolt
Klubvezetõ
Klubvezetõ e-mail címe:
tgv2000kmet@gmail.com
Utolsó
frissítés:
2019 december 10.
Létrehozva: 2012.07.10.
A
2000. látogató (Lengyel Zsolt Klubvezetõ társaságában)
a 2017 októberi kiállításon!
TGV 2000 - Hírös
város hírös klubja
Ha október, akkor Kecskemét. Visszatérõ program
a TGV 2000 Vasútmodellezõ Klub Kecskeméti kiállítása.
A Klub nevét a francia TGV nagysebességû szerelvényrõl
kapta, mintegy elõrevetítve, megjósolva a rekordot
az SNCF esztétikus, formatervezett szerelvényének,
amely sebességrekordja mára már az 500 km/órát
is túlszárnyalta.
Vasútmodellezõ Klubunk 1993-tól 2012-ig a Tiszti
Klubban mûködött, a város és a látogatók
igényeinek kiszolgálására. 2012 július
1-tõl a Kecskeméti Kulturális és Konferencia
Központ Nonprofit Kft. ad otthont számára. (6000 Kecskemét,
Deák Ferenc tér 1. alatt)Minden év októberében
10 napos kiállítással nyújtunk feledhetetlen
élményt a gyerekeknek, a redszeresen visszatérõ
családoknak, a modellezõ és vasútbarát
felnõtteknek, érdeklõdõknek.A tagság
vegyes összetétele és az évek alatt történt
összekovácsolódása teszi sikeressé a
munkánkat, a közvetlen baráti légkört.
A kiállítók mûszaki hozzáértése
biztosítja az üzembiztonságot, a hibátlanul
mûködõ, valóságot vagy elképzelést
bemutató terepasztalokon. Az elismerés a rendezvény
iránti igényen, a látogatók elégedettségén
mérhetõ le. A 4-5 teremben kiállított 10-15
terepasztalt hozzáértõ modellezõ irányítja,
felügyeli a kiállítás tartama alatt. A csapat
valamennyi elterjedt méretarányban ápolja a városi
hagyománnyá lett vasútmodellezést.
Számos egyedi vasútmodell, emeletes szerelvény, IC,
ICT, TGV, Siemens, Taurus gyûjtemény, Desiro, korszerû
MÁV szerelvények, FLIRT, Dispolok, Krokodil, Re400-ak láthatók
asztalainkon. Összehasonlítható régi és
új építési stílus, fényjelzõk,
villamosmozdonyok felsõvezeték alatt. Tematikus modellgyûjtés,
terepépítés, ízlésesen jól összaválogatott
élethû mozdony és kocsipark, karakterében különbözõ
asztalok. A gyerekek is átélhetik a modellezés örömeit,
hiszen egy H0 asztalon (dühöngõn) vonatokat irányíthatnak,
ezzel hosszú idõre emlékezetes élményt
adunk sok gyereknek. Fotók, filmek, képeslapok és
egyebek láthatóak még.Kedvenc témáink
egyike a Svájci vasút (SBB) jármûveinek bemutatása,
változatos, egyedi, különleges festési formátumaival.
A látványos alakzatok, a pontosan megtervezett reklámfelületek
a vonatok élén, óriási látványosságot
jelentenek a hálózat vonalain közlekedõ menetrendszerinti
járatokon. Ez igaz a magánvasutakra is. Modellezõ
szemmel nézve, de laikusnak is szemet gyönyörködtetõ
látvány a jármûpark festése, legyen
az kocsi vagy mozdony.
Nem túlzás, a vasúti jármûvek legváltozatosabb,
legszebb festése a svájci vasúttársaságoké.
Szívesen gyûjti az ember az ilyen gondosan megtervezett,
esztétikus színkavalkáddal rendelkezõ jármûparkot.
Na és a valóságban hozzákapcsolódik
a természeti adottságokból eredõ, a forgalom
lebonyolítását segítõ hidak, viaduktok,
alagutak valamint maga a táj varázsa, amely miatt a világ
élõ terepasztalának nevezik Svájcot, - minderrõl
több ízben személyesen is meggyõzõdhettem.
Mindezek elmondhatók az új európai mozdonyokról,
a Taurusokról, vagy a TRAXX mozdonyokról is.Nem egyszerû
döntés a modellezés sem anyagi, sem helyszükségleti
értelemben. Mekkora a helyem? Mit akarok bemutatni? Analóg
vagy digitális üzem? Ország, kor, stílus, gõz,
dízel, villanyüzem, pályaterep kialakítás,
kétvágányú fõvonal, mellékvonal,
ipartelep, fûtõház és környezete, öreg
vagy modern jármûpark, jelzõk, közlekedési
szabályok állomásokon, nyíltvonalon, térközüzemben,
a felsõvezeték országonként különbözõ,
stb...
A gyûjtés, beszerzés idõigényes és
sokszor lehetetlen. Ezért vagy rákényszerül
a modellezõ a megalkuvásra, vagy saját kétkezi
munkájával, szaktudásával kiegészíti
elképzeléseit. Elkerülhetetlen a sokféle felszerelés,
szerszám beszerzése, a jó látás, kiváló
kézügyesség, türelem. Az elsõ lépés
általában egy kezdõkészlet (más néven
dilikör), amely vagy tönkremegy vagy továbbfejlõdik.A
valósághûnek mondható, élethûen
összeállított nagy szerelvényekhez, az ICE,
EC, EN vonatokhoz 10-12 kocsi, tehervonatokhoz legalább 20 kocsi
tartozik. A hely és a vonathossz miatt ez legkönnyebben "N"
méretarányban valósítható meg, de a
terhelés miatt az emelkedõket, a mozdonyok kapacitását
illik figyelembe venni. Pályahiba, vezérlési pontatlanság
súlyos károsodást okozhatnak. A legelterjedtebb méretarány
a H0-ás, amelyet részletgazdagon, kiváló minõségben
több ország több gyára készít a
modellezõk legnagyobb örömére, kénye-kedvére.
A két elõbbi méretarány között van
a TT méret, melyet szintén nagyon sokan választanak.
A jármûvek megbízhatóak, évek óta
kifogástalanul járják kiállításaink
vasútvonalait.
Röviden ezeket taglalva sikerekben gazdag, türelmes modellezést
kíván minden kedves érdeklõdõnek: a
TGV 2000 Vasútmodellezõ Klub Kecskemétrõl.