Untitled Document


TGV 2000
Vasútmodellezõ Klub


6000 Kecskemét,
Deák Ferenc tér 1.

Lengyel Zsolt
Klubvezetõ

Klubvezetõ e-mail címe:
tgv2000kmet@gmail.com



Utolsó frissítés:
2017 szeptember 11. (20:50)

Létrehozva: 2012.07.10.

 


TGV 2000 - Hírös város hírös klubja


Ha október, akkor Kecskemét. Visszatérõ program a TGV 2000 Vasútmodellezõ Klub Kecskeméti kiállítása.
A Klub nevét a francia TGV nagysebességû szerelvényrõl kapta, mintegy elõrevetítve, megjósolva a rekordot az SNCF esztétikus, formatervezett szerelvényének, amely sebességrekordja mára már az 500 km/órát is túlszárnyalta.
Vasútmodellezõ Klubunk 1993-tól 2012-ig a Tiszti Klubban mûködött, a város és a látogatók igényeinek kiszolgálására. 2012 július 1-tõl a Kecskeméti Kulturális és Konferencia Központ Nonprofit Kft. ad otthont számára. (6000 Kecskemét, Deák Ferenc tér 1. alatt)

Minden év októberében 10 napos kiállítással nyújtunk feledhetetlen élményt a gyerekeknek, a redszeresen visszatérõ családoknak, a modellezõ és vasútbarát felnõtteknek, érdeklõdõknek.

A tagság vegyes összetétele és az évek alatt történt összekovácsolódása teszi sikeressé a munkánkat, a közvetlen baráti légkört. A kiállítók mûszaki hozzáértése biztosítja az üzembiztonságot, a hibátlanul mûködõ, valóságot vagy elképzelést bemutató terepasztalokon. Az elismerés a rendezvény iránti igényen, a látogatók elégedettségén mérhetõ le. A 4-5 teremben kiállított 10-15 terepasztalt hozzáértõ modellezõ irányítja, felügyeli a kiállítás tartama alatt. A csapat valamennyi elterjedt méretarányban ápolja a városi hagyománnyá lett vasútmodellezést.
Számos egyedi vasútmodell, emeletes szerelvény, IC, ICT, TGV, Siemens, Taurus gyûjtemény, Desiro, korszerû MÁV szerelvények, FLIRT, Dispolok, Krokodil, Re400-ak láthatók asztalainkon. Összehasonlítható régi és új építési stílus, fényjelzõk, villamosmozdonyok felsõvezeték alatt. Tematikus modellgyûjtés, terepépítés, ízlésesen jól összaválogatott élethû mozdony és kocsipark, karakterében különbözõ asztalok. A gyerekek is átélhetik a modellezés örömeit, hiszen egy H0 asztalon (dühöngõn) vonatokat irányíthatnak, ezzel hosszú idõre emlékezetes élményt adunk sok gyereknek. Fotók, filmek, képeslapok és egyebek láthatóak még.

Kedvenc témáink egyike a Svájci vasút (SBB) jármûveinek bemutatása, változatos, egyedi, különleges festési formátumaival. A látványos alakzatok, a pontosan megtervezett reklámfelületek a vonatok élén, óriási látványosságot jelentenek a hálózat vonalain közlekedõ menetrendszerinti járatokon. Ez igaz a magánvasutakra is. Modellezõ szemmel nézve, de laikusnak is szemet gyönyörködtetõ látvány a jármûpark festése, legyen az kocsi vagy mozdony.
Nem túlzás, a vasúti jármûvek legváltozatosabb, legszebb festése a svájci vasúttársaságoké. Szívesen gyûjti az ember az ilyen gondosan megtervezett, esztétikus színkavalkáddal rendelkezõ jármûparkot. Na és a valóságban hozzákapcsolódik a természeti adottságokból eredõ, a forgalom lebonyolítását segítõ hidak, viaduktok, alagutak valamint maga a táj varázsa, amely miatt a világ élõ terepasztalának nevezik Svájcot, - minderrõl több ízben személyesen is meggyõzõdhettem. Mindezek elmondhatók az új európai mozdonyokról, a Taurusokról, vagy a TRAXX mozdonyokról is.

Nem egyszerû döntés a modellezés sem anyagi, sem helyszükségleti értelemben. Mekkora a helyem? Mit akarok bemutatni? Analóg vagy digitális üzem? Ország, kor, stílus, gõz, dízel, villanyüzem, pályaterep kialakítás, kétvágányú fõvonal, mellékvonal, ipartelep, fûtõház és környezete, öreg vagy modern jármûpark, jelzõk, közlekedési szabályok állomásokon, nyíltvonalon, térközüzemben, a felsõvezeték országonként különbözõ, stb...
A gyûjtés, beszerzés idõigényes és sokszor lehetetlen. Ezért vagy rákényszerül a modellezõ a megalkuvásra, vagy saját kétkezi munkájával, szaktudásával kiegészíti elképzeléseit. Elkerülhetetlen a sokféle felszerelés, szerszám beszerzése, a jó látás, kiváló kézügyesség, türelem. Az elsõ lépés általában egy kezdõkészlet (más néven dilikör), amely vagy tönkremegy vagy továbbfejlõdik.

A valósághûnek mondható, élethûen összeállított nagy szerelvényekhez, az ICE, EC, EN vonatokhoz 10-12 kocsi, tehervonatokhoz legalább 20 kocsi tartozik. A hely és a vonathossz miatt ez legkönnyebben "N" méretarányban valósítható meg, de a terhelés miatt az emelkedõket, a mozdonyok kapacitását illik figyelembe venni. Pályahiba, vezérlési pontatlanság súlyos károsodást okozhatnak. A legelterjedtebb méretarány a H0-ás, amelyet részletgazdagon, kiváló minõségben több ország több gyára készít a modellezõk legnagyobb örömére, kénye-kedvére. A két elõbbi méretarány között van a TT méret, melyet szintén nagyon sokan választanak. A jármûvek megbízhatóak, évek óta kifogástalanul járják kiállításaink vasútvonalait.
Röviden ezeket taglalva sikerekben gazdag, türelmes modellezést kíván minden kedves érdeklõdõnek: a TGV 2000 Vasútmodellezõ Klub Kecskemétrõl.

Tisztelettel, pöff mindenkinek: Csapó András