Ausztiai kerékpártúrák 1995-2004

 

Kerékpártúráimról szóló beszámolók nem a klasszikus úti beszámolók stílusában íródott, hisz a látnivalókról nem, vagy kevés szó esik. Ismerve korlátaimat nem is mertem belevágni a leírásokba, hogy ezzel írói babérokra törjek. Túrázásaim során látottakat nem tudnám leírni úgy, hogy az olvasóban ugyanolyan élményeket, érzelmeket gerjesszen, mint amiben nekem volt részem a látottak miatt. Azt látni kell.

 

Nem volt digitális technikám, csak papírképre tudtam fotózni. A hagyományos fotózás magas költsége csak korlátozott számú kép elkészítését engedte. A bemutatott képek zöme papírkép, amit szkennerezéssel digitalizáltam, a weblapomban látható képek egy részét is az internetről másoltak be.

Hazai utjaimról vezettem egy ideig pontos útvonal, és távolság kimutatást, de amikor a kerékpár-computerem elromlott, úgy döntöttem abbahagyom, nem is vettem másikat. Hisz senki előtt nem kellett bizonyítanom, hogy mekkora távolságokra vagyok képes, annyit tekerek, amennyi jól esik, és a tempómat sem gerjeszti a kilométeróra látványa. Most ugyan van bicajos-computerem, de ezt eredetileg egy kölcsön kapott versenybringára vettem, mert úgy éreztem, itt nem árt tudnom, hogy mekkora tempóval vágtázom. Egy idő után be kellett látnom, hogy nem az én 110 kilós súlyomra méretezték ezt a filigrán kerékpárt. Úgyhogy, ha fájó szívvel is, visszaadtam gazdájának a bicajt. Az egészségi állapotom rosszabbodása is közrejátszott döntésem meghozatalában. Egyensúlyozási problémáim, a magas vázú versenybringára való fel és leszállást igencsak megnehezítette. Tehát megmaradok a jól bevált, alacsonyabb felépítésű túrakerékpárnál. Ha már elindultam, akkor nincs semmi bajom, mert a kerekek giroszkópként funkcionálva egyensúlyoznak helyettem. De hiába örökké nem tekerhetek, néha le kell szállnom a földre, ahol igencsak instabillá válok. Pedig de jó lenne, ha maradhatnék, mert akkor nem kellene állandóan kepesztenem, mert ez bizony igencsak lefáraszt. A bicikli nyergében érzem jól magam, a gyaloglét minden zavaró tényezője eltűnik. „Szerencsére” van botom, hisz gyalogosan ennek hiányában még azt hihetné a gyanútlan szemlélő, hogy ez a pasas, bizony igencsak felöntött a garatra.

 

Nem vettem figyelembe sokszor az útvonaltervezésnél azt, hogy hegyek is léteznek Ausztriában. A legrövidebb út az egyenes szemléletem miatt, sokszor toltam fel hegyekre nehéz szerelvényemet. De nem csak felfelé, hanem völgynek lefelé is kénytelen voltam tolni a bicajt. A fékek füstölésig melegedtek a terhelés alatt, és félő volt, hogy a fékhatás megszűnik egy kritikus ponton. Első a biztonság. Sok emlékezetes emelkedővel, lejtővel találkoztamútjaim során.

 

Néhány, íme: St. Jakob im Walde előtt, a kőbánya utáni hajtűkanyarnál. A 10%-os lejtő Krieglach elött a fenyőerdőben. Vagy a 10%-os emelkedő Szlovénia felől a Radl passnál, osztrák területen már a 20%-os lejtő. Ezt a lejtőt leküzdeni iszonyatosan félelmetes volt, az ellenségnek sem kívánom. Klagenfurt alatt Mária Raintól a Dráva folyóig vezető erdei ösvényen, ami kijelölt kerékpárút, itt leereszkedni még pakk nélkül is életveszélyes. Én meghibbantam, mert lementem rajta, de az égiek kegyesek voltak hozzám, mert megúsztam baj nélkül. Idehaza a 82.es úton tekertem a cseszneki emelkedőn felfelé és magamat biztattam: „Tóth Józsi meg tudod csinálni, ki fogod bírni.” A gerinctől kb. 100 méterre inkább leszálltam, „Ha feltekersz, akkor megdöglesz”.

 

Sikerült néhány esést produkálnom pályafutásom során. Zömében önhibám miatt. Néha mások hülyesége miatt. Ezek voltak súlyosabbak. A legkomolyabb tanyázásom Bécsben történt, ahol is egy kamionos Y alakú útkereszteződésnek a hegyesszögében fordult vissza. A pótkocsi nyereg feletti része annyira kinyomódott az én térfelemre, hogy kénytelen voltam a padkára levágtázni. A murvás részen nem tudtam megtartani súlyos pakkokkal felmálházott kerékpáromat, az úttestre kivágódtam. Szerencsére addigra a kamion elhaladt, így csak az aszfaltban tettem „kárt”. Az esés következtében elrepedt a bukósisakom, és a bal térdkalácsomban porc vált le. A levált darab azóta is vándorolgat, de már nem okoz fájdalmat. Elég volt fájdalomból az a két év, amíg lecsillapodott. Nem kell hozzá élénk fantázia elképzelni, hogy mi történt volna a fejemmel, ha nincsen sisakom. Úgy járt volna a bucim, mint amikor a görögdinnyét földhöz csapják.

 

Az akkor 11 éves Dani fiam előtt le a kalappal, mert egy rissz-rossz montenbike-kal becsülettel letekert átlagban napi 100-110 km-t.

 

Meghibásodások. Többször eltörött a vonóhorgom valamely része. Nem csoda, hisz én konstruáltam, nem szakember méretezte, tervezte. Addig javítgattam, alakítgattam, míg jó nem lett. Most már elmondhatom, üzemképes szerkezetet építettem, mert több ezer kilométer strapát kibírt.

 

A 06-1996(A-D)3.sz. utamat küllőszakadások keserítették meg. Sorban szakadtak el a gagyi magyar küllőim. Nagy szerencsémre, a kuchli táborhelyemen találtam egy kidobott biciklit, melynek a küllő mérete azonos volt az enyémével. Elkunyeráltam a tulajtól a küllőket. Felajánlotta, hogy vigyem az egész cájgot, de hát hogyan?

 

Salzburgban már szükségem is lett a kiszerelt DT küllőkre, mert a racsni felöli oldalon három elszállt. Ez azt jelenti, hogy szét kellett robbantani a hátsó kereket, nem lehetett csak úgy simán befűzni a küllőket. Több salzburgi polgár szemlélte tevékenységemet az út szélén. Az egyik úriember megjegyezte:

- Mit bajlódok a javítással, amikor a közelben van egy javítóműhely. Majd helyrepofozzák ők.

Erre én:

- Azon a pénzen, amit a javításért kellene fizetnem, inkább kaját veszek magamnak.

Valamit gondolhatót rólam, mert meghívott étterembe ebédelni. A lebontott csomagjaimat és az alkatrészeket egy kupacba összekotortuk, és az út szélén hagytuk. Egy óra múlva jöttem vissza a tetthelyre, és mindent úgy találtam, ahogy hagytam. Ezt Magyarországon biztos nem merném megtenni. A győri Rába parton, lányom letett hátizsákját mellőle, amíg félrenézett, valaki megfújta.

 

Az egyik gasthof tulaja nem bírta elnézni, hogy a parkolója hűsében konzervet burkolok, inkább meghívott az éttermébe ebédelni, azzal a jelszóval:

- Ne egyek szemetet!

 

Takarékossági okokból több praktikát is be kellett vetni, hogy túráim költségkímélők legyenek. Túrázásaimnak első időszakában, amikor még nem nagyon ismertem a dörgést, ahol elért az este, magánházaknál éjszakára sátorhelyet kértem. Nem is emlékszem olyan esetre, amikor elutasítottak volna.

 

Megpróbálom emlékezetből leírni, hogy hol aludtam, sátoroztam és milyen említésre méltó érdekesség történt meg velem. Félő, hogy a tizenvalahány év kifog emlékezetemen, és nem lesz pontos a lista.

 

St. Jakob in Waldéban a teniszcsarnok öltözőjében, illetve egy másik alkalommal a focipálya mellett, amikor is ekkor éjszaka hatalmas zivatart éltem át. A mellettem kb. hat méterre lévő kandeláberbe csapott a villám. Rém kellemetlen élményben volt részem, azóta igyekszem is fix, fedett helységbe menekülni égiháború idejére. Sátoroztam Zlattennél hobbitelken, Poppendorfnál a temető melletti focipályán. A második utam alkalmával Trabochnál aludtam erdőben, tök egyedül. Féltem is egész éjjel, mert hallottam a rádióban, hogy valamelyik állatkertből megszökött egy medve. Feleslegesen majréztam, mint utóbb kiderült, tőlem több száz kilométere történt az eset. A következő éjszaka Schleifing felett volt a helyekben. Az előző éjszaka félelmei miatt, most egy útszéli házba kéretkeztem be. A háziak felajánlották, hogy mosakodáshoz a házból adnak egy vödör meleg vizet, de azt én tudatlanul visszautasítottam, mert a kertben csörgedezett egy patakocska. Gondoltam ez a víz is megfelelő lesz számomra. Megfelelt, csak az volt vele a bökkenő, olyan hideg volt, hogy mosakodás közben gőzölgött a testemen. Künsdorfnál ismét hobbikertben tanyáztam amelyet, egy hatalmas, több mint 400 éves hársfa uralta. Aludtam Graz alatt, Laubbegnél idős papok otthonának parkjában. Éjszaka, egy általam nem ismert madár rikácsolására ébredtem. De nem csak az én álmomat tette tönkre, hanem az otthonban lakó öreg papokét is, kik igazán cifra káromkodások mellett méltatlankodtak a nyitott ablakban. Már amennyire a német nyelv megengedi a cifraságokat a káromkodásban. Hazafelé, már magyar területen, nehezebb volt éjszakára sátorhelyet találnom, mint osztrák sógoréknél. Vasváron egy kertes házban megengedték, hogy éjszakára maradjak. A szigorú háziúr, hogy elrémisszen bármilyen bűn elkövetésétől, pisztolyával dicsekedett. Több se kellett nekem, le is léptem azon nyomban.

 

Arra már nem emlékszem, hogy milyen esemény miatt törött el az utánfutóm vonóhorga. Arra viszont igen, hogy több alsóújlaki polgár segített megjavításában. Esti szürkület lévén a nyakamba akasztható napszemüvegemre már nem volt szükségem, csak akadályozott a javításban, felakasztottam a visszapillantó tükörre. Segítséggel, spárgával sikerült a vonóhorgot úgy megjavítani, hogy talán még most is működne, ha nem cseréltem volna le idehaza. De a poén nem ez. Induláskor nyakamba akarom akasztani a napszemüvegemet, de nem tudtam, mert valaki a kavarodásban pofon vágta. Mondtam is magamban: „Most már biztosan hazaérkeztem”. Az egyik helybeli megengedte, hogy a kerti szerszámos bungijában húzzam meg magamat, éjszakára.

 

Magyar bicajosoktól ismertem meg a másik igencsak bukszakímélő trükköt, amit elítélendő módon alkalmaztam én is. Recepciózárás, hét-nyolc óra után kell belógni a kempingbe. Reggel fizetés nélkül, még a nyitás előtt távozni. Csúnya dolog, de mentségemre szolgáljon, hogy aki kerékpáros és még ráadásul magyar is, az csak csóró lehet. Én pedig az voltam. Ezt csak akkor tudtam megtenni, amikor körtúrán voltam. Csillagtúrán bezzeg ki kellett pengetnem a néha borsos kempingszámlát. Mármint csak nekem volt borsos, a nyugati kempingvendégeknek nem okozott nehézséget a számla kifizetése. Későbbiekben, mikor már visszatérő vendégnek számítottam, jelentős kedvezményt kaptam, de csak ott, ahol a tulajdonos kezébe kellett leperkálnom az schillingeket, később az eurókat.

 

Külön történet e sorban a frauenkircheni Paula kemping. Először 1996-ban táboroztam Papiéknál. Akkor még nem gondoltam, hogy majd tíz éves barátság alakul ki köztünk. Legalább is részemröl. mert én barátomnak tekintem az Öreget. Az Ö részéről is több volt, mint egy sima ismerős-ismerős viszony. Jól példázza az, amikor magyar lomisok jelentek meg kempingben árgus szemmel figyelte mozgásukat. Úgy láttam az Öreg, nem nagyon csípte a magyarokat. Rám másképp tekintett, mert nekem szabad bejárásom volt a kemping összes helyiségébe. Sokszor rám bízta a kulcscsomóját.

 

Igaz én is tartottam Ausztriában a magyaroktól. Egy alkalommal nagyon korán, éjfél után indultam el St.Veitből, hogy kora hajnalban már a magyar határon legyek. Hajnali három óra körül egy kis városkában találkoztam egy nagyhangú, hőzöngő magyar társasággal. Mielőtt még észre vettek volna, a H betűt rögtön leszereltem a hátsó sárvédőről. Azóta sem szereltem vissza. Nem kell nekem senki előtt sem kérkednem azzal, hogy milyen messzire el tudok csatangolni. Főleg magyarok előtt nem. Az osztrákoknak nem olyan nagy szám, ha valaki többet kerekez az átlagtól. Csak a Papi szokta mondani: „tönkre fogsz menni”.

 

Visszatérve a Paula kempinghez. Ez egy igazán családiasnak mondható üdülőhely. A vendégsereg zömét az állandó lakók teszik ki, akik évközben hétvégére, nyáron állandóra leköltöznek Bécsből. A betérő vendég viszonylag ritka, általában csak nyáron kér egy-egy család, vagy társaság szálláshelyet éjszakára. Az utóbbi időben egyre több visszatérő kerékpáros turistával találkoztam itt. Határozottan kellemes helynek mondható, hisz a kempingben rengeteg fa, köztük jó néhány egzotikusfajta is található. A kemping legnagyobb attrakciója, ha jól emlékszem a térfogatára, a 600 m3 melegvizű medence. Ez nem csak a kempingvendégeknek nyújt kellemes nyári kikapcsolódást, hanem a városka lakóinak is. Melegvíz a vizesblokk lapos tetejére szerelt több kilométer hosszú fekete műanyag csőkígyónak köszönhető.

 

Kerékpárútak

A dunai kerékpárutat Bécstől Passauig egyszer kerekeztem végig, de Hainburgtól Ottensteimig tartó szakaszt részleteiben többször is érintettem. Tranzitútnak használtam, mert viszonylag gyorsan, és biztonságosan tudtam közlekedni rajta. Hazafelé, valószínűleg a honvágy miatt, meg szoktam táltosodni. Ekkor „könnyedén” napi 140-150 km-t is meg tudtam tenni. Sulyós szerelvényemmel, mint a tehervonat robogtam, csak néhány verseny bicajos tudott mellettem elhúzni.

 

A magyarországi kerékpárutakról nem vagyok valami jó véleménnyel. De nem csak én, hanem az osztrák sógorok sem. Most a osztrákokkal közös Fertő-tó körüli kerékpárútra gondolok. Bajom van az út vonalvezetésével, sok benne a kisívű kacskaringó, a tempós közlekedésre nem, csak sétagaloppra alkalmas. Strapabíró kerékpárnak megfelelő az út burkolata, de a finomabb kerékpárt az út egyenetlenségei hamar tönkreteszik. Nem is beszélve a delikvens fenekéről. Ha Mölbisch, vagy Pamhagen felől átjövünk a határon, a kerékpárút minőség változása szembeötlő. Az amúgy is keskeny utat a kétoldalról benőtt gaz még jobban leszűkül. Csábit a jó minőségi párhuzamos országút, de nem ajánlom senkinek sem, mert engemet már többször lehajtott róla a rendőr, illetve az akkor még az állományban leledző határőrjárőr. Az országban másutt sem jobb a helyzet. Valószínű, hogy a kerékpárosoknak ajánlott útvonalakat íróasztal mögül, térkép alapján jelölték ki az arra illetékesek. Nem kérdőjelezem meg jószándékukat, de mégis, sok borsot törnek a bringások orra alá. Azért van nálunk valami jobb is, mint a sógoréknél: az útjelző táblák kihelyezése. Odaát, szinte rendszeresen az út baloldalára teszik ki a falatnyi, a háttérbe igen ügyesen beolvadó táblákat. Menetközben észrevenni, legalább is nekem, szinte lehetetlenség.

 

Általában Magyarországon a határig meg vissza, vonattal szoktam utazni a kerékpárommal együtt. Azért volt jó néhány eset is, amikor hazafelé menet, nem vettem igénybe a MÁV által nyújtott „magas szintű” szolgáltatást. Utólag belátom nagyon bátor, inkább botor vállalkozás volt részemről, hogy kapunkig tekertem. A hazai közlekedési morál nem egészséges a kerékpáros számára. Siettem haza, ezt csak jó minőségű út igénybevételével tudtam megoldani. A Győr-Székesfehérvár 81 sz útvonal ilyen. Csakhogy, a rám frászhozó kamionok miatt, többet néztem a tükörben hátra, mint előre. Nem sokkal jobb a helyzet, a nekem ideálisnak tűnő Győr-Veszprém 82 sz. útnál sem. Itt a forgalom ugyan kisebb, de a Bakony leküzdése igencsak megkeserítette életemet.

 

Ha megkérdezik tőlem, mely országokban kerekeztem: nagyképűen sorolom őket. Az igazság, hogy Magyarország és Ausztrián kívül az alant említett országokat csak érintettem, 100 km-nél többet nem tekertem egyikük területén sem. De akkor is elmondhatom, hogy jártam a fent említett országokon kívül másutt is. Olaszországban Tarvisioban, Szlovéniában Dravogradban, Szlovákiában Komáromban, Németországban kétszer is, Freilassingban és Passauban. Láttam, igaz osztrák területről Pozsonyt és Burghausent.

 

Meghibásodások zöme küllőszakadások miatt következtek be.

 

A régi kerékpáromat, használtan még 1993-ban vettem Fehérváron lomistól a Börgöndi úton. Svájcból behozott olasz bicaj normál volt, amibe élete során kb. 100 ezer kilométert beletekertem. Nem csoda, hogy 2006 őszén meg adta magát, hisz terhelve volt egész életében, de alaposan. Volt amikor, összsúlya utánfutóval együtt jóval több volt, mint 200 kg. Egyik túrámon Krems mellett a rohrendorfi kempingben lengyel bringásoknak szemet szúrt az alaposan felmálházott kerékpárom. Ekkor nem utánfutóval voltam, csak szólóban. Azon tanakodtak, hogy milyen nehéz lehet. Szemléltetettem, hogy nem súlyos a bringa, felemeltem. Pedig az volt. Akkor még igencsak jó erőben voltam. Hívtam egyik nagydarab lengyelt, hogy jöjjön, emelje meg ő is. Szegény nemhogy megemelni, de még egyensúlyban sem tudta tartani, mert a súlyos kerékpár feldöntötte. Arra számított, látva, hogy én mekkora lendülettel tudom a kerékpárt felemelni, hogy ez őneki sem fog gondot okozni. Csakhogy én számítottam a nagy súlyra, de ő nem. Ezért történt az, ami történt. Látván erőművész mutatványomat, meghőköltek, önkéntelenül hátrább léptek. Mintha azt gondolták volna:

-  Na ezzel az emberrel sem szeretnék este, egy sötét sikátorban összefutni*

(*idézet a Pogány Madonna című filmből, amikor a füredi verekedésben a szemlélők a cingár Kernt hiszik erősembernek, Bujtor helyett.)

 

Ugyancsak itt, ebben a kempingben 2000. augusztus 10-én agyvérzés kaptam. Szerencsére nem volt olyan nagyfokú, hogy nem tudtam volna még így is hazakeverednem önerőből. Előzménye volt, hogy pont egy éve 1999. augusztus végén már megcsapott a halál szele agyvérzés formájában. Ebből kigyógyultam kb. fél év alatt annyira, hogy ismét a régi formámba tudtam kerekezni. Néhány elhanyagolható „apróság” visszamaradt ugyan, de ez nem akadályozott a pedáltiprásban. A nagymértékű javulásomat dokik szerint az akaraterőmnek köszönhetem. Ennek apropóján felbátorodtam, és 2000 nyarán ismét túrázni indultam. Az agyvérzés tünetei most abban nyilvánult meg, hogy iszonytatóan kellemetlen kettőslátásom alakult ki. Szigetelőszalaggal leragasztottam szemüvegem jobb lencséjét, és dupla mennyiségben adagoltam magamnak az előző évi agyvérzésre kapott gyógyszert. Mire 14.-ére Hegyeshalomba értem, türhetöen rendbejöttem.

(folytatodik)

               

 

 

01-1995(A)1    06.17-06.20  3+1 nap  428 km    BRUCK AD. MUR

17.      Füle-Székesfehérvár/Szombathely-Oberwart-St.Jakob im Walde

18.      St.Jakob im Walde-Bruck ad.Mur-Zlatten

19.      Zlatten-Graz-Poppendorf

20.      Poppendor-Tapolca/Füle

 

02-1995(A-SLO)2    07.10-07.16  6+1nap  727 km    KLAGENFURT

10.      Füle-Székesfehérvár/Szombathely-Oberwart-St.Jakob im Walde

11.      St.Jakob im Walde- Bruck ad.Mur-Traboch

12.      Traboch-Judenau-Scheifling

13.      Scheifling-Klagenfurt-Künsdorf

14.      Künsdorf-Slovenia-Laubegg

15.      Laubegg-Heiligenkrautz-Zalacséb

16.      Zalacséb-Tapolca/Füle

 

03-1995(A)3 07.26-08.03  8+1 nap  994 km    SALZBURG

01.      Füle-Székesfehérvár/Szombathely-Oberwart-St.Veit ad.Tristing                  134,1 km

02.      St.Veit ad.Tristing-St.Pölten-Blindenmark 119,0                         

03.      Blindenmark-Enns-Weisskirchen 78,3                                            04 .    Weisskirchen-Salzburg-Kuchl 126,0

05.      Kuchl-Radstadt-Birnberg 71,4

06.      Birnberg-Liezen-Vorwald/Treglwald 80,4

07.      Treglwald- Bruck ad.Mur-Stübing 103,0

08.      Stübing-Graz-Heiligenkrautz-Alsóújlak 142,0

09.      Alsóújlak-Sümeg-Tapolca/Füle 74,5

 

04-1996(A)1  06.15-06.20  6 nap  386 km    EBELSBERG

15.      Füle-Székesfehérvár/Sárvár-Sopron

16      Sopron, Erzsébet kórház

17.      Sopron, Erzsébet kórház

18.      Sopron-Ebersberg

19.      Ebersberg-Wulkaprodesdorf

20.      Wulkaprodesdorf-Sárvár/Székesfehérvár-Füle

 

05-1996(A)2 07.15-07.21  6+1 nap  476 km    NEUMARKT AN DER YBBS

15.      Füle-Székesfehérvár/Szombathely/Sopron-Achau

16.      Achau-Neulenbach

17.      Neulenbach-Neumarkt ad.Ybbs-Wallenbach

18.      Wallenbach-Melk-Pielach

19.      Pielach-St.Pölten-St.Veit adTriesting

20.      St.Veit adTriesting-Sopron-Sopronkövesd

21.      Sopronkövesd/Szombathely/Székesfehérvár-Füle

 

06-1996(A-D)3        08.02-08.11  9+1 nap  921 km    WANGHAUSEN

02.      Füle-Székesfehérvár/Szombathely-Oberwart-St.Jakob im Walde

03.      St.Jakob im Walde/Krieglach-Bruck ad.Mur-St.Michael-Liesingau

04.      Liesingau-Liezen-Birnberg

05.      Birnberg-Radstadt-Kuchl

06.      Kuchl-Salzurg-Freilassing-Wanghausen-Ranshofen

07.      Ranshofen-Wels-Weisskirchen

08.      Weisskirchen-Ybbs ad.Donau-Sausenstein

09      Sausenstein-Tulln-Klosterneuburg

10.      Klosterneuburg-Wien-Sopron-Sopronkövesd

11.      Sopronkövesd/Szombathely/Székesfehérvár-Füle

 

07-1997(A)1 06.17-06.25  8+1 nap  664 km    MAUTHAUSEN

17.      Füle-Székesfehérvár/Szombathely/Sopron-Moosbrunn

18.      Moosbrunn-Wien-Tulln-Altenwörth Kraftwerk

19.      Altenwörth-Krems-Dürstein-Wachau-Melk-Krummnussbaum

20.      Krummnussbaum-Grein-Eizendorf

21.      Eizendorf-Mauthausen-Staffling

22.      Staffling-Wallsee-Ybbs ad.Donau-Krummnussbaum

23.      Krummnussbaum-Melk-Mautern-Tulln-Grafenstein Kraftwerk

24.      Grafenstein-Wien-Schwechat-Achau-Wulkaprodesdorf

25.      Wulkaprodesdorf-Sopron/Szombathely/Székesfehérvár-Füle

 

08-1997(A)2 07.21-07.27  6+1 nap  306 km    ST.VEIT AD. TRIESTING

21.      Füle-Székesfehérvár/Szombathely/Sopron-Wulkaprodesdorf

22.      Wulkaprodesdorf-St.Veit ad.Triesting

23-25. St.Veit ad.Triesting és környéke

26.      St.Veit ad.Triesting-Wulkaprodesdorf

27.      Wulkaprodesdorf-Sopron/Szombathely/Székesfehérvár-Füle

 

09-1997(A)3  ST.VEIT AD.TRIESTING

 

10-1998(A)1 06.15-06.23  8+1 nap  721 km    ST.VEIT AD.TRIESTING

15.      Füle-Székesfehérvár/Szombathely/Sopron-Mölbich-St.Veit ad.                    Triesting

16.      St.Veit ad.Triesting-Günsdorf-Steinfelder-St.Veit ad.Triesting

17.      St.Veit ad.Triesting-Wiener Neustadt-St.Veit ad.Triesting

18.      St.Veit ad.Triesting-Tessdorf-Tattendorf-St.Veit ad.Triesting

19.      St.Veit ad.Triesting-Neumus-Alland-Baden-St.Veit ad.Triesting

20.      St.Veit ad.Triesting-Piestingstal-St.Veit ad.Triesting

21.      St.Veit ad.Triesting-Hainfeld-Hafnerberg-St.Veit ad.Triesting         

22.      St.Veit ad.Triesting-Bad Fischau-St.Egyden-Hirtenberg-Wien-St.Veit            ad.Triesting

23.      St.Veit ad.Triesting-Klingenbach-Sopron/Szombathely/                              Székesfehérvár-Füle

 

11-1998(A)2 07.16-07.21  5+1 nap  551 km    PETRONELL CARNUNTUM     

16.      Füle-Székesfehérvár/Szombathely/Nagycenk-Frauenkirchen-Petronell            Carnuntum

17.      Petronell Carnuntum-Hainburg-Eckartsau-Petronell Carnuntum

18.      Petronell Carnuntum-Marchegg-Gansendorf-Lassee-Petronell                      Carnuntum

19.      Petronell Carnuntum-Donau radweg-Grossenzersdorf-Donau radweg-

          Petronell  Carnuntum

20.      Petronell Carnuntum-Marchegg-Petronell Carnuntum

21.      Petronell Carnuntum-Bruck ad.Leitha-Mölbich-Fertőrákos-Sopron/

          Szombathely/Székesfehérvár-Füle

 

12-1998(A)3 08.06-08.11  5+1 nap  557 km    PETRONELL CARNUNTUM

 

06.      Füle-Székesfehérvár/Szombathely/Nagycenk-Frauenkirchen-                      Zurndorf-Petronell Carnuntum 

07.      Petronell Carnuntum-Maria Ellend-Petronell Carnuntum

08.      Petronell Carnuntum-Schwechat-Himberg-Schwadorf-Fischamend-

          Petronell Carnuntum

09.      Petronell Carnuntum-Fischamend-Mannesdorf-Bruck ad. Leitha-

          Petronell Carnuntum

 

10.      Petronell Carnuntum-Schwechat-Zwölfaxing-Schwechat-                            Trautmanndorf-Bruck ad. Leitha-Petronell Carnuntum

11.      Petronell Carnuntum-Bruck ad.Leitha-Eisenstadt-Klingenbach-                    Sopron/Szombathely/Székesfehérvár-Füle

 

13-1998(A)4 08.24.-08.28  4+1 nap 396 km    FERTŐ TÓ

24.      Füle-Székesfehérvár/Szombathely/Nagycenk-Pamhagen-Illnitz-                    Podersdorf- Frauenkirchen     

25.      Frauenkirchen-Halbturm-Neusiedl am See-Purbach-Podersdorf-                    Frauenkirchen

26.      Frauenkirchen-Podersdorf-Neusiedl am See-Gols-Podersdorf-                      Frauenkirchen

27.      Frauenkirchen-Mönchhof-Purbach-Winden am See-Purbach am                    Neusidlersee

28.      Purbach am Neusidlersee -Oslip-Siegendorf-Klingenbach-Sopron/

          Szombathely/Székesfehérvár-Füle

 

14-1999(A)1 07.02.-07.09  7+1 nap  771 km    ROSSATZ-KREMS

02.      Füle-Székesfehérvár/Szombathely/Nagycenk-Frauenkirchen

03.      Frauenkirchen-Bruck ad.Leitha-Wien-Tulln-Zwentendorf

04.      Zwentendorf-Altenwörth-Donau radweg-Grafenwörth-Altenwörth-                Reidling-Zwentendorf

05.      Zwentendorf-Altenwörth-Rohrendorf-Krems-Stein-Rohrendor

06.      Rohrendorf-Krems-Sentfenberg-Rohrendorf

07.      Rohrendorf-Stein-Rossatz-Furth-Rohrendorf

08.      Rohrendorf-Altenwörth-Tulln-Wien-Bruck ad.Leitha-Frauenkirchen

09.      Frauenkirchen-Andau-Jánossomorja-Csorna-Pápa-Bakonybél-Zirc-

          Gyulafirátót-Berhida-Füle

 

15-1999(A)2 07.19.-07.27  8+1 nap  809 km    TULLN

19      Füle-Székesfehérvár/Szombathely/Nagycenk-Pamhagen-                            Frauenkirchen

20      Frauenkirchen-Neisiedl am See-Podersdorf-Frauenkirchen

21.      Frauenkirchen-Bruck ad.Leitha-Wien-Tulln

22.      Tulln-Judenau-Sieghartskirchen-Liedzing-Abstetten-Judenau-Tulln

23.      Tulln-Judenau-Rust-Attzenburg-Langenschönbichl-Asparg

24.      Tulln-Judenau-Sieghartskirchen-Ried-Königstetten-Langenlebarn-                Muckendorf-Königstetten-Tulbing-Tulln

25.      Tulln-Clorherrn-Judenau-Gollarn-Einsiedl-Neulendbach-A1-                          Neulendbach-Grosser Tulln radweg-Tulln

26.      Tulln-Neuaigen-Stetteldorf-Königsbrunn-Neuaigen-Tulln

27.      Tulln-Wien-Bruck ad.Leitha-Frauendkirchen-Andau-Bősárkány-                    Mórichida-Tét-Veszprémvarsány/Székesfehérvár-Füle

 

16-1999(A)3 08.05-08.16  11+1 nap  1230 km    ST.PÖLTEN

05.      Füle-Székesfehérvár/Mosonmagyaróvár-Andau-Frauenkirchen-

          Bruck ad.Leitha-Wien-Tulln(167 km)

06.      Tulln-Judenau-Mittendorf-St.Pölten

07.      St.Pölten-Herzogenburg-Pottenbrunn-St.Pölten

08.      St.Pölten-Unter Grafendorf-Böcheimkirchen-Pyhra-St.Pölten-                      Traismauer-St.Pölten

09      St.Pölten-Traisen-Lillienfeld-St.Pölten

10.      St.Pölten

11.      St.Pölten-Kirchberg-Laubenbachmühle-St.Pölten

12.      St.Pölten-Kirchberg-Loichtal-St.Pölten

13.      St.Pölten-Pielachtal-St.Pölten

14.      St.Pölten-Göttweig Sitft-Mautern-Hollenburg-Herzogenburg-St.                  Pölten

15.      St.Pölten-Judenau-Wien-Bruck ad.Leitha-Frauenkirchen

16.      Frauenkirchen-Andau-Mosonmagyaróvár-Györ-Zirc-Gyulafirátót-Füle

 

17-2000(A)1 06.16-06.30  14+1 nap  1100 km    ST.PÖLTEN

16.      Füle-Székesfehérvár/Györ/Fertöszentmiklós-Frauenkirchen

17.      Frauenkirchen-Bruck ad.Leitha-Wien-Judenau-St.Pölten

18-28.  St.Pölten és környéke

29.      St.Pölten-Judenau-Wien-Bruck ad.Leitha-Frauenkirchen

30.      Frauenkirchen-Halbturm-Nickelsdorf-Hegyeshalom/Székesfehérvár-              Füle

 

18-2000(A)2 07.10-07.20  10+1 nap  997 km    KREMS

10.      Füle-Székesfehérvár/Györ/Fertöszentmiklós-Frauenkirchen

11.      Frauenkirchen-Bruck ad.Leitha-Wien-Tulln-Rohrendorf

12-18  Rohrendorf-Krems és környéke

19.      Rohrendorf-Tulln-Wien-Bruck ad.Leitha-Frauenkirchen

20.      Frauenkirchen-Andau-Mosonszolnok-Hegyeshalom/Székesfehérvár-              Füle

 

19-2000(A)3 08.04-08.14  10+1 nap  526 km    KREMS

04.      Füle-Székesfehérvár/Györ/Fertöszentmiklós-Frauenkirchen

05-07. Frauenkirchen

08      Frauenkirchen-Bruck ad.Leitha-Wien-Tulln-Rohrendorf

09-10. Rohrendorf-Krems és környéke

11.      Rohrendorf-Traismauer

12      Traismauer-Tulln-Klosterneuburg

13.      Klosterneuburg- Wien-Bruck ad.Leitha-Frauenkirchen

14      Frauenkirchen-Mönchof-Nickelsdorf-Hegyeshalom/Székesfehérvár-              Füle

 

20-2001(A-D)1      06.15-06.26  12+1 nap        PASSAU

15.      Füle-Székesfehérvár/Györ/Fertöszentmiklós-Frauenkirchen

16.      Frauenkirchen-Bruck ad.Leitha-Wien-Tulln-Rohrendorf

17.      Rohrendorf-Linz-Ottensheim

18.      Ottensheim és környéke

19      Ottensheim-Engelhartszell-Kochbachmülle-Passau-Kochbachmülle

20      Kochbachmülle-Schlögen-Linz

21      Linz-Mauthausen-Au ad.Naarn

22-25. Au ad.Naarn és környéke ( Enns, Steyr, Preg )

26.      Au ad.Naarn-Ybbs ad.Donau-St.Pölten-Wien

27.      Wien-Hirnberg-Bruck ad. Leitha-Frauenkirchen-Fertöszentmiklós/

          Györ/Székesfehérvár-Füle

 

21-2001(A)2  07.06-07.10  4+1 nap          FRAUENKIRCHEN        DANI

06.      Füle-Székesfehérvár/Györ/Fertöszentmiklós-Frauenkirchen

07-09. Frauenkirchen-Podersdorf-Neusidl am See-Purbach am Neusidlersee-

          Frauenkirchen és környéke

10.      Frauenkirchen-Fertöszentmiklós/Györ/Komárom/Székesfehérvár-Füle

 

22-2001(A)3  07.13-07.16  3+1 nap          FRAUENKIRCHEN        ADÉL

13.      Füle-Székesfehérvár/Komárom/Györ/Fertöszentmiklós-Frauenkirchen

14-15  Frauenkirchen-Podesdorf- Frauenkirchen

16.      Frauenkirchen-Fertöszentmiklós/Györ/Komárom/Székesfehérvár-Füle

 

23-2001(A)4  07.27-08.02  6+1 nap          FRAUENKIRCHEN        APA

 

24-2001(A-SK)5  08.10-08.16  6+1 nap  FRAUENKIRCHEN          APA

 

25-2002(A)1  07.17-07.24  7+1 nap          600 km KREMS              DANI

17.      Füle-Székesfehérvár/Komárom/Györ/Fertöszentmiklós-Frauenkirchen

18.      Frauenkirchen

19.      Frauenkirchen-Burck ad.Leitha-Schwehat-Wien-Tulln

20.      Tulln-Altenwörth-Rohrendorf-Krems-Traismauer-St. Pölten-                          Wilhelmsburg-Eschenau

21.      Eschenau-Hainfeld-Hirtenberg-Laxenburg

22.      Laxenburg-Eisenstadt-Neusidler am See-Frauenkirchen

23.      Frauenkirchen-Pama-Kittsee-Hainburg-Petronell Carnuntum-                        Zurndorf-Weiden-Frauenkirchen

24.      Frauenkirchen-Fertöszentmiklós/Györ/Komárom/Székesfehérvár-Füle

 

26-2002(A)2  06.28-07.11  13+1 nap      1150 km ST.WOLFGANG IM SALZKAMMERGUT

28.      Füle-Székesfehérvár/Komárom/Györ/Fertöszentmiklós-Frauenkirchen

29.      Frauenkirchen

30.      Frauenkirchen

01.      Frauenkirchen-Bruck ad.Leitha-Wien-Krems

02.      Krems-Melk-Wallsee-Linz

03.      Linz-Wels-Vöcklabruck-Attersee

04.      Attersee-Unterach-Steinbach am Attersee-Unterach

05.      Unterach-Mondsee-St.Gilden-Wolfgangsee-Bad Ischl-Unterach

06.      Unterach-Steinbach am Attersee-Schörfling-Nussdorf am Attersee-              Unterach

07.      Unterach-Bad Ischl-Wolfgangsee-Bad Ischl-Unterach

08.      Unterach-Bad Ischl-St.Wolfgang im Salzkammergut

09.      St.Wolfgang im Salzkammergut-Bad Ischl-Gmunden-Wels-

          Abwingen kraftwerk-Mauthausen-Au ad.Naarn

10.      Au ad.Naarn-Ybbs ad.Donau-Melk-St.Pölten-Judenau-Klosterneuburg

11.      Klosterneuburg-Wien-Fischamend-Bruckad.Leitha-Frauenkirchen-                Fertöszentmiklós/Györ/Komárom/Székesfehérvár-Füle

 

27-2002(A-I)3  07.31-08.17  17+1 nap      940 km VILLACH-TARVISIO

31.      Füle-Székesfehérvár/Komárom/Györ/Fertöszentmiklós- Frauenkirchen

01.      Frauenkirchen

02.      Frauenkirchen

03.      Frauenkirchen-Wiener Neustadt/Klagenfurt-Auen

04.      Auen-Velden-Klagenfurt-Auen

05.      Auen-Velden-Auen-Klagenfurt-Auen

06.      Auen-Klagenfurt

07.      Klagenfurt-Klopeiner See és környéke-Klagenfurt

08.      Klagenfurt-Drautal-Klagenfurt

09.      Klagenfurt-Keutschaher See-Klagenfurt

10.      Klagenfurt-Villach(Klein Vaschasch)-Ossiacher See-Villach

11.      Villach-Ossiacher See-Villach

12.      Villach-Tarvisio-Villach-Ossiacher See-Villach

13.      Villach-Ossiacher See-Villach

14.      Villach-Ossiacher See-Villach

15.      Villach-Ossiacher See-Villach

16.      Villach/Bruck ad.Mur/Wiener Neustadt-Frauenkirchen

17.      Frauenkirchen-Kapuvár-Györ-Székesfehérvár-Füle

 

28-2003(A)1  06.16-06.25  9+1nap          FRAUENKIRCHEN-DANI

 

29-2003(A)2  07.04-07.16  12+1nap        SPITTAL AD.DRAU

04.      Füle-Székesfehérvár/Petöháza-Frauenkirchen

05.      Frauenkirchen-Wiener Neustadt/Villach-Spittal ad.Drau

06.      Spittal ad.Drau-Seeboden-Spittal ad.Drau

07.      Spittal ad.Drau-Lurnfeld-Seeboden-Döbriach-Seeboden-Spittal ad.              Drau

08.      Spittal ad.Drau-Afritz See-Spittal ad.Drau

09.      Spittal ad.Drau-Villach(Klein Vaschasch)-Berghof-Villach

10.      Villach-Alt Ossiach-Villach

11.      Villach-Annemhein-Steindorf am Ossiacher See-Berghof-Villach

12.      Villach-Ossiach-Villach

13.      Villach-Faaker See-Villach

14.      Villach-Velden-Klagenfurt

15.      Klagenfurt/Wiener Neustadt-Frauenkirchen

16.      Frauenkirchen-Fertöd-Balf-Sopron/Székesfehérvár-Füle

30-2003(A)3  07.21-07.28  7+1 nap        FRAUENKIRCHEN        BABI

21.      Füle/Székesfehérvár/Fertöszentmiklós-Fertödendréd-Frauenkirchen

22.      Frauenkirchen

23.      Frauenkirchen

24.      Frauenkirchen

25.      Frauenkirchen

26.      Frauenkirchen-Podersdorf-Frauenkirchen

27.      Frauenkirchen

28.      Frauenkirchen-Fertöd-Petöháza-Fertöszentmiklós/Székesfehérvár/              Füle

 

31-2003(A)4  08.04-08.15  11+1 nap      BERGHOF-VILLACH

04.      Füle-Székesfehérvár/Petöháza-Frauenkirchen

05.      Frauenkirchen

06.      Frauenkirchen-Wiener Neustadt/Villach-Heiligengestade(Berghof)

07.      Berghof

08.      Berghof-Villach-Berghof-Steindorf am Ossiacher See-Berghof

09.      Berghof-Villach-Berghof-Afritz See-Berghof

10.      Berghof-Faaker See-Berghof

11.      Berghof-Landskron-Berghof

12.      Berghof-Villach-Berghof-Faaker See-Berghof

13.      Berghof-Villach/Wiener Neustadt-Frauenkirchen

14.      Frauenkirchen

15.      Frauenkirchen-Fertödszentmiklós-Celldömölk/Tapolca/Füle

 

 

Duna-menti kerékpárút, Melk előtt

St.Pölten

Duna Dürsteinnél

Dürnstein

Duna-part valahol Ausztriában

A schlögeni kanyar

Duna ausztriai felső szakasza

Rév Schlögennél

Linz

Wachaui kerékpárút

Hajtűkanyar St.Jakob im Walde elött/Steiermark

Az utánfutó vonószerkezete

St. Jakob in Walde sportpálya

Schleifing felett

Frauenkirchen

Papi (Helmut Hochedlinger)

Űrfelvétel a Fertő-tóról

A halbturni kastély

Podersdorfi föutca

Podersdorfi strand

Podersdorfi móló

Veldeni kaszinó/Karnten

Wörthi-tó

Faaki-tó, a Mittagskogellel

Ossiach-tó

Made with Namu6