Az MSC Truck Trial Club Cloppenburg története
A cloppenburgi Truck Trial Sport alapító atyjai Charly és Wolfgang Alfers voltak a ’90-es évek közepén. Mindkettejüket már a korábbi autocross-os évek alatt megfertőzte a motorsport szeretete.
Amikor 1997. elején az off-roados Rudolf König felbukkant az Alfers-testvérek udvarán és egy öreg, de átépíthető Unimogot keresett terepügyességi vezetéshez, azonnal felkeltette a cloppenburgiak érdeklődését. Elhatározták, hogy szponzorálják az akkori európabajnokot, és rendelkezésére bocsátottak egy U1300-ast, a „Sárga Charlyt”. König ezzel lett bajnok S2-ben 1997-ben.
Eddig az Alfers-testvérek csak nézők maradtak, de néhány hónap múlva már változtatni akartak ezen. Aztán 1998 tavaszán König egy autóbalesetben súlyos hátsérülést szenvedett, ami számára egy hosszú kényszerszünetet jelentett. A szezon lefutott, mielőtt még igazán elkezdődött volna. Egész évben a műhelyben kell porosodnia az Unimognak? Elképzelhetetlen. Rövidre zárva Charly és Wolfgang Alfers mozgósították unokaöccseiket, Alexander Buddét és Ralf Kaßent mint másodpilótákat, és megpróbálkoztak maguk mint triálosok. S2-ben indultak duplarajttal és egyből 3. (Charly/Alex) és 4. (Wolfgang/Ralf) helyezettek lettek.
Még ugyanazon a nyáron megérlelődött a gondolat, hogy egyszer hazai területen hozzanak létre egy truck triál eseményt. Osnabrückben a Piesbergi Kőfejtőben, kb. 40 km-re délre Cloppenburgtól, találtak optimális terepet, és 1998 augusztusának első hétvégéjén megrendezte az Alfers, Kaßen és Budde család számtalan baráttal és segítővel az első európabajnoki futamukat.
1999-ben egyre gyakrabban vetődött fel egy saját egyesület alapítása, mivel ilyen ezidáig még nem volt. Az EB-n Wolfgang Alfers bronzérmet szerzett. Charly és Alex felépítettek egy MAN-t (amit Emmának neveznek) és az S5-ben jeleskedtek. Egy évvel később Charly átadta a járműt Ronald Bormann-nak (Alex Budde-val együtt) és funkcionális területet váltott: átvette az OVS-t, mint az európabajnokságok közös szervezője. Bormann/Budde azonnal európabajnokok lettek. Wolfgang Alfers az új U1300 „Black Mog”-jával S2-ben a 2. helyig dolgozta fel magát. Ezt 2001-ben is megismételte, de akkor már mint az MSC Truck Trial Cloppenburg elnöke, ami tavasszal átesett a keresztségen és egy évvel később ADAC-helyi clubként is elismerték.
Az egyesület vezetésében Alferst támogatta a helyettese Clemens Renschen, aki 2000-ben és 2001-ben két ízben 5. lett S2-ben, de aztán később a piesbergi triál megszervezésére koncentrált. A klubfőnök Wolfgang a 2003-as szezonban érte el a legnagyobb sikerét: Ralf Kaßennel szeptemberben először lett európabajnok.
A tervezett bajnokünneplés a szezon végén sajnos már elmaradt: 2003. október 5-én Wolfgang Alfers egy súlyos közúti balesetben meghalt. A család, a barátok, kollégák és a rajongók őrzik emlékét.
A még fiatal egyesületnek az újrastrukturálás nehéz időszaka kezdődött. Mindazt, amit a truck triál barátok az elmúlt években „Wolli” irányítása alatt felépítettek, most feladják: ez szóba se kerülhetett, és Wolfgang sem akarta volna. Tovább kellett lépni. 2004 tavaszán új elnököt választottak: Lothar Thöne Cloppenburgból vette át az egyesület vezetését. A légierő 48 éves helikopterpilótája és kiképzője már 2003-ban közreműködött az osnabrücki triál kulisszái mögött és a jövőben sem csak az íróasztal mögött szeretne ülni: amikor ideje engedi, nem tétlenkedik a műhelyben.
A sport területén is új utakra tértek: Ralf Kaßen és Jörg Graffe, mindketten az európabajnok egykori másodpilótái, összefogtak, mint az új „Black-Mog-Team” és sikeresen megvédték 2004. szeptemberében Alfers címét. Ezt sikerült mindkét pilótának az elmúlt évben megújítani és ezt akarják 2006-ban is S2-ben az ő Blackmogjukkal elhódítani.
Nagy esélyekkel indul Bormann/Kaßen is az „Emma”-val, habár S5-ben saját klubtárssal is szembe kell majd nézniük mint konkurencia, és rögtön kettős kivitelben: a Kreyenberg/Budde család kettős rajttal indul egy újonnan felépített négytengelyes Mercedes-szel a legmagasabb kategóriában. S1-ben Angelika Kaßen és Andrea Ois osztozik a 416 Unimogon a Kaßen-testvérekkel, Christoph-fal és Bernd-del. A személyzetnek megfelelően a „Kicsikocsi” Tussimogként vagy Minimogként száll versenybe.
2005 tavaszán újonnan alakult egy marketingcsoport, hogy az MSC PR-tevékenységeit erősítse és a lehető legoptimálisabban összehangolja. Az ötfős csapat programjának egy fontos pontja a nagy rendezvényeken való megjelenés és PR-fellépés közelebbi és távolabbi körben. Jelen volt az MSC a Hannoveri Vásár Panther standjánál, éppúgy mint a „Cloppenburgi Tavaszon” és a Motoros napokon Münsterben, ahol a Blackmog egy Konvojt vezetett fel. A céges rendezvények is, mint a Würthnél Oldenburgban, a BPW-nél Wielben és az Unimog Hammersennél Markhausenben nagy figyelmet és rajongókat adnak a klubnak. Különösen kedveltek voltak a „Csináljuk együtt” akciók, mint a „Forma C”-nél Cloppenburg belvárosában vagy a Truck Napokon a Wewer udvaron Vahrenben, ahol a triál csapatok a bátor rajongókat elvitték egy körre.
Forrás: www.msctrucktrial.de
Fordította: Timi