IFA - triál gép építés

Moderátorok: Andrea, nagysandor1980

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 10., szombat 18:22

Nincs bubu, egyszerüen csak gurulok gáz nélkül motorfékkel, és van nyomás a rendszerben !!??
Ez saját magát hajtja, a legkissebb gázadásra is reagál, egyből kiugrik 0.4-0.5 ig terhelés nélkül !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 10., szombat 18:35

Bocsi!
Összekevertem a hozzászólásaitokat!
Szem bírja csapágy ház nélkül is, mert a gyári megoldásnál sincs , és azért van a hajlékony tengely.
Viszont csapágyházzal és hardyval már nem férne az olajhűtőtől.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 11., vasárnap 16:34

Jani én feketére festettem volna, de igy is jó, csak zöld olajat tegyél bele !! :)
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 12., hétfő 23:00

Van mindenhol jó kis fbs :lol:
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. január 13., kedd 12:16

Szasztok!


Imre tudnál feltenni képet a gyári láncról?Érdekelne hátha el tudok lesni valami okosságot.A bubut én sem hagynám ki,mint ahogy Sándor írta.Rengeteget segít mikor jövök lefele a hegyről megpakolva zümikkel.A féket nem igen kell használnom.Azt viszont nem tudom,hogy amit írtam a tengely lógásról(vízszint),0.2 mm sok-e.A torkok nem olajossak mivel az évek óta állt,nem volt felszerelve annál kitől vettem.

Jani a te turbód tengelye mennyit lógott?A csapágyházat én is hiányolom,mivel szerintem szét verheti a rázkódás a hidroszivattyú tengelyét.Egyébbként a motor szép színűre sikerült szerintem is.Te,hogy állsz a turbó be üzemelésével?

Sanyi az én önindítóm is olyan,mint amilyent te írtál,hogy csinálsz.Elmentem ahoz aki csinálta,s meg kérdeztem.Ő azt mondta,hogy szerinte még jobb is mint a 24v-os megoldás,s valóban nem nagyobb,mint a gyári.Sok van még hátra a be indításhoz?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 13., kedd 19:25

Sándor megtudnád mondani milyen csapágy van a h.hidnak a kúpkerék tengelyén ? A száma érdekelne !!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 13., kedd 20:42

Persze! :)

A katalogust laposztam most fel, az Q311-et ir 2 db-ot!
Spéci csapágy, a nagyobb teherbírás miatt több golyó van benne,ezért a külső gyűrű két félből áll!
A neten rákerestem de csak QJ311-et találtam

http://medias.ina.de/medias/en!hp.ec.br ... ruyole5dna

Szerintem ezis jó, csak ennél a belső gyűrű van megosztva.

Eseteg ha neten rendelnéld akkor ajánlom őket :

http://hangyabolt.mindenkilapja.hu

Többször küldtek IFA alaktrészeket nekem korrekt áron!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 13., kedd 23:15

Sándor köszi, van benne egy nagy hengergörgős az is érdekelne !

A hengeres van a fogaknál, a QJ311es a peremes tárcsa felöl !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 13., kedd 23:30

Igen van, annak NU413 a száma.
Egyébként a téma indításánal felkerült egy pár kép, közte van mikor cseréltük pont ezt a csapágyat, mert a kosara összetört.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. január 14., szerda 17:41

Imre meg kérdeztem a csapágy árakat nálunk.
nu413=9516+fa,qj311=5960+fa
Ha jó az ár,s érdekel megadom majd az elérhetőséget.Postázást is vállalnak.
Miért kérded a csapágy méreteket,tán összetörtek,mi történt?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 14., szerda 20:06

A hátsó hidban nem volt olaj,már így vettem !
Amikor megnéztem a szintet 0.5 liter rozsdásvizet engedtem le, a kúpkerék kb 5milimétert lóg fel-le ! Így használom már ősz óta, hamarossan megadja magát és most akarok összerakni egy másik hidat de ezt is felújittom tartaléknak !
Van egy hely ahol olcsón tudok csapágyakat, DDR csapágyak, megnézem az árakat aztán eldöntöm hol vegyem meg !!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. január 14., szerda 20:31

Azt elfelejtettem írni,hogy ezek is DDR csapágyak.Illetve ha nem kell számla tavaly tudták adni fa nélkül.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 14., szerda 21:42

Bogaras, visszatérve az önindító témára, szerintem a 6lovasra céloztál mikor irtad hogy jobb mint a 24v-os megoldás.
Ugyanis az összes ifa önindító 24v-os!!

Az indításhoz még sok van, most pl napok óta elszorakozok a levegőszűrő építéssel!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. január 16., péntek 15:36

Sziasztok!

Sanyi igen a 6lovasra gondoltam,csak nem írtam oda.

Nekem is hamarosan el készül az esztergályosnál a tárcsa a turbóba meg a közdarab is.De lehet,hogy nem lesz rá szükségem mégsem.Tegnap felhívtam a KPM-et,s ott azt mondták,hogy biz ez a művelet átalakítási engedélyköteles,de csak jövő héten tudják megmondani,hogy adnak e engedélyt az ifára,s mennyiért.Hát ezek után mondanom sem kell nagyon elkenődtem,mert már szinte minden meg van ami kell a szereléshez.

Imre te ezt,hogy oldottad meg?Csapágyakban az ár felétek kedvezőbb volt?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 16., péntek 16:43

Bogaras az a legegyszerübb megoldás hogy olyan helyre viszed müszakira ahol nem foglalkoznak vele, nálam ez évekóta müködik !
Vagy burkold be lemezzel hogy ne lehessen látni !
Szerintem nem kell engedély mivel semmilyen szerkezeti átalakítást nem csinálsz rajta, a teljesitmény növekedést nem mérik így minden érték a gyári marad !
Nehagyd magad lehúzni anyagilag, sok példát lehetne mondani amit nem lehet elintézni hivatalossan de nyugodtan lehet használni !

Csapágyat még nem néztem a rosszidő miatt, majd talán a jövőhéten !

Az indittásról annyit mondanék hogy nekem az egyik párhuzam kapcsolós a másik 24voltos. A párhuzam kapcsolós sokkal sz@rabbul hajtja míg a másik gyorsabban és sokkal tovább bírja !

Amúgy lehet csinálni IFÁra 12voltos önindítót vágóasztal visszatekerő bosh indittóból csak a forgásirányt kell megváltoztatni rajta !
Egy ismerösöm megcsinálta és csak dicsérte, szerinte az a legjobb megoldás !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. január 16., péntek 22:00

Imre a lemezes borítás nekem is volt a gondolatomban,de lehet ez által még inkább érdekelné őket mi is van ott.Nekem Bajára a KPM-hez kell vinnem a gépet mivel ki van vonva végleg a forgalomból.És csak hatósági műszakin vehet részt minden évben,hogy meg kapjam a méhészkedéshez az E rendszámot.Arra is gondoltam még,hogy csak műszaki után rakom rá a turbót,s következő műszakira le majd utána ismét fel.Ez viszont mindig sok szerelési idő lenne,vagy keresni kell egy embert ki meg felelő összegért átrugdossa.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 17., szombat 20:55

Sziasztok!
Volt némi internet elérési problémám :(((.
Bogaras!
Ha minden jól megy jövőhét közepén, már fütyül a turbó.

Megvettem a tkr 7 es turbinát, de meglepődve vettem tudomásul, hogy ennek is 2 bemenő csatornája van, ami bonyolítja a kipufogó csonk kialakítását,

Az a párhuzam kapcsoló, kontra 24v-ről az a tapasztalatom, hogy zéró különbség.
Onat tom pontosan, hogy a nyáron alakítottam át párhuzamkapcsolósra, és ugyan úgy teker.
Az önindítókról, még annyit, hogy nekem a régi fajta bendix-es önindítóm van, talán ez a jobb!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 18., vasárnap 15:02

Bogaras, a csörlődhöz mit szoltak műszakin, elvileg ahoz is kellett volna összeépítési engedély!
Véleményemszerint a futómű és a fék legyen kifogástalan, azt ugyis átnézik rendesen,és ha ott nincs hiba akkor az egyébb dolgokhoz pozitivabban állnak hozzá!!!!

Lassan elkészülök az egyedi levegőszűrömmel, hamarosan megmutatom neketek! :)
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 19., hétfő 17:58

Elkészültem a levegőszűrővel:

Kép
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 19., hétfő 20:00

Ezt a szűrőházat is arról az szk kombájnról szedted le?
A ciklon is mezőgazdasági :D.
Milyen ventilátort teszel fel?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 19., hétfő 20:43

A szűrőház már úgy volt ráalakítva valami csőtőröre, igy nemtudom hogy min szolgált eredetileg!

Én ledaraboltam róla a már amugyis átalakított csonkokat,és készítettem egy megfelelő csövet a ciklonhoz amit a vaterán találtam, aztán meglepődve néztem hogy egy ismerősöm árulja őket!Mikor megkerestem kaptam tőle eggyet az IFÁ-mra! :) Eredetileg biztosan német gépre készült mert a DDR- rajta van.
A legtöbb időm a levegőtorok zárra ment rá, amit készítettem rá,és a kipufogó fékkél fog eggyűtt dolgozni.
A hűtőn elfér egymás mellett 2db szgk elektromos venti!
Ha sikerűl szerezni akkor lada lessz rajta.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 19., hétfő 21:08

Az egy szk kombájn levegőszűrőház, pontosabban szmd.
T-150 es traktor kisebbik (belső) szűrőbetéte való rá.
A torokzár minek? Hogy ne érjen semmit a kipufogó fék?
Inkább indítás könnyítésre jó.
A ciklon e-512es kombájné.
Sztem a 2 lada ventilátor sovány lesz!
Más:
Visszatérve a tkr-7 turbó dilemmámhoz (hogy nem kicsi-e rá)
Megmértem a zetor cristal turbó ki és bemeneti keresztmetszeteit, és a tkr az majdnem mindenhol kicsit nagyobb.
A zetor motor 6842 cm3, és 2200at forog.
Ja és 1:1 ugyan azok a csatlakozásai.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 19., hétfő 21:27

A kipufogófék fékező hatását ugysem lehet ezen a gépen kihasználni,az csak a leállításhoz kell,a légtorokzára felborulás utáni leállításhoz kell!
A versenyszabályzatok erősen ajánlják a beépítését!
A dupla szgk ventik beváltak más csapatnál is, remélem nállam is befog.

Köszönöm a felvilágosítást a légszűrőházról, még azt kérdezném hogy ebben dupla szűrőbetét van, a kissebbik is kompatibilis valami mással mint a nagyobbik?

A ciklon nembiztos hogy 512-re való mert 90mm-es csőre szerelhető, a kombájnon nem 80-as van?
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 19., hétfő 21:53

Így már világos a torokzár!
Sztem ez a ciklon 512esé.
Ha jól tudom ebben a T-150es kisebbik szűrője ennek a nagyobbika.
Meg kell nézni 1 t-150 es boltban.
Aszem elég drága.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 20., kedd 17:08

Jani tegyél fel képet a turboról, szeretném látni hogy milyen !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 20., kedd 18:40

Most már csak összeszerelve tudom megmutatni:)
Ma sikerült a beindításig eljutni.
De csak kemény 0.2 bar nyomás volt :(((. Igaz nem sokáig járattam, mert még víz nincs benne.
http://www.kepmegoszto.extra.hu/index.p ... epmegnezes
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 20., kedd 18:45

Mondjatok véleményt!
Van még 1-2 dolog, ami szigorúan ideiglenes megoldás, Pl. a kipufogó cső.
A műszert a izzító spirálhoz kötöttem be, ahol a leg nagyobb a keresztmetszet. Lehet hogy ezért volt kicsike a nyomás???
Vagy terhelni kell?
Még kakaót se adtam neki.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 20., kedd 19:34

Szerintem kapd le a kompresszor ékszíjat próbára,hogy emelkedik-e a nyomás!

Egyébként most hogy nézegetem a képeket, nekem az jutott az eszembe hogy a szívótorkot meglehetne csinálni 2 db-ból is!

Az eggyik az ami fent van a másik meg egy ifa alsó szűrőházas, mindkettőt középen elvágni aztán
- fent a helyén egymához hegeszteni, és ráhegeszteni valamelyik végéről kb 10cm-es darabot középre hogy az a turbófele nézzen!
- vagy készíteni egy T idomot csőből és gumicsővel a 2 torokdarab közé szerelni.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 20., kedd 19:43

Jani a 0,2 jó érték mivel terhelésen müködik a turbó !
A keresztmetszet nem számít, terhelni kell akkor dolgozik !
Egyedi csonkod van, a Sándor szebbet rajzolt, de lényeg hogy müködjön ! :D
Kicsit járasd mielött adsz neki anyag, terhelésnél ellöbb megszorulhat !

Add meg a címet hogy hol vetted a turbót, és mennyi a bruttó ár !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 20., kedd 20:23

Sanyi!
Jó ötlet, amit a torokról írtál.
De én sajna technikai okokból nem tudok alut hegeszteni.
És azért se akarom megváltoztatni, mert igy van talán 1 kis hűtő hatása a hosszabb csőnek!
Imre!
Tudom hogy Sanyi szebbet rajzolt, de Ő jobban tud rajzolni, mint én lakatolni! :D
A turbó 53 nettóért vettem, í-mélbe megírom hol, ha akarod!
Te se láttál még 2 csatornás 7-est?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 20., kedd 20:53

Jani ird le a számát, és mire való ! (mihez kérjem, ha veszek)

Ez brutto 63.6, énis kb ennyiért kaptam de nem volt másmilyen náluk !
Én csak egyet láttam az enyémet, a tied lehet nem MTZre való !
lecser75@freemail.hu
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 20., kedd 22:00

Ment a mail.
Nem tudom mire való.
Mtz-hez kértem.
Amúgy minden kőlső paramétere meg1ezik a zet. cristal turbójával.
Miért érdekel az ára? Mi a terved?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 20., kedd 22:29

Köszi, megérkezett !

Kiváncsi voltam felétek mennyiért adják !
Terveim vannak, csak kedvem nincs semmihez. Összeraknák mégegy motort tartalékba !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 21., szerda 8:53

Fiúk!
Azt a "szép" kipufogócsonkot úgy nézzétek, hogy Sanyi 2csatornás javaslata és Imre technológiája alapján készítettem. :lol:
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 21., szerda 17:31

Megvolt az első menetpróba!
0.5 bar volt a max nyomás.
Mintha 1800 felett lustább lenne.
Szó, ami szó minimális az üzemanyag adag rajta.
Viszont, ami aggaszt, hogy a kartercsövön jön az olaj.
http://www.kepmegoszto.extra.hu/index.p ... epmegnezes
..és nem is kevés, nézzétek az elsősárvédő alatt a vázon:
http://www.kepmegoszto.extra.hu/index.p ... epmegnezes

Elképzelhető, hogy valami hiányozna az olajbeöntő aljából?????
Hogy azért jön ki az olaj.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 21., szerda 18:56

Jani, nagyonszép csonkot csináltál jó a technologia !! :D
Nem kéne annyira eröltetni még a motort, várjál vele, kicsit járasd, a max nyomást terhelésen éri el !
A kartergáz hozza ki az olajat! Elötte jo volt ??

Ma vettem csapágyat Q311est bruttó 6.200, a másik nem volt náluk !
Néztem turbot 2csatornásat nettó 52.000 axiálnál, és ami lényegesebb vezértengely átköszörülés 28.000+5.000 edzés !! A turbos rába bütykeit teszik rá az ifa vezértengelyre !!
Jani találtam zt-re való gyári dupla kerékhez való szélesittöt, és volt zt alkatrész is, difi meg fogaskerekek!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 21., szerda 19:53

Előtte is nyomott ki olajat, de k.b. egész nap annyit,mint most 20perc alatt.
Lehet, hogy még nagyon nyers a motor?
Ezt a vezérműtengelyt jókor mondod :( :D
Hogy teszik rá a bütyköket?
Mennyibe fáj a kerékfelfogatás?
Milyen turbó, 7es?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 21., szerda 20:25

Lehet a szelepszár vezető kopott és ott megy fel a kipufogó gáz mivel a turbó fojtást jelent a gáznak, más utat keres !
A vezértengelyt most kérdeztem, ez nekem is új ! Átköszörülik a bütyköt, kissebb lesz, más nyitás és zárás értéket kap. Magyarul turbos rába mintára köszörülik !
A zt cuccok között van a szélesittő, ezért gondoltom hogy arra való, 8 lukas felni megy rá, árat nem kérdeztem, ha érdekel megkérdem telefonon !

7es turbo, pont mind a tied !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 21., szerda 20:46

A turbós rába vezérlési diagramját megrajzoltam, visszakereshetitek!

Az átköszörült vezérműtengelyel már 170ló körül mozogna a teljesítmény!
A kérdés hogy meddig?
Nem mondták hogy menyit köszörültek már át?
Jó lenne hallani tapasztalatokat róla!

Egyébként Imre ha gondolod ide is megirhatod az elérhetőségüket, de nekem magánba is jöhet az biztos! :)

Jani láttam már olyat hogy az a dörzsi nevezetű mosagató izé belevolt nyomva a beöntő torokba és megoldotta a dolgot,bár az elég kopott motor volt.

Esetleg próbára felteszel a másik hf-re is egy olajbeöntős fedelet, hátha a két csövön már nemhordja az olajat, egy probát megér.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 21., szerda 21:20

Elvileg jónak kéne lennie a h.fejnek, mert felújítottak.
Imre!
Nem kérdezted, mire való a 2csatornás turbó?
Sanyi!
Én is gondoltam már a 2 karterkivezetésen, de hát 1 zsírra újított mociról van szó.....
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 21., szerda 21:22

Üdv. Sándor

A D10 motor értéket teszik rá, amúgy nem titok, ezt Taszáron a Kacsóék csinálják, azt mondta 3motort csináltak már, 121es rába dugóval rakták össze azokat, mást lényegesset nem mondott !
Hogy meddig?? Szerintem megéri, van annyi plusz az IFAban hogy tartós legyen, kérdés a hengerfely tömittés de találunk arra is megoldást !

A kartergáz máshol nem jöhet csak a szelepszárnál, megkéne nézni a szelep oldal irányu lógását és ha lóg akkor javíttani +szimeringet tenni rá !(ha szeretnéd használni is a trakit)
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 21., szerda 22:19

Végülis a 121mm megfelel a +2 javítási lépcsőnek, és mindkettőnek MAN égéstere van szóval jól kigondolták!

Énis gondolkodtam az L60-as dugokban a turbóhoz, de a dugótető sokkal közelebb van a csapszeghez mint az 50-es dugón, igy kútbaesett a dolog!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 21., szerda 22:32

Tudtommal a rába dugónál is le kell szedni a hengerből, mert ott is közelebb a szeg.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 21., szerda 22:59

Igen 1milimétert lekell köszörülni a henger tömbböl, de ha dugó csere akkor én a 123 dugót tenném bele !
Azért cserélték mert az turbós dugó de szerintem csak illesztés külömbség van ! Én használt dugót teszek be új hüvely és gyürü, kevesebbet kell járatni és maradok a gyári méretnél !
Megkell csinálnom a kétcsatornás csonkot mert a vezértengely csere miatt összedolgozhatnak a hengerek !

Ha valaki akar tengelyt köszörültetni akkor célszerübb lenne egyszerrel elvinni nekik, én valamikor a tavaszal nekiálok addig mindent szeretnék megcsinálni hozzá !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 21., szerda 23:09

Na!
Csak beadtad a derekad a 2 csatornás kipufogónak (ill. Sanyinak)????
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 21., szerda 23:45

A Sándornak igaza volt a torokkal kapcsolatban, abban az esetben ha turbós vezértengely van a motorban, ezt eddig is elismertem ! De most változott a helyzet, lesz turbós tengely és ahhoz kell a dupla torok !

A technologia megvan, már csak terveznem kell !! :D
Nem akarok lemaradni, vissza kell szereznem a vezető poziciómat ! :D
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 22., csütörtök 0:09

Akkor nekem is kell vez. tengely, + intercooler + rácsavarozok 1 régi laptopot a motorra, mintha valami számítógépes trükk is lenne :D!!!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. január 22., csütörtök 16:52

Sziasztok!

Meg van a hivatalos állásfoglalás ifa turbó ügyben.Átalakítási engedély köteles.Azon kívül kell még TÜV vizsga is,mivel a turbó miatt meg változna a károsanyag ki bocsájtása illetve a motor teljesítménye.Mindez a mutatvány forintálisan cirka 150 ezerbe kerülne,tehát marad a le illetve felszerelgedés mindaddig míg hatóságira kell vinnem a gépet.A csörlő miatt nem problémáztak,mivel csak önmentés céljából van rajta.Akkor kellene az engedéj ha a platóra raknám,s oda akarnám vele a cuccokat fel húzni.

Jani irtad,hogy mérted a turbó keresztmetszeteit,s a tkr7 szinte egyforma a zetoréval.Engem érdekelne ez az adat,hogy össze tudjam hasonlítani az én tkr8.5-mel,pusztán a kíváncsiság kedvéért.Az olaj folyásra rákérdeztem a szerelőmnél.Azt kérezte,hogy mekkora a kartegázza a motornak,mert lehet,hogy rossz minőségűek az anyagok amivel összeraktad.A másik gondolata az,hogy a szelepdekni fedélben lévő cső mire rádugod a kartercsövet belül el van repedve,illetve valamelyik olajzócső.Megoldásként azt a javaslatot tette,hogyha nincs kartergáz esetleg be lehetne" tömni" a lukat a zsiga levegőszűrőben használt anyaggal vagy fékony szivacs is segíthetne,persze ezek csak ideiglenes megoldások.A képeket nézegetve szerintem is szép csonkot alkottál,bárcsak már én is mutathatnám nektek az enyémet,de ez még sok idő majd tavasszal.

Imre a tudnál küldeni képet a gyári láncról?S hajrá ne is veszítsd el a vezető helyedet.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 22., csütörtök 18:20

Szia Bogaras!
Már meg akartam jegyezni, hogy el vagy tűnve!
Köszi, hogy utána néztél, de megoldódott a rejtély!
Csupán csak az olajbeöntéskor került bele olaj, és ahogy átmelegedett kifolyt.
Ma 1 csepp se jött ki, kartergáz is csak éppen észlelhető van, de az is szinte hegyi levegő :D
Pedig már rémálmom volt az éjszaka, hogy szar lett a motor.
Rohadtul megkönnyebbültem :D
Megméregethetem neked a turbót, de pont semmivel se leszel okosabb, mert pl. a 4hengeres szmd motoron eredetileg tkr 11es T. van, ami gigantikus méretű a 7eshez képest, mégse nagy a nyomáskülönbség.
Hidd el nekem, hogy nyugodtan felteheted az a turbót (ha már meg is vetted), mert nagyon hasonló paraméterű motorhoz való!
Mennyit lóg a tengely kb?

Sanyi!
Sztem ved le a kip.dobot, mert brutálisan bika hangja van a motornak tompító nélkül.
Én aszem megilyedne versenyen tőlle a hegyoldal :D!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 22., csütörtök 19:08

És ráomlana szegény Sanyira ! :D

Bogaras lesz fénykép hamarosan, most kicsit levagyok lassulva !
Kap mindenki egy kis elönyt, ésha beindulok elárasztok mindent képekkel ! :D
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

ElőzőKövetkező

Vissza: Társalgó

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég

cron