IFA - triál gép építés

Moderátorok: Andrea, nagysandor1980

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 10., kedd 20:12

Megnéztem egy Bendix-est, 4 Ps -t ír? Az mennyi Ló?
Annyit tudok hogy egy Lóerő az 745,7Watt

A csúszóarmatúrás 4Lovas, és ennek pajzsa és fogaskere passzol a 6 lovasba.

A tolofogaskerekesrendszerű ami 1az1-ben nem nem passzol az 50-es IFÁ-ra csak némi gépmunka után, pedig 5,4ló.
Bogaras említett 6 lovas kivitelt is de idáig máshol arrol nemhallottam.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. február 10., kedd 21:11

4 Ps = 4 Le
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. február 10., kedd 21:13

1 kw = 1.36 Le
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 10., kedd 22:07

Találtam rengeteg adatot a TKP turbokrol, már csak valakinek összekéne vetni aki eltudja olvasni!


http://www.turbocomp.ru/tkr7h1.html
http://www.turbocomp.ru/tkr7h2a.html
http://www.turbocomp.ru/tkr85h1.html
http://www.turbocomp.ru/tkr85h3.html
http://www.turbocomp.ru/tkr85c1.html
http://www.turbocomp.ru/tkr85c6.html

Jani, neked tkr7h2a tipusu a kétcsatornásod?
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. február 11., szerda 18:29

Sziasztok!

Találtam segítséget a fordításhoz!!!!!!!!!

http://translate.google.com/translate_t#

Sok sikert a fordításhoz
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 11., szerda 23:08

Köszi Sanyi!
Ezekszerint 1forma a teljesítményük.
Pedig nekem azt mondta a vill.szerelő, hogy a bendixes erősebb.
Bogaras!
Megkönnyítetted a külföldi oldalak böngészését 99.9%al :DDD
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 12., csütörtök 12:02

Bogaras, szuper fordítót találtál !
Az a legjobb benne ha egy már lefordított oldalrol továbblépsz másikra akkor egyböl azis levan fordítva, frankó a böngészés vele! :)

Elképzelhető hogy a tkp turbók számozása a kompresszor kerékből adódik? Nekem ez jön le a táblázatból amit régebben Jani adott meg!

http://www.agro-trest.pc.com.ua/pro/pro_tkr_rotor.htm
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 13., péntek 11:41

Nekem is nagyon úgy tűnik.
Ebből a fordítóból tudtam meg, hogy az oroszok, meg a németek is a sebességváltót halásznak nevezik:DDDDDDDD
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 13., péntek 22:39

Megvólt a próbajáratás! :)
A turbó viszont nemviszi túlzásba a dolgot! 0,15bar fölé nem megy!
Menetközben mérést még nemtudtam csinálni mert a fékrendszeren még dolgozni kell!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 13., péntek 23:04

Adagolón állítottál?
Nekem is annyival kezdte.
Sztem jó lesz az!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 14., szombat 9:01

Az adagolón padon állítottak +3 cm3-t, de ugy veszem észre hogy egy kicsit talán még elbírna,mert nem füstől,csak ameddig a forudatot veszi,de akkor is sötéten.

Talán 1000-1200 forudalat alatt annyira nem harap mint kéne,de majd még az előtöltését megnézem.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 14., szombat 13:50

Az a kérdés, hogy terheléskor füstöl-e?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 15., vasárnap 9:59

Tegnap kiprobáltam kipufogódob nélkül is!
Véleményem szerint magasabb fodulatot ér el a turbó mert fel lehetett tornászni a nyomást már 0,2-re!
A levegőtorkot viszont le kell szednem mert a tömítéseinél észrevehető hogy enged picit.

A turbó fordulatszáma érdekes kérdés szerintem! Imre teis megnézted a táblázatot?
A 7-es és 8.5h1-esnek szinte megeggyezik a turbinakereke, és mégis 2x-akkora fordulatra képes!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. február 16., hétfő 0:05

Szerintem az A/R viszony miatt . A 7es kisebb, és nagyobb sebességgel áramlik keresztül rajta a gáz, jobban felpörgeti ! A turbó nyomás a turbina fordulat számától függ ! A kis fordulatú turbó kisebb nyomást tud !
Viszont a másik oldali turbina jóval nagyobb ami több levegőt szálit !

Terheld a motort akkor kapsz valós értéket !
Kösd ki egy fához és terepben osztózár difizár, kapirgálj vele abban a fokozatban amit még elbír, nézd hogy mennyire füstöl, és állítsd be az adagolót!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 18., szerda 20:09

Eljön majd annak is az ideje Imre! :)

Pár napig babráltam most a motort, vizszivattyú javítás, toroktömítés csere,stb, szoval szétvolt kapva. Ma az indításnál izzítással azonnal indult,viszont levegős volt még az üzemanyagrendszer, igy odaléptem neki hogy minden henger dolgozzon hogy legyen alapjárat, és arra lettem figyelmes, hogy a turbónyomás fent volt 0,5 bar-on, aztán megjött az olajnyomás és megint 0,1 volt, félóra járatás után már elég meleg volt a motor , és akkor is megnéztem, 0,3ig kúszott fel!

A kérdés hogy ti mennyire vastag olajat használtok? (Imre, Jani)
Elképzelhető hogy az olajvastagságnak ekkora jelentősége van?
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. február 18., szerda 22:03

Nekem van gyári turbós gépem, annál nem jellemző hogy terhelés nélkül is legyen turbónyomás !

Én 20w-50est használok, tudom ez nem jó télen de nem cserélgetem !

Ha sokáig erőltetem a motort emelkedik a nyomás, lehet azért mert melegszik az olaj ! Jó olajjal ezek szerint lehet növelni a nyomást !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 19., csütörtök 0:11

Én 10-40est használok, de a következő cserénél 20-50 fogok.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 19., csütörtök 9:40

Ti konkrétan melyik olajat használjátok?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. február 19., csütörtök 10:46

Én a legolcsóbbat, nemrég láttam 15w-50est azt akarom majd használni !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 19., csütörtök 14:44

Az milyen, mennyiért?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 20., péntek 8:20

Nekem 20w50 agip van benne szívó motorhoz.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. február 20., péntek 11:07

Sziasztok!

Köszi fiúk.Igyekszik az ember.Ha a googlén a külföldi oldalakat nézegetitek,akkor az automatikusan fel ajálja az oldal fordítását is,közvetlen a talált keresés mellett van.

Én ezt az olaj témát nem igazán értem!Miként függ össze az olaj milyensége a turbónyomással?Én eddig is 15w-40-est használtam turbóst.Ha felkerül a turbó akkor is szeretném ezt használni,mivel ehez tudok hozzá jutni ingyé.A márkája statoil.Szerintetek jó választás????

Turbó nyomás mérő műszert hol lehet beszerezni kedvező áron?Ha ez meg van akkor miként kell bekötni,mit hova?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 20., péntek 14:32

Jobb olajjal könnyebben pörög.
Az teljesen jó olaj ifába.
Én is a vaterán vettem kb 5000ért a műszert.
A motor és a turbó közt bárhová kötheted, 1 csővel.
Én speciel az izzító csőcsatlakozására kötöttem.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 20., péntek 20:29

Jani,te kifejezett turbóműszert vettél?
Én csak egy sima nyomásmérőt ami 1,6-ig mér.

És az izzitásod kikötetted végleg ezekszerint?
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. február 20., péntek 22:11

Van fent a vaterán egy nyomásmérő óra, FESTO 2,5 báros 1.200 ft + posta!

Szerintem jó ár, annyit megér !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. február 20., péntek 22:12

Van fent a vaterán egy nyomásmérő óra, FESTO 2,5 báros 1.200 ft + posta!

Szerintem jó ár, annyit megér !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 20., péntek 23:34

Igen.
Ez mér vákumot is, meg szépen világít :wink:
Nem sok hasznát vettem az izzításnak, nem úgy a sprének :lol:
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. február 21., szombat 20:17

Jani az olaj amit mondtam!!

Challoils Multgraede 15W-50 API-CD MTZ TD azt irja hogy turbós motorokhoz ! ÁR 12.500/20 liter
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 21., szombat 21:08

Próbáltam lefordítani a német turbós forumot (kevés sikerrel),hátha irnak valami nyomás értéket.
De rá kellett jönnöm hogy ők mennyire előttünk járnak! Ha jól vettem ki akkor kezdettől fogva a károsanyag kibocsájtáson rágódnak,miközbe mi a nyomáson, le "izélve" a károsanyag kibocsájtást! :)

viszont a végén emlitik a magyar 2156-os turbos motort.
http://www.ifa-tours.de/forum/.t1932.sturbo.html
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 23., hétfő 22:29

Említik, hogy 190bar-ra van állítva a befecskendezés!
Ezekszerint ők bizosan kikisérletezték,Szerintetek?
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 24., kedd 19:50

Biztos!
Kérdezd meg tőlük a fordítóval! :shock:
Legfeljebb furcsán néznek, majd a monitort. :)
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. február 24., kedd 23:12

Még turbó nyomást se mértek,ezek kezdők ! :)

Nem tartom lényegesnek a nyomás állítást, de lehet hasznos !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 26., csütörtök 12:34

Ja amatőrök.
Ha nekik is lenne ilyen spéci fordítójuk, akkor esetleg a rajongóink lehetnének. :D
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 27., péntek 20:06

Lehet hogy a Ps, mégis Kw?
Ha a fordito progiba beirsz egy számot majd szóköz és Ps, a németről magyarra forditás után Kw-nak fordítja.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 28., szombat 0:26

nagysandor1980 írta:Lehet hogy a Ps, mégis Kw?
Ha a fordito progiba beirsz egy számot majd szóköz és Ps, a németről magyarra forditás után Kw-nak fordítja.


Én úgy vettem észre, hogy nem csak a németről?
De hibásan, a kilowatt az minden nyelven kilowatt mint a meter.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. február 28., szombat 16:08

A fizikai teljesítmény (jelölése P) a munkavégzés vagy energiaátvitel sebessége, más szóval az egységnyi idő alatt végzett munka.

A teljesítmény régi egysége a lóerő (LE), angolul horsepower (HP), németül Pferdestärke (PS).

SI rendszerben a teljesítmény mértékegysége a watt (jelölése: W).
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. március 1., vasárnap 13:13

Maximálisan helyretetted a dolgot Imre, márcsak a fordíto oldalt szerkesztőket kéne felvilágosítani mert eléggé megtévesztő igy!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 5., csütörtök 12:12

Semmi hír?
Feltöltési adatok?
Teszt eredmények?
Semmi?
Nekem nemsokára lesz 1 kis munkám, akkor végre élesben is próbálgathatom.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. március 5., csütörtök 14:06

Sajnos nemhaladok mostanában semmivel (magánéleti problémák miatt)!

Viszont Bogaras beszámolójára nagyon kíváncsi lennék hogy ő mit hoz ki ugyanabból a turbóból amivel énis küszködök.

Imre te szereztél új infókat a turbós vezérműtengelyes IFA mocikról?
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 6., péntek 16:31

Már bocs, de ha turbóról van szó, kit érdekel a család????? :lol:
Bocs! Remélem nincs komoly baj, de nem bírtam kihagyni!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. március 8., vasárnap 21:27

Baj az van de lassan majd megoldódik! (Remélem)

Lassan de biztosan alakul a fékrendszer,közben a kipufogó rendszert is átépítem, mert az első konstrukcióm véleményemszerint érezhetően rontott a turbo hatásfokán!

Az olajcserén is majd el kell gondolkodnom, mert a jelnség továbbra is fent áll,hogy indításkor megjön a turbonyomás majd ha megjön az olajnyomás akkor turbónyomás visszaesik rendesen.
Bár igazán az első nagyobb terheléskor fog eldőlni mennyire is vastag az olaj!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 10., kedd 22:11

Nagy a csend itt mostanában Fiúk!
Ahány ifamotor tuningoló, annyi megoldás, pl. a kompresszorra.
Én úgy oldom meg, hogy elfordítom a hengert.
Holnap kész lesz, ha minden igaz, akkor majd csinálok fotót is.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. március 11., szerda 21:01

Énis gondoltam az elforgatásra, de a fülkét közelinek találtam hozzá, viszont a traktor esetén nincs ilyen probléma!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 14., szombat 20:40

Hop!
Mit találtam, jó drágán?
http://www.vatera.hu/orosz_turbo_136676537.html
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. március 14., szombat 20:48

Nekemis kicsit sok ára, bár elképzelhető hogy érdemes lenne kiprobálni ezt is hogy mire lenne képes az IFA motoron, mert én még mindig a dupla csatornás mellett vagyok!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 15., vasárnap 0:25

Nekem pont illene a kombájnra a csatlakozása így ránézésre!
Kipróbálnám szívesen, hogy milyen lenne vele a nyomás!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 15., vasárnap 19:55

Na kész a légszűrő is a kompresszorhoz.
Csináltam 1 kispolszki légszűrő köré 1 házat.
Gumi ée gégecsővel lett összekötve.
Mutatnék képet, de sajna nem tudom felrakni oda, ahova eddig szoktam.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. március 15., vasárnap 22:27

ha gondolod küldd el az emailomra és felteszem ide!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. március 17., kedd 16:25

Sziasttok!

Bocs a hosszú hallgatásért,de sajna le voltam tiltoldra a netről az elmúlt időszakban.Na meg időm se nagyon lett volna,mert be indultam a kaptárgyártásban.Meg sajnos családi problémák is közbe jöttek,ami remélem majd szépen lassan kezd megoldódni,s nem válik rosszabbá.
Érdeklődve olvastam a tapasztalatokat.Én még sajna igen messze állok attól,hogy fent legyen a turbó.Annyi azért történt,hogy szereztem egy csepel tipusú komresszort,felújított állapotban.Én is úgy oldom majd meg mint Imre.Olajat sikerült be szereznem.Végül fuchs oil 15 40-es lett(titan universal hd 15-40).

Érdeklődnék ti hogy álltok?Sanyi sikerült-e már megcsinálni a féket,hogy végre élesbe próbáld ki.mMennyit dobott a gépen a turbó?

Jani te hány hektárt szántottál már vele,s mi a tapasztalat?

Imre köszörülés,no meg a képek a láncról?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 17., kedd 18:31

Szia!
Nem nagyon bírtam még komolyabban próbálgatni sajna, mert még nem ehet a földeken felénk dolgozni:((
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

ElőzőKövetkező

Vissza: Társalgó

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég

cron