IFA - triál gép építés

Moderátorok: Andrea, nagysandor1980

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. december 30., szerda 17:30

nagysandor1980 írta:Kellemes ünnepeket kívánunk miis, az alábbi kis videóval :D

http://www.youtube.com/watch?v=fR7g5vgEUVw

De mennék vele 1 kört! :D
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: mancs30 » 2009. december 31., csütörtök 0:12

Sziasztok!

Utólag is Boldog Karácsonyt és Boldog új évet!
Nagyon jó lett a gép. :)
mancs30
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009. december 4., péntek 20:14

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. december 31., csütörtök 12:36

Boldog új évet mindenkinek !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. december 31., csütörtök 18:42

Sziasztok!

BUÉK mindenki.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Zoli » 2010. január 1., péntek 12:19

Buék!
Zoli
Zoli
 
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2007. július 17., kedd 21:43

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2010. január 2., szombat 18:49

Sziasztok!

Boldog újévet kívánok énis mindenkinek!

Jani nincs akadálya a próbakörnek ha egyszer errejársz! :) Mint a videon látszikis mostis cserélgettük a kormányt :)

Elszeretnék még dicsekedni a fűtésével, téli körülmények között mostvolt igazán tesztelve elösször, ugyanis a jobb oldali gyári fűtőtest helyére egy lada fűtés került beszerelésre,de talán mintha régen már mutattamis róla képet!

Szó szerint már ablakot kellett letekerni mert olyan időt csinált bent:)
Thermostat pedig nincsis a gépbe, viszont ami ilyenkor aranyat ér hogy tökéletesen működik az elektromos vizszivattyún a kikapcsolható ventillátor!!! Bár elvileg nemis kéne nekem oda venti de mégis fenthagytam hogy a nyári melegekben is mozogjon a levegő a motortesten!

Üdv: NagyS
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2010. január 4., hétfő 22:48

Ha más nem e miatt biztos arra járok! :D
Nem vezethet akár hol az ember triál ifát :wink:
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2010. január 5., kedd 18:06

Szasztok!

Látom Imre médiasztár lett a teleped.Az időkép oldalán ismerős fotót láttam,s lám csakugyan az,hisz nem is olyan régen jártam nálad.Ezúton is szeretném meg köszönni a lehetőséget,hogy élőben is érezhessem a különbséget a két turbó között(tied-enyém),valamint a kapott 8.5-ös tartalék turbót,amiből meg az enyémből talán lesz egy normális.Mint mondjak engem meggyőzött az élmény.Gyakorlatilag úgy ment a gép az emelkedőn felfelé,mint az enyém sík úton.A nyomás már viszonylag kicsi fordulattól meg volt.Nagyon tetszett amit láttam,jó és hasznos tartalmas beszélgetés volt a nálad töltött idő.Köszönöm

Sanyi nagyon tetszett a gép a videón,na meg a gyerekeimnek is,hisz azonnal közölték nekünk is kell egy ilyen.Hogy állsz a vizsgákkal,sok van még,s miből?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2010. január 10., vasárnap 21:51

Üdv

Örülök hogy tetszett és hasznos tanácsokkal tudtam szolgálni! Köszönöm az ajándékot, nagyon szeretem a mézet !
Az időkép oldalt megtaláltam de a képet nem amire utaltál, pontosabb leírást kérnék hogy én is megtaláljam !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2010. január 11., hétfő 11:39

Szasztok!

Imre a kersett kép az időkép oldalán jobb oldalon a nagy betűs tél alatt található.Január 5-én 15óra 11kor készült a percről percre rovatban.A mézet pedig fogyaszd jó étvággyal.

Más.Szeretném kérdezni,hogy nálatok van e hársfa?Arról lenne szó,hogy tökéletes alapanyag a keretléchez s mivelénk nem lehet csak nyárfát venni,ami kicsit gyengébb minőség de használható.Kérdésem az lenne,hogy esetleg tudnál-e nekem szerezni hárs rönköt,vagy jó méteresben is csak ne legyen benne csomó?Átmérőben 40centinél ne negyon legyen több mivel annyit tudok a fűrész alá be tenni max.S legfőképpen milyen áron?Köszi előre is.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2010. február 13., szombat 2:07

Üdv

Bogaras vettem én is egy Gaz66-os csörlőt, elég ha azzal a hidromotorral hajtatom meg amit láttál nálam ?
Megkaptad a belső üzenetet amit küldtem ?

Nagyon néma lett a fórum !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2010. február 15., hétfő 20:57

Halló Jani X!

Ha nemharagszol meg érte beteszem ide a képeket a kipufogótorokról amit készitettél!:)

Hogy állsz vele? sikerült méréseket is végezned?

Kép

Kép
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2010. február 15., hétfő 23:27

Szia!
Igen vannak adataim.
0.5 bar feltöltéshez 0.6 bar kipuf nyomásom van.
Viszont most max 0.5 a turbó nyomás, majd kiakarom cserélni 1 csatornásra a turbót.
Ja, és ez már rábadugókkal van ;-)
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2010. március 11., csütörtök 20:39

Üdv

Az IFA fórumra tettem fel pár képet a csörlőről ami a héten készült el !
Sajnos ide nem sikerült feltennem !
http://forum.index.hu/Article/showArtic ... a=98450967
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2010. március 18., csütörtök 16:46

Sziasztok!

Imre szerintem nagyon állat.Határozottan tettszik!!!!!!Volt már teszt?
Tegnap szédszedtem a tőled kapott turbót,s sajna teljessen más a bele mint az enyémnek.Azért volt amit tudtam használni belőle.Az olajvisszafolyást is már átalakítottam,s majd ki derül,hogy így mennyire eszi az olajat.Ha akkor is abban az esetben megy rá a 7-es.

Voltam Sanyinál.Gyerekek NAGYON ÁLLAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De tényleg.Férfiassan be vallom a izgultam egy picit az első felmenetelkor a dombra,hát még mikor át adta nekem a kormányt.Nagyon nagy élmény volt,ezúton is köszönöm a lehetőséget a próbához,s várom a meg beszélt képeket.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2010. március 18., csütörtök 22:20

Üdv

Köszönöm szépen énis az ajándékot, nagyon finom :)
A képeket küldöm majd emailban
Örülök hogy megérte ez a kis élmény az utat :D
Sajnos nemigazán értünk a videozáshoz igy a képek és videok megse közelitik a valóságot! Aki élőben volt már a dombon az biztos eggyetért velem!
Sajnos most a sok viz és sár miatt nemtudtuk megcsinálni a pörgést ami a havas videon van rajta,de remélem leszmég arra is alaklom a késöbbiekben :)
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2010. április 2., péntek 12:46

Sziasztok!

Tegnap vettem nyomásmérő műszert turbóra valót.Nem bírtam soká,s be is kötöttem.Amikor a motor be indult remegett a mutató,na mondom ez szar,de szorítottam egy picit a csövön s már nem is remeg.Na irány az utca próbára,na meg féket vasalni mivel most kapott novi pofákat + dobszabájzás.Melegen löktem neki,s meglepődve láttam,hogy 1300-tól már el kezdett dolgozni,s 1700 körül már 0.5-0.6-os volt a nyomás 3.-4.-ben.Sajna 5. már nem fért bele mivel satuzni kellett mert vége az utcának.Az igazi próba 14-én szerdán következik,mikor is viszem Szekszárdra a kpm-hez.Akkor majd az is ki derül mennyire jött be az olaj vissza folyó átalakítás,na meg a közdarab ki reszelése nagyobbra.
Sanyi a képeket köszi nagyon állat.
Imre kellett már csörlőzni,tapasztalat?Megnéztem az enyémen 14-es drótkötél van 30 méter de még férne rá.Illetve a hidromotorom papírjait is elő kerítettem,majd küldöm azt is.Az enyém egyébbként 10lovas,a váltóról biztos erősebb hajtást tudsz neki adni.
Jani veled mi a helyzet,régen jártál már erre,mik a hírek?

Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok Mindenkinek
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2010. április 5., hétfő 16:07

Hali!
Akkora nyomásnál már érezhető különbségnek kell lennie!
Én várom, hogy olyanok legyenek kint a körülmények, hogy végre tartósan tesztelhessem a rábadugós plusz olajhűtős motort :)
Kellemes Húsvétot Mindenkinek!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2010. április 8., csütörtök 13:59

Sziasztok!

Hát határozottan jobban szedi a lábát,de májd kedden mikor viszem műszakira ki derül.
Jani képet tudnál fel tenni az olaj hűtőről,miként oldottad meg?Végül hagytad benne a termosztátot,vagy ki vettred s anélkül mész?Énnekem benne van mivel semmi különbbséget nem vettem észre,de lehet,hogy majd nyáron a nagy melegben ki veszem.
Találtam egy érdekes oldalt nézzétek meg ti is www.magyarturbo.hu
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2010. április 8., csütörtök 14:02

Jani mértél olaj hőmérsékletet a hűtő be szerelése előtt illetve azt követően?S miként változott az olajnyomásod?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2010. április 8., csütörtök 14:08

Bocs,hogy így szét szabdalódott de valami gebasz van a gépemen.Azt akartam még kérdezni,hogy cooler még nincs rajta,s nincs is tervbe véve.Hisz azért az még dobna rajta egy kicsit.Vagy azt már nem bírná ki a motor?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2010. április 13., kedd 14:14

Sziasztok!

Na ma végre meg volt a menet műszakira.Érdekes eredményeket produkált a nyomás.5.-ben is érezhetően jobban húzott mint előtte.Már 1300-tól 0.2-es nyomásom volt,s 1800-ig vorgatva 0.6-ig ment el.Mikor elértem az utazót(1800 fordulat,70-es utazó)beállt 0.3-ra,de a gázadásra kimozdult ismételten 0.6-ig.Egy előzésnél 2000-es fordulatnál 0.8-ast produkált.Összeségében úgy ment így üressen póttal,mint előtte szólóban.Ja és a műszaki hál istennek sikerűlt.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2010. április 15., csütörtök 22:04

Gratula a menetteljesítményhez!!
Nos a múlthéten sikerült élesbe kipróbálni az új összeállítást.
Padló terhelésen 0,5 feltöltésinyomás 0.6 kipufnyomás 2000fordulatnál, az olajhőfok épp hogy átlépte a 80C-t a nyomás ezen a fordulaton 4,5-5bar közt ugrált.
Hozzá kel tegyem felújított szivatyú köszörült tengely, ja és 15-40es olaj.
A nyáron igaz 0,7 bar feltöltés is volt de simán felment 120C ra az olajhő, és a nyomás olyam 3bar körül volt.
Képet azt csinálnom kell.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2010. április 15., csütörtök 22:07

Nemigazán értem a cooleres hozzászólásod.
Ami engem illet én akarok rá, csak most egy darabig még "hó vége" van nálam.
Polgáron a kamion bontóba van 30ezerért faja man, az tuti elég rá 8)
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2010. április 16., péntek 13:08

Sziasztok!

Coolernél arra lettem volna kíváncsi,hogy te tervezel-e rá,illetve az így megnövekedett hőterheléshez mit szólhat a motor?
Termosztát végül van-nincs?Várom a képeket,illetve a tájékoztatót,hogy miből készűlt az oljhűtőd.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2010. április 16., péntek 22:06

bogaras írta:Sziasztok!

Coolernél arra lettem volna kíváncsi,hogy te tervezel-e rá,illetve az így megnövekedett hőterheléshez mit szólhat a motor?
Termosztát végül van-nincs?Várom a képeket,illetve a tájékoztatót,hogy miből készűlt az oljhűtőd.

Van termosztát, de nem éri el a 80C a víz.
1 E516os kombájn hidraulikaolajhűtőjét tettem rá, visszább van valahol kép hogy vezettem ki az olajat a a szűrőházból.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2010. április 16., péntek 22:07

Hétfőn vagy vasárnap csinálok képet.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2010. április 27., kedd 11:35

Sziasztok!

Érdeklődnék hogy esetleg valaki tervezi a részvételt a Pilisi bulin?
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2010. április 28., szerda 19:03

Én sajnos nem :(
Bogaras! Hova küldjem a képet? mert ide felrakni nem tudom.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2010. április 28., szerda 22:04

Üdv.

Én tervezem, de nem tudom hogy összejön-e !
Ha odaérek mindenképp megkereslek és megnézem a gépedet !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2010. április 29., csütörtök 13:30

Jani küld el nekem a képet a lada2103@tvn.hu ra onnan felteszem én ide!

Imre örülnék ha jönnél, ugyhogy keress meg feltétlen! :)
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2010. április 29., csütörtök 13:50

Sziasztok!

Szerintem én is ki hagyom,mivel ki se látszok a méhekből,hisz hamarossan nyílik az akác.Volt már pakolt menetpróba is,s eléggé jól muzsikált.70-es tempónál 02,de ha jön egy kis emelkedő akkor felmegy 04-re de a fordulatom nem esik,s még gyorsítani is birok.Ami a problémám,hogy 2000-es fordulat fölé nem birom forgatni a gépet rakodtan.Szerintetek miért lehet?A rakomány cirka 7t körül volt.Álló helyzetben ki pörög 2300-ig.
Jani emil címem bogaras@mailbox.hu.
Imre csörlő hogy szuperál?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2010. április 29., csütörtök 23:17

Egyszer használtam csak, alapjáraton hajtattam, húztam vele egy pótkocsit !
Nagyon erős!! A motor alapjáraton szinte észre sem veszi hogy hajtja, semmi erőlködést nem mutat !
Nem érzem lassúnak sem, normális sebességgel húz !

Megvagyok elégedve vele ! Jó döntés volt hogy felraktam, te ültetted be az alap ötletet a fejembe, nagyon hasznos dolog !
A Sanyit is meg kell fűzni hogy csörlőzzön !! :D :D
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2010. május 6., csütörtök 14:34

Helló Imre!

Szeretnék érdeklődni hogy tetszett e neked a Pilisi triál? :)
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2010. május 12., szerda 21:36

Üdv

Sándor tetszett az off-road ! Megvolt a próba kör az Ifával, jól szuperált a gép !
Utólag köszönöm a vendéglátást, jó a szakácsotok, finom volt a pörkölt !
Még nem volt időm visszanézni a videó felvételt, nem sokára kimásolom dvd-re, és küldök egyet neked is !

Eszembe jutott a somogybabodi időszakom amikor mi is rendszeresen jártunk terepezni, jó a buli de az autó ilyenkor hiányzik! Az igazi élmény az ha kocsival van az ember és megmássza a falat ! Azért a szomszédok csinálták a műsort, volt min röhögni, és még sorolhatnám !
Ha lesz időm megyek máskor is !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2010. május 17., hétfő 22:44

Örülök Imre hogy tetszett!
A videot meg nagyon megköszönöm, viszont énis küldenék neked ha a postacimed megirod magánba!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2010. szeptember 9., csütörtök 15:39

Szasztok!
Amint látom nem csak én nem étem rá az eddigi időszakban.Mi a helyzet veletek?
Jani,hogy szuperál a traki,van-e már cooler,s jobb lett e vele?
Imre hát a csörlő kellett-e már?Az enyém biza bizonyított az idén elég szépen,20-on pár tonnás kamiont az árokból fönt a hegyek között cirka 1 óra alatt cimbált ki,jómagamat meg itthon fával megrakva egy gödörből úgy,hogy a pótkerék felfeküdt a hompadra,s a hátsó kerék nem érte a földet,hogy csak a leg izgisebbeket mondjam.
Turbóról annyit,hogy sajna eszi az olajat,de majd csak rá teszem a másikat.Viszont 06-07-nél nagyobb gyomásom nincs,de csak 1800-1950-ig forgatva.Sajnos a motorhoz is hozzá kellett nyulni,mivel volt egy fasza váltósoför ki nem vette észr,hogy elrepedt eg víz cső,s biza 110re fel is ment a víz.Na mondanom s e kell el is öntötte a fos az agyam.Ekkor még volt két fuvar zümi fel északra.Az elsőt ki is bírta,de a 2.-nál meg adta magát az m3-on cirka 3km-re a lehajtó előtt.Szépen bele dolgozott az olajba a kipufogó.A hiba a 4. hengernél gyűrű törés,majd hüvely dugó,gyűrű csere.
Hát röviden ennyi.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2010. szeptember 26., vasárnap 14:48

Helló Bogaras!

Ugyveszem észre mindenki elveszett, remélem majd a téli időszakban ujra fellendül a nyári munkákban szerzett tapasztalatok megosztása!

A "vasdarabok" továbbra is elvannak neked rakva ha erre jársz egyszer! :)

Üdv:NagyS
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: mancs30 » 2010. szeptember 29., szerda 20:49

Sziasztok! Egy szomorú dologgal kapcsolatban lenne kérdésem. Az agroinform ifa zt 323 fórumán olvastam,(ott is van egy janix nevű tag), hogy júliusban 35 éves korában tragikus hirtelenséggel elhunyt. mivel egyik helyen sem vagyok régi fórumozó nem tudom, hogy ő az e aki ezen a fórumon is jelen van.
mancs30
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009. december 4., péntek 20:14

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2010. október 5., kedd 20:59

Szia Mancs30!

Ugytudom ottis szokott irni JaniX, de nem mondom biztosra! Megdöbbenve olvasom amit irtál! Sajna nemtudok énse semmit róla!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: mancs30 » 2010. október 19., kedd 23:14

Sziasztok!

sajnos a hír igaz. ami információt találtam: otthon a traktor szerelése közben szenvedett halálos balesetet. egyedül volt és hegesztett vmit a zt-n és közben halálos áramütés érte. nyugodjék békében!
mancs30
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009. december 4., péntek 20:14

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Zoli » 2010. október 26., kedd 18:09

Részvétem a családjának,barátainak.Nyugodjék békében.
Zoli
Zoli
 
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2007. július 17., kedd 21:43

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2010. november 9., kedd 21:13

Sziasztok !

Most olvasom a hírt hogy ..... !
Már rég jártam ezen az oldalon másra számítottam, sajnálom !! Részvétem !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2010. december 20., hétfő 16:31

Sziasztok!

Én is döbbenten olvastam a hírt!Részvétem!

Mostanában azon töröm a fejem,hogy teszek fel a turbóra egy intercoolert,hátha kisebb lenne a motor hőterhelése.Mert mikor póttal emelkedőn felfelé lököm neki biz melegszik a motor elég szépen,s ki van herélve a termosztát.Arra gondoltam,hogy valami hasonló teljesítményű autó(150 le)coolerjét tenném rá.Szerintetek van értelme?

KELLEMES KARÁCSONYT kívánok mindenkinek!
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2011. január 7., péntek 20:30

Üdv Bogaras!

Nemtudom mekkora eredményt lehet elérni ifán a coolerral, ha további teljesítménynövelésben gondolkodsz érdemes vele kísérletezni!
Viszont a motor melegedését mennyire befolyásolja az kérdés, véleményem szerint nembiztos hogy érezhető eredményt hoz!

idéznék egy régebbi elméleti összefoglalásbol :

"Turbótöltésnél sűrítés közben felmelegszik a levegő. A meleg beszívott levegő a sűrítési ütem végén túl nagy hőmérsékletű és a gázolaj gyorsan ég el. A beszívott meleg levegő kevesebb (a hideg levegőhöz viszonyítva kisebb tömegű) oxigént tartalmaz. A turbótöltő után a levegőt lehűtve a feltöltés és a motor teljesítménye tovább növelhető. "

Én a melegedésre a megoldást másképp oldanám meg!
Már régebben tárgyaltuk is a dolgot, ugyhogy most nem fejteném ki részletesen az egészet, a lényeg az olaj hőcserélő kettős működését a nyári melegben átalakítani hogy síma olajhűtő elven működjön! Erről elvi vázlatot is tettem fel 2008 dec 13-án! A különbség annyi hogy akkor az olaj hűtés hatásfok javítás révén jött a gondolat, viszont abbol kiindulva hogy a plussz szgk hűtő is belépve a rendszerbe hőt adna le,lehet megoldaná a melegedésed is!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2011. január 7., péntek 20:40

Üdv Mindenkinek!

A téli versenymentes időszakra kapott a gép egy nyereg szerkezetet is, igy telephelyen belül hasznosan tölti az időt! :)

Egy videon meg is lehet tekinteni:

http://www.youtube.com/watch?v=8yfN6_wi7II
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: kpista » 2011. január 8., szombat 17:15

Szevasztok!
Kucsera István vagyok s nem rég regisztráltam a fórumon . Magam is ifa tulajdonos vagyok, és örömmel olvastam hogy van egy csapat aki ezekkel az öreg ,de nyűhetetlen gépekkel foglalkozik. Minden bejegyzést elolvastam és rengeteg új dolgot találtam. Valaki érdeklődött acéllemezes hengerfej tömítés után .Nekem van egy ismerősöm Mogyoródon aki tömítéseket gyárt bármilyen géphez minta után Német alapanyagból . Nekem Japán traktorhoz gyártott. Rengeteg kész tömítése van , de 1-2 óra alatt bármit elkészít .Nem tudom , hogy árba ez mit kóstál ,de ha valakit érdekel elküldöm a telefon számot és a címet.
Az iterkuler Biztos hasznos dolog mivel" hideg" levegőbe több az oxigén és tökéletesebb az égés . De van még egy hatása jobban hűti a hüvelyeket.Sajnos nekem is tönkre ment a trakiba az ifa motor úgy hogy e hónap végén szét kell szedni. Ha már szét szedem turbóval raknám össze . Megkérdeztem a 7-es turbó 52000-ft de amit ti írtok hüvely dugót az 92000-ft. Ha valaki olcsóbbat tud jó lenne.

Üdv mindenkinek kpista
kpista
 
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011. január 3., hétfő 15:28

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: kpista » 2011. január 11., kedd 15:10

Sziasztok!
Úgy látom nem sokan látogatják ezt az oldalt mostanában . Felhívtam a Taszáriakat akik már építettek össze az átalakított vezérműtengejjel IFa-t . Ez az uriember azt mondta hogy simán az RÁBA dugattyú nem jó mert a dugattyú előkamrája pont ellentétes az ifáéval. Ezért először behegesztik,majd egy teljesen és egy új előkamrát tesznek bele .A hüvejjel 121-123-ig lehet elmenni.Egy lényeges dolog van a főtengej.Az nagyon jó kell hogy legyen , lehetőleg alapméretes.Megkérdeztem az árakat is .Hasznát dugattyút ajánlott átalakításra: 8-10 000/db.
Vezérműtengej :20 000.
Fúrás: 12 000
Gyűrű Max:2 000 /dugó.
A hengerláb köszörülés nem kérdeztem pedig beszéltünk arol is
Ezt a motort tették teherautóba is és triálba is. Nem volt bajuk vele.
Remélem valaki hasznát veszi az imformációnak.

Üdv kpista!
kpista
 
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011. január 3., hétfő 15:28

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2011. január 11., kedd 15:27

Szia kpista,üdv a csapatban!

Engem érdekelne az a tömítés gyártó ismerős elérhetősége,mivel én is most vagyok hasonló helyzetben mint te.Nyáron a váltósom meg főzte a motort,s azóta eszi az olajat,nagy lett a kartergáz,s a második hengerben csak 23 a nyomás,míg a többiben 29.Így hát valszeg tavasszal generál lessz,s ha nem egy brutál annak a tömítésnek az ára akkor azt raknám bele.Persze kérdés,hogy a szerintetek is jobb-e az mint a mostanában kapható teflon betétes?
Érdelődtem dugó garnitúra ár iránt is,s 46800-tól 63600-ig terjed az ára + fa.Nem kínai gyártmány hanem lengyel.

Sanyi valóban jónak gondolom én is a plussz hűtő gondolatát,sőt lehet,hogy kisebb munkával jár annak meg csinálása mint a cooleré.Amin még én agyaltam az egy + olajhűtő be építése a turbó elé.Nézegettem az asztrámat,s ott is van egy ilyen hűtő előtte.Szerintetek?Persze ez még nem zárja ki a cooleres bogarat a fejből sem.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2011. január 11., kedd 15:33

Kpista meg tudnád írni a Taszári telefonszámot is én is beszélnék velük,így felújítás előtt.
Te az ország melyik részén nyomod az ipart?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

ElőzőKövetkező

Vissza: Társalgó

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég

cron