Menü
|
Cafe Racer Virago-ból
Több, mint két éve kaptam egy 1100-as Virago makettett és már akkor eldöntöttem, hogy nem a doboz
verziót fogom megépíteni. Aztán ahogy lenni szokott, telt - múlt az idő és nem történt semmi, aztán valahogy befurakodott
az agyamba, hogy cafe racer legyen és végül így készült el.
Itt a legnagyobb gondot, most is a nem létező alkatrészek legyártása okozta, miből és hogyan?
A részleteket leírom az adott résznél, így jöjjenek a képek, először is a miből, vagyis maga a doboz képe.
A Tank kialakítása volt a legnehezebb, mivel alapanyagnak lábazati szigetelő anyagot használtam, ugyanakkor ez az anyag
kicsit porózus, így ki kellett alakítani a megfelelő felületet a festéshez. Amit én találtam tömítő anyagot az viszont
megmarta a polisztirolt. Végül is én úgy oldottam meg, hogy kivágtam, a tank formát, majd a végleges formára reszeltem,
csiszolgattam. Ezután jó vastagon lekentem az egészet kétkomponensű ragasztóval, majd a száradás után a kialakult göröngyöket
ismét lecsiszoltam. Így már volt egy jó kemény és teljesen sima felületem, amit már tudtam festeni, mert nem marta meg a higító.
Ezután lealapoztam és jöhetett a festés.
Az ülés ugyan ezzel a megoldással került kialakításra, míg a teleszkópszár védő gumi, szívószál hajlítható részéből.
Ezután jött a váz átalakítása. Gyakorlatilag a teljes hátsó váznyúlványt levágtam és rézdrótból alakítottam ki az új
üléshez a tartó részt.
A cafe racerek, hasonlóan az eredeti chopperekhez, szintén az egyszerű vonalakat képviselik a feleslegesnek mondható
kiegészítők, alkatrészek elhagyásával. Az egyszerűséget törekedtem a színválasztásban is követni, így matt és fényes
fekete, illettve a bronz színt választottam. Ehhez azonban a gyári krómozott alkatrészeket először meg kellett tisztítanom
a krómtól. Ehhez a már jól bevált fékfolyadék adott segítséget. Néhány napig áztattam az alkatrészeket és egy használt fogkefével
időnként átdörzsöltem, ezutám már jöhetett a festés.
Volt még néhyány apróság, mint a kormány kialakítása, ami szintén réz drótból készült. Erre kellett a markolatokat rátenni,
amihez kis 1-es fúróval meg kellett fúrni a markolatokat. A tükörtartó karokat is rövidebbre kellett vágni és a tankra a feliratot
is le kellett készíteni, mivel az eredeti tankon eleve rajta volt a Yamaha felirat. Ilyen kis méretben a nyomtató a szűk
keresztmetszet, de szerencsére sikerült nyomtatható fóliára úgy kinyomni, hogy még a logó is értékelhető legyen.
És akkor néhány kép a kész makettről
|