Nyilatkozatok
A film elkészítésének
nyilvánosságra jötte után a film producere,
Don Warrener egy interjújából
2004. április 30. (Péntek)
A "Blitz" értesülései
szerint, Jean-Claude Van Damme elvállalta egy "jó film" elkészítését.
A Brüsszeli Muszkli aláírt
egy szerződést egy új film elkészítésére az amerikai harcművész kiadó
és producer, Don Warrener-el. A producer hiszi, hogy ez vissza teszi
a sínre a korábbi akcióhőst.
A "Kumite" tervezett
forgatása a nyáron lesz és a Hannibal Pictures fogja készíteni. "Ezzel
Van Damme visszatér a Véres Játék és a Kickboxer korábbi dicső napjaiba"
- mondja a producer.
Warrener azt mondja,
hogy Van Damme annyira fókuszált és határozott, hogy elkészítse a
legjobbját már, ami teljesen inspiráló. Hozzátette: "éppen
hallottam a teljes tartalmat ma reggel, és nagyon jó volt. Ez teszi
a harcművész filmeket vissza a csúcsra, mint ahogyan a Véres Játék
tette 1988-ban."
A "Kung Fu Cinema" riportja
szerint, a Véres Játék másik főszereplője, Bolo Yeung is szerepel
majd ebben a filmben.
Az oldal megemlítette
a "Kumite"-t, mint a Véres Játék lehetséges folytatása. De sajnos,
ez nem lehetséges. Ellenőriztettük ezt egy belső forrással, mire elmondták,
hogy ez lett volna az eredeti terv (Frank Dux - a karakter, akit Van
Damme játszott a Véres Játékban). De gyorsan leállították ezt. Ez
most egy teljesen új sztori lesz.
Jean-Claude interjúja az Impact
magazinnak
Az Impact Magazin 2004. júniusi
számából:
Az Impact magazin ebben a hónapban
ünnepli 150. lapszámát, így nagy öröm, hogy bemutathatunk egy exkluzív
interjút az Impact magazin leges legelső számának címlap sztárjával,
Jean-Claude Van Damme-al. Az Impact magazin szerkesztője, Mike Leeder
Hong Kongban csípte el Jean-Claude-ot egy nagyon nyitott és lelkes
exkluzív interjúra, miközben éppen előkészítette epikus filmjét,
amely nem csak, hogy nagyon közel áll a szívéhez, de a közönség szerte
a világon nagyon várja tőle, hogy bemutassa.
Jean-Claude Van Damme: The Kumite!
Ez egy film, amelyet már hosszú ideje el akarok készíteni, és úgy
gondolom, hogy ez az, amire a közönség vár. Ez nem csak egy szokásos
harcművészeti tornás film lesz. Megpróbálunk valami olyat vinni a
filmbe, amely még soha nem volt látható ezelőtt. Ujjá akarjuk alkotni
az igazi harcművészeti verseny izgalmát és szenvedélyét.
Sok időt töltöttem azzal, hogy
megfigyeltem az valódi harcosokat mielőtt beléptek a ringbe. Az igazi
harcos egy nagyon nemes fajta. Harcolhatnak a becsületükért, az országukért,
bebizonyítva, hogy ők a legjobbak, vagy csak saját maguknak, de mindenesetre
van egy igazi ok, amiért küzdenek. Meg akarjuk mutatni a becsület
szintjét, továbbá a harcosok szívében lapuló elkötelezettséget, a
módszert ahogy küzdenek, és az okokat, hogy miért. A filmben sok különböző
nemzetiségű harcos lesz. Olyan technikákat és a stílusokat fognak
használni, amelyek a származásukra nagyon jellemzőek.
Csakúgy,
mint a való életben, ezeknek a harcosoknak is lesznek szponzoraik.
Gazdag, intelligens emberek. Némelyikük megérti a becsületet, a hagyományt
és az elkötelezettséget a harci művészetek iránt. Némelyikük csak
részese akar lenni, és igen, némelyikük csak látni akarja az embereket
küzdeni. A Kumite ebben a filmben majdnem olyan lesz, mint a
gladiátor tornák a római időkben. Minden hatodik évben kerül megrendezésre,
és milliomosok és billiomosok jönnek, hogy lássák kedvenc harcosaikat
küzdeni. Ez olyan, mint Spartacus 2004-ben! A legjobb harcosok versengenek,
hogy bebizonyítsák: ki a legjobbak legjobbja.
Nekünk ismét egy férfi sztorija
van: egy Karatés fickónak, aki olyan, mint én, volt sok csúcspont
és mélypont a szakmabéli és magánéletében. Úgy gondolom, az emberek
elfelejtik, hogy nekünk mind voltak jó és rossz élményeink. Ha veszel
egy fickót, aki füvet nyír, vagy egy jégkrém árust, vagy egy harcművészt,
mindegy kit, nekünk mind voltak csúcspontjaink és mélypontjaink. A
filmben ez a férfi elér egy igazi mélypontot, talán a legmélyebb pontot
az életében, amikor valami eljön, ami jóra tudná változtatni az életét.
Ennek ellenére majdnem hogy fél, fél, hogy vállalja a felelősséget
önmagáért, és, hogy megcsinálja azt.
Ezután egy fiatal fiú lép az életébe,
aki még majdnem gyerek, és ő készteti, hogy megmutasson egy fejlettségi
szintet, mint egy apa figura. Ez a kölyök felébreszti és elindítja
őt egy új irányban, habár hiszi, hogy az irány amit megfog, az nem
az igazi jövő a számára. Ez egy szánakozó és bátor típus egy időben.
Ez a fickó elvesztett mindent az életében: a családját, a becsületét
és önmagát…
Ennek a filmnek egy igazi sztorija
lesz ehhez. A fő karakternek túl kell lépnie sok problémán és a saját
démonjain, csakúgy, mint a többi harcosnak. Nehéz erről igazán beszélni.
A beszéd olcsó! Sokat beszéltem már az életemben, de ezúttal igazán
hiszek ebben a filmben. Igazán hiszem, hogy elő tudunk adni mindent.
Ezt a forgatókönyv ígéri.
Úgy tűnik, hogy ez a sztori nagyon
közel áll a szívedhez. Mondhatni, hogy némileg önéletrajzi, hiszen
megegyezik elemekkel a filmjeidből és a magánéletedből. Nyilvánvalóan
igazi szenvedélyed van ez iránt a film iránt. Gondolod, hogy ez hatással
lesz a készülő filmjeidre?
JCVD: Igen. Ha nincs szenvedélyed
az iránt amit csinálsz, akkor az mindig üres lesz a szívedben. Ez
egy film, de amikor hozzáadsz valódi elemeket a sztorihoz, akkor sokkal
erősebbé és élővé válik. Sok emberrel találkoztam életemben. Amikor
'Film sztár' életet éltem, találkoztam olyan emberekkel, akik multi-multi
milliomosok voltak, és egy tucat nemzetközi céggel rendelkeztek. Rengeteg
pénzük volt a világban, de ez nem elég. Lehet, hogy látják az arcomat
az Impact Magazin borítóján, és ők is részesei akarnak lenni ennek.
Csodálják a címlapon lévő harcosokat és a sportembereket a hírnevükért,
és azért, amit meg tudnak csinálni. Bele akarnak keveredni valahogyan.
Találkoztam ilyen emberekkel, és lehet, hogy némelyikük nem volt kedves
ember, de többségben vannak a rendes emberek, ők csak részesei akarnak
lenni a shownak, és én ujjá akarom őket alkotni egy bizonyos értelemben
ebben a filmben. Nem valóságos emberek lesznek, mert összekevertem
és összeillesztettem ezen emberek elemeit, és a múltamból származó
ezen események némelyikét fogom ujjá alkotni, amely egy igazi valóság
jelentést hoz a filmbe. Olyannyira, hogy minden ütés és minden rúgás
valódinak érezhető lesz, mert összeáll azáltal, hogy a dráma és a
karakterek egymásba fonódnak az akcióval.
Már nagyon korán megmutathattad,
hogy mit tudsz, amikor egy Hong Kongi koreográfussal dolgoztál együtt
a Karate Tigris című filmedben. Napjainkban már megszokott, hogy Hong
Kongi akció rendezőket látunk amerikai filmben dolgozni, mint a Charlie
Angyalaiban, vagy a Daredevil című filmben, stb. Fogsz használni Hong
Kongi stílusú akciót ebben a filmben?
JCVD: Van egy megfelelő, és van
egy nem megfelelő időpont a nagyon stilizált Hong Kongi akció stílus
használatára. Nem akarom, hogy ebben a filmben mindenki drótokon függeszkedve
csináljon sokszoros rúgást és ütést. Az csodálatos, ha ezt a fajta
akciót látod, ha azt a sztori megkívánja, de ebben a filmben a sztori
egy élethűbb stílusú akciót fog igényelni, ami fokozza a filmet, igen,
de nem fantasy lesz. Sok valódi harcost akarok a filmben használni,
és át akarom adni egy valódi harc érzését. Amikor a kamerák majd peregnek,
akkor sok közelítést és lassított felvételt fogunk használni, így
látni fogod a becsapódást, ahogy az izom és a test elnyeli az ütést,
és ahogy az izzadság lerepül.
Nem csak
valódi bajnokokat fogunk harcosokként használni, de egy nagyon erős
csapatot is össze fogok gyűjteni a kamerák mögé ehhez a filmhez. Körbeutazom
a világot a produceremmel, találkozunk sok emberrel, és együtt szállítjuk
a megfelelő csapatot ehhez a filmhez. Egy hihetetlen stábunk és díszletünk
lesz. A díszlettervezőm jelölve volt már számos díjra a munkájáért,
és még egy nagyon erős jelmeztervezőt is hozni fogok. Ezeket az embereket
nem lehet megvásárolni. Hitüknek kell lennie a filmben, hogy megcsinálják.
Ez mind együtt jön.
Meg fogom próbálni a legjobbammal
elkészíteni ezt a filmet, a leges legjobbammal, amit csak tudok. Azzal
töltöttem az elmúlt néhány évet, hogy megfigyeltem, és többet és többet
tanultam a filmkészítés művészetéről. Ha megkérsz, hogy rendezzek
egy szerelmes történetet Hong Kongban vagy Párizsban, akkor megpróbálnám
a legjobbammal elkészíteni, de lehet, hogy megbuknék. Ezzel a filmmel,
ezzel a sztorival, az akcióval és az elemekkel igazán érzem, hogy
elő tudom adni a megfelelő kombinációt.
Ez az, amit igazán csinálni akarok,
egy másféleképpen, amikor ez az akcióhoz jön. Csináltunk néhány nagyszerű
küzdelmi jelenetet a Véres Játékban és a Dupla Dinamitban, de ezúttal
még tovább fogunk menni: gyorsabb, erőteljesebb, hatásosabb, veszélyesebb
és több érzés lesz az akcióban.
A filmben legyőzöm és megértem
a három legendát. Lesz egy férfi, aki edzeni fog engem, és újraépíti
a karakterem hitét önmagában és tudatosságában, amit csinálnia kell
az életben, hogy nyerjen. Az élet nagyon arról szól, hogy tájékozottnak
kell lenni. Amikor fogalmad van az életedről és a környezetedről,
akkor az segít neked. Szükséged van arra, hogy tudjál a jó és a rossz
dolgokról az életben… még ha a dolgok, amelyek a számodra jók, rosszak
is tudnak lenni, ha túlzásba viszed őket. Bele akarom vinni ezt az
élethű érzést ebbe a filmbe.
Többszörös terhet fogsz viselni,
hiszen te leszel ennek a filmnek a főszereplője, a forgatókönyvírója,
a producere és a rendezője is.
JCVD: Nehéz lesz a kamera előtt
is és mögött is lenni. Ez az, amiért összegyűjtök egy csapat embert.
Szükségem van egy erős családra, akikkel dolgozhatok, és akik segítenek
nekem. Így igazságosan tudjuk csinálni ezt a filmet. Soha nem készítesz
egy filmet egyedül. Természetesen szükséged van valakire, hogy a vezető
vagy a kapitány legyen, de mi mind vezetők vagyunk a saját szerepkörünkben.
Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon
megalapozott pont. Ha megnézed Jackie Chan vagy Sammo Hung folyamatos
sikereit, akkor láthatod, hogy az a megfelelő stáb összegyűjtésének
köszönhető. Jackie Chan kaszkadőrcsapatát "Sing Gaban" vagy "Chan
Gaban"-nak hívják Kínában, amely úgy fordítható, hogy
"Jackie Chan Család". Isaac Florentine valami nagyon hasonlót
mondott: egy filmet csinálni olyan, mintha háborúznál, és a barátaid
és családod mellett akarnál a háborúba vonulni.
JCVD: Pontosan! Szükség van egy
kapcsolatra, egy egyetértési szintre és egy kölcsönös tiszteletre
a filmen dolgozók között. Ellenkező esetben nem lényeges, hogy mennyire
nagy a költségvetésed, vagy, hogy mennyire tehetséges a stáb és a
szereplőgárda. De ezekek a dolgok még nem feltétlen jelentik azt,
hogy képes leszel elkészíteni a filmet a megfelelő módon.
Úgy gondolom, sok ember várja,
hogy a rendezői székben lásson téged újra, miután elkészítetted a
rendezői debütálásodat A Kalandorral.
JCVD: Véleményem szerint A Kalandort
nem rendeztem nagyon jól. Amikor elkészítettem azt a filmet, akkor
még mindig csak egy harminc valamennyi éves kölyök voltam, most pedig,
negyven három. Érzem, hogy sokkal többet tanultam a filmkészítésről
és az életről, tudom, hogy hogyan fejezzem ki magamat, és, hogy hogyan
mutassam be az elképzelésemet a filmben egy jobb módon. Könnyű nekem
ezt mondani, de nézd meg a filmet, és hagyd, hogy a munkám válaszoljon.
Érzem, hogy egy élmény volt elkészíteni A Kalandort, de nem gondolom
igazán, hogy elég érett voltam akkoriban az életemben, ahhoz, hogy
teljes mértékben megértsem vagy tudjam, hogy hogyan kell felkutatni
a tökéletességet. Nem voltam elég egy katonának. Nem egy könnyű dolog
elkészíteni egy jó filmet. Nagyon határozottnak kell lenned ahhoz,
hogy létrehozz valami nagyon különlegeset. Képesnek kell lenned figyelmet
fordítani mindenre, minden részletre. Átmész egy nagyon intenzív forgatás
három hónapján, különösen, ha a kamera előtt is és mögött is lenned
kell. Igazán a talpaidon kell lenned mentálisan is és fizikálisan
is. Úgy gondolom, sok ember nem tudja, hogy mennyire kimerítő tud
lenni a filmkészítés a számodra.
Úgy gondolom, hogy ez nagyon igaz.
Emlékszem, amikor a Rajtaütés című filmedet forgattad '97-ben, akkor
a film menetrendje nagyon szervezetlennek tűnt. Közel öt hónapot forgattatok
itt, de egy nagyon …
JCVD: Rosszul volt előkészítve
és én szenvedtem ettől a fajta filmkészítéstől. A menetrend rosszul
volt szervezve, a forgatás nem volt szakszerűen irányítva, így a dolgok
rosszul mentek. Volt néhány nagyon rossz időszakom a filmben, amikor
a dolgok nem voltak megfelelően irányítva. Nagyon tehetséges szereplőgárdánk
és stábunk volt a Rajtaütéshez, de a dolgok éppen nem voltak megfelelően
szervezve, így a film eredménye szenvedte azt el. Sokkal több akciót
forgattunk, sok jelenetet, amelyek nem kerültek be a végső vágásba,
pedig sokuk ki tudta volna egészíteni a filmet. Ebben az évben értettem
meg, hogy hogyan adtam el magam. Sok producer megkörnyékezett, mondva,
hogy szerződést kötnek velem filmekre, amelyekről nem is hallottam.
Túl sok filmet készítettem el, ahol jó fizetést kaptam, viszont a
film produkciós értékei szenvedtek. A film helyszíne olyannak tűnt,
mint Kelet-Európa, de a film valójában Amerikában volt forgatva. A
közönség nem buta. Ők felfedezik ezeket a dolgokat. Ha látnak egy
különös külföldi kinézetű autót, akkor tudják, hogy az nem amerikai,
és ők egyből megjegyzik. Ezt a színészi alakításod szenvedi el, mert
beleegyezel, mint egy hazug ember, megpróbálva becsapni a közönséget
egy rossz módon. A The Kumite-ben a jelenetek Amerikában fognak játszódi
és Amerikában is fogjuk forgatni. Ez drágább, de valódi. A közönség
tudni fogja, hogy ez valóban Amerika. Ez esetben nem csak a szokásos
pénzkorlátozás lesz, hogy ezután hozzám vágd, hogy lesétálok egy külföldinek
látszó utcán. Ráteszem a fizetésemet a film számára a produkcióba,
így az összes pénz a képernyőn lesz ezúttal. Nincs túl sok producerünk
nagyon nagy fizetésekkel, akik elvennék a pénzt a produkciótól. (Nevet).
Nem próbálom meg azt mondani, hogy ez egy rossz irányban van, mi mind
szeretjük a pénzt, de tudod, mire célzok. A filozófia ezúttal más
lesz: feláldozunk néhány luxust, hogy egy jobb filmet készítsünk.
Sok Hong Kongi kiválósággal volt
alkalmad dolgozni. John Woo a Tökéletes Célpont című filmeddel csinálta
amerikai debütálását rendezőként. Tsui Hark két filmedet rendezte,
a Nyerő Páros-t és Rajtaütést, és három alkalommal dolgoztál együtt
Ringo Lam-el, a három legerősebb filmeden, a Mindhaláligon, a Replikánson
és a legújabb filmeden, a Maga a Pokol-on. Gondolod, hogy sok ajtót
megnyitottál előttük?
JCVD: Nem. Én vagyok nagyon szerencsés,
hogy találkoztam velük. Megtiszteltetés volt, hogy találkoztam velük,
és, hogy alkalmam volt dolgozni velük a karrierjük azon pontját. Nem
én fedeztem fel őket, a tehetségük az, amelyből az emberek felfedezték
őket. Én csak nagyon szerencsés voltam akkoriban, hogy képes voltam
dolgozni velük a nemzetközi filmjeiken. Most itt vagyok Hong Kongban
és álmom találni egy utat, hogy megbecsült legyek Ázsiában. Mindig
szerettem Ázsiát, különösen Hong Kongot, és azt szeretném, hogy ez
több legyen számomra egy bázisnál a jövőben. Itt úgy látszik, hogy
tovább tudsz lépni a ragyogó fényből, és nem kell játszanod a "reflektorfényben
lenni" játékot. Nem tudom többé ezt a játékot játszani. Kinőttem ebből.
Túl könnyű abban a társaságban lenni, és körülvesznek a rossz emberek.
Neked a jó emberekre van szükséged, igazi emberekre körülötted, nem
csak olyan emberekre, akik akarnak tőled valamit. Az emberek ezt gondolják
rólad, és amit gondolnak, te az leszel. Nagyon könnyű felkapottnak
lenni abban a körben. Csak fenn kell tartanod ezt a fajta imidzst,
és körbe-körbe járkálva mondogatnod, hogy "Egy nagy filmsztár vagyok…".
Ez kizsigerel, és idő kell, hogy megmutasd az embereknek, hogy többet
tudsz, mint ahogy azt ők eredetileg elképzelik rólad. Ha keményen
dolgozol ezen, vagy ha szerencsés vagy és egy rendező ad neked egy
lehetőséget, akkor meg tudod mutatni az embereknek, hogy sokkal többet
tudsz, mint ahogy azt elképzelték. Ringo annyi mindent tesz nekem
az életben, hogy úgy gondolom, ő az, aki összeillik velünk bizonyos
dolgokban: szeretet, barátság, és Ringo összeillett velem abban a
tekintetben, hogy tökéletesítse a színészi munkámat. Megtanította
nekem, hogy a színészet valójában miről szól: amikor egy nap felfedezed,
hogy a színészet nem létezik, akkor azon a napon válsz igazán színésszé.
Amikor elhagyod saját magadat és igazán a karaktereddé válsz, akkor
te nem vagy tovább Mike az író, hanem éppen Mike a gengszter vagy
(nevet).
Mi következik a The Kumite után?
JCVD: Néhány film tervbe van véve,
beleértve egy lehetséges televízió sorozatot, ami nagyon más lenne,
mint amit az emberek várnának tőlem. Egy egy másfajta karakter lenne
a számomra.
Úgy gondolom, hogy még nem kaptál
igazán lehetőséget, hogy megmutasd minden tudásodat. Az emberek hősként
ismernek téged, de legújjabb alakításod a Maga a Pokol című filmedben,
egy nyugodtabb és belsőbb oldaladat mutatta meg, a Replikáns című
filmed pedig azt erősítette meg, hogy egy rosszfiú poklát formálod
meg…
JCVD: Én egy jó rosszfiú vagyok!
A The Kumite-ben a karakteremnek bizonyos rosszfiú jellemvonásai lesznek,
különösen amikor harcol. Nem volt soha igazán lehetőségem, hogy a
képernyőn abban a stílusban küzdjek, ahogyan valójában tudok a kamerákon
kívül. Sokat edzem mostanában valódi harcosokkal és bajnokokkal.
Az edzéseken előfordul néhány nagyon kemény öklözés. Ha ezt felvennénk,
akkor láthatnád a valódi intenzitást, a tüzet a szemekben, és a sebességet.
Ezt fogjuk felvenni lassított felvételben, így igazán látni fogod
a bonyolultságokat egy igazi küzdelemben. A küzdelmekhez megbeszéljük
a kamerák beállításait, hogy lássuk mit tudunk felvenni, hogy igazán
megfogjuk a valószerűség érzését. Lesznek ismétlések, de nem lesznek
megtörve, egy, két, vagy három vágásban. Folyamatosak lesznek. Gyakran
jobb, ha keményen ütsz egyszer vagy kétszer és elkapsz egy jó felvételt,
minthogy eltölts harminc felvételt csak egy kis erővel, megpróbálva
elérni egy hasonló hatást. A Rajtaütés című filmem forgatásán arcon
kellett rúgnom egy kaszkadőrt, és én nagyon óvatos voltam. Sok embernek
egy bizonyos elképzelése van arról a módszerről, hogy hogyan küzdök,
és kérdés van bennük, hogy vajon igazából meg tudom e csináni azt.
De miután kaptak egy lehetőséget, hogy dolgozzanak velem, megváltoztatják
a véleményüket. Sammo azt akarta, hogy rúgjam meg ezt a fickót, aki
egyébként a testvére volt. A testvére, és ő azt kérte tőlem, hogy
üssem meg őt, ne teljes erővel, de elég keményen. Így hát egy kis
púdert tettünk oda. Én rúgtam és csattanás. Az arca elkezdett dagadni,
ők pedig egy másik felvételt akartak. A kaszkadőr azt mondta: ok,
csináljuk újra. Én túl akartam lenni a felvételen, a tiszteletemet
és csodálatomat adva ennek a statisztának. Kapott két nagyon szolid
ütést tőlem, de nem panaszkodott, nem hátrált meg. A jelenet befejezése
után megköszönte nekem, pedig a feje sérült volt és fel volt dagadva.
Ez egy igazi harcos, egy igazi profi.
Úgy gondolom a Kumite meg fogja
mutatni az embereknek, hogy többet tudok annál az imidzsnél, ahogyan
ismernek. Igen, néhány új filmem nem olyan erős vagy olyan csiszolt,
amennyire lehetnének. Ez az, amiért egyenesen VHS-n adják ki. De ezzel
a filmmel az előkészületekre koncentrálunk. Kérdezed tőlem, hogy mit
fogok csinálni legközelebb, de én nem tudok túl sok részletet adni
neked, mert olyannyira fókuszálok a Kumite-re. Miután befejezném ezt
a filmet, és mielőtt elkészíteném a felsorakozó következő három vagy
négy filmemet, én beszámolnék neked arról. Most ezt az egy filmet
fogom elkezdeni, azután három hónappal később megcsinálom a következőt,
és így tovább. A Kumite a következő filmem, és ki tudja, lehet, hogy
ez lesz a legjobb filmem is. Minden energiámmal ezen film elkészítésére
koncentrálok, hogy pontosan olyan legyen, amilyennek akarom. Azt akarom,
hogy valós legyek magamhoz és a filmhez. (nevet). Lehet, hogy minden
kreatív ötletemet fel fogom használni ehhez a filmhez, és lehet, hogy
semmi sem fog maradni a készülő filmjeimhez. Azért remélem nem, de
most egyszerre csak egy filmre akarok igazán koncentrálni.
Köszönjük Jean-Claude, hogy időt
szántál, hogy beszélgess velünk. Szeretnénk neked sok sikert kívánni
a Kumite-hez, és reméljük, hogy informálni fogsz minket, ahogy a film
halad. Most ünnepeljük a 150. számunkat. Szeretnél valamit mondani
nekünk?
JCVD: Örömömre szolgált. Köszönet
neked Mike és mindenkinek az Impact-ban az évek alatti minden őszinte
segítségért. Itt vagy a kezdetektől, és remélem, hogy megtartod a
stílusod. És valószínűleg én is. 150. szám, Impact - Double Impact
(Dupla Dinamit)! (Nevet).
Köszönjük Don Warrener-nek és
Nigel Wooll-nak a segítségüket az interjú elkészítésében. Ha el akarod
olvasni a legfrissebb híreket Jean-Claude-ról, akkor olvassd tovább
az Impact magazint, vagy látogass el Jean-Claude hivatalos weblapjára,
a www.jean-claudevandamme.net
Internet címre.
vissza