Te most VSVERSUS oldalain barangolsz !

  AUDI A4

 Információk  A4 B5

 Saját Autómról

 Képek és tuningképek

 Írások

Írások Audikról
Az alábbiakban olvasható információk a világhálóról és különböző helyekről származnak így azokért felelősséget nem tudok vállalni, de remélem, hogy segítségére lehetnek bárkinek!

Műszaki, technikai információk

 

1. Az Audi platformokról

    Az Audi modelljei alapvetően 4 platformra épülnek. A legkisebb az A platform (melyet például megoszt a Volkswagen Golf/ Jetta /új Beetle modellekkel). A B platform a közepes méretű modellek, míg a C platform a nagy  szedánok platformja. A D platform pedig a felső kategóriájú autóké. A platformok kódját nem szabad összekeverni a modellek nevével. (Például a 1995 ös Audi A4 es a B5 platformra épül) Minden  platformnak vannak tehát generációi melyek rendelkeznek úgynevezett tipuskódokkal,  melyek az adott koncepciók azonosítói, ezek azonosítják a váz és egyéb részletek típusát. Nézzük ezt meg egy táblázatban, a teljesség igénye nélkül:

 

Gyártás éveModellPlatform generációTípus kód
2006-A3A5type 8P
2000-TT Coupe, TT RoadsterA4type 8N
1973-1979FoxB1type 82
1980-19874000 sedanB2type 81
1981-1987Coupe, Quattro turbo coupe, 4000 quattroB2type 85
1988-199280, 90, CoupeB3type 89
1993-1997CabrioletB3type 8G
1993-199590B4type 8A
1995-2001A4, S4B5type 8D
2002-2005A4B6type 8E
2005.5-A4B7type
1969-1976100LSC1type F104
1977-19835000C2type 43
1984-19915000, 100, 200C3type 44
1992-1997100, S4, A6, S6C4type 4A
1998-2004A6, S6, RS6C5type 4B
2005-A6C6type
2000-2005AllroadC5type 4Z
1990-1994V8D1type 4C
1997-2003A8D2type 4D
2004-A8D3type

 

 

 2. Gyakran használt rövidítések

    ABS
    Fékezés közben nyomásmódositasokkal akadalyozza meg a gépkocsi kerekeinek blokkolását. Intenziv lassulás esetén is nyomtartó és kormanyozható marad a gépkocsi.
    Előnyei: elsődleges: menetstabilitás, kormányozhatóság, a fekút optimális lesz, másodlagos: erős fékezésnél elkerülhető a gumiabroncs intenzív kopása.

    EBV
    Elektronikus fékerő felosztás (Elektronische Bremskraftverteilung):
    Megakadályozza a hátsó kerék túlfékezettségét, mielőtt még az ABS
    beavatkozna. Az ABS meghibasodasa eseten működik. Fékezés közben hatására az autó stabil marad.

    ASR
    Kipörgésgatló (Antrieb-Schlup-Regelung):
    megakadalyozza a meghajtott kerekek kipörgését jégen és laza talajon is. A kipörgő kerék szabályozott fékezésével,
    illetve a motor hajtónyomatékának csökkentésével avatkozik be.

    EDS
    Elektronikus differenciálzár (Elektrische Differential Sperre):
    ha a bal és a jobb oldalon eltérő a tapadási tényező, elinduláskor a kipörgő
    meghajtott kereket lefékezi.

    MSR
    Motor fékezőnyomaték szabályozás ( Motor Schleppmoment Regelung):
    megakadályozza, hogy a motor fékező nyomatékának hatására a meghajtottkerekek blokkoljanak a gázpedál visszavételekor, vagy a sebességfokozat visszakapcsoásakor.

    ESP
    Elektronische Stabilitaets Programm, szabályozott kerekenkénti
    fékezésekkel, és a motor nyomatékának csökkentésével megakadályozza a gépkocsi megpördülését. Tehát semmi köze nincs a kerekeknél elhelyezett fordulatszám jeladókhoz.
    Az autóban elhelyezett különböző érzékelőkkel oldja meg ezt.
    Ilyen jeladók a következők:
    1.Perdülés érzékelő: a gépkocsi tömegközépponti függőleges tengelye körüli elfordulásáanak érzékelése.
    2.Kereszt iranyú lassulásérzékelő: a gépkocsi kereszt iranyú gyorsulását méri
    3.Hossz iranyú gyorsulás érzekelő: csak összkerekesekben van, a gépkocsik hossz iranyú gyorsulását érzékeli.

  3. Alvázszám kódok

Audi alvázszám kódok


    Az ún. alvázszám egy 17 számból álló számsorozat, mely egyértelműen meghatározza az autó legfontosabb adatait.

    Például: WAUZZZ8DZFA264733                                                   

    Felépítése a következő:
              1-6 karakter különösebb értelme nincs (WAUZZZ)
                    7-8 karakter a modellt határozza meg
                          9 karakter "Z"
                             10 karakter a gyártás évére utal
                                 11 karakter a gyártás helyét mutatja
                                      12-17 karakter az adott modell gyártási sorszáma

      WAUZZZ

      8D

      Z

      F

      A

      264733   

    Különösebb jelentése nincs (Esetleg utalhat a W a Volkswagen konszentre az AU pedig a márkára azaz az Audi kezdőbetűi , a Z betűk elválasztók).

    Ez a tipus kód, mely a modellt határozza meg ami jelenesetben a B5 ös plarform generáció, vagyis egy Audi a4 -essel állunk szemben.

    Elválasztó

    Gyártás évét jelöli, ami jelenesetben: 1995

    A gyártás helyét jelöli, ami jelenesetben: Ingolstadt

    Az adott modell gyártási sorozatszáma.

     

    Természetesen még található néhány kódot tartalmazó tábla, címke felirat (pl. a csomagtartó
    belsejében), amik a felszereltségre, a seb váltóra, extrákra utalhatnak.

    Típus vagy modell kódok:

    80 és 90

    I széria (1972-1978) 823-tól folyamatosan 847-ig
    II széria (1978-1987) 811 és 813
    III széria (1987-1991) 893 (limuzin)
    IV széria (1991-1995) 8C2 (limuzin)
    8C5 (Avant)
    Coupe
    100 Coupe S 817
    II széria (1981-1988) 855
    III széria (1988-1995) 8B3
    Ur quattro 857
    Sport quattro 859
    Cabriolet 8G7

     

    100

    I széria (1968-1976) 819 (2 ajtós)
    821 (4 ajtós)
    II széria (1976-1982) 431 (2 ajtós)
    433 (4 ajtós)
    435 (Avant)
    III széria (1982-1990) 443 (limuzin)
    445 (Avant)
    IV széria (1990-1994) 4A2 (limuzin)
    4A5 (Avant)
    200
    II széria (1979-1982 437
    III széria (1983-1988) 447
    V8 441
    4C2
    4C8


    A2 8Z0
    A3 8L1
    A4 8D2 (limuzin)
    8D5 (Avant)

    A6

    I széria (1994-1997) 4A2 (limuzin)
    4A5 (Avant)
    II széria (1997<) 4B2 (limuzin)
    4B5 (Avant)

    ALLROAD QUATTRO
    4BH

    A8 4D2

    TT 8N3 (Coupe)
    8N9 (Roadster)

    Gyártási év

    1980 - A
    1981 - B
    1982 - C
    1983 - D
    1984 - E
    1985 - F
    1986 - G
    1987 - H
    1988 - J
    1989 - K
    1990 - L
    1991 - M
    1992 - N
    1993 - P
    1994 - R
    1995 - S
    1996 - T
    1997 - V
    1998 - W
    1999 - X
    2000 - Y
    2001 - 1

    Megjegyzés: egy modell év augusztustól júliusig tart (pl. "A" jelenti, hogy 1979 augusztustól
    1980 júliusig tart)

    Gyártási hely

    A - Ingolstadt
    N - Neckarsulm
    U - Dél-Afrikai Volkswagen
    I - Győr


    Sebességváltó kód

    4S - 4 fokozatú kézi váltó
    5S - 5 fokozatú kézi váltó
    6S - 6 fokozatú kézi váltó
    3A - 3 fokozatú automata váltó
    4A - 4 fokozatú automata váltó
    5A - 5 fokozatú automata váltó

4. Az Audi és Volkswagen alkatrészek számozásáról (jelöléséről):

 

    Az Audi és Volkswagen alkatrészek jelölésének egy egyezményes rendszert kell képeznie , a gyártók számára. Az alkatrészek számozása általában 9 számjegyből  áll (3 darab három számjegyű csoportra osztva), mely betűjelzéseket vagy a végén színek  betű kódját, vagy mindkettőt is tartalmazhat vagy azokkal egészítődhet ki alkalmanként.

    Például:      443 807 105 P GRU      

    vagy:   8D0 498 998

    A számok első hármas csoportja határozza meg az autó típusát, a platformot, melybe az adott alkatrészt tervezték. A harmadik számjegy pedig a "változatot" jelzi. ( például lehet egy tipusnak  4 ajtós  és kétajtós kivitele....stb.)

    A fenti példákban látható, hogy az első 3as számcsoport első két  helyén maga a tipuskód szerepel :  443   (azaz ez esetben az  Audi 5000 alkatrészről beszélünk). Vagy a másik példánál a 8D0  a 8D tipuskód  ami a B5 platform generációhoz  tartozó jármű alkatrészét jelöli .

     

    A motor, hajtás, fő hajtómű alkatrészeinek jelölései nem tartalmaznak típus kódot , mert ezeket több platformba is beépíthetőnek tervezik, ezeknél a tipuskód helyén egyéb jelölés található.

    Itt néha szerepelhetnek még betűk is melyek a származást, gyártót azonosíthatják.  Csavarok, alátétek , kötőelemek stb. esetén itt gyakran"N" betűjelzés szerepelhet. Folyadékok, olajok, paszták, ragasztók esetén pedig "G" betű található.

    A középső 3 számjegy az alkatrész elsődleges kategóriáját határozza meg, az alábbi táblázat szerint:

Számtartomány

Kategória

100-199

Motor, hűtés, kuplung

200-299

Üzemanyagtartály

300-399

Transmission/erőátvitel, transaxle/váltó

400-499

Első tengely, felfüggesztés

500-599

Hátsó tengely

600-699

Fék

700-799

Vezetékek

800-899

Karosszéria és beltér

900-999

Elektromosság

    A példában szereplő 807 es középső számhármas beletartozik a karoszéria tartományba ( ami egyébként egy lökhárító )

    Az utolsó 3 számból álló csoport azonosítja magát az alkatrészt ( a példánkban maga a 105 a lökhárító száma)

    A 9 számjegyet követhetik szám és betű utótagok is , az itt szereplő betűk változatokat, kompatibilitási alá, fölé rendeltséget jelölhetnek, előírások szerint. A példánkban ez az utótag a P betű.

    Tehát  ha az azonos számú alkatrészeket követő utótag nem egyezik meg, nem biztos hogy a magasabb utótag felcserélhető az alacsonyabbra, vagyis "A" és "B" alkatrészek esetén nem lehet  az "A" helyett a "B" alkatrészt beépíteni.

    Itt az alkatrész számának végén lehetnek a színjelőlő kódok , melyek általában csak a karoszéria és a belső tér alkatrészeinél vannak , mert azokat szállítják színre fújva. A példánkban ez a GRU jelőlés jelzi , hogy színre fújt alkatrészről van szó.

    A gyár alkatrészek/gyártás változása  estén a VW/Audi ETKA (Elektronikus Alkatrész Katalógus) rendszerében, melyet folyamatossan frissít jelzi ezt a kereskedők felé, és közli az eredeti és a helyettesítő alkatrészek listálját.

 

 

vsversus.atw.hu

VS © 2005 -2010.Cegléd