Kozmetika

Ultrahangos, hatóanyag bevitel,
Csillám tetoválás,
Fülbevaló belövés,
Professzionális nappali, alkalmi és esküvői smink
Elérhetőségek:

Új jelszó kérése

Partner bannerek

Üzenőfal

Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni

2011.01.07 18:40
Szeva Yax!! Boldog névnapot kívánok! Wink

2010.12.21 11:01
Szeva yax jo napot udv. Beci.Slovakia. Wink

2010.08.11 18:34
Na helló! Datum teszt Angry

2010.06.01 17:36
Szia Yax! Itt is boldog születésnapot!

2010.05.14 15:34
SZIA YAX.átküldtem a képet rólunk,a fotós lehetett volna ügyesebb is.majd találkozunk,pecálu
nk. pá, Aranyember. Smile

2010.05.10 21:26
cső,nemtom mi azaz izé% Grin Grin Grin Cool

2010.04.26 20:51
Csá, Boomba! Mi az a "%"? Grin Grin

2010.04.26 18:33
Szia yax.nemtoom az új számod.ha gondolod küld el.aranyember. Smile

2010.04.17 21:35
Szeva YAX! Cikk Grin Cool Grin Majd beszélünk%

2010.03.31 23:51
Szerbusztok golyós banditák! HIHI Grin Dzsekszi tegyél fel új emokat Pfft

Partner bannerek

Pozsár bojli teszt

ABK

Nagy örömmel fogadtam a hírt, hogy nekem jutott az a megtisztelő feladat, hogy kipróbáljam a Pozsár-Bojli Manna és Titán fantázia termékeit. Végre egy magyar gyártó! Az első dolgom az volt, hogy végignézzem a forgalmazó honlapján a kínálatot. Az első benyomásom kifejezetten pozitív volt, mivel rögtön láttam, hogy egy átgondolt termék struktúráról van szó és érezhető, hogy csak a tesztelésen jó eredménnyel végzett csalik kerültek be a kínálatba.
Sajnos a cég tulajdonosával, Solymosi Lajossal nem sikerült személyesen találkoznom, de többszöri hosszú telefonos beszélgetéseken keresztül elemeztük a csalik kínálta lehetőségeket. Sok hasznos tanácsot kaptam, a csalikról, de a pontyok élettanáról, táplálkozásáról is sokat tanultam. Köszönöm Lajos!

A csalik, és a teszt szervezője Hudo

A korábbi tapasztalataim alapján kiválasztottam azokat a termékeket, amelyekkel reményeim szerint, minden körülmények között, kapásra csábíthatom a halakat. Amikor megkaptam a csomagot, már nem volt időm átnézni, dobozostól beraktam az autómba, mivel aznap éjszaka indultam, az által szervezett ABK-DT BAIT FVBEUNPV Pontyfogó Versenyre.
Kicsomagolás. A csalik összetételéről nem szeretnék írni, azt mindenki elolvashatja a gyártó honlapján, amit viszont nem látni az a csalik állaga. A pelletek hozzák, amit vár tőlük az egyszeri horgász, magas bel tartalom mellett ideális oldódási idővel rendelkeznek, akár az etetésre, akár a csalizásra szánt egyedeket vizsgáljuk.

Érdemes megnézni a pelletet is közelről

A bojlik első vizsgálata már sokkal izgalmasabb volt számomra.
Első ránézésre feltűnő, hogy mennyire természetes a színük. Ami nem látszik ugyan, de a beszélgetésekből kiderült, a gyártó nem használ színezéket, illetve a máshol hagyományosnak tekinthető aromákat sem alkalmazza. (Mostanában olvastam egyre több írásban, főleg az angol nyelvű irodalomban, azt a tényt, hogy a kedvenc halaink nem az ízekre, szagokra harapnak, hanem az aminosavakra. Nyilván való, hogy ha a csalik jellemzésénél, ezeket a kémiai kifejezéseket olvasnánk, el lennénk veszve, nem igazán tudnánk hol tarunk. Ezen dolgok egyszerű, és pongyola lefordítása, ha mi aromákról beszélünk.) Ez a koncepció miszerint a hozzáadott aromák helyett az összetevők határozzák meg a bojli által kibocsájtott a pontyokat hívogató anyagokat, bár nem egyedi, de lényegesen eltér a gyártók többsége által alkalmazott gyakorlattól. Tehát, jó minőségű szilárd alapanyagok, olajok, esszenciális olajok, egy kis titok és kész a bojli. Illetve majdnem. A Pozsár csalizó bojlik mindegyike már a gyárban be van „dip-pelve”, kap egy kérget, ami azonnali oldódással hívogatja a halakat. (Aki ennél részletesebb információt szeretne, a csalik összetételéről olvassa el a gyártó honlapján!)
Néhány szemelvény a kínálatból:

A kép magáért beszél, van értéke beltartalom

Ránézésre könnyen emészthető

A halas íz is tartalmas

Itt látszik, hogy mindem bojli csalogató bevonatot kap

Ez nem semmi! Kár, hogy az illatát nem lehet a médián keresztül átadni!

Kézbe véve golyót az ember első benyomása, az hogy talán kicsit túl tömör, zárt és ez által a fajsúlya is nagy. Amikor behatóbban megvizsgáljuk érezhető, hogy ez nem így van. A sűrűségük kifejezetten kicsi, persze még nem lebegő. A rajtuk lévő kéreg szinte azonnal oldódik, így gyors csalogató hatást fejt ki a vízben. A bojlik, a különböző liszteken kívül tartalmaznak darabosabb összetevőket, magvakat, tojáshéjat mindent, ami ponty szem-szájnak ingere, bocsánat helyesbítek ponty bajusznak-oldalvonalnak ingere.
Nem tudom, mi az ami megfog, de az általam eddig sikerrel használt bojlikban, van valamilyen illat, aroma összetevő, ami rám is olyan hatással lehet mint a halakra, mert azok a csalik szoktak nekem a vízben működni, amik első, második, harmadik szimatolásra nekem is tetszenek. Mindegy, hogy valamiféle illatos, gyümölcsös, vagy valami erősen irritáló szagú anyagról is van szó, ez akkor is így van.
Következik néhány szó életem első bojlis versenyéről, ahol először használtam a Pozsár-Bojli termékeket, egy kavicsbánya tavon, aminek a meghorgászásában, ha azt mondom, szerény tapasztalataim vannak, akkor pozitív irányban túloztam.
A versenyről részletes beszámolót olvashattok a www.abklub.hu oldalon. én inkább a saját élményeimről írnék. A csapattársammal Kiruval, a 2-es helyet húztuk, nem igazán tudtuk, hogy ez jó vagy sem. Egyikünk sem volt komolyan felkészülve egy behúzós versenyre, se dőlő bójánk, se csónakunk, csak egy radaros etetőhajóban reménykedhettünk. (Nem keseredtünk, el és bátran neveztünk a versenyre, mivel ez egy „amatőr” összejövetel, itt csak kicsit ciki a bénázás.)

A csapattársam Feri, háttérben a riválisokkal

A kishajóval kivallattuk a vizet, kerestük az izgalmasnak vélt haltartó helyeket. Az etetőhajóval való behordás tulajdonsága, hogy nem lehet centiméter pontosan letenni a horgot, mint a csónakos manőver esetén, ezért a nagyobb kiterjedésű padkákat kerestem, meg is találtam őket. Feri társamnak sikerült, olyan helyet is találni, ami igénye szerint dobással is elérhető, ha nem is könnyen. Ezeket a célterületeket „H” bójákkal jelöltük, amiből 2 db volt engedélyezett.

A boszorkánykonyha…

…és a támaszpont

Két etetést alakítottam ki az egyik édes, a másik halas jellegű. Az etetés kb 40%-át főtt magvak tették ki, a többi összetevő CSL-pellet, etető pelelt, etető bojli, és kevés a csalibojliból, állt, a fő íz világnak megfelelően. Sajnos a várt kapásdömping nem következett be, de nem voltunk elkeseredve, mert a többi csapat, hasonló eredményeket produkált. Azért nem adtam fel a csalik folyamatos cseréjével próbáltam elcsábítani a pikkelyeseket. Meg is lett a hatása, de sajnos nem várt vendég érkezett a horogra, egy termetes kárász pikkelyében (személyében). Édes bojli-pelelt kombinációra éhezett meg, aztán úszhatott is tovább, mivel sajnos nem számított bele a versenybe. A második napon taktikát változtattam, megpróbáltam ellesni, hogy az az egy-két csapat, akinek volt értékelhető fogása, hogyan is horgászik. Áthelyeztem az etetést a szektorhatárra, és így folytattam tovább. Ott nem volt szükség, a hely megjelölésére, mert jó irányfényem volt még éjszaka is a távolságot pedig a zsinór megjelölésével állítottam be.

Szuperkémek fürkészték a „titkot”

Megérte változtatni, éjszaka meg is érkezett a várva várt vendég. Most nem arra a sporira gondolok, aki meglátogat, a szomszédból és megkínál egy kupicával, bár ő sem megvetendő! A nagy koncentrálásban elnyomott az álom, a vadi új kapásjelzőm hangja ébresztett. Megszokásból felvettem a telefont, mire kapcsoltam, hogy itt másról van szó. Sikerült is felvennem a kontaktust a bajszos komával. Feri cimborámat nem ébresztettem fel, mert éreztem, hogy nem lesz rekordlistás a prédám. Aztán kezdődtek a galibák. Mivel jóval túl horgásztam a jelölő bóján, természetesen sikerült összeszednem a zsinórral. Ez nem is lett volna baj, mert úgy sem volt már rá szükség, így viszont olyan fárasztási élményben volt részem mintha a „monster carp”-ot húznám éppen. Megúsztam, a halat sikeresen szákoltam, a bója is meg lett. Eltároltam a komát, majd jött az újra csalizás bevetés. Horog, etetőanyag a hajóba majd hajrá. Már majdnem a célterületen jártam, amikor az etetőhajóm, sztrájkba lépett. Vagyis dolgozott, de nem akart velem kommunikálni. Se a horogtól se az etetőanyagtól nem tudtam megszabadítani, és nem is arra ment amerre szerettem volna. Mire újra sikerült a kontaktust felvenni összeszedtük a másik bóját is. Kibogoztam a helyzetet, majd rájöttem, hogy egyelőre, dobással kell bejutatni a csalit a vízbe. Ezt megtettem, így sajnos az éjszaka több eseményt nem hozott. Aztán elemezve (műszerész szakmailag) a dolgot kiderült, hogy a hajó nem saját hibájából tette le a munkát. A távirányítót sikerült kint felejtenem a szabad ég alatt, ami erősen bepárásodott, és ez okozta a galibát. Ezzel az esélyeink a további halfogásra erősen lecsökkentek, de azért nem adtuk fel a harcot. Végül a versenyt egy értékelhető hallal zártuk. Kár, hogy nem sikerült elérni később azt a helyet, ahol a halak tartózkodtak, ki tudja mi lett volna akkor az eredmény! Azért így sem panaszkodhatunk első versenyünkön sikerült a középmezőnyben végezni.
Na de most a bojlikról kellene írnom. Az egész verseny alatt az egyik horgon folyamatosan a TOP fűszeres csalibojlit alkalmaztam, ami Asafoedita ízesítésű, ezzel sikerült megfognom az egyetlen potyeszomat.
Egy kis tudomány:
A Ferula asafoetida nevű növény gyantás, beszáradt tejnedve. Forgalomba por alakban kerül. Az indiai konyha ismert fűszere, fanyar, kesernyés és csípős íze, valamint igen erős, átható, fokhagymajellegű illata van, de nem jelent gondot azoknak, akik érzékenyek a fokhagymára. Általában kis mennyiségben használják, például asafoetidás só is kapható. Gyógyhatású szerként is ismert: segíti az emésztést, a felfúvódás ellenszere, de légcsőhurutra és női bajokra is javallott.
(Forrás: www.wikipédia.hu)
A másik boton váltogattam, az édes, és halas csalikat, sajnos nem tudni ez milyen eredményt hozott volna, ha sikerül úgy horgásznom, ahogy azt elterveztem.

A felkínálási módozatok. Alul, egy „használt” példány.

A verseny után nem igazán sikerült hosszabb időt a vízparton tölteni, de az egy éjszakás peca tanulságaival azért szolgálhatok. A tapasztalatom az, hogy az etető bojlinak, és az etetésre használt csali bojliknak időre van szükségük, hogy igazán fogósak legyenek. Az egy éjszakás horgászat esetén érdemesebb magokkal pellettel etetni. Csalinak már használhatók a bojlik, mert a halak érdeklődését felkeltik, de hosszabb időt töltve a parton nagyságrendekkel nő az esélyünk. A nyári forróságban a „döglött” vízen is sikerült kipróbálnom a termékeket, egy olyan időben, amikor egy kárászt is csodával határos módon lehet kivarázsolni, még rakós bottal is a vízből. Nem is számítottam nagy eredményre, de meglepett, hogy több kapás közepette végül is néhány kisebb amurt sikerült fognom. A kapások csak az éjszaka egy szűk órában jelentkeztek. Aztán másnap megérdeklődve az eseményeket, igen csak felértékelődött a két halam, mivel ez volt az összes fogás a tavon.

Nem hiányozhat egy szép hal képe egy ilyen írásból…

Szerencsére Solymosi Lajos elég mennyiségű csalival látott le ahhoz, hogy augusztusban tovább kísérletezzek, tanuljam a csalik működését.
Folytatása következik….
2010. július 31.
Gátsik Attila (Yax)
www.yaxeycarp.atw.hu
Fotó: Yax

Hozzászólások

Még nem küldtek hozzászólást

Hozzászólás küldése

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.