2004. év tavaszán ott
voltunk az ünnepélyes megnyitáson,
Várpalotán , 2005-évben pedig akkori
egyesületemmel a / Székesfehérvári
Gyöngyvirág T.E./ Horváth István
túravezető irányításával
kezdődött az útvonal végigjárása. Ezt
a szép regionális túrautat és
azon belűl a Veszprém megye szakaszt 6 részletben
jártam végig. A szakaszolás és
távolság adatai az igazoló füzet
alapján:
Zirc - Porva Csesznek - Vinye 14 km
Vinye - Kórishegy - Gerence völgy
19 km
Gerence völgy - Pápavár alja -
Augusztin-tanya 22 km
Augusztin-tanya- Hárskút - Eplény
21 km
Eplény - Alsópere - Öreg.Fútóné
- Várpalota 25 km
Várpalota - Baglyas-hegy - Csór -
Iszkaszentgyörgy 24 km (Csór-tól
már Fejér megye)
A Veszprém megyei szakasz az igazoló füzet szerint
111 km hosszúságú. A teljesitási
sorszámom 48-as , melyet az alábbi "pöcsétek"
igazolnak, a titkos kódokat természetesen kivettem a
képből , dolgozzatok meg érte. :-))
Nosztalgia képpen készitettem egy kis
válogatást erről a megyei szakaszról , a 2.
és 6. szakaszról van a honlap más
részén részletes beszámoló , mivel
ezeket 2006-ban jártam végig , a 2005-ös
szakaszokról egy kis akkoriban irt szöveget teszek
ide, a képek nagyrészt az igazoló pontokon
készültek , kivéve ahol nem.
Zirc - Vinye. 2005.01.23.

Zirc
|

Porva - Csesznek
|

A Cuha parton
|

Alagut
|

Vinye pályaudvar
|
Vinye vasútállomásról indulva jártuk
be ezt a szakaszt.Kellemes, frissen esett 5 cm körüli
hó volt, napközben hózáporokkal és
napsütéssel. Az induló pecsétet a RO-TI
bűfében szereztük be , nagyon készségesen
átadták a céges bélyegzőjüket , igaz
fogyasztottunk is. A Cuha szurdokba leereszkedve egy
tanösvényt is követhetünk, rögtön az
első átkelésnél még híd is van a
patak felett. A jelzéssel semmi gond nincs megvannak igaz a
patakot , és a széles utat követve nem lehet
eltévedni. Porva-Csesznek állomásig több
patak keresztezés is van , mindegyik könnyen
járható, mivel beton kockákkal rakták ki az
átjárókat , néhol simán
átgyalogoltunk a vízen mert az volt a gyorsabb.
Szép a szurdok kétoldalán magasodó
sziklafal, a téli havas terep még izgalmasabbá
teszi az utat. Épített
látványosságként a vasúti
műtárgyakat tudom mindenki figyelmébe ajánlani , a
három alagút , a szakadék felett
átívelő hid szerkezet és az út közepe
körűl magasodó emlék oszlop is az egykori
vasút építők munkáját
dícséri. Ezt a vasútvonalat
1896.december.16.-án helyezték üzembe, erről a
tanösvényen elhelyezett tábla is
megemlékezik! Nemsokal a Porva Cseszneki állomás
előtt az út baloldalán egy egykori felszabadulási
emlékoszlop látható az egyik sziklaormon.Az
igazoló füzet szerint a Porva-Csesznek
vasútállomás a kijelölt pecsételő
hely, a vasútálomás zárva abban
személyzet nincs, zircen az állomásfőnökkel
később beszéltem, elmondta, hogy személyzetet csak
rendkívűli esetben időnként küldenek ki ide. Az
állomás épületben lévő presszó
zárva van. Udvariasan bekopogtunk a szemközti
panzióba , itt egy viszonylag alacsony IQ-val megáldott
"úr" közölte, hogy neki nem az a dolga, hogy az erre
csavargóknak pecsételjen , Ő semmiről nem tud, Őt ne
zaklassa senki. Udvariasan megköszönve a
segítségét visszavonultunk innen. A hely
talán megérne egy kihelyezett pecsétet a
nyári időszakban amikor az álomás
épületében a büfé működik vagy
lenne itt helye egy nyalókás doboznak is!
A patak átkelések innen Zircig már
problémásabbak, PCS-et elhagyva az első
átkelőhelynél a patak fel van duzzasztva
átjárő nincs nem mentünk be a hidegvizbe,
néhány 100 m után a folyás iránnyal
szembe haladva a patak bal oldalán lévő ut elfogy de van
itt egy vasúti hid ezen átkelve ujra a pirosra
érünk ki. Akik szemből jönnek azoknak javaslom, hogy
ha ezt a hidat elérik menjenek át rajta a másik
oldalra mert a térkép szerinti nyomvonalon lévő
átjárónál a gázló
mélység ismeretlen...A hid után kb 100m-el ujabb
átjáró hely van, itt két kidőlt
fatörzsön lehet átaraszolni lassú de
azért működik. A lassan táguló szurdok
érint egy kis romos házat is, rendeltetését
nem tudjuk. Később nyilt terepre érve a Zirci
szennyvíztisztitónál érjük el a
városka határát, ha egyenesen haladunk
tovább akkor a belvárosba érünk, míg
balra a szakmunkásképző iskola mögött
átvágva a vasútállomásra juthatunk
ki. Az állomás épület forgalmi
irodájában készségesen pecsételtek,
igaz OKT pecséttel, ami ottjártunkkor kitűnő
állapotban volt. Ha időtök engedi Zirc
látványosságait nem szabad kihagyni, a Bakony
múzeummal szemben található a 0 Km jelzés
ami talán a piros utak kezdete is lehet bár ez már
régeben itt áll. A buszmegállóban
lévő kis presszóban friss és meleg, helyben
sült pogácsa kapható , érdemes
megkóstolni :-)))
Vinye - Kőrishegy - Gerence
völgy 2006.04.08.
A részletes beszámoló
itt olvasható
!

Vinye turistaház
|

Fenyőfő
|

Kőrishegy
|

Boroszlán
|

Odvaskő
|
Gerence völgy -
Pápaváralja - Augusztin tanya 2005.04.23.

Odvaskő hotel
|

Útközben
|

Kőfejtő
|

Hajag
|

Augusztin tanya
|
Ennek a szakasznak a megközelítése egy kicsit
nehézkes tömegközlekedéssel,
Székesfehérvárról 7:06-kor indulva
Veszprémen át Zircig vonat, majd Odvaskőig
autóbusszal utaztunk, igy végül is a
túrát 10:30 körűl tudtuk elkezdeni. Az Odvaskő Hotel
recepcióján gond nélkül sikerült
pecsételni. A túra útvonal gyönyörű
részeken halad gyakorlatilag az egykori erdei vasút
nyomvonalát követi , többnyire a vasut melletti
erdészeti utakon illetve később magán a
vasúti töltésen. Több helyen
látható még az átereszek maradványa
, a nagyon szép bükkösön át kijelölt
út látványos és mindenképpen
talán az egyik legszebb szakasza lehet a KDP-nek. Az
útvonal jelzése szerintem megfelelő, a jelzések
kora alapján látható, hogy ez nem egy most
kitalált útvonal hanem korábbi évekből
származik. A jelzések sűrűsége is megfelelő, de
mindenképpen figyelni kell az
útelágazásokra , kereszteződésekre mert a
behivő kapuk azok teljesen hiányoznak, mivel a mi csapatunk
viszonylag nagy létszámú volt igy azt a modszert
követtük , hogy a bizonytalan helyeken bementünk
több irányba is és a jelzést
megtalálva összekiabáltuk a csapatot. Jól
jelzett tehát az út de ha néhány 100
m-után nem láttok jelzést akkor biztos, hogy
leszaladtatok a jelzett útról. Egy ilyen
lehetséges elkeverési pont pld. a térképen
is jelzett kis erdei tó után - a Suttonyi kut melletti
tó - az térkép szerint a jelzés keresztezi
a patakot, itt az utvonal fő iránya ténylegesen
átvezet a patakon de valójában a jelzés nem
megy át hanem jobbra le kell fordulni közvetlenűl a patak
előtt. Amikor a jelzés már a töltésen megy
akkor nagyon szépen követhető hiszen az egykori vast
épitők a partoldalakban, bevágásokban, szikla
átvágásokban maradandóan
megjelölték ezt a szép útvonalat.Az első
és talán legnagyobb lelki trauma a
Királykapunál érte a csapatot , itt ugyanis a
romos erdei épület előtt egy szép tábla
várt bennünket az egyik fán feltűően elhelyezve ami
arról tájékoztatott bennünket , hogy a
túrista utat lezárták és
megszüntették mivel a a külszíni
bányát robbantással művelik és igy
veszélyes az út.Hát itt egy kicsit
elbizonytalanodtunk de mivel a felderítők jelezték, hogy
a jelzés továbbra is jól követhető ,
mentünk tovább a jelzett űton közben azért
figyeltük, hogy nincs e az ut aláaknázva ,
végül is nem történt semmi egy nagyon
szép és látványos köbánya felső
peremét érinti az út - talán 50 m-t ha le
kell térni de érdemes - valószínűleg itt
robbanthattak valamikor de már sok éve , a figyelmeztető
táblát meg kint felejtették és az arra
járó túrázok is gondosan a helyén
hagyták , hogy másokat is riogasson. Az utvonal
érinti a Tevelvár nevű egykori földvárat de
mivel olyan sok itt a sánchoz hasonló
átvágás, hogy én pontosan nem tudtam
beazonosítani, hogy melyik is ez a kis vár , bár
biztos , hogy átmentem rajta, mindenesetre a Váras
füzetbe még Odvaskőn tettem egy pecsétet. A
következő ellenőrző pont Pápavár alja , ahol a
kék és piros keresztezésében egy
fára festett számot kell felírni. Namármost
ha valaki megnézi a térképet akkor két
ilyen pont van mivel a két jelzés kb 300-400 m-en
együtt halad, ezt az irányt követve az első
keresztezési pontban csak egy erdészeti utjelző
karó található leverve és van rajta egy
kétjegyű szám , először ezt irtuk fel, tovább
menve ahol a piros jelzés élesen jobbra elhagyja a
köves utat a bal oldalon szintén van egy hasonló
karó egy számmal , de az elágazásnál
az egyik fán egy kis felszegelt táblán egy ujabb
kódot találtunk ami egy betűből és három
számjegyből állt, végül is ez tünt a
leghívatalosabbnak, igy ezt irtuk a füzetbe.
Összeségében azt mondhatom, hogy gyönyörű
ez a szakasz és jól követhetőek a jelzések
egy pici odafigyeléssel.
Pápavár alja után is jól követhető a
jelzés , a térképen is jelzett Tiszta
víz-forrást egy kis kitérővel
próbáltuk megnézni de nem volt szerencsénk
nem tudtuk beazonosítani, később a
szálláshelyen a házigazdánk elmondta, hogy
a forrás a kis patak medrében van egy kis
kiöblösödés formájában és
tulajdonképpen a vizhozam változást kell figyelni
mert alul van a forrás. A piros + után kb 1 km-el nyilt
terepre érünk innen már jól
látható a szemben magasodó
Középső-Hajag melyen át kell mászni
szerencsére nem a tetején !A kis réten a jobb
oldalon egy nagyobb majd később egy kisebb romosodó
épületet hagyunk el , míg a bal oldalon
mindenféle ideiglenesen összetákolt kultikus helyek
maradványai láthatóak melyet talán valami
szekta tagja használnak időnként ?A piros sáv
élesen balra kanyarodik majd a jelzett távnál
sokkal rövidebb szakasz után emelkedni kezd az út
egy cserjés bozótos területen itt egy kicsit
bizonytalan a jel , a jobb oldalon a fák között
található majd egy 100 m után a bal oldalon egy
magányos öreg fán van a jel de az
aljnövényzet benőtte csak közelről lehet
észrevenni, ráadásul egyoldalas, az emelkedő
cserjésben vezető utat kell követni. Az éles jobb
kanyar után nagyon szép bükkösbe
érünk ahol egy elkerített terület van a bal
oldalon és a térképen is jelzett jellegfa mellett
visz az út ez az un. Ős-bükk ami a fára fel is van
festve , a fa a kerités mögött van, egész
közel, a térkép itt egy picit pontatlan ! Egy
jelzett fa a kerítésen belűl található de
nem kell átmászni !A Hajag csúcsán egy
egykori szovjet rakétabázis maradványai
találhatók az SZSZ-20-as silókat megnézheti
aki felmegy , a lokátor antennák tornyai is állnak
még mint óriási acélszerkezetek. Most nem
mentünk fel én egy korábbi túrán
jártam ott.A Hajag gerincén átmenve
továbbra is szépen követhető a jel egész
új egészen Augusztin tanyáig , és
együtt halad a sárga sávval. Augusztin tanya a
hívatalos pecsételő hely lenne de a házban
lévő turázók nem tudtak pecséttel
szolgálni mivel az állítólag el van
zárva igy az ott lévő Építők T.E.
nevében Fráter Tamással aláírattuk
az igazoló füzetet. Az út eddig a füzet szerint
Odvaskőtól 11 + 11 azaz 22 km lenne szerintünk több kb
25-26 km –lehet inkább.Fontos lehet, hogy a teljes
útszakaszon nincs vízvételi lehetőség
és persze kocsma sincs sőt Augusztin tanyán és a
közeli Rák tanyán sincs ivóviz , tehát
jól fel kell szerelkezni innivalóval!
Augusztin tanya -
Hárskút - Eplény. 2005.04.24.

Rák tanya
|

Hárskút
|

A Papod felé
|

Papod csúcson
|

Eplény
|
Augusztin tanya a hívatalos pecsételő hely lenne
de a házban lévő turázók nem tudtak
pecséttel szolgálni mivel az
állítólag el van zárva igy az ott
lévő Építők T.E. nevében Fráter
Tamással aláírattuk az igazoló
füzetet. Az út eddig a füzet szerint Odvaskőtól
11 + 11 azaz 22 km lenne szerintünk több kb 25-26 km –lehet
inkább.Fontos lehet, hogy a teljes útszakaszon nincs
vízvételi lehetőség és persze kocsma sincs
sőt Augusztin tanyán és a közeli Rák
tanyán sincs ivóviz , tehát jól fel kell
szerelkezni innivalóval! A túra során mi a
közeli Rák tanyán lévő túrista
házban szálltunk meg a ház Horváth Ferenc
tulajdona és nagyon szívesen látja a
túrázókat akár 60 fős csoportot is tud
fogadni, a több épületből álló turista
tanyán központi fűtéses épület is van ,
hideg meleg vizes fürdő és konyha teljes
felszereléssel megtalálható, A ház illetve
a tanya csak földutakon közelíthatő meg igy gk.-val
kizárólag a terepjáró jöhet
szóba , extra szolgáltatás az , hogy egy UAZ-al
Hárskútról a gk.val érkezők csomagjait
felszállitják a tanyára mig a szgk.-nak a faluban
védett parkolási lehetőséget adnak. Mi is
igénybevettük ezt. Rák-tanyáról bővebb
információt a http://www.extra.hu/raktanya/ cimen
találhattok. Mi itt egy picit eltértünk a piros
jelzéstől és Rák-tanyáról a piros
négyzeten indultunk el Hárskút
irányába ez az ut a pirosba csatlakozik vissza,
végig nyilt terepen megy , jól követhető
széles és gépekkel széttaposott
földút.
Hárskútra beérve egészen a
Márkó felé vezető orszégutig kell
gyalogolni de itt balra fordulva gyorsan elérjük a
kocsmát ami szintén pecsételő hely lenne, de
ottjártunkkor a főnök éppen elvitte a
pecsétet viszont a pultos hölgy készségesen
aláirta a főnök nevében az összes
igazoló füzetünket. Ebben a kis faluban ami a
dunántúl legmagasabban fekvő községe
érdemes jól feltankolni folyadékkal mert
Eplényig megint nincs rá lehetőség! A kocsma
mindennap este 9-ig van nyitva ! Potenciális
bélyegzőhelyként szóbajöhet a
templomtól 5. házban lévő kis bolt is, a tulaj ott
lakik .A falun a főutcát követve végig gyalogolunk
és a Gyertyánkúti falurész felé
hagyjuk el a községet, a jelzések jók de
nincs is rá szükség. Augusztin (Rák)
tanyától ez a szakasz egész rövid ,
másfél óra alatt lejárható.
Hárskútről kifelé az ut egy picit
bizonytalanná válik , egy cserjésen vezet
át az enyhén emelkedő ut ahol a jelzések
elég ritkák és több nyomvonal is vezet a
feltehetően jó irányba, végül is az erdőt
elérve a jelzés is megkerül és nagyon
szép erdei uton emelkedve haladhatunk a Papod 644m-es
csúcsáig , mi gyönyörú tiszta napos
időben voltunk itt , elkerült bennünnket egy
kerékpáros és két cross motoros
"túrázó" . A papod teteje szép, nyilt
és tényleg jo lenne itt egy kilátó. A
tovább vezető utnál figyelni kell mert a fő utvonal balra
kanyarodik és ez az ut túnik először szembe nekunk
viszont egyenesen K-felé kell tovább menni van is
behívó jelzés a fán , a széles
földút hiányzik a térképről ! Itt
eléggé meredeken ereszekedik az ösvény de
elég sűrűn van felfestve egy kis odafigyeléssel
könnyen követhető , esős , havas, sáros időben
szerintem nagyon övatosan kell itt közlekedni, a meredeken
leérve az út balra fordulva szép szikla alakzatok
mellett halad tovább, és továbbra is jól
jelzett. A Mohos kő , Répás árok
irányában jól haladhatunk lefelé és
a jelzés is jó. A Güsziolőgus által
említett térkép és valóság
közötti eltérést nem tapasztaltuk itt az
útra leérve a jelzés is jobbra fordul mint a
térképen majd utána derékszögben balra
be a léniába és itt egy darabig a bal oldalon egy
kerités mellett haladunk , majd tovább a
léniában érintünk egy négyes
utkereszteződést aminek a közepén egy
erdészeti karó áll itt is nyilegyenesen kell
tovább haladni majd mikor már látszik az
országut az ut bal oldalán egy darabig még a
fák között vezet a jelzés majd a
keritést elérve kivisz a 82-es főutra, a
vasútállomás közelében .
Pecsételni lehet a vasútállomáson de aki
szomjas az elballaghat a kb 1,5 km-re lévő 82-es
Vendéglőig itt meleg étel is van. A füzetben
említett Enikő Panzió közelebb van a
vasútállomáshoz viszont zárva volt ! Ez a
szakasz szerintünk is rövidebb mint a füzetben irt 14 km.
Eplény - Alsópere -
Öregfutóné - Várpalota 2005.05.08.

Eplény
|

Medve hagyma
|

Alsópere
|

Öregfutóné
|

Bátorkő vára
|
Vonattal érkeztünk meg az Eplényi
állomásra, itt az induló
pecsételéssel nem volt gond mivel a 82-es
Vendéglőben a korábbi tapasztalataink alapján
készségesen pecsételtek, tovább indulva
elhaladtunk az Enikő Panzió mellett és talán egy
tábla erejéig érintettük az erdei
tanösvény útvonalát . A füzet szerint
élesen jobbra fordulva a távvezeték alatt
áthaladva ballagtunk tovább felfelé, majd kicsit
később újra kereszteztük a tanösvényt
jelek voltak ha ritkásan is. A füzet szerint a
jelzés a sípályán megy tovább
hát ezt nem találtuk meg, még a
sípályát sem pedig az feltehetően valahol megvan.
Az általunk jónak tartott irányt követve
jól járható széles erdei úton
végül is elértük a Malom völgyet , ahol a
völgyben a murvás széles utat követtük
hátha megtaláljuk valahol a jelzést . Hamarosan
egy kis gáttal lezárt tóhoz értünk ez
talán a Malom völgyi tó lehetett itt jelzés
hiányában a viszonylag frissen kiépített
murvás úton mentünk tovább mert az
iránya jó volt , a tó után kb. 500 m-el egy
közúti jelzőtábla oszlopán láttunk is
jelzést. Figyelni kell mert a jel jobbra letér az erdőbe
ezt szerencsésen meg is találtuk és hamarosan
elértük a köves kút lépcsős beton
vályúit , majd a jelzés még
követhetően keresztez egy kerítést de ki van
vágva a drót , itt tovább menve
valószínűleg egy vaddisznós kerten haladtunk
át mert több helyen láttunk kirakva zsákokba
gyűjtött makkot. A kerítést újra
elérve szintén nem kellett mászni a
drótháló itt is át van vágva csak
kikötöttük kimentünk majd visszazártuk
magunk mögött.
Alsópere-puszta egy szép kis üdülő terület
lehet , egy piros fehér sorompóval lezárt
úton értünk be a házak közé. A
harangláb is gyorsan meglett mellette a kis kőrakással ,
melyen emléktábla és a tetején egy kereszt
van .Az évszám leolvasása nem egyértelmű
mert a földön állva nem olvasható, én is
felmásztam és közelről megtapogatva talán
sikerült a jó számokhoz jutni , az első két
számjegy egyértelmű de főleg a harmadik amely az
évtizedet jelentené szerintem vagy az
öntéskor vagy később megsérült és
a felső része hiányzik , ugyanez érvényes a
negyedik számra is a felső része sérült a
leginkább kikövetkeztethető értéket
jegyeztük fel. Idő hiányában a kastélyt
és az arborétumot nem tudtuk megnézni.
Alsópere-pusztáról a jelzés egy szép
öreg gesztenyesorral határolt úton vezet ki. Van egy
elhagyatott és egyre inkább az enyészeté
váló szép nagy faház az út bal
oldalán, már az ablakán lévő
vasrácsokat is gondosan felfeszegették, hajdanán
bizonyára szebb napokat látott.Utunk itt ott
jelzéssel ellátva lassan emelkedik, felfelé
haladunk a Szúnyog völgyben , a völgy felső
részén ahol a térképfüzetben a jobb
oldalon egy piros P- betű van , nagyon kell figyelni ugyanis itt a
széles és jól kijárt útról
egy ösvény szerű útra kellene letérni jobbra
, ezen a részen a Keleti-Bakony turista térképe
sem egyértelmű ! Ezt a letérőt semmi nem jelzi,
bár figyeltünk rá de a hiányos
jelzések miatt elmentünk mellette, végül is a
jelzést elveszítve olyan útvonalat kell
követni ami enyhén balra tartva emelkedik, több kisebb
ösvényt is láttunk a jobb oldalon de egyik sem volt
bizalomgerjesztő, feltehetően az erdei út azonos azzal ami az
Öreg Futóné és Hegyes Berek között
a térképfüzetben is jelölve van. A
térkép füzet szerinti legfelső
elágazásnál mely valójában ott
jártunkkor egy hat ágú kereszteződés volt a
beérkezésünk után a szemben lévő
két útból a jobb oldalin ami egy enyhe lejtő
után újra emelkedik – kell tovább menni – ez az
út az Öreg Futóné
csúcsától kb. 300 m-re ér fel a gerincre
és itt újra megtaláltuk a jelzést ,
bár nagyon régi és kopott volt itt
természetesen visszafelé azaz jobbra kell menni, hogy a
csúcson lévő beton geodéziai tornyot
elérjük. A toronyban van létra fel lehet
mászni a tetejére szép a kilátás.A
leolvasandó római szám a torony oldalára
csavarozott kis táblán és a torony előtti
fán is fel van festve , nem lehet eltéveszteni.
A tornyot elhagyva újra irányba álltunk ,
követhető is a jel egy darabig, A piros négyzet szép
uj jelzésének kiágazását elhagyva
még volt néhány jelzésünk de
aztán kezdődött a kálvária
járás.A lényeg az, hogy a Várvölgybe
levezető utat nem találtuk meg teljesen másik
völgybe keveredtünk le ez utólag egy magaslati pontra
kinézve feltehetően a Bér-hegy és a Fajdas hegy
közötti szurdokvölgy volt az alja azért a
motokrosszosoknak köszönhetően jól
járható volt. Sok kis zártkert közé
érkeztünk ki végül is a völgyből ami
feltehetően Várpalotához tartozott és itt
útba igazítást kérve végül is
sikeresen beértünk a városba , bár a
csodás Várvölgy , a Bátorkő szikla és
Vár helyett egy kopár teljesen nyílt egykori hadi
utakon keresztül vezetett az utunk , azt hiszem, hogy ha az
elmúlt évben nem jártam volna végig a
Várvölgy legszebb részeit – ellenkező
irányból – akkor ha becsülettel akarnám
teljesíteni a KDP-t akkor ezt a részt újra
programba kellene vennem . A korábbi szakaszon
dícsértem a jelzéseket hát most ezt nem
tudom megtenni.
Várpalota - Inota - Baglyas
hegy - Csór - Iszkaszentgyörgy 2006.05.10.
A részletes beszámoló
itt olvasható
!

Várpalota
|

Inota tóparton
|

Hidegvölgy
|

Baglyas
|

Csóri csuka
|