![]() |
||||
![]() |
Az elvetélt F4U–3 Az F4U–4 volt a legjelentősebb és legnagyobb számban gyártott változata a Corsair–nek. 7 prototípus épült meg, és sok probléma jött elő a tervezett változtatások nyomán. A gyártósorról fejlesztésre leemelt F4U–1–eket XF4U-4A, ‘4B, ‘4C, ‘4D and ’4E kísérleti jelzésekkel látták el. Mindegyiket Pratt-Whitney R-2800-18W kétfokozatú turbófeltöltővel ellátott motorral szerelték fel, melyek már 2100 lóerőt adtak le, a víz–metanol befecskendezés bekapcsolásakor 2450 lóerőt, melyet max. 5 percig lehetett egyhuzamban üzemeltetni. A gép új motor mellé új 4 ágú légcsavart is kapott. A 18W motor alkalmazása miatt módosítani kellett a törzsön, hogy a megnövekedett teljesítményt kibírja, és a turbó légbeömlőt a motorburkolat alsó, áll–részén alakították ki. Az F4U–4 a fejlesztések eredményeként átlépte a 717,75 km/h sebességet 8000 m–es magasságon, emelkedőképessége pedig elérte az 1018 m/min–t (az F4U–1A emelkedőképessége 884 m/min volt). |
|
||
![]() |
||||