![]() |
||||
![]() |
Ezzel azt akarták elérni, hogy tüzeléskor a gép ne kerüljön a közelre becserkészett célpont légcsavarszelébe. A hevederekbe nem raktak nyomjelző lőszert, így éjszaka tüzeléskor az nem vakította el a pilótát. A kipufogócsonkok végére lángrejtőt szereltek. A módosítások elvégzése után az éjszakai változat kb. 105 kg–al volt könnyebb, mint az általános változat.
F4U–1A Az F4U-3 változat botlásnak bizonyult a típus történetében. A Haditengerészet hónapokig könyörgött egy olyan változatért, melynek nagy magasságban, 12000 m felett is kielégítő a teljesítménye. 1943 második felében az F4U–1 törzsét átalakították az XR-2800-16 Double Wasp motor befogadására, amely már 2 db Bierman 1009A típusú turbófeltöltővel volt felszerelve. Az átalakítás kezdetben ígéretesen indult, az új motor 12000 m–es magasságon is leadta a 2000 lóerőt, de az új turbófeltöltő gyakran meghibásodott, ezért a típust további fejlesztésre visszavonták a sorozatgyártásból. A típust a motor alatt–mögött, a hűtőzsaluknál elhelyezett beömlőnyílásról lehet felismerni. |
|
||
![]() |
||||