Ennek jegyében csak a pilótafülke köré 96 kg–nyi páncélzatot építettek be, és továbbiakat az olajtartály és az intercooler köré. A pilótafülke front–szélvédője páncélüvegből készült, illetve az üzemanyag tartály öngyógyuló volt. Fegyverzete a légcsavarkörön kívül tüzelő, a szárnyakba épített 3–3 db 0,50 cal. Browning M2 géppuska volt csövenként 400 db lőszerrel. Külső függesztmények elhelyezésére 3–3 db rögzítőt alakítottak ki a gépen, melyeken összesen 900 kg hasznos terhet szállíthatott.

F6F–3

Ami a méreteit illeti, a Hellcat volt a második legnagyobb szárnyfelületű egymotoros vadászgép a háború folyamán, csak kevéssel maradt el a P–47 szárnyfelületétől. Először úgy tűnt, túl nagy anyahajó fedélzetéről történő üzemeltetésre, azonban a Grumman állhatatosságának (lobbi tevékenységének)) köszönhetően mégis elfogadták a típust. A Haditengerészet a Wildcat–nél egy jóval gyorsabb vadászgépet akart, amely több terhet tudott messzebbre szállítani, mint elődei, és ezeknek a követelményeknek csak egy nagyobb és nehezebb repülőgép tudott megfelelni. A Hellcat–en pedig volt hely bőven nagyobb motornak, több fegyvernek, és több üzemanyagnak.

Készült belőle „N” típusjellel éjszakai vadász változat, melynek jobb szárnyvégébe APS–6. tip. radart szereltek.

Vissza

Bezár

Tovább