![]() |
||||
![]() |
A németek először a Bf–109–E változatait szerelték fel páncélzattal. A jellegzetes, kalitkaszerű szögletes kabintetőre páncélozott szélvédőt és a pilótaülés fejtámlájára 8 mm vastag páncéllemezt szereltek. A későbbi Bf–109–G modelleken már 90 mm vastag páncélüveg védte a pilótát a szemből érkező áldástól. A pilóták sokat kritizálták a 109–eseket a pilótafülkéből történő rossz kilátás miatt, de a páncélvédettségre nem lehetett panasz. A Britek a háború kezdetétől jelentős mennyiségű repülőgépet vásároltak az Egyesült Államoktól, azonban az amerikai tervezésű típusokat a gyártókkal néha alaposan átterveztették, a gyakorlati tapasztalatok alapján harcra alkalmasabbá tették. A kért változtatások között állandóan szerepelt a páncélzat beépítése. A szövetségesi együttműködés keretében a Britek zsákmányolt német repülőgépeket adtak át az Egyesült Államoknak, hogy teszteket, több esetben lőpróbákat végezzenek rajtuk.
Pl. a Bell P–39 Aircobra első szériája páncélzat
nélkül került csapatszolgálatba, de 1939 végén a Bell nem kevesebb,
mint 120 kg páncéllemezt szerelt fel rá, illetve ellátták öngyógyuló
üzemanyagtartállyal is, amely újabb 109 kg–ot adott hozzá a gép
súlyához. Az Amerikai Haditengerészet kicsit lassabban reagált, és az F4F Wildcat gépeibe csak 1941 nyarától építtetett be 68 kg–nyi páncélzatot. Legnagyobb ellenfelük, az A6M Zero–k páncélvédettségének biztosítását a japán konstruktőrök nem tartották fontosnak. |
|
||
![]() |
||||