![]() |
||||
![]() |
Az első páncélzattal ellátott Zero az 1944 őszén szolgálatba állított A6M5c volt, melyben a pilótaülés mögé szereltek egy páncéllemezt. Érdekes, hogy a japán szárazföldi haderő légierejének gépeit már 2 évvel korábban ellátták egy, a pilótaülés mögé beépített 13 mm vastag páncéllemezzel. Igaz, hogy az F4F sok tekintetben alulmaradt a Zero–val szemben, de legalább túlélt valamennyi találatot, ezzel szemben a Zero gyakran egyetlen jól elhelyezett 0,50 cal. sorozattól szétesett, vagy kigyulladt. Természetesen a háborús tapasztalatok alapján folyamatosan fejlesztették a páncélzatok hatékonyságát is. A Focke–Wulf Fw–190 pilótaülésére a fej és vállak védelmére 13 mm vastag páncéllemezt szereltek, a pilótaülést 8 mm vastag acéllemezzel páncélozták, majd a pilótafülke lefedetlen részeire 5 mm és 6 mm vastag lemezeket helyeztek el, és a szélvédő 50 mm vastag páncélüvegből készült. 5,5 mm, illetve 6,5 mm vastag lemezbordákkal páncélozták a burkolat motor előtti levegőbeömlő peremét.
A Luftwaffe a kifejezetten nehézbombázók lelövésére kifejlesztett
Fw–190 A–8 és |
|
||
![]() |
||||