Nevelési
elméletünk
Célunk,
hogy a gyermekek olyan óvodában lehessenek, ahol a
nap minden percében „jó gyereknek lenni”.
Nyugodtak, boldogok, mert tele vannak
élményekkel. Tudnak nevetni, felfedezni,
csodálkozni. A játék, mint
tevékenység
a személyiség kialakulásának fontos
tényezője, ezért áthatja napjainkat, minden
tevékenységünket. A
játékon keresztül
épül be személyiségébe az őt
körülvevő világ megismerése, az
értékek
megbecsülése.
Bátor kiállásúak, egyre
önállóbbak, önbizalommal teltek és
látszik rajtuk a kiegyensúlyozottság, a szeretet.
Ezek a
legfontosabbak, mert övék a jövő, amely a jelenben
születik meg.
Gyermekképünk.
"
Szentnek kell tartanunk a gyermek
érintetlen lelkét,
amit ebben ültetünk, minden
próbát kiálljon.
Ha rosszat ültetünk bele,
megmételyezzük egész életre.
S ha jó magot ültettünk bele,
egész életére virágzik."
Az
egészséges gyermek nem tud nem fejlődni,
azonban el kell fogadnunk és
tiszteletben kell
tartanunk , hogy a gyermekek haladási tempója
egyéni, más-más ütemű,
érésének
és környezetének
függvénye.
A
fejlesztés számunkra azt jelenti, hogy a
fejlődés egyenetlenségeit,
hiányosságait pótoljuk,
korrigáljuk, illetve az elért
fejlődési eredményeket
megerősítsük és tudatos
nevelőmunkánk által segítjük
a fejlődésben való
továbblépést fokról-fokra.
Szellemiségünk.
A
gyermekeket játékos cselekedtetés
által kell megismertetni
az őket körülvevő
környezettel, világgal. Fontosnak tartjuk, hogy
saját személyiségükről
, környezetükről változatos
és gazdag
tapasztalatokat szerezzenek. Ezáltal bővülnek
ismereteik, kitágul
érdeklődésük,
érzelmi életük gazdagodik,
figyelmük szándékossá
válik,.....stb.
A fejlesztésnél
a gyermekek cselekvési
vágyára,
aktivitására
építünk.
A cselekvéses
tapasztalatszerzés a játék
motivációs bázisára
épül, s
folyamatosan önálló
tevékenységgé alakul.
A gyermekeknek érezniük kell, hogy nem hagyjuk őket
magukra ( a segítés
azonban nem jelenti
az aktivitás korlátozását).
Feladatunk,
hogy a fejlesztés folyamatát, mindig a
legcélszerűbb lépések
egymásutánjában tervezzük
meg, amely alkalmazkodik a gyermeki tapasztalatokhoz,
az érdeklődéshez, a gyermekek
különböző fejlődési
üteméhez.
Az
óvodába járó gyermekek
között igen nagyok az
eltérések,
különbségek.
Óvodánk
működése,
módszerei
lehetővé teszik a különbségek
figyelembevételét.
Lényege, hogy
minden
gyermek megkapja azt, amire kész és
szüksége van. Egyes
problémákra a
differenciált bánásmód, a prevenció,
a korrekció vagy éppen a
kompenzáció szakszerű alkalmazása ad
orvoslást.
A
fejlesztés tehát önként
választott forma, amelyhez nekünk
pedagógusoknak kell
megteremteni
a
körülményeket.
Alapelveink:
-
A képességfejlesztést az
óvodai élet
tevékenységrendszerében
kívánjuk
megvalósítani, kiemelszerepet
szánva a
játéknak,
játékos tevékenységeknek, a
munkának.
-
Tiszteletben tartjuk a gyermekek
egyéniségét, minden gyermeket
önmagához
képest kívánjuk
fejleszteni,
-
Fejlesztésünk alapja az
élmény-nyújtás
és az aktív részvétel
mindennemű
tevékenységben, mert
a gyermek, amit lát, amit hall elfelejtődik benne, de
amelynek ő is
aktív részese, maradandóan
rögzül benne.
- Az
óvoda csak a családdal együtt, a családi
nevelést
erősítve tudja nevelő szerepét betölteni.
Az óvoda és a család jó
kapcsolatának kialakulását,
fejlesztését, elmélyítését
"odafordulással" egymásiránti
megbecsüléssel, a másság tiszteletben
tartásával kívánjuk megalapozni. Fontos
alapelvnek tartjuk a családdal való
együttnevelést, a kölcsönös őszinte
együttműködést.
|