Kezdõlap Rólunk Nevelési elméletünk Programok
Ünnepeink Hírek Galéria Versek

Nevelési elméletünk

Célunk, hogy a gyermekek olyan óvodában lehessenek, ahol a nap minden percében „jó gyereknek lenni”. Nyugodtak, boldogok, mert tele vannak élményekkel. Tudnak nevetni, felfedezni, csodálkozni. A játék, mint tevékenység a személyiség kialakulásának fontos tényezője, ezért áthatja napjainkat, minden tevékenységünket.  A játékon keresztül épül be személyiségébe az őt körülvevő világ megismerése, az értékek megbecsülése.
Bátor kiállásúak, egyre önállóbbak, önbizalommal teltek és látszik rajtuk a kiegyensúlyozottság, a szeretet.

Ezek a legfontosabbak, mert övék a jövő, amely a jelenben születik meg.

 
Gyermekképünk.

" Szentnek kell tartanunk a gyermek érintetlen lelkét,
amit ebben ültetünk, minden próbát kiálljon.
Ha rosszat ültetünk bele, megmételyezzük egész életre.
S ha jó magot ültettünk bele, egész életére virágzik."


Az egészséges gyermek nem tud nem fejlődni, azonban el kell fogadnunk és tiszteletben kell
tartanunk , hogy a gyermekek haladási tempója egyéni, más-más ütemű, érésének és környezetének
függvénye.

A fejlesztés számunkra azt jelenti, hogy a fejlődés egyenetlenségeit, hiányosságait pótoljuk, korrigáljuk, illetve az elért fejlődési eredményeket megerősítsük és tudatos nevelőmunkánk által segítjük a fejlődésben való továbblépést fokról-fokra.


Szellemiségünk.

A gyermekeket játékos cselekedtetés  által kell  megismertetni az  őket  körülvevő környezettel, világgal. Fontosnak tartjuk, hogy saját személyiségükről  , környezetükről változatos és gazdag tapasztalatokat szerezzenek. Ezáltal bővülnek ismereteik, kitágul érdeklődésük, érzelmi életük gazdagodik, figyelmük szándékossá válik,.....stb.
A fejlesztésnél a gyermekek  cselekvési  vágyára, aktivitására építünk. 
A cselekvéses tapasztalatszerzés a játék motivációs bázisára épül, s folyamatosan önálló  tevékenységgé
alakul.  A gyermekeknek érezniük kell, hogy nem hagyjuk őket magukra ( a segítés azonban nem jelenti az aktivitás korlátozását).
Feladatunk, hogy a fejlesztés folyamatát, mindig a legcélszerűbb  lépések egymásutánjában tervezzük meg, amely alkalmazkodik a gyermeki tapasztalatokhoz, az érdeklődéshez, a gyermekek különböző fejlődési üteméhez.
Az óvodába járó gyermekek között igen nagyok az eltérések, különbségek. 
Óvodánk működése,
módszerei lehetővé teszik a különbségek figyelembevételét. 
Lényege, hogy minden gyermek megkapja  azt, amire kész és szüksége van.  Egyes problémákra a differenciált bánásmód, a
 prevenció, a korrekció vagy éppen a kompenzáció szakszerű alkalmazása ad orvoslást.
A fejlesztés tehát önként választott forma, amelyhez nekünk pedagógusoknak kell megteremteni
a körülményeket.

Alapelveink:

- A képességfejlesztést az óvodai élet tevékenységrendszerében kívánjuk  megvalósítani,      kiemelszerepet szánva a játéknak, játékos tevékenységeknek, a munkának.
- Tiszteletben tartjuk a gyermekek egyéniségét, minden gyermeket önmagához képest kívánjuk           fejleszteni,
- Fejlesztésünk alapja az élmény-nyújtás és az aktív részvétel mindennemű tevékenységben, mert
  a gyermek, amit lát, amit hall elfelejtődik benne, de amelynek ő is aktív részese, maradandóan rögzül  benne.
Az óvoda csak a családdal együtt, a családi nevelést erősítve tudja nevelő szerepét betölteni.  
  Az óvoda és a család jó kapcsolatának kialakulását, fejlesztését, elmélyítését "odafordulással"    egymásiránti megbecsüléssel, a másság tiszteletben tartásával kívánjuk megalapozni. Fontos  alapelvnek tartjuk a családdal való együttnevelést, a kölcsönös őszinte együttműködést.


Elérhetőségeink:
Címünk: 2030     Érd     Avar u.     2       Telefon:  06/30-729-45-57,   06/30-874-1968
                            e-mail cím: avarovi@citromail.hu                            06/30.- 24-84-164;  23/ 632-472                                                                                         Szabó Istvánné