A szituáció:
Adott a QGraphicsView aminek a mousePress, mouseRelease, és mouseMove memberjeit overrideolom.
A pressEventben létrehozok egy RockItemet, ami mozgatható, és egy QPolygont rajzol. A moveEventben, amennyiben rajzolás van ehhez az adott RockItem polygonjához fűzöm az event->pos() pontot. A releaseben pedig befejezem az adott elemet (innentől polygont nem polylinet paintel.
A probléma:
Az így letett elemek nem mozgathatóak. Amennyiben a konstruktorban hozunk létre ilyeneke pld. egy QSettingsből, akkor lehet őket mozgatni. Amennyiben mozgatjuk a legutoljára rajzolt RockItemen kívül valamelyik elemet, úgy hogy a sceneRect megváltozzon a friss elem is mozgathatóvá válik. Ha a releaseEventben a setSceneRect()-et hívok nem történik módosulás. A scene frissítésével ugyanez a helyzet.
A megoldás:
RTFM, avagy barátkozás a Qt doksival:
http://doc.trolltech.com/4.6/qgraphicss ... ethod-prop
Akinek ez nem megy annak marad a megoldás mint nekem a googlecodesearch
Adott a QGraphicsView aminek a mousePress, mouseRelease, és mouseMove memberjeit overrideolom.
A pressEventben létrehozok egy RockItemet, ami mozgatható, és egy QPolygont rajzol. A moveEventben, amennyiben rajzolás van ehhez az adott RockItem polygonjához fűzöm az event->pos() pontot. A releaseben pedig befejezem az adott elemet (innentől polygont nem polylinet paintel.
A probléma:
Az így letett elemek nem mozgathatóak. Amennyiben a konstruktorban hozunk létre ilyeneke pld. egy QSettingsből, akkor lehet őket mozgatni. Amennyiben mozgatjuk a legutoljára rajzolt RockItemen kívül valamelyik elemet, úgy hogy a sceneRect megváltozzon a friss elem is mozgathatóvá válik. Ha a releaseEventben a setSceneRect()-et hívok nem történik módosulás. A scene frissítésével ugyanez a helyzet.
A megoldás:
RTFM, avagy barátkozás a Qt doksival:
http://doc.trolltech.com/4.6/qgraphicss ... ethod-prop
Akinek ez nem megy annak marad a megoldás mint nekem a googlecodesearch