Logitech QuickCam Express - Ubuntu 

Vettem ma használtan egy Logitech Quickcam Express webkamerát.

A kedvenc kis webkamera tesztprogramom az svv out of box megismerte, 358*288 felbontással tolja gyorsan és szépen a képet valahogy így:

(A bal oldaliról van szó, a jobb egy Creative Notebook kamera képe)

Hát mondom ez a felbontás szép, de hát a logitech oldalán 640*480-at írnak. Lássuk tehát mit tud windowson. 35 megás pakk letölt a logitech oldaláról, ami elkezd megin 28 MB-t letölteni. A procedúra és újraindítás után az alábbi fogadott:



Mellette egy HP Pavilion DV5 laptop beépített UVC kompatibilis kamerájának képe látszik.

Read more...
[ hozzászólás ] ( 27 megtekintés ) [ 0 trackbackek ] permalink ( 3 / 109 )
CY7C68013A - OC GEAR display - villog a LED 

Pár hónapja Halász Úr beruházott egy CUDA capable kártyába, és kapott hozzá egy ilyet:

Read more...
[ hozzászólás ] ( 61 megtekintés ) [ 0 trackbackek ] permalink ( 3.2 / 125 )
Képfeltöltés 

Megcsináltam a képfeltöltést.


Öröm.
Hogy mi volt a baj?
Szimplán annyi, hogy az extra átalakítása óta a tmp mappa a
a ~/extra-php-upload mappa lett, (a wwwroot és a phpmyadmin mappa mellett ) mivel ez nem volt meg, ezért nem tudott képet feltölteni, meg úgy általában semmit. Ha olyan hibába szaléadsz bele, hogy a move_uploaded_file hamisat ad vissza, akkor kokettálj a $_FILES['userfile']['error'] értékével, illetve ezzel a doksival:
http://hu.php.net/manual/en/features.fi ... errors.php

Illetve hasznos ilyenkor a phpinfo() által visszaadott adatok megtekintése.


Ja küldtem patchet a sphpbloghoz. Ma is tettünk valami jót :)
[ hozzászólás ] ( 2 megtekintés ) [ 0 trackbackek ] permalink ( 3 / 131 )
Csatlakozás Bluetooth-soros adapterhez Linux alól 

Csak azért, hogy meglegyen, mert a tavalyi versenyen használt technológia képességeit idén újra fel kellett fedeznem.

Tehát adott egy Bluegiga WT12 modul, egy olcsó USB-s BT dongle, és egy Ubuntu 9.04

Első lépés (opcionális):


sudo /etc/init.d/bluetooth start


Majd:


lucifer@lapos:~$ hcitool scan
Scanning ...
00:07:80:81:A5:84 SECRC1571
lucifer@lapos:~$


Állapítsuk meg milyen szolgáltatások futnak az eszközön:
Ehhez kérni fogja a kódot, amit a felbukkanó grafikus dialógusban megadhatunk neki.


lucifer@lapos:~$ sdptool browse 00:07:80:85:A5:84
Browsing 00:07:80:81:A5:84 ...
Service Name: Bluetooth Serial Port
Service RecHandle: 0x10000
Service Class ID List:
UUID 128: 00001101-0000-1000-8000-00805f9b34fb
Protocol Descriptor List:
"L2CAP" (0x0100)
"RFCOMM" (0x0003)
Channel: 1
Language Base Attr List:
code_ISO639: 0x656e
encoding: 0x6a
base_offset: 0x100



Mint látjuk a soros port szlgáltatás az 1. csatornán van.

Ezt követően regisztáljuk a szolgáltatást.

lucifer@lapos:~$ sdptool add --channel=1 SP
Serial Port service registered


Majd csatlakozzunk az eszközünkhöz:



lucifer@lapos:~$ sudo rfcomm connect /dev/rfcomm0 00:07:80:81:A5:84 1
[sudo] password for lucifer:
Connected /dev/rfcomm0 to 00:07:80:81:A5:84 on channel 1
Press CTRL-C for hangup



Ennyi. Innentől van egy /dev/rfcomm0 sorosportunk amit ugyanúgy használhatunk mint egy sima sorosportot.

// A MAC címek természetesen FAKE-k, illetve ha használni akarod, akkor a sajátodat kell beírogatnod.

Update:

Ha sima mezei userként is szeretnéd használni a /dev/rfcomm0 portot, akkor add hozzá magad a dialout csoporthoz például a következő parancs segítségével:

sudo usermod -a -G dialout $USER



Ha pedig random Device or resource is busy hibaüzeneteket kapunk a port megnyitásakor, akkor töröljük a modemmanagert.

[ hozzászólás ] [ 0 trackbackek ] permalink ( 3 / 118 )
VW Caddy - Nem indul melegen 

Hát ma már semmi sem a régi. Apám egy hónapon belül már másodszor ajánlotta fel az ánuszjáró sün szolgáltatásait a volfsburgi cég munkatársainak. Adva vagyon egy 4 éves VW Caddy ~130000 kmvel a háta mögött. Tizenpár évvel ezelőtt még kb. ilyen állapotban vette a Mazda 323-ját, amibe még ennyit kb. beletekert nagyobb gondok nélkül. No mindegy hagyjuk a régi világ technikáit, jobbak voltak és kész. A minap a kedves Caddyban elromlott a kormányzárbetét, ami működésképtelenné tette az autót egy hétre. Komplett zárcsere, kulccsere cirka 80 K HUFért.

A múlt héten jön ismét a telefon, hogy menjek be a szervizbe érte, mert ott kell hagyni az autót. Szindróma: melegen nem indul. Szakszervizbe bevisz, OBD csati feltol, nézeget. Minden rendben tűnik, kivéve az egyik üzemanyagszivattyú utáni nyomást. A rendszer SDI azaza van egy üzemanyagszivattyú ami a tankból szívja egy hidegítőtartályba, illetve egy másik, amely ezt nagy nyomással a befecskendezőbe tolja. No az utóbbit találta a szervíz hibásnak, így kicserélték, azonban a probléma nem oldódott meg. Öröm. Éljen május elseje, ami azt jelenti, hogy majális Nagyhegyesen, azaz kell a gép. Rám maradt a megtisztelő feladat, hogy hozzam el a gépjárművet haza. Végülis feladat egyszerű, Debrecen -> Nagyhegyes leállítás nélkül. Ez meg is lett volna, azonban egyszer kigyulladt az akkumlátorjelző lámpa, majd a körforgaloomban gyorsítás során elment a gyújtás.

Jó telefonos segítség kérése, maradjak ott, majd lesz valami. Öröm.
Egy idő után kis kerregtetés után beindult, így hazajutottunk.

A majális idején a probléma továbbra is fennállt, egészen máig.
Feltűnt ugyanis, hogy a rendszer vészesen sokat fogyaszt, kellene bele egy kis nafta. Jó tankoljunk hát. Tanksapka kinyit, levesz, pukkan mint állat. Te ázzeg ez el van tömődve. Jó kompresszor, kipuckóz visszarak, meghajt, indít leállít, indít. A hiba azóta nem jelentkezik. Öröm van...


[ 1 hozzászólás ] ( 81 megtekintés ) [ 0 trackbackek ] permalink ( 3 / 120 )

<< <Előző | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | Következő> >>

 
számláló