Előkészületek 2.
Mi történt a múlt héten? Az M&F Co Hungary Kft. beszerelte a légrugókat, ezért az autó szerdától péntekig Kecskeméten volt. Az eredmény egy stabilabb hátsó rész. Ezzel a kiegészítő légrugóval tetszőlegesen tudjuk állítani az autó hátuljának magasságát, attól függően, mennyire van leterhelve. A szervízt végül a Land Rover gurunak tartott Szíjjártó István fogja végezni Csepelen. Ha minden jól megy, kedden áll neki. A Marso Kft. pedig kedvezményes árú BF Goodrich gumikkal támogatja utunkat.
Eljutottunk Pesten a kínai utazási irodába, ahol megtudakoltuk, milyen feltételekkel lehet Kínában saját autót vezetni. Először is le kell fordíttatni kínaira a jogosítványt és a forgalmi engedélyt. Ez “csupán” 41200 Ft-ba kerül az Országos Fordító Irodánál, két hetes határidővel. Ha ez kész, az utazási iroda felveszi a kapcsolatot a kínai kollégákkal, akik kiállítják a szükséges engedélyeket. Ezt mind a bemenő, mind a kimenő oldali tartománynak meg kell tenni. Mivel európai nem aludhat Kínában 3 csillagosnál rosszabb szállodában, ezért a sátrazás eleve kiesett, sőt, napra pontosan le kell foglalni a szálláshelyeket. Nem lesz egyszerű munka. Ez a hét azzal fog telni, hogy végigjárjuk az érintett dél-kelet ázsiai országok konzulátusait és kiderítjük, melyik országon lehet autóval áthaladni.
Hajó szerencsére minden héten indul Bremerhaven-ből és az ára sem változott. A repülőjegyet azonban 21 nappal az indulás előtt meg kell venni. Ez nem túl jó hír, hiszen még az előleget sem kaptuk meg a lakásra!