27 April 2024 02:24:47
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni

26 August 2015 10:25:36
Mi a helyzet a ligával?

04 August 2015 18:44:12
Válaszod meg is kaptad Grin Smile

04 August 2015 14:28:39
Most már elmondod mit találtál ki?

04 August 2015 14:05:53
Sikerült letölteni a játékot akinek gondja volt? Ha az én linkemmel nem ment most már fent van másik verzió is(CODEX)

28 July 2015 19:09:01
Indulhat is a PCM 11-es móka! Smile

Archívum
Felhasználók
Online vendégek: 2

Online tagok: 0

Regisztráltak: 928
Legújabb tag: Iyuit01
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Szavazás
Kis Dario kalandjai videős vagy szöveges formátumban legyen?







Szavazáshoz be kell jelentkezni
Giro d'Italia 1. hét - Összefoglaló
Giro d'Italia

1 .szakasz – Lido di Venezia
Az olasz körverseny 2009-ben egy velencei csapatidőfutammmal indult. A 20,5 kilóméteres sík körpályán a Garmin csapata számított esélyesnek, de az újságírók az LPR-t és a Lance Armstronggal felálló Astanát is kikiáltották leendő győztesnek. Végül azonban az elsőként induló Team Columbia érte el a legjobb időt, így sprinterük Marc Cavendish vehette át a rózsaszín trikót. A Garmin sem okozott csalódást, a 2. helyre futottak be 6 mp hátránnyal. Az Astana érte el a harmadik legjobb időt, 13 másodpercet kaptak. Danilo Di Luca csapata az LPR 22, Basso csapata – Liquigas – 40, Cunego gárdája 42 másodperc hátrányt kapott. Semmi nem dőlt még el, az esélyesek percen belül!


2. szakasz – Jesolo – Trieste
Sprintereknek kedvezett az Adria partján megrendezett majdnem sík szakasz. A szakasz elején szökés szökést követett, de csak egy legény volt talpon a vidéken: Leonardo Scarselli (Team ISD) egyedül tudott elszakadni, jelentősen kifárasztva magát már az első hosszabb etapon. Természetesen nem tudott élni a lehetőséggel, a mezőny nem sokkal a vége előtt megfogta. De már indult is a következő támadás: Pozzatto (Team Katusha), Gasparotto (Lampre) és Philippe Gilbert (Silence-Lotto) próbálta megakadályozni a mezőnyhajrát. Az LPR-nek és a Columbiának azonban ez nem volt érdeke, előreálltak és nagy tempót diktáltak: így az utolsó kilóméterre ismét ’Gruppo Compatto’ volt. A hajrát az LPR visszatérő versenyzője Alessandro ’Ale-Jet’ Petacchi nyerte, nyomában a rózsaszín trikós Cavendishhel és a Katusha-s Swifttel. 4. Allan Davis, 5. a fiatal amerikai Farrar lett. Egy versenyző: Matthias Russ (Team Milram) máris feladni készült a háromhetest. Cavendish 2. helyének köszönhetően megtartotta az összetettbeni vezető helyét, a pontversenyben Petacchi vehette át a ciklámen trikót, a hegyitrikó a korai szökésének köszönhetően David Garcia Da Pena-ra került. Petacchinak egyébként ez volt az első komolyabb győzelme visszatérése óta.

 

3. szakasz: Grado - Valdobiaddene
Egy 198 kilóméteres szakasz várt a mezőnyre 11.-én. Alapjában véve sík szakaszról beszélhetünk, azonban a végén mégis csak volt 3 kisebb emelkedő amit ki kellett bírni annak, aki hajrázni szeretett volna a végén. Ezen az etapon egy ötfős szökevénybolynak sikerült elszakadnie: Giuseppe Palumbo (Acqua e Sapone), Yuriy Krivstov (AG2R), Mauro Facci (Quick Step), Michael Ignatiev (Katusha) és Björn Schröder (Milram) képviseltette itt magát. A mezőny szépen haladt, csupán Vande Velde (Garmin) bukása árnyékolta be a napot: az amerikainak fel is kellett adnia a verseny – pedig esélye is lett volna egy jó eredményre. Az első kisebb hegyet is teljesítette a mezőny Combai környékén, ahol a mezőny 60 fősre zsugorodott, ráadásul a szökevényeket is megfogták. A sprinterek örömét Bruseghin és Visconti próbálta meg elrontani a végén, de szökésük nem járt sikerrel. A hegyeken Cavendish leszakadt, így biztos volt hogy nem tartja meg a rózsaszín trikót. A leggyorsabb a szakasz végén ismét Alessandro Petacchi (LPR) volt, megelőzve Farrart (Garmin) és Gavazzit (Lampre). Ezzel a győzelmével a ponttrikó és szakaszgyőzelem mellé még begyűjtötte a Maglia Rosa-t is. A hegyihajrát Facci nyerte, így ő viselhette a negyedik szakaszon a zöld trikót.

 

4. szakasz: Padova – San Martino di Castrozza
Az első hegyi szakasz, méghozzá rögtön egy igen kemény hegyi befutóval a dolomitokban. Petacchi nem is reménykedett hogy megtartja rózsaszín trikóját. Természetesen azért ma is voltak próbálkozások, a nap szökése az alábbi emberekhez fűződik: Serafin Martinez (Xacobeo-Galicia), Francesco Bellotti (Barloworld), Davide Vigano (Fuji-Servetto), Ian Stannard (ISD), Francesco De Bonis (Serramenti) és Jens Voigt (Saxo Bank). A szökés sokáig egységes volt, de amint jöttek a hegyek ők is szétrázódtak, Voigt, De Bonis és Bellotti tudtak elöl maradni. Az utolsó hegyen azonban a mezőny is rákapcsolt, megfogták a szökevényeket, és jöhettek a hegyimanók. Egész nagy csoport készülődött a hajrára. A legnagyobb támadást Soler (Barlowordl) hajtotta végre, de Di Luca kb. 400 méterrel a vége előtt faképnél hagyta és megnyerte a szakaszt. Garzelli és Pellizotti jöttek be még a dobogóra, de a többiek sem kaptak nagy időhátrányt. Az összetettben a vezetést a svéd Lökvist (Columbia) vette át, kihasználva az első szakaszon szerzett előnyüket és jó hegyimenő képességét. A pontverseny nem változott Petacchi vezet, Di Luca szakaszgyőzelmével azonban a zöld trikót is átvehette.

 

5. szakasz – San Martino di Castrozza – Alpe Di Siussi
Az ötödik etap is egy hegyibefutós dolomitos szakasz volt. Ezen két szakasz után tisztábban láthatunk: tudjuk hogy kinek úsztak el összetettbeli esélyei. A szakaszon Eros Capecchi (Fuji-Servetto), Francesco Gavazzi (Lampre-N.G.C.), Daniele Pietropolli (LPR Brakes-Farnese Vini), Jose Serpa (Serramenti PVC Diquigiovanni-Androni Giocattoli), Mauro Facci (Quick Step), Giovanni Visconti (ISD) és Thomas Voeckler (Bbox Bouygues Telecom) voltak a szökevények – hazaérni azonban nagy létszámuk ellenére sem tudtak. A hegyimenők ismét villogtak, a Liqugas kontrollálta a mezőnyt: Szmyd magas tempójának köszönhetően a mezőny apró darabokra szakadt szét az utolsó hegyen. A hajrára egy 7-8 –fős boly érkezett Ivan Basso vezetésével. Az eddig is jól bicikliző Mechov robbantott a végén, di Luca hiába ment utána – utólérni már nem tudta az oroszt. De legalább övé lett az összetett első helye – ideiglenesen. Többen is nagy időhátrányt kaptak nagy meglepetésre pl. Armstrong, Cunego, Bruseghin, Pellizotti, Simoni, stb.

6. szakasz – Brixen – Mayrhofen
Egy kicsit lankásabb szakasz, ami sem a sprintereknek, sem a hegyimenőknek nem kedvezett igazán. Ennek megfelelően a szakasz elején elment egy szökés: Guillame Bonnafond (AG2R La Mondiale), Vasili Kiryenka (Caisse d'Epargne), Oscar Gatto (ISD), Michele Scarponi (Diquigiovanni) és Kasper Klostergaard (Saxo Bank) részvételével. A szakasz során nem volt egységes az elmenés: Kiriyenka és Scarponi az utolsó hegyen elszakadtak a többiektől. A mezőny sem csipkedte magát, így Scarponiéknak megvolt az esélye hogy hazaérjen. Kiriyenkát egy defekt hátráltatta, a nagy öreg Scarponi azonban szökésből képes volt megnyerni a szakaszt. A mezőny még Kiriyenkát is utólérte, a hajrában Boasson Hagen és Davis jött be a dobogóra. A trikók nem változtak, az állás ugyanaz maradt.

7. szakasz – Innsbruck – Chiavenna
Hideg, esős idő és 244 kilométer várta az olasz körverseny résztvevőit ezen az etapon. Elmenés is csak az utolsó lejtőn akadt, Bertolini őrült módjára száguldozott a vizes lejtőkön. Az enyhébb részeken többen is próbálkoztak felérni rá: Boasson Hagen, Hunter, Viganó, Brutt és Bertolini alkottak egy kisebb csoportot elöl. A rózsaszín trikó nem volt veszélyben, így a mezőny hagyta őket hogy hadd döntsék el ők a szakaszgyőzelem kérdését. Meglépni tőlük senki nem tudott, a legtöbb erő pedig a fiatal norvégban Boasson Hagenben volt, így a végén ő vitte el a sprintet, Hunter és Brutt előtt. Viganó és Bertolini is beért a mezőny előtt. Az összetettben, a pontversenyben és hegyi pontversenyben sem változott az élmezőny.

8. szakasz – Morbegno – Bergamo
204 kilométer várt a mezőnyre ezen az etapon. Érdekes szakasz volt, ugyanis a nagyobbak támadásba lendültek. Chris Horner (Astana), David Arroyo (Caisse d'Epargne), Franco Pellizotti (Liquigas), Stefano Garzelli (Acqua & Sapone-Caffè Mokambo), Konstantin Siutsou és Michael Rogers (Team Columbia-Highroad) is úgy gondolta hogy itt az idő egy kis időelőnyt szerezni. Di Lucáék hátul dolgoztak, de ezalatt Siusou meglépett a többiektől, így ő megúszta az utólérést. Boasson Hagen és Cavendish után ő is hozott egy szakaszt a Columbia számára. Ráadásul Hagen ismét másodiknak jött be, Rogers pedig negyediknek. A rózsaszín trikós Di Luca 3. helyre jött be, újabb jóváírásssal növelte előnyét.

9. szakasz – Milano 100
A 100 éves Giro tiszteletére körpályás versenyt rendeztek Milánóban, habár idén nem ott lesz az utolsó szakasz. A versenyzők egy ideig közösen tiltakoztak a veszélyes pálya ellen, így csak az utolsó körökre kezdődött el a verseny. A sprinterek mehettek a hajráért a végén, Cavendish volt a leggyorsabb, Davist és Farrart megelőzve. A szurkolók nagy versenyt reméltek, azonban a kerekesek csak az utolsó körben mutattak valamit – ennek ellenére biztosan óriási hangulatban zárult az első hét a 100 éves Girón.



Zárásként még a trikóviselőket említeném meg:
Rózsaszín trikó – Danilo Di Luca(, 2. Thomas Lökvist, 3. Michael Rogers)
Ciklámen trikó – Danilo Di Luca (, 2. Edvald Boasson Hagen, 3. Alessandro Petacchi)
Zöld trikó – Danilo Di Luca (, 2. Stafano Garzello, 3. Denis Menchov)
Fehér trikó – Thomas Lökvist (, 2. Kevin Seeldrayers, 3. Jakson Rodríguez)
Csapatverseny – Team Columbia (, 2. Astana, 3. Serramenti)
Hozzászólások
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek

Jelentkezz be vagy regisztrálj

Még nem értékelték

882,007 egyedi látogató

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.