
Lang Ágota
(fizika, matematika, informatika)
"A neutronbomba
rendkívül humánus. Csak az embereket öli
meg, az épületeket megkíméli."
(2007/2008; V.)
[diák:] "Tanárnõ, ki találta föl a tükröt?"
[tanárnõ:] "Azt nem tudom, de tuti nô volt."
(2007/2008; III.)
[diák, miután sikeresen elszállított egy mûszert:] "És ha leejtettem volna?"
[tanárnõ:] "Akkor most már smirglivel kapargathatnánk az agyadat a falról."
(2007/2008; II. 15.)
[Plafonon
lévô szatyorról:] "Ha még holnap is ott
lesz, akkor azt nem az elektrosztatika, hanem a lekvár tartja fenn."
(2007/2008; I.)
"Kellemes
karácsonyi ünnepeket kívánok, a boldog
új év meg úgyis garantált, mert
jövõre is találkozunk."
(2007/2008; XII. 21.)
"Tudjátok, van ez
a lézer aminek a képe egy pucér nõ.
[Osztály értetlenkedik.] Vagy nem tudjátok? Nekem
mindenesetre sikerült olyat vennem."
(2007/2008; XII.)
[Cz. Judit tanárnõ egy kollégájukról:] "Õt nem ismerem."
[tanárnõ:] "Nem vesztettél vele sokat."
(2007/2008; X. 4.)
[tanárnõ:] "És mitõl függ még?"
[diák:] "Az anyagmennyiségtõl."
[tanárnõ:]
"És minek az anyagmennyiségétõl? A
rúdétól vagy a vezetõétõl?"
[diák:] "A rúdétól."
[tanárnõ:] "Aha... Amúgy egyikétõl sem függ."
(2006/2007; VI. 6.)
[tanárnõ:] "Mivel gyorsítjuk a részecskéket?"
[1. diák:] "Részecskegyorsítóval."
[tanárnõ:] "Jó, de az mivel éri el a gyorsítást?"
[2. diák:] "Dopping."
[3. diák:] "Elektrosokk."
[tanárnõ:] "Az elektrosokk az nektek kéne, de sürgõsen."
(2006/2007; V. 21.)
[Teremben vki
nyögdécsel. Tanárnõ:] "Melyiknek kell
segíteni, mert nem tudja kinyomni magától?"
(2006/2007; V. 16.)
[tanárnõ:] "És mi az a Van Allen-övezet?"
[diák:] "Az, ahol az iránytû össze-vissza pörög?"
[tanárnõ:] "Ne hülyülj kisfiam, az a Bermuda-háromszög."
(2006/2007; IV. 25.)
[Tanárnõ krétával megdobja az
oda nem figyelõ diákot:] "Mennybõl
a kréta!"
[tanárnõ:] "Vannak elsõ
típusú generátorok, és második típusú generátorok."
[diák:] "És a harmadik
típusú találkozás!"
[tanárnõ:] "Az velem lesz,
óra után az ajtó elõtt."
(2006/2007; I.)
[tanárnõ:] "És a kefék..."
[diák:] "...annyit kefélnek.."
[tanárnõ:] "Amennyit te
sose fogsz."
(2006/2007; I.)
[tanárnõ:] "És mint
látjuk ezt a két rendszert egy téglalap tartja össze..."
[diák:] "Téglalap?!"
[tanárnõ:] "Ne hülyülj
kisfiam, mert kiváglak!"
[diák:] "De a tanárnõ azt
mondta, hogy téglalap..."
[tanárnõ:] "Hmm, valóban...
Akkor kötél; nem tökmindegy?"
(2006/2007; XII.)
[Diák
az ablakon keresztül a tornázókat nézi.
Tanárnõ:]
"Mi van, Ferike - nézed a szenvedõ lányokat?"
[diák:]
"Nem tanárnõ, a szenvedõ fiúkat."
[tanárnõ:] "Jah, akkor folytasd csak nyugodtan." (2006/2007)
[tanárnõ,
fenyegetõ hangon:]
"DÁVID! Megnézted már a KÖMÁLt?"
[diák:]
"Igen."
[tanárnõ, megnyugodva:]
"Az jó, mert én még nem." (2006/2007; X.
8.)
[diák:]
"Meg volt egy Boltzmann nevû osztrák sírfeliratának a
képlete is."
[tanárnõ:]
"Aha, vigyél virágot rá."
(2006/2007;
XI.)
[diák:]
"Tanárnõ kijavította már a dolgozatokat?"
[tanárnõ:]
"Minek nézel te engem?"
(2006/2007; X. 4.)
"Mikor
írjunk dolgozatot? Két lehetőségetek van: vagy
jövő
héten
- vagy egy hét múlva."
(2006/2007;
IX. 25.)
[Megfogta
az elektrométert, de az nem vezette le az áramot:] "Én már
azt se tudom mit fogok és mit nem... De igen, ki fogom dobni az
ablakon!" (2006/2007;
IX. 11.)
"Azt várta, amit csináltunk tõle." (2006/2007;
IX. 11.)
[Fényszennyezés téma kapcsán tanárnõ egy
olyan térképet mutat nekünk, amin a Föld éjszakai
megvilágítása látszik:] "Jól látható, hogy Európa
mindenhol világos.... kivétel persze Romániát."
(2005/2006; III. 20.)
[diák:] "A francba!"
[tanárnõ:] "Ne mondd az órámon, hogy francba, mert kiváglag
a francba!" (2005/2006)
"Valaki lõje már le a Viktort!" [kivánsága
parancs alapon egyszerre 3 játékpisztoly szegezõdik Viktor feje
irányába.] (2005/2006)
"Kétféleképp számíthatjuk ki a munkát.
Vagy rajzolunk egy grafikont, vagy pedig fázisokként nézzük meg
az értékét. Elõször rajzoljunk egy grafikont, majd miután
rájöttünk, hogy azzal semmire sem megyünk, oldjuk meg a fázisos
változatot." (2005/2006)
[Diák eltalálja a képletet.] "Megjósoltam
a harmadik szememmel!"
[tanárnõ:] "Csak vigyázz, hogy ki ne
szúrjam!" (2005/2006)
[tanárnõ:] "Róbert, mondd, hogy mit írjunk
fel!"
[diák:] "Mire?"
[tanárnõ:] "Mire hármat számolok!"
(2005/2006)
[hetes:] "Mindenki itt van."
[tanárnõ:] "Jézusom, mit vétettem?"
(2005/2006)
"Ha az autóban ülsz kinézel az ablakon a
szembe jövõ kamionra, az olyan zum-zum érzés... De csak te nézz
ki, apuci ne, mert az má' nem lesz olyan zumm-zumm... " (2005/2006)
"Figyu, nyugodtan megölhetitek egymást, de
egy kicsit halkabban!"
[informatikaórán tanárnõ:] "Még ezt
sem tudjátok? Hát ki a fizikatanárotok?"
[osztály:] "Maga!" (2005/2006)
"Hogyan lehet amper-mérõbõl volt-mérõt
csinálni? [kínos csend] Hát földhöz vágod, oszt volt
mérõ, nincs mérõ!" (2004/2005)
tipikus:
[Meleg
van, fülledt a levegõ meg minden. Diákok hülyülnek.
B. Ádám, diák, miközben vonalzóját szeméhez tartja:]
"Één vagyok a robotzsaruuuu!"
[Padtársa
a röhögéstõl kiesik a padból. Tanárnõ:] "Boci,
légyszíves ismételd meg!"
[diák,
teljes átéllésel:] "Één vagyok a robotzsaruuu!"
[Osztály gurulása a röhögéstõl.]
[tanárnõ:]
"Ezek
szerint nálad is csak ki kell cserélni egy proccesszort, meg akut
tölteni - és újra normális leszel és elmúlik az üzemzavar."
(2006/2007)
tanárnõ beszóla:
"Ha meg mered csinálni, te,
én úgy pofán váglak, hogy
leszédûlsz a székrõl!" (2006/2007)
"Te kisanyám, az ott úgy rohadtul nem lesz
jó!"
"Számolj már, cseszd meg!"
(2005/2006;
X.26)
|