IDŐFIZIKA A SRÍMAD
BHÁGAVATAMBAN
Negyedik Ének – A negyedik rend
teremtése (31 fejezet).

Az első kötetben a Siva
istennel kapcsolatos eseményekről
esik szó, valamint Dhruva Mahárája és Prthu
Mahárája történetéről. A
második kötetben szintén Prthu
Mahárájáról van szó és
Puranjana királyról, valamint a Pracetákról.
A 7. fejezet 37. verse: „
A kozmikus
megnyilvánulást
könnyűszerrel érzékelhetjük velük, Te
azonban túl vagy az öt elemen – Te vagy a hatodik elem.
Ezért az anyagi világ teremtményének
látunk Téged.”
Ez a fordítás rossz, a szavak szó szerinti
fordításában: „
mert
te
a hatodik az öttel
megjelensz az elemekkel.” A fordító
számára
logikusnak tűnt úgy fordítani a mondatot, ahogy tette,
éppen csak nem jó az eredmény. Itt ugyanis nem
arról van szó, hogy az Isten egy rejtett, hatodik elem
lenne az öt elem tanban, mert az öt elem tan már eleve
az Isten alapvető alkotóiról szól (víz,
tűz, levegő, föld, éter). Itt a térszerán
azon tulajdonságáról van szó, hogy az
időhurokban öt tachion keringőzik körbe és van egy
hatodik forráspont a rendszer közepén, a
szívpont. Ezek mindegyike elem, a fogalomnak abban az
értelmében, hogy jelenpontokról van szó
(elemi létezőkről), és míg a tachionok tüzek,
a szívpont víz típusú forráspont.
A 11. fejezet 18. verse: „
Az anyagi
természet három
kötőerejének kölcsönhatását az
Istenség Legfelsőbb Személyisége idézi elő
legfelsőbb, felfoghatatlan energiája, az idő
révén, s ennek következtében
különféle energiák nyilvánulnak meg.
Látszólag Ő cselekszik, ám mégsem Ő a
cselekvő. Ő öl, de nem Ő a gyilkos. Tudnunk kell, hogy
egyedül az Ő felfoghatatlan ereje tesz mindent lehetővé.”
A három kötőerő, amit sem a Krisnások, sem a
fizikusok nem voltak képesek felfogni az elmúlt
évezredekben, az időforrások közt
megnyilvánuló egyetlen fizikai
kölcsönhatás, a taszítás
különféle irányú és
nagyságú komponenseit jelenti. A kifelé
taszítást, befelé taszítást
(vonzás) és az oldalra taszítást (eredő
sodrás). Az anyagi részecskék
világában való működésük
eredménye a társmagban lévő elemi
részecskék együtt maradása
(társmagerők), a töltés (elektromos vonzás
és taszítás) és a társulatok
közti szinkrodinamizmusok különféle formái
(ide tartozik a mágnesesség mellett a társulatok
közti molekuláris kötések és a
gravitáció is). Mindezek egyáltalán nem
felfoghatatlanok, csak tudni kell hozzájuk az időfizikát.
A Srímad Bhágavatamban egyébként folyton
arról beszélnek a versek, hogy az Isten az idő
révén teremti meg a világot, és
működteti az egészet, szóval ez a lényeg.
Csak a fordítgatás és
félreértelmezések dzsungelében valahogy
elsikkadt a dolog, szerencsére nem teljesen.
Mivel minden az első időhurokból (az Istenből) lett, minden
másolata (teremtménye) tulajdonképpen Ő maga, a
saját hardveres (illetve szoftveres) kiterjesztése.
Innentől kezdve csak értelmezés és nézőpont
kérdése, hogy Ő a cselekvő vagy nem. Nem véletlen
szokás, hogy az emberek minden bajukért az Isten
szokták szidni és káromolni
egyébként, mint minden dolog kezdeti okát.
A 12. fejezet 27. verse: „
Óh,
halhatatlan! Ezt a páratlan
repülőgépet az Istenség Legfelsőbb
Személyisége küldte, akit válogatott
himnuszokkal imádnak, s aki a legfőbb élőlény. Te
igazán megérdemled, hogy egy ilyen repülőre
szállj.”
Itt helyesebb lett volna repülőgép helyett űrhajót
írni, mivel egyértelműen csillagközi
űrhajózásról van szó a fejezetben. A
magyarázatban szereplő Vaikuntha-repülőgépek
tényleg nem mechanikusan működnek, bár a velük
kapcsolatos leírások némi magyarázatra
szorulnak.
A ka-pota-váyu módszer (meghajtás) lényege
nem egyszerűen űrhajózás, hanem a hullámtér
pontjainak csavarodásán alapul és manapság
téri meghajtásnak, antigravitációnak vagy
pörgettyűs hajtóműnek nevezzük (aminek
négyféle fő fizikai megvalósítása
ismeretes a fejlesztők előtt). Ez a legegyszerűbb és
legkönnyebben megépíthető hajtómű
típus, amivel a térben lehet a
fénysebességnél lassabban utazni, kis
távolságokra (bolygórendszeren belül).
Magyarul a kifejezés jelentése:
ká-pont-a-van-jó, vagyis az Atya okforrás
pontjának hullámterében (a téridőben)
való jobbos csavarodásokon alapuló mozgás.
A kapota-váyu módszer nem galambok vontatta
űrhajózás, ahogy azt a magyarázó
vallásos szakértelmetlenségében
elképzelte, hanem értelemszerűen
gravitációs vonósugaras lebegtetés. Amikor
nincs az űrhajónak hajtóműve, hanem a földön
vagy az űrben elhelyezett vonósugár generátorral
húzzák-tolják a járművet a
távolból ráfókuszálva az erőteret.
Ez is csak kis távolságon működik (pár
száz kilométerre) és főleg fel-le
szállásra alkalmas a bolygókon.
Lényegében azonos a ka-pota-váyu módszerrel.
Az ákása-patana módszer a térugrás,
a nagy távolságú csillagközi
űrhajózás technikája, amivel a
fénysebesség több tízezerszeresével
lehet áthelyezni a járművet, tényleges fizikai
elmozdulás nélkül. Egyszóval ez nem az elme
(gondolat) sebességével száll, hanem annál
jóval gyorsabban. Magyarul a kifejezés jelentése:
a-ká-szó-pattanása, vagyis a téridő
hullámterében való pattogás,
ugrálás.

A harmadik
módszer az űrbeli közlekedésre a
Vaikuntha-folyamatnak nevezett módszer egy
„transzcendentális repülőgéppel”. Magyarul a
kifejezés jelentése: van-i-künnt-há, vagyis
az Isten hullámterén kívül (az
őskáoszban) történő repülés, a há
(tachionikus idősemmi) hullámterében. Ez szintén
térugrás, csak technikailag fejlettebb módszerrel
és eszközökkel megvalósítva, mint az
előző. Így közlekednek az istenek a teremtésben.
A 30. vers magyarázatában szó van arról,
hogy az ilyen repülőgépek korlátlan
üzemanyaggal rendelkeznek, illetve egyes típusaik (a
hajtómű és a fedélzeti rendszerek
felépítésétől függően) üzemanyag
nélkül működnek. Ez valóban így van,
mivel a térmanipulációs technikáknak semmi
közük a robbanómotorokhoz vagy
rakétákhoz. Zárt inerciarendszerű
meghajtási módról lévén szó,
gyakorlatilag addig működnek ezek az isteni gépek,
míg milliárd évek múlva meg nem eszi őket a
rozsa (vagy egy téranomália).
A 21. fejezet 41. verse: „
Bár
az Istenség Legfelsőbb
Személyisége, Ananta a különféle
félisteneknek felajánlott tűzáldozatokon
keresztül eszik, nem származik belőle olyan
öröme, mint amilyet azoknak a felajánlásoknak
az elfogadásakor érez, melyeket a bölcs szentek
és bhakták száján keresztül
ajánlanak fel Neki, mert ilyenkor nem hagyja el a bhakták
társaságát.”
A tűzáldozat kapcsán teljes a
félreértés a vallásos emberek
körében, mivel itt mindig a transzcendens tűz
etetéséről van szó. A körpályán
saját magába visszaszaladó tachion
önújrakeltő képességéről, amit
magyarul szeretetnek nevezünk. A tűz nem élettelen
természeti jelenség, hanem maga az élet, az
etetése pedig az élet oka és létének
alapja. Az Ananta egyébként magyarul: an-an-atya, vagyis
égi égi Atya. A kettős szóhasználat ez
esetben félrevezető, mert ezt inkább égi nagy
Atyának (an-nagy-atya) kellene mondani.
Következő ének
Vissza a tartalomhoz