FIAT Stilo |
x
|
Történeti áttekintés
2001 márciusában mutatták be a várva várt Bravo/Brava páros utódját a Stilo-t (project 192).
A Bravo/Brava páros hagyományait folytatva a 3 és 5 ajtós modell erõsen különbözik egymástól, habár mindkettõnek ugyanaz a név jutott. A Bravo hagyatéka a 3 ajtós változat, a Brava-é pedig az 5 ajtós. Az 5 ajtós stíluselemei a 3 ajtóséból származnak, csakúgy, mint az elõdöknél.
A 3 ajtós változat kicsit rövidebb, alacsonyabb a tetõvonal és a vezetõ is alacsonyabban ül, míg az 5 ajtós változat hosszabb, magasabb és a vezetési pozíció is magasan van.
Ezutóbbit azzal magyarázzák, hogy így eleget tudnak tenni a tradicionális követelményeknek, könnyebben lehet beszállni, hatalmas a belsõ tér. A hátsó üléseket is lehet állítani, 2 állásban. A 3 ajtós változatot inkább a vezetési élményre, nagyobb teljesítményre tervezték, míg az 5 ajtóst kényelmes utazásokra tervezték. Tágas belsõ térrel és jobb biztonsági felszereltséggel és versenyképes árral. 3 féle felszereltségben (Active, Dinamic és Abarth), 2 féle kivitelben 6 féle motorral és 17 színben lehet kapni a Stilo-t.
4 féle benzines és 2 féle dízellel árusítják. Benzinesek: 1.2 16V (6 sebességes váltóval), 1.6 16V, 1.8 16V 4 hengeres és a 2.4 5 hengeres az Abarth (Selespeed váltóval) változatban 170 lóerõvel. Mindkét dízel 1.9-es JTD az egyik 80 a másik pedig a változó geometriájú turbónak köszönhetõen, 115 lóerõs.
A felfüggesztés elöl hagyományos MacPherson féle, hátul pedig torziós tengelyes. Tárcsafékek vannak elöl hátul, kiegészítve Bosch féle ABS-el, EBD-vel (Electronic Brake Distribution - Elektronikus fékerõ elosztó), ASR-rel (Anti Slip Regulation - kipörgésgátló), MSR-rel (MotorSchleppmomentReglung) és fékasszisztensel. Az ESP (Electronic Stability Program) is az alapfelszereltség része egyes modelleken. A kormánymû elektromos rásegítésû, sebességfüggõ, és két állapota van, amit a vezetõ választhat meg. Az egyik normál használatra van, a másik pedig városi használatra, ahol többet segít az elektronika a kormányzásban. 70km/h-s sebességnél automatikusan kikapcsol a városi változat.
Az autó belseje kategórián felüli felszereltséggel bír. A minden irányban állítható ülések és kormány, a testre szabható központi zár, a központi kijelzõ variálhatósága, a kis számítógép, ami az alapfelszereltség része (fogyasztás és kilométer adatok megjelenítése), a hat hangszórós rádió (rendelhetõ több hangszóróval is), az elektromosan állítható és fûthetõ külsõ tükrök
. Az automata kétzónás klímaberendezés levegõminõség ellenõrzõvel, az elektromosan állítható ülések memóriával, a tempomat (alapfelszereltésg az Abarthon), a minõségi hangrendszer, a Connect komplex kommunikációs és navigációs rendszer, az esõérzékelõs ablaktörlõ, a fényviszonyoknak megfelelõen kapcsolódó fényszórók, a tolatóradar, a kulcsnélküli zár és indító szerkezet valamint a tetõablak mind megrendelhetõk opciókként szinte az összes változathoz.
A biztonság része a 6 légzsák (2 elöl, 2 oldalt, 2 az ablaknál és opcióként akár hátul is), a magasságban állítható biztonsági öv, övfeszítõvel, oldalsó merevítéssel és tûvédelmi felszereléssel.Továbbá ebbe már alapból beépítették a follow-me-home (kísérj haza) opciót (amit a Punton mutattak be elõször) és az ajtó aljában lévõ világítást, ami nagyban megsegíti a be- és kiszállást.
A 2002-es Párizsi Autókiállításon mutatták be a Stilo MultiWagon-t. A kombi verziónak is ugyanakkora a tengelytávja, de hosszabb és magasabb is mint a 3 és 5 ajtós változat. Sokkal flexibilisebb az autó, mint akár az 5 ajtós változat. Többféle üléspozíció is kialakítható. A hátsó futómûvet is átalakították, hogy lejjebb lehessen tenni a padlólemezt.
2004-ben kismértékben átalakították a Stilo-t (változatosabb összetevõk, más felszereltségi szintek, anyag és karosszéria színek). Jelentõsebb változáson esett át az 5 ajtós változat hátsó lámpája. Mechanikusan az 1.2 16V-s motort felváltotta az 1.4 16V-s 95 lóerõs motor. A 2.4 Abarth változatot lehet kapni kézi váltóval is.
Technikai adatok
Hajtáslánc orrmotoros, elsõkerékmehajtású Motorok 1242cc (70.8x78.9mm) dohc 16V 4 hengeres, 80LE @ 5,000rpm
1596cc (80.5x78.4mm) dohc 16V 4 hengeres, 103LE @ 5,750rpm
1747cc (82x82.7mm) dohc 16V 4 hengeres, 133LE @ 6,400rpm
2446cc (83x90.4mm) dohc 20V 5 hengeres, 170LE @ 6,000rpm (kép)
1910cc (82x90.4mm) sohc 4 hengeres turbó dízel, 80LE @ 4,000rpm
1910cc (82x90.4mm) sohc 4 hengeres turbó dízel, 115LE @ 4,000rpmFelfüggesztés elöl : MacPherson féle, teleszkópos lengéscsillapító, tekercsrugó és kanyarstabilizátor
hátul : torziós tengely, teleszkópos lengéscsillapítóval, tekercsrugóval és kanyarstabilizátorral
tengelytáv : 2600mm
nyomtáv (elöl/hátul) : 1514mm/1508mm, Abarth : 1518mm/1512mmFékek Elöl : hûtött tárcsa, átmérõ : 257mm (1.2 és 1.6), 284mm (1.8 és dízel), 281mm (Abarth)
hátsó : tárcsa, ármérõ : 251mm
a mechanikus kézifék a hátsó kerekekre hat
ABS, EBD, ASR, MSR és ESPVáltó 5 vagy 6 sebességes, kézi
Selespeed hidraulikus kuplungnélküli rendszer az Abarth-ban
Dupla bowdenes váltó mechanizmus és hidraulikus kuplungKormányzás Fogasléces
elektromos rásegítésselSúly 1090kg-tól (3 ajtós 1.2) - 1320kg (5 ajtós 1.9 JTD)
Abarth : 1265kg
5 ajtós 1.8 : 1295kgA Stilo Rally változata.
Képek az SW változatról
A biztonsági felszerelések rajza
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()