közlekedési ágazatai
Telefon: +3670-364-1313
A vasúti infrastruktúra hálózatba rendeződik, amelynek csomópontjaiként a vasútállomások éspályaudvarok szolgálnak. A vasút egyaránt alkalmas személy- és teherszállításra. A vasúti közlekedés a többi közlekedési módhoz képest elsősorban ott versenyképes, ahol sok embert vagy árut kell nagy távolságra szállítani, vagy egy sűrű hálózatban kell hatékonyan áru- vagy személyszállítási feladatokat (tömegközlekedés) megoldani.
Magyarország vasútvonalai fontos átmenő forgalmat bonyolítanak le mind észak–déli, mind kelet–nyugati irányban. Az ország kis mérete ellenére hét országgal is szomszédos, valamennyivel van vasúti kapcsolata. A 8057 km[3] hosszú hálózat nagyon elavult, rengeteg a sebességkorlátozás. A dupla vágányúvonalak és a villamosított vonalak aránya nagyon alacsony. A járműállomány is teljesen elöregedett, átlagéletkoruk meghaladja a 30 évet. A fejlesztés csak lassan halad, nem tart lépést az amortizácíóval.
A Magyar Államvasutak (rövidítve MÁV)Magyarország állami vasúttársasága. A vasúthálózat teljes hossza 7183 km. Amagyarországi vasúthálózat összeköttetésben áll más európaihálózatokkal, aminek következtében úgy személy-, mint teherszállítás terén szolgáltatásokat nyújt számukra. 1869-ben alapították.
A társaság három legfontosabb leányvállalata:
A társaság székhelye Budapesten van, ezen kívül még fontos csomópont Szolnok,Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza,Székesfehérvár, Győr.
A Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt.(rövidítése GYSEV Zrt., német neve Raab–Oedenburg–Ebenfurter Eisenbahn AG, röviden Raaberbahn AG., magyar beceneve – a járművek színezése miatt – „Repcevasút”) Magyarországon ésAusztriában működő, 434,7 kilométeres hálózatot, 304 db vasúti átjáróval fenntartóintegrált vasúttársaság. Magyar székhelyeSopronban, osztrák székhelyeVulkapordányban található.