L PRO Alter Ego Hangkörkép 2013 08
Friss interjú a portlandi rapveteránnal, aki az egykori Grassrotz duó tagjaként kezdte karrierjét.
Az ausztrál beatmaker aki többek között The Regiment "Off The Record" című friss EP-jének zenei felelőse válaszolt pár kérdésünkre.
Edo G & Stereo Boyz, Phenom, Nima Fadavi, September Slumz...




L PRO az egykori Grassrotz duó tagjaként kezdte rapkarrierjét, ami az 1996-ban megjelent és mind a szakma, mind a közönség részéről jó kritikákkal fogadott "Uncharted Regions" című albumuk megjelenése után nem sokkal feloszlott. Ezután pár év szünet következett majd a Thorn City Improv alapító tagjaként tért vissza a hip-hop életbe és a legtehetségesebb helyi MC-kkel karöltve osztották meg a rímbe formált gondolataikat a nagyérdeművel a helyi klubokban heti rendszerességgel, élő zenével kísérve. 2008-ra állt össze az első saját albumnyi hanganyag, ami a "Chronicles" címet kapta és egyértelművé tette a folytatást, valamint világossá tette számára, hogy független előadóként is érvényesülhet a '90-es évek óta teljesen megváltozott zeneipar forgatagában.
Friss interjúnkban L PRO válaszolt pár kérdésünkre...


Először is beszélj nekünk arról, hogyan kezdődött a karriered? Ki vagy mi volt az inspiráció ami miatt elkezdtél rímeket írni?

Emlékszem, mikor gyerekként hallgattam Rakimot, mekkora hatással volt rám az ő flowja. Ugyanúgy akartam nyomni a rímeket. Ez egy olyan valami volt ami arra késztetett, hogy egyre többet akartam hallgatni. Ő képes volt összerakni a szavakat, és ezt végig igazítani a beatekhez, ami inspirált engem. Később ahogy felnőttem Nas, Mos Def, Jay Z és Tupac szintén nagy hatással voltak rám.

Mi az inspiráció most?
Mostanában számos MC van rám hatással mindenhonnan. Nehéz lenne megnevezni egyetlen személyt is ennél a pontnál. Szeretem a jó zenét és a zenét ami élesen felkavaró és képes kitolni a határait.

Még a '90-es években kezdtél rapelni. Véleményed szerint mik a különbségek a '90-es évek és a ma hip-hop előadói között?
Azt hiszem a hip-hop előadók akik nagy nevek voltak a '90-es években sokkal jobban fókuszáltak az üzenetekre, mint a pénzre vagy anyagi dolgokra és ez így sokkal valóságosabb volt. A hip-hop szeretetéről és a hip-hop kultúráról szólt minden. Úgy gondolom abban a közegben eredetibbnek kellett lenni és nem tehetted meg, hogy csak úgy lekoppintod valakinek a stílusát. Emlékszem, mennyire hatása alatt voltunk mikor a Wu-Tang jött, annyra más volt. Emlékszem mikor hallgattam Redmant, Keith Murrayt és más előadókat is és hallottam, hogy mennyire egyediek. Ezért volt olyan komoly az is, amikor Redman és Method Man összeállt. Nem látom ezt az eredetiséget, egyediséget a mai előadókban. Ez a különbség.

A zenéd digitális forában elérhető, nagyon jó anyagok, imádom az összeset. Tervezed kiadni az albumaidat CD-n vagy vynilen? Fontos ez egy előadónak manapság?
Úgy gondolom nagyon fontos dolog vinylt és CD-t kiadni manapság. Egy csomó zeném elérhető digitális formátumban és tervezem, hogy az új anyagokat CD-n és vinylen is kiadjam a jövőben.




Mi a véleményed a mai hip-hopról? Hogyan látod a hip-hop jövőjét?
Őszintén szólva, úgy gondolom ma a hip-hop elment egy irányba ami csak a promócióról, számokról és rajongótábor építésről szól és nem igazán a művészetről. A mai hip-hop sokkal több pénzt generál, mint a '90-es években és ez nem egy rossz dolog. Ahogy én látom a hip-hop jövője az, hogy tovább fog haladni ezen az úton. A közösségi médiával, a független kiadásokkal a hip-hop egyre jobban elérhető lesz a szélesebb tömegek számára. A kérdés az, hogy mindazokkal a független előadókkal, egyetemben akik megpróbálnak betörni a piacra hogyan tudod előtérbe helyezni magad. Nehéz munka és elkötelezettség.

Úgy gondolom egy hip-hop előadó egyben rajongó is, mik voltak mostanában a kedvenc albumaid?
Az igazat megvallva, már jó régóta nem hallgattam egy teljes albumot egyben. Az utolsó lemez amit hallgattam és igazán élveztem az Kanye-től a "Beautiful Dark Twisted Fantasy" volt. Imádtam azt a lemezt. Azt, ahogy el volt készítve. Úgy éreztem az egy hiteles album az elejétől a végéig. Ebből a szempontból Jay-Z új lemezét is szeretem.

Mi lesz a következő lépés? Kikkel dolgozol jelenleg együtt?
Jelenleg két különböző új lemezen is dolgozok. Az egyiken több különböző producerrel dolgozom együtt, Arkiteck, Jenisis és Alegory csak, hogy egy pár nevet említsek. A másik lemezt a jó barátom 5th Sequence segítségével készítem akivel a Vertigo lemezt is csináltuk. Terveim között szerepel, hogy együtt dolgozzam előadókkal, innen Portlandből. Még nincs listánk a lemezen vendégeskedőkről, de nagyon rajta vagyunk ezeken a projekteken.

Köszönjük a válaszokat.

2013. július
Dub7




L Pro teljes munkássága digitális formában elérhető hivatalos bandcamp oldaláról. A címekre kattintva meghallgathatóak illetve letölthetőeka lemezek.


The Brick / Profound

Vertigo

Equilibrium


Chronicles

Grassrootz - Uncharted Regions





hiphopaddicts 2012-2013