2010. március-december
(I. rész)

Az egy éves lemaradásra, és a nagyrészt azonos téma, a villamos projekt első szakaszára való tekintettel úgy döntöttem, hogy az ezen időszakban készült közel 450 képemet egyben adom le. Jó szórakozást és kitartást!

2010. március elsejétől a 21-es újra a Kandó Kálmán utcáig jár, mint 2007 előtt, az eredeti, Szondy Gy. u.-Újgyőri főtér szakaszon munkanap 21A jelzéssel indult betétjárat. A 99-es természetesen megszűnt, így február utolsó napjaiban fotóztam egy kicsit a viszonylatot. Na, ez máris egy ellentmondás a címhez képest, de a téma miatt ezek képek már idekerültek. Na meg azért, mert elfelejtettem őket a 2010. január-február oldalra tenni.

A 429-es MAN szintén a Kandó Kálmán utcai végállomáson. A 99-es menetideje 10-12 perc volt, csúcsidőn kívül és hétvégén egy kocsi járt rajta, kb. félóránként, átlag 0-8 utassal, csúcsidőben két kocsi 15 percenként követte egymást, viszonylag normális utasszámmal.

Az 589-es a következő körben az Irinyi utcánál. 2007-ben, a járat születésekor egy hónapig, csúcsidőben csuklós járt a viszonylaton.

 

Újra a 429-es, a Könyves Kálmán utcánál először a Kandó, majd az Újgyőri felé.

A hosszabbítás után a 21-es le lett szólósítva, a 21A csuklós lett, ennek következtében a 21-esen jó nagy tömeg lett, míg a 21A-n nem sokan voltak.

AKD-565. Üröm az örömben azért bőven volt: bár a délutáni csúcsban a korábbinál kicsit gyakrabban járt az új 21-21A, de elég hangolatlanul, változó követési időkkel: volt, hogy 8 perc alatt elment két 21-es, de délután négykor volt, hogy 25 percig se 21, se 21A nem indult. Munkanap délelőtt a 21-es félóránként, az A-s óránként járt, így a korábbi egységes 20 helyett 15-15-30 percenként volt busz a közös szakaszon.

A 431-es MAN a Wesselényi utcánál, egy erősen archív képen. A Kiss Ernő út folytatását nem hogy elkezdték építeni, de már be is fejezték, a 21-esek azóta már az új úton érkeznek, a baloldali kerítés helyén.

A csomópont a másik irányból, még átépítés előtt. 2010 a választások éve volt, így nem csoda, hogy uniós pénzből nagy építkezések kezdődtek.

A Füzes utca és a Nagy Sándor József utca, ahol a közeljövőben megszűnik a buszközlekedés (megálló nem marad ki), helyette az új útra kerül a 21-es. Illetve ezen sorok írásakor a Füzes utcán már meg is szűnt.

Ezen a képen már elkezdték az új út előkészítését.

 

A Malomszög utcánál pedig azóta egy új Szinva-híd épült.

 

A Zenepalotánál szintén. Az első képen a 403-as Plasma, a másodikon a 417-es MAN.

Egész konkrétan ide épült a híd.

 

Míg a folytatás, a Dayka G. u. 2x2 sávosra épült át.

A Vologda városrésznél egy új csomóponttal.

 

Bulgárföldön is építkezések kezdődtek, úgy volt, hogy Tesco épül. Az üres részen lévő dombot eldózerolták, aztán az áruház meggondolta magát, jelenleg senki nem tud semmit, miközben a fél városrész fel van túrva.

 

Kilátás a főút és a focipálya felé.

Az egykori 4-es villamos végállomását is lefotóztam, ki tudja, meddig marad még meg.

 

És ha már a városkép átalakulásánál járunk: a villamos meghosszabbítása miatt áprilisban lebontották a Pálos háromszöget Diósgyőrben.

 

Furcsa így utólag nézni ezeket a képeket.

A bontás miatt az 5, 15, 69 két napig az 1-es megállójában állt meg.

A végállomás a bontás után. A kép azt is bizonyítja, hogy a 69-es csúcsidőben nem kihasználatlan.

A háromszög a bontás után.

Néhány tavaszi, napsütéses kép a Hősök teréről: 790 a 12-esen. A viszonylat azóta már ritkítva és szólósítva lett, ami természetesen "jótékony" hatással lett az utasszámra.

 

787 és 817. Az avasi járatok, beleértve a 35-öst, is túl vannak már egy alapos ritkításon (sőt a 31-es és a 32-es már kettőn is).

A 22-es is ritkult már a kép készítése óta. Ez az utolsó fotóm a GTH-776-ról, március 11-én a kocsi teljesen leégett.

HDF-368. A 34-es épp ezen sorok írásakor (2011. június) lesz összekötve a 38-assal, kicsit még sűrűbb is lesz. Végre egy pozitív változás is.

A 407-es Plasma a Tímármalom utcánál.

Következő oldal

Főoldal