2010.
március-december Az egy éves lemaradásra, és a
nagyrészt azonos téma, a villamos projekt első szakaszára való
tekintettel úgy döntöttem, hogy az ezen időszakban készült közel 450
képemet egyben adom le. Jó szórakozást és kitartást! 2010. március elsejétől a
21-es újra a Kandó Kálmán utcáig jár, mint 2007 előtt, az eredeti, Szondy
Gy. u.-Újgyőri főtér szakaszon munkanap 21A jelzéssel indult
betétjárat. A 99-es természetesen megszűnt, így február utolsó napjaiban
fotóztam egy kicsit a viszonylatot. Na, ez máris egy ellentmondás a címhez
képest, de a téma miatt ezek képek már idekerültek. Na meg azért, mert
elfelejtettem őket a 2010.
január-február oldalra tenni. A 429-es MAN szintén a Kandó
Kálmán utcai végállomáson. A 99-es menetideje 10-12 perc volt, csúcsidőn
kívül és hétvégén egy kocsi járt rajta, kb. félóránként, átlag 0-8 utassal,
csúcsidőben két kocsi 15 percenként követte egymást, viszonylag normális
utasszámmal. Az 589-es a következő
körben az Irinyi utcánál. 2007-ben, a járat születésekor egy hónapig,
csúcsidőben csuklós járt a viszonylaton. Újra a 429-es, a Könyves Kálmán
utcánál először a Kandó, majd az Újgyőri felé. A hosszabbítás után a 21-es le
lett szólósítva, a 21A csuklós lett, ennek következtében a 21-esen jó nagy
tömeg lett, míg a 21A-n nem sokan voltak. AKD-565. Üröm az örömben azért
bőven volt: bár a délutáni csúcsban a korábbinál kicsit gyakrabban járt
az új 21-21A, de elég hangolatlanul, változó követési időkkel: volt,
hogy 8 perc alatt elment két 21-es, de délután négykor volt, hogy 25 percig
se 21, se 21A nem indult. Munkanap délelőtt a 21-es félóránként, az A-s
óránként járt, így a korábbi egységes 20 helyett 15-15-30 percenként volt
busz a közös szakaszon. A 431-es MAN a Wesselényi
utcánál, egy erősen archív képen. A Kiss Ernő út folytatását nem
hogy elkezdték építeni, de már be is fejezték, a 21-esek azóta már az új úton
érkeznek, a baloldali kerítés helyén. A csomópont a másik irányból,
még átépítés előtt. A Füzes utca és a Nagy Sándor
József utca, ahol a közeljövőben megszűnik a buszközlekedés
(megálló nem marad ki), helyette az új útra kerül a 21-es. Illetve ezen sorok
írásakor a Füzes utcán már meg is szűnt. Ezen a képen már elkezdték az
új út előkészítését. A Malomszög utcánál pedig azóta
egy új Szinva-híd épült. A Zenepalotánál szintén. Az
első képen a 403-as Plasma, a másodikon a 417-es MAN. Egész konkrétan ide épült a
híd. Míg a folytatás, a Dayka G. u.
2x2 sávosra épült át. A Vologda városrésznél egy új
csomóponttal. Bulgárföldön is építkezések
kezdődtek, úgy volt, hogy Tesco épül. Az üres részen lévő dombot
eldózerolták, aztán az áruház meggondolta magát, jelenleg senki nem tud
semmit, miközben a fél városrész fel van túrva. Kilátás a főút és a
focipálya felé. Az egykori 4-es villamos
végállomását is lefotóztam, ki tudja, meddig marad még meg. És ha már a városkép
átalakulásánál járunk: a villamos meghosszabbítása miatt áprilisban
lebontották a Pálos háromszöget Diósgyőrben. Furcsa így utólag nézni ezeket
a képeket. A bontás miatt az 5, 15, 69 két
napig az 1-es megállójában állt meg. A végállomás a bontás után. A
kép azt is bizonyítja, hogy a 69-es csúcsidőben nem kihasználatlan. A háromszög a bontás után. Néhány tavaszi, napsütéses kép
a Hősök teréről: 787 és 817. Az avasi járatok,
beleértve a 35-öst, is túl vannak már egy alapos ritkításon (sőt a 31-es
és a 32-es már kettőn is). A 22-es is ritkult már a kép
készítése óta. Ez az utolsó fotóm a GTH-776-ról, március 11-én a kocsi
teljesen leégett. HDF- A 407-es Plasma a Tímármalom
utcánál. |