2010. március-december
(II. rész)

Előző oldal

Most következzen néhány kép az Avas kilátónál. Délután a leszállóhelyről a tárolóra álló buszok elég jól fotózhatóak.

HLF-380. A csuklós Rábák ekkor még az avasi vonalakon jártak, azóta már elkerültek innen, villamospótlóznak.

AKD-526. A Cora járat forgalma erősen csökkent az utóbbi időkben, gondolom az újabb áruházak, köztük az avasi Tesco miatt.

Délután sajnos már a 29-esen sincs igény a csuklósra, sokszor elég üresen járnak. Viszont reggel és délelőtt egész sokan szoktak lenni.

 

 

821, 593, 786 és 779.

AKD-590 a Tesco járat törzsjárműve.

 

2010 tavaszán három jármű is Miskolcra érkezett tesztelés céljából: először egy Mercedes-Benz Conecto közlekedett a 29-esen, március 13-án. Ilyen jármű volt már Miskolcon, most azonban nem a busz volt a lényeg, hanem a ZF legújabb fejlesztése, a ZF EcoLife automata sebességváltó.

A felszállóhelyen.

 

Avas kilátó.

És a kocsi műszerfala egy fotóssal a háttérben.

Április 13-21. között a Csaba Metál Urbanus midibusza közlekedett Miskolcon. A járműről túl sok jót nem lehet elmondani, már eleve az elrendezése rossz. Viszont legalább magyar, Szeghalmon gyártották.

 

A formavilág elég érdekes lett, az előrébb került vezetőfülke nem kedvez az elsőajtózásnak, márpedig az országban a legtöbb helyen a sofőrök ellenőrzik a jegyeket. Hosszútávon biztos nem kényelmes és egészséges folyton hátrafordulni.

 

Néhány kép a Hősök terén, az Urbanusra várás közben.

816.

 

655 és 738. Felmerült, hogy a közeljövőben a 12-es újra az egyetemig fog járni, a 14H-s helyett pedig újra a 24-es fogja a Hejő-parkot kiszolgálni.

Na, végre jön már. A baloldalt belógó autónak nagyon tudtam örülni.

 

A Dayka G. utcánál is megvártam, és ha már itt voltam készítettem egy képet az útépítés miatt átépülő buszmegállóról is.

 

A 68-ason is közlekedett a jármű, Bükkszentlászlón a szűk utca miatt van létjogosultsága a midinek, csak jó lenne, ha csúcsban gyakrabban járna.

 

Május 18-20. között egy Scania OmniCity járta a várost. Én egyáltalán nem voltam tőle elájulva, szerintem egy ARC-Ikarus vagy egy Credo Citadell simán van ilyen szinten (sőt), legalábbis utas szemmel.

Mondjuk ez a kép tetszik.

Na de ne szaladjunk ennyire előre. Még csak áprilisban vagyunk, nem sokára kezdődik a villamospálya felújítása. A Negyedik utcai telepen épült egy kétvágányos, ideiglenes kocsiszín, pár napig (április 19-23.), amíg azt az Újgyőri piacnál bekötötték a villamoshálózatba, a 2-es villamosok csak az Újgyőri főtérig közlekedtek, ott deltázva fordultak.

 

Ezek már csak azért is értékes képek, mert az Újgyőri főtér is teljesen át fog épülni.

Ezen a néhány napon amúgy a pótkocsik nem közlekedtek.

A 21-est megnövekedett forgalma miatt már az első napokban csuklósították, a 21A-ra szólók kerültek. Aztán az eredetileg a 21A-ra szánt két csuklós a 21-esre került, a többi 21-es és a 21A szóló lett. Szerencsére ez nem tartott sokáig, a villamos felújítás miatt megnövekedett forgalomra való tekintettel májusban mindkét viszonylat csuklós lett. Hétvégén természetesen végig szóló volt.

A 425-ös MAN a benzinkút mögött. A jövőben a város felé itt fog menni a forgalom.

Következő oldal

Főoldal