2010.
március-december Most következzen néhány kép az
Avas kilátónál. Délután a leszállóhelyről a tárolóra álló buszok elég
jól fotózhatóak. HLF- AKD- Délután sajnos már a 29-esen
sincs igény a csuklósra, sokszor elég üresen járnak. Viszont reggel és
délelőtt egész sokan szoktak lenni. 821, 593, 786 és 779. AKD- 2010 tavaszán három jármű
is Miskolcra érkezett tesztelés céljából: először egy Mercedes-Benz
Conecto közlekedett a 29-esen, március 13-án. Ilyen jármű volt már
Miskolcon, most azonban nem a busz volt a lényeg, hanem a ZF legújabb
fejlesztése, a ZF EcoLife automata sebességváltó. A felszállóhelyen. Avas kilátó. És a kocsi műszerfala egy
fotóssal a háttérben. Április 13-21. között a Csaba
Metál Urbanus midibusza közlekedett Miskolcon. A járműről túl sok
jót nem lehet elmondani, már eleve az elrendezése rossz. Viszont legalább
magyar, Szeghalmon gyártották. A formavilág elég érdekes lett,
az előrébb került vezetőfülke nem kedvez az elsőajtózásnak, márpedig
az országban a legtöbb helyen a sofőrök ellenőrzik a jegyeket.
Hosszútávon biztos nem kényelmes és egészséges folyton hátrafordulni. Néhány kép a Hősök terén, az
Urbanusra várás közben. 816. 655 és 738. Felmerült, hogy a
közeljövőben a 12-es újra az egyetemig fog járni, a 14H-s helyett pedig
újra a 24-es fogja a Hejő-parkot kiszolgálni. Na, végre jön már. A baloldalt
belógó autónak nagyon tudtam örülni. A Dayka G. utcánál is
megvártam, és ha már itt voltam készítettem egy képet az útépítés miatt
átépülő buszmegállóról is. A 68-ason is közlekedett a
jármű, Bükkszentlászlón a szűk utca miatt van létjogosultsága a
midinek, csak jó lenne, ha csúcsban gyakrabban járna. Május 18-20. között egy Scania
OmniCity járta a várost. Én egyáltalán nem voltam tőle elájulva,
szerintem egy ARC-Ikarus vagy egy Credo
Citadell simán van ilyen szinten (sőt), legalábbis utas szemmel. Mondjuk ez a kép tetszik. Na de ne szaladjunk ennyire
előre. Még csak áprilisban vagyunk, nem sokára kezdődik a
villamospálya felújítása. A Negyedik utcai telepen épült egy kétvágányos,
ideiglenes kocsiszín, pár napig (április 19-23.), amíg azt az Újgyőri
piacnál bekötötték a villamoshálózatba, a 2-es villamosok csak az
Újgyőri főtérig közlekedtek, ott deltázva fordultak. Ezek már csak azért is értékes
képek, mert az Újgyőri főtér is teljesen át fog épülni. Ezen a néhány napon amúgy a
pótkocsik nem közlekedtek. A 21-est megnövekedett forgalma
miatt már az első napokban csuklósították, a 21A-ra szólók kerültek.
Aztán az eredetileg a 21A-ra szánt két csuklós a 21-esre került, a többi
21-es és a 21A szóló lett. Szerencsére ez nem tartott sokáig, a villamos
felújítás miatt megnövekedett forgalomra való tekintettel májusban mindkét
viszonylat csuklós lett. Hétvégén természetesen végig szóló volt. A 425-ös MAN a benzinkút
mögött. A jövőben a város felé itt fog menni a forgalom. |