2010. március-december
(IX. rész)

Előző oldal

 

Menjünk tovább a Bulgárföldre.

Itt is milyen jó lesz, ha majd átépül a megálló.

Egyébként az Újgyőri főtértől felfelé is burkolt pálya épül, pedig milyen jól nézne ki füvesítve.

A Zenta utca előtti rész azóta már át is épült, csak még nem lett leaszfaltozva a sínek között.

 

208 a Zenta utcánál.

207 a LÁEV-nél. Még mindig nem tudni biztosan, hogy a meghosszabbítás után továbbra is idáig fog járni a kisvasút, vagy csak Felső-Majláthig.

 

A projekt után nem csak, hogy megszűnik a párhuzamos buszközlekedés, de lesz 1A villamos a Kiliánig, vagyis a diósgyőriek lehet, hogy jól meg lesznek szívatva.

A Diósgyőr-Felső-Majláth közötti részt is végigfotóztam, villamos nélkül.

 

Az 1A-s végállomása.

A berekaljai elágazásnál az út a Szinvához közelebb fog menni, a villamospálya pedig az út helyén lesz.

 

Itt a villamospálya a jobboldali fasor mellett lesz, itt fákat nem nagyon kell kivágni. Azóta itt már kiásták az alapot.

 

Itt volt egy kis favágás, de nem vészes.

Ezen a részen a város felé menő sáv a villamospályán fog menni.

 

Két Thököly utcai kép után...

... az Üteg utcai megállóban vagyunk, az utolsó belvárosi villamospótlós munkanapon. A Bajcsy egyirányúsítása miatt a Tiszai felé minden erre jött.

A telepre vezető vágányok felújítása miatt magát az Üteg utcát is lezárták, a 21-esek így a Zsolcai kapun keresztül közlekedtek, így a Kandó K. felé megtudtak itt állni.

Egy kis nosztalgia: az 1A-s 2007. szeptember elseje előtt alapból erre járt.

 

 

Villamospótlók.

 

A 21A-s is erre járt az Üteg utca lezárása alatt.

 

 

A Búza téren is úgy éreztem, kell még néhány fotó. Ez volt amúgy a Borsod Volános kocsik utolsó napja.

Piaci forgatag.

 

Késő délután sor került az új pálya bejárására, a menet nagyon lassan haladt.

 

A 190-es volt a kiszemelt jármű, én a Szinvaparknál csatlakoztam hozzájuk.

A visszafogóváltó is ki lett próbálva.

Egyirányú villamos forgalommal szemben.

 

Ahhoz képest, hogy három nap múlva már a forgalomnak kellett mennie, volt még hátra munka.

A Malomszögnél is ki lett próbálva a váltó.

Később még a 210-es és 216-os Tatrákkal is végigmentek a pályán, azt már nem vártam meg. Az új villamosok szélesebbek lesznek, a megállók már azokhoz készültek, így a keskeny bécsiekre nagyot kellene lépni, ami veszélyes lehet. Ezért ideiglenesen deszkával szélesítették meg a megállókat, de a szélesebb Tátrák súrolták azokat, így hétvégén még le kellett belőlük vágni. Mondjuk amint megjön az első új villamos, de még csak próbajáratozni fog és a bécsiek még fognak járni, úgyis le kell majd szedni.

Egy kis művészkedés a Thököly utca előtt.

Következő oldal

Főoldal