2010.
március-december Menjünk tovább a Bulgárföldre. Itt is milyen jó lesz, ha majd
átépül a megálló. Egyébként az Újgyőri
főtértől felfelé is burkolt pálya épül, pedig milyen jól nézne ki
füvesítve. A Zenta utca előtti rész
azóta már át is épült, csak még nem lett leaszfaltozva a sínek között. A projekt után nem csak, hogy
megszűnik a párhuzamos buszközlekedés, de lesz 1A villamos a Kiliánig,
vagyis a diósgyőriek lehet, hogy jól meg lesznek szívatva. A
Diósgyőr-Felső-Majláth közötti részt is végigfotóztam, villamos
nélkül. Az 1A-s végállomása. A berekaljai elágazásnál az út
a Szinvához közelebb fog menni, a villamospálya pedig az út helyén lesz. Itt a villamospálya a
jobboldali fasor mellett lesz, itt fákat nem nagyon kell kivágni. Azóta itt
már kiásták az alapot. Itt volt egy kis favágás, de
nem vészes. Ezen a részen a város felé
menő sáv a villamospályán fog menni. Két Thököly utcai kép után... ... az Üteg utcai megállóban
vagyunk, az utolsó belvárosi villamospótlós munkanapon. A Bajcsy
egyirányúsítása miatt a Tiszai felé minden erre jött. A telepre vezető vágányok
felújítása miatt magát az Üteg utcát is lezárták, a 21-esek így a Zsolcai
kapun keresztül közlekedtek, így a Kandó K. felé megtudtak itt állni. Egy kis nosztalgia: az 1A-s
2007. szeptember elseje előtt alapból erre járt. Villamospótlók. A 21A-s is erre járt az Üteg
utca lezárása alatt. A Búza téren is úgy éreztem,
kell még néhány fotó. Ez volt amúgy a Borsod Volános kocsik utolsó napja. Piaci forgatag. Késő délután sor került az
új pálya bejárására, a menet nagyon lassan haladt. A 190-es volt a kiszemelt
jármű, én a Szinvaparknál csatlakoztam hozzájuk. A visszafogóváltó is ki lett
próbálva. Egyirányú villamos forgalommal
szemben. Ahhoz képest, hogy három nap
múlva már a forgalomnak kellett mennie, volt még hátra munka. A Malomszögnél is ki lett
próbálva a váltó. Később még a 210-es és
216-os Tatrákkal is végigmentek a pályán, azt már nem vártam meg. Az új
villamosok szélesebbek lesznek, a megállók már azokhoz készültek, így a
keskeny bécsiekre nagyot kellene lépni, ami veszélyes lehet. Ezért
ideiglenesen deszkával szélesítették meg a megállókat, de a szélesebb Tátrák
súrolták azokat, így hétvégén még le kellett belőlük vágni. Mondjuk
amint megjön az első új villamos, de még csak próbajáratozni fog és a
bécsiek még fognak járni, úgyis le kell majd szedni. Egy kis művészkedés a
Thököly utca előtt. |