.
Jelen >> Hazai léghajózás

Nagysebességű Léghajó

S

okan talán hitetlenkedve böngészik ezen oldalt. Léghajót építenek Magyarországon? Nos, az építés már el is kezdődött, a prototípus félig kész állapotban, a hajtóművek beépítésre és a vég szerelésre vár. De ismertesse a projektet a léghajó megálmodója és építője, Nagy Imre!

Nagy Airship International Vállalatot 2002-ben hoztam létre a modern léghajó kifejlesztésére. A Léghajó Definíciója: Könnyebb a Levegőnél, motor hajtja előre és kormányozható. Tanulmányozva az eddigi léghajó terveket, hogy megtaláljam a katasztrófák okát, az adataikat összehasonlítottam a modern repülőgépek adataival, mint a BOEING 747 és megdöbbentő eredményre jutottam: Merev vázas léghajók a legnagyobb MÉRNÖKI KATASZTRÓFÁK voltak és nem tanulnak belőle. A bizonyíték: a BOEING 747-es térfogata 838 m3, az önsúlya 150 Tonna, a HINDENBURG térfogata 270 000 m3 a HINDENBURG önsúlya csak 200 Tonna volt (és csak 50 utast tudott vinni). Ha a Boeing 747 úgy lenne építve, mint a HINDENBURG, csak 780 kg súlyú lenne, ez egyértelműen azt bizonyítja, hogy: Merev vázas léghajót -jelen techonóligai ismeretek mellett- nem lehet olyan erősre építeni, hogy biztonságos legyen és könnyebb a levegőnél. Tegyük fel, a BOEING 747-es szilárdsági jellemzőivel rendelkező, de viszont a levegőnél könnyebb léghajótestet szeretnénk építeni, a következő dillemmával szembesülünk: A BOEING 747-es 838 m3 hélium emelő ereje 920 kg, még ha ilyen nehézre építenék, akkor sem lenne elég erős, és semmi emelő erő nem maradna ahhoz sem, hogy üresen a levegőbe emelkedjen.

Léghajó Ibrányban
Nyomáspróba alatt

A fentiekből szerzett tapasztalatok, valamint a legmodernebb, az "acélnál erősebb" szövetekkel végzett kísérletek eredményei alapján kidolgoztam az egyetlen megoldást, ami lehetővé teszi a legbiztonságosabb és leggazdaságosabb léghajó építését és ez pedig a felfújt szerkezetű NAGY Nagysebességű Léghajó. Ha összevetjük az eddigi megépített ás üzemeltetett léghajók technológiai és egyéb paramétereit a Nagysebességű léghajóéval, hamar meglátjuk, ez bizony generációs ugrást jelent a levegőnél könnyebb repülőszerkezetek világában. Hogy mire alapozom kijelentésemet?

Léghajóterv
Nagysebességű léghajó terve

1. A merev váz helyettesítése a felfújt szerkezettel olyan szövetből készítve, ami az acélnál erősebb és még sérülés esetén sem szakad tovább. Garantálja az acélnál erősebb, összetörhetetlen testet (mint ahogy egy futball labdát sem lehet összetörni) és ugyanakkor a legkönnyebbet is, ezért a legnagyobb hasznos terhet tudja szállítani. Mivel a hélium emelőerejét hasznosítva energia felhasználás nélkül súlytalanul lebeg a levegőben, lezuhanni sem tud.
2. A 32 egymástól független hélium cella garantálja, hogy még több cella sérülése esetén sem zuhanhat le.

Léghajóterv
Több mint 140 tonna

3. A léghajó középvonalában elhelyezett, a hélium celláktól elszigetelt utastér tovább növeli a biztonságot, valamint a legnagyobb utasteret teszi lehetővé, (saját kabin minden utasnak) így a legkényelmesebb utazást biztosítja. Mivel nem zuhanhat le ezért a legbiztonságosabbat is. Arról a képességről nem is beszélve, hogy akár még a vízre is le tud ereszkedni, majd onnét, a ki és berakodást követően újra felszállni.
4. A nagyszámú hajtóművek a propellerekkel együtt teljesen körbe forgathatók, ezáltal nagyon gyors, határozott és erőteljes kontrolt biztosítanak a sebesség, irány, magasság, és egyensúly szabályozására.
Tehát mindent összefoglalva, a NAGY Nagysebességű Léghajó azért ideális jármű, mert Könnyebb a levegőnél és a héliumcellák sokasága miatt lezuhanni sem tud, nincs szüksége repülőtérre, kifutópályára, útra, semmilyen beruházásra, sem földi személyzetre. Függőlegesen ereszkedhet le és fel, bármely pontján a világnak, ezért azonnali, gyors, gazdaságos személy és teherszállítást tud teremteni.
A projekt elméleti megismerése után lássuk, jelen pillanatban hol is tart a megvaósulás útján. A NAGY High Sped Airship prototípus léghajó, test már elkészült. Műszaki ellenőrzés céljából már meg is történt a hajótest nyomás alá helyezése, impozáns látványt nyújtva a jelenlevőknek.

A prototípus méretei: Átmérő: 10m Hossz: 50m Hélium térfogat: 3000m3 Utastér: 100 m3 Hajtóművek száma: 4 Tervezett sebessége: 320 km/óra

A Nagy Airship International különleges hírdetési ajánlata a prototípus első repülésétől kezdve a sebességi rekord repülésig a Guinness rekordok könyve részére. A léghajók iránti egyre erősödő nemzetközi érdeklődés miatt ez az eseménysorozat világraszóló érdeklődést fog kiváltani. A léghajó óriási mérete, különleges formája, és alacsony repülési magassága miatt kitünő reklámlehetőséget biztosít a földről, televízióban, és nyomtatásban egyaránt. Az eseménysorozat az első repüléssel kezdődik, majd az egyre nagyobb sebességű próbarepülések sorozatával folytatódik a maximális sebesség eléréséig, és végül a sebességi rekord repülés a Guinness rekordok könyve számára.

NAGY High Speed Airship nemzetközi szabadalommal védett.

- Konstrukciója erősebb minden eddigi léghajónál.
- Formája aerodinamikusabb minden eddigi léghajónál.
- A motorok száma több és teljesítménye nagyobb minden eddigi léghajónál.

NAGY High Speed Airship rendkívüli adottságai garantálják a nagyobb sebesség biztonságos elérését.

Forrás: nagyairship.com
Lap tetejére
Kezdőlap | Hazai léghajótörténet | Külföldi léghajótörténet | Hazai léghajózás | Nemzetközi léghajózás | Léghajózás a jövőben
Névjegy | Impresszum | Oldaltérkép