Somi-Ovi Közhasznú Alapítvány bemutatkozása
Az alapítvány elnevezése: SOMI-OVI Közhasznú Alapítvány
Alapítva:2003. december 9.
Székhelye:1085 Budapest, Somogyi Béla utca 13-15.
Az alapítvány induló vagyona: 100 000 Ft azaz Egyszázezer forint, melyet az alapító RÉV 8 Rt. bocsátott az alapítvány rendelkezésére.

Az alapítvány célja:
- Támogatja a gyermekek egészséges, kiegyensúlyozott, sokoldalú fejlődését
- Támogatja az óvodás gyermekek nevelésében részt vevő dolgozók szakmai továbbképzését
- A sokoldalú ismeretek elsajátításához szükséges információk és tárgyi felszerelések biztosításához anyagi segítséget nyújt
- Segíteni kívánja az óvodai nevelőmunka fejlesztését, a helyi program cél- és feladatrendszerének teljesülését

Az Alapítvány közhasznú szervezetként, közhasznú tevékenységet folytat. Lehetőséget biztosít arra, hogy tagjain kívül más is részesülhessen közhasznú szolgáltatásaiból, azaz azokat az alapítvány tagjain kívül bármely harmadik személy is igénybe veheti.
Közhasznú tevékenységként elsősorban az alapítványi célkitűzések megvalósítása érdekében anyagi támogatást nyújt:
- A gyermekek nevelését, az oktató-nevelő munka magasabb színvonalú ellátását segítő, értelmi- és mozgásfejlesztéshez szükséges tárgyi eszközök beszerzéséhez, a meglévő eszközök fejlesztéséhez
- A higiénikus-esztétikus környezet biztosításához
- Az óvodai szervezésben megteremtett erdei óvodában, nyári óvodai táborozásbon résztvevő gyermekek és kísérők számára a részvételi díj költségeinek enyhítéséhez
- Sport-, szabadidős- és kulturális programok szervezéséhez, lebonyolításához, továbbá ezen programokon esetlegesen részt vevő fellépők fellépési díjának kifizetéséhez
- A gyermekek nevelésében részt vevő dolgozók számára továbbképzések, tanulmányutak és szakmai kirándulások finanszírozásához
- A fenti célokat segítő kiadványok, segédanyagok megjelentetéséhez és reklámozásához szükséges költségek biztosításához
- Az intézmény számítástechnikai infrastruktúrájának fejlesztéséhez

Az Alapítvány közhasznú és egyéb szolgáltatásai nyilvánosak, azok a rendszeresen megjelenő hírlevélben és nyomtatott sajtó (Népszabadság) útján ismerhetők meg. A nyilvánosság tájékoztatása kiterjed az Alapítvány működésének, a szolgáltatások igénybevételének módjára, illetve a beszámolók tartalmára is. Az Alapítvány szolgáltatásainak igénybevételére tehát a fent leírt módon közöltek szerint (rendezvényi meghívókon, nyilvánosan kiírt pályázatok és hirdetmények feltételei szerint) van lehetőség. Az Alapítvány által meghirdetett tájékoztatók prospektusai –az Alapítvány székhelyén- bárki részére rendelkezésre állnak.

E célokat közhasznú tevékenységként, e tevékenység kielégítését nyereség- és vagyonszerzési cél nélkül szolgáló tevékenység folytatását közhasznú alapítvány formájában végzi.

Működtetése:
Az alapítványt kuratórium vezeti. A kuratórium a hatályos jogszabályok, és az Alapító Okirat alapján végzi tevékenységét.

A kuratórium kizárólagos hatáskörrel dönt:
- Az alapítvány vagyonának kezeléséről és felhasználásáról
- Az alapítványhoz csatlakozni kívánók jelentkezésének elfogadásáról
- Az éves mérleg, beszámoló és a közhasznúsági jelentés elfogadásáról
- Az esetleges vagyonkezelői megbízásokról és azok visszavonásáról
A kizárólagos hatáskörű döntéseket a kuratórium az egyéb kérdésekre érvényes szavazási rend alapján hozza meg.

A kuratórium 3 tagból álló szervezet. A kuratórium tagjainak megbízatása határozatlan időre szól, és amennyiben a kuratórium az alapítvány célját veszélyeztető, azzal ellentétes tevékenységet folytat, az alapító a kuratóriumot visszahívhatja.

Az alapítvány jogi személy, melynek képviseletét a kuratórium elnöke látja el. Az alapító a kuratórium elnökének Soós Erzsébetet jelölte ki határozatlan időre. A kuratórium szükség szerint, de legalább évente egyszer ülést tart. Az ülést az elnök vezeti.

Az alapítvány ügyeit kezelő kuratórium nevében eljáró, harmadik személyekkel szemben képviseletre jogosult személy az elnök. Az alapítvány bankszámlájáról történő rendelkezéséhez az elnök és egy másik kuratóriumi tag együttes aláírása szükséges.

A kuratórium elnökének feladata az alapítvány ügyvitelének és gazdasági ügyei vitelének vezetése. Ennek keretében jogosult munkavégzésre irányuló egyéb szerződéseket kötni, és az alapítvány esetleges munkavállalóival szemben gyakorolni a munkáltatói jogokat.
A kuratórium elnöke előkészíti a kuratórium döntéseit, és ellenőrzi azok végrehajtását, valamint hitelesíti és bevezeti őket a Határozatok könyvébe.

A kuratóriumi ülést az elnök hívja össze a tagok részére 15 nappal korábban küldött meghívó alapján. Meghívó nélkül ülést tartani csak akkor lehetséges, ha a kuratórium valamennyi tagja jelen van, és az ülés megtartása ellen egyik kuratóriumi tag sem tiltakozik.

A kuratórium döntéseit nyílt szavazással hozza. A szavazásra kerülő kérdésekben a kuratórium egyszerű szótöbbséggel határoz. Szavazategyenlőség esetén a levezetőelnök szavazata dönt. A kuratóriumi ülés akkor határozatképes, ha azon minden tag jelen van. A kuratórium ülésein a tagok csak személyesen vehetnek részt.

A kuratórium üléseiről és határozatairól jegyzőkönyvet kell készíteni. A kuratóriumi határozatot az érintettekkel a döntést követő 15 napon belül írásban közölni, és a pályázatok nyerteseinek névsorát az alapítvány székhelyén kell kifüggeszteni.

A kuratórium tagjai:
1. Aissou Erzsébet kuratórium elnöke
2. Bátorfi Rozália.
3. Kövesárki Judit

A kuratórium ülései nyilvánosak, szükség esetén az ülésre harmadik személyek is meghívhatók. Az alapítvány éves jelentését és a közhasznúsági jelentést is a nyomtatott sajtóban (Népszabadság) kell közzétenni.

Az alapítvány működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba az Alapítvány székhelyén bárki betekinthet, arról saját költségén másolatot készíthet.

A felügyelő bizottság felügyeli az alapítvány határozatait törvényességi szempontból. A felügyelő bizottság 3 tagból áll, és ügyrendjét maga állapítja meg. A felügyelő bizottság a kuratóriumtól teljesen elkülönült, független szerv.

Nem lehet a felügyelő bizottság elnöke vagy tagja, illetve könyvvizsgálója az a személy, aki:
- a kuratórium elnöke vagy tagja
- az alapítvánnyal felügyelő bizottsági megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másként nem rendelkezik
- az alapítvány cél szerinti juttatásából részesül –kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető, nem pénzbeni szolgáltatásokat, és a társadalmi szervezet által tagjának a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatást
- az előbbiekben meghatározott személyek hozzátartozója

A felügyelő bizottság ellenőrzi az alapítvány működését és gazdálkodását. Ennek során a vezető tisztségviselőktől jelentést, az alapítvány munkavállalóitól pedig tájékoztatást vagy felvilágosítást kérhet, továbbá az alapítvány könyveibe és irataiba betekinthet, azokat megvizsgálhatja.

A felügyelő bizottság tagja az alapítvány kuratóriumának az ülésén tanácskozási joggal vehet részt, ha jogszabály vagy az alapító okirat így rendelkezik.

A felügyelő bizottság köteles az intézkedésre jogosult kuratóriumot tájékoztatni, és összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy:
- az alapítvány működése során olyan jogszabálysértés vagy az alapítvány érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése az intézkedésre jogosult kuratórium döntését teszi szükségessé
- a vezető tisztségviselői felelősségét megalapozó tény merült fel.

A felügyelő bizottság elnöke:
Bácskai Jánosné

A felügyelő bizottság tagjai:
Henter M. Nóra
Bukri Rózsa
Bucz Andrea

A felügyelő bizottság szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal ülésezik. A felügyelő bizottság határozatképes, ha minden tagja jelen van. A felügyelő bizottság döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza.
A felügyelő bizottság ülései nyilvánosak. A felügyelő bizottság üléseiről jegyzőkönyvet vezet.
Az alapítványnál a felügyelő bizottság által kijelölt, független könyvvizsgáló végez könyvvizsgálatot, az éves beszámoló, mérleg, eredmény-kimutatás hitelesítését.

Nyilvánosság:
A szervezet működésével kapcsolatban keletkezett iratokba bárki betekinthet, a szervezet székhelyén előre egyeztetett időpontban.
A szervezet működésének módjáról, szolgáltatásai igénybevételének módjáról, valamint beszámolói közléseiről időszaki kiadványban tájékoztatja a nyilvánosságot.
A kuratóriumi határozatot az érintettekkel a döntést követő 15 napon belül írásban kell közölni, a pályázatok nyerteseinek névsorát az alapítvány székhelyén lévő hirdetőtáblán és egy országos napilapban (Népszabadság) közzé kell tenni. Az alapítvány kuratóriumának határozatát a Határozatok Könyvében időrendi sorrendben kell bevezetni és nyilvántartani.

2012-es mérlegünk erre a linkre kattintva tölthetõ le (Microsoft Excel táblázatban)

Somi-ovi alapítvány alapító okirat(pdf dokumentum)


Somi-ovi alapítvány - 2012. évre vonatkozó beszámoló

Somi-ovi alapítvány - 2012. évre vonatkozó egyszerűsített beszámolója és közhasznúsági melléklete




MESEPALOTA NAPKÖZI OTTHONOS ÓVODA

1085 Budapest, Somogyi Béla utca 9-15.
Telefon
/ fax: 317-3167
e-mail: mesepalo@ freestart.hu
OM azonosító: 034396

Aissou Erzsébet óvodavezető elektronikus levélcíme:meseovi03@gmail.com

Bátorfi Rozália óvodavezető-helyettes elektronikus levélcíme: meseovi03@gmail.com

Az óvoda feltételrendszeréről:
Az óvoda épülete Józsefváros történelmi nevezetességű épületei között, a Palota negyedben található, a Blaha Lujza tértől nem messze, a Molnár Ferenc Magyar- Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolával közös épületben, de önálló kialakítással és vezetéssel. 120 gyermeknek tudunk ellátást biztosítani 5 gyermekcsoportban, melyek környezeti blokkjainkhoz illeszkedően dekoráltak, és a témafeldolgozásoknak megfelelően változnak év közben. Minden csoportszobához külön mosdó- és öltözőhelyiség tartozik, tornaszobával, fejlesztő és kézműves foglalkoztatókkal rendelkezünk.
Szabványoknak megfeleltetett, jól felszerelt udvarok, és 150 m2-es terasz biztosítja levegőzésünk és mozgásunk szabadtéri feltételeit.
Munkánkat a nevelőtestületünk által készített helyi nevelési programunk alapján végezzük, melyet Nevelés Komplex Esztétikai, Művészeti hatásokkal (NEKEM) címen hagyott jóvá fenntartónk.
Azoknak a gyerekeknek ajánljuk óvodánkat, akik szüleik nélkül sem idegenkednek a tömegközlekedéstől, az épületen kívüli programoktól, és a nevelési évenként szervezett, életkorokhoz igazított csoportba osztástól.

 Programunk lényege:

  • A komplex esztétikai nevelés a családi nevelésre épülve a gyermekközpontú óvodai nevelés kibővítését tartja fő feladatának. Fontosnak tartjuk a pedagógus modell szerepét, aki igényességével, viselkedéskultúrájával, magatartásával, ötletgazdagságával, és a tehetséggondozás területein szerzett tapasztalatával példaként áll a gyermekek előtt.

  • Mindennapjaink meghatározója a környezet tevékeny megismerése, az ott szerzett élmények, ismeretek játékba ágyazott közös feldolgozása. A témákat projektekben dolgozzuk fel, melyek a szocializációs kapcsolatokra gyakorolt pozitív hatásokon kívül lehetőséget adnak az egyéni ? felzárkóztató és tehetséggondozó ? nevelőmunkára, a gyermekek kommunikációs, anyanyelvi kultúrájának fejlesztésére is. Megjelennek nevelőmunkánkban a kompetencia alapú óvodai program magyar kultúrával egyező elemei, de az új, modern irányvonalak programszínesítő kínálata is. Az integrációs pedagógiai program sajátos tennivalója önálló fejezetként jelenik meg pedagógiai programunkban, melynek megvalósításában számítunk a szülők partneri együttműködésére.

  • A külső világ tevékeny megismerésén belül a környezeti nevelés intézményünkben kettős funkciót tölt be:

    • Segítségével felismertetjük a környezeti értékeket, a szelektív hulladékgyűjtés és környezetvédelemmel kapcsolatos tennivalók fontosságát valós gyakorlatokon keresztül,

    • ugyanakkor
    • Biztosítjuk esztétikai-művészeti nevelésünk élményhátterét, a közvetlenül, érzékszervekkel történő megismerést, amely alapja, hogy a gyermek nem csak, mint befogadó, hanem, mint alkotó is fejlődhet.


Megjelent az UCCU ALAPÍTVÁNY által készített integrációs film: Együtt nevetünk! Együtt nevelünk! Te mit teszel az együttnevelésért? címen.

A Mesepalota Napközi Otthonos Óvodában ez a nevelés a mindennapi élet részeként érvényesülő alapelv, és életforma a másság elfogadásával nem csak, mint probléma, hanem az interkulturális, multikulturális nevelés szerves részeként is. Büszkék vagyunk arra, hogy jó gyakorlatként felvételre került munkánk, és részt vehettünk a film készítésében.


 Alapszolgáltatások:

  • Óvodai nevelés, mely magában foglalja a teljes óvodai életet, az eltérő fejlődési ütem figyelembevétele mellett;
  • Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése, intézményi kijelölést tartalmazó szakértői papírral;
  • Óvodai intézményi közétkeztetés biztosítása térítéssel;
  • Gyermekvédelem;
  • Egyéni fejlesztés, felzárkóztatás, tehetséggondozás óvodapedagógusaink segítségével;
  • Logopédia és gyermekpszichológia a Józsefvárosi Nevelési Tanácsadó szakembereinek segítségével;

 Alapszolgáltatáson túli ingyenesen működő fakultációs programok:

  • Tesz-vesz napok napirendbe építve,
  • Partnernapok szülőknek
  • Hagyományőrzés
  • Kézművesség, munkadélutánok gyerekeknek szüleikkel
  • Játékos kerületben szervezett sport-és ügyességi versenyek
  • Református/katolikus hittan

Szülői támogatással szervezett szolgáltatások:

  • Élményszerző kirándulások,
  • Bérletes színházi előadások, egyéb kulturális programok látogatása
  • Előadók vendégszereplése az óvoda területén
  • gyümölcsnapok
  • Luca napi vásár
  • Palota-nap az óvodában (gyermeknap)
  • Játékos angol nyelv (Teddy könyv szerint)

Fizetős szolgáltatások :

  • Óvodásaink a Holmes Place wellness részlegében tanulnak úszni!

Nyitott napok tervezett időpontjai:

  • 2013. április 23-án (kedden) 9.30 – 11.00-ig tehetséggondozás (tesz-vesz nap) az óvodai életben,
  • 2013. április 24-én (szerdán) 8-11-ig betekintés a csoportok életébe,

Ezeken a napokon várjuk leendő ovisainkat szüleikkel együtt. A részletes program utcai vitrin hirdetőnkön lesz olvasható 2012 április 2-től.

Kérjük a termekben váltócipőről gondoskodjanak, és előzetesen jelezzék részvételi szándékukat az óvodatitkárnál a 317-3167-es telefonszámon!

A 2013/2014 jelentkezés várható időpontja: 2013.05.06 - tól - 2013.05.10-ig.

Az alábbi időpontokban:

Hétfő-13:00 - 17:30
Kedd7:30 - 12:0013:00 - 16:30
Szerda7:30 -12:0013:00 – 17:00
Csütörtök-13:00 – 17:00
Péntek7:30 - 12:00-

Jelentkezéshez szükséges dokumentumok:

  • Gyermek anyakönyvi kivonata (több gyerekes családoknál mindegyik gyermeké)
  • Taj kártya (gyermek)
  • Lakcím kártya (gyermek, szülő)
  • Szülő személyi igazolványa
  • Támogatásról határozat ( Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény, Óvodáztatási támogatásról határozat)
  • A három vagy több gyermekes családoknál családi pótlék igazolás
  • A gyermek fejlődéséről szóló szakvélemények vagy szakértői határozat

Külföldi gyermek esetében:
  • Személyazonosító okmány
  • Hatósági határozat menekültként
  • Tartózkodási engedély
  • Letelepedési engedély

Szülői értekezlet a leendő óvodások szüleinek: 2013. június 10-án (hétfőn) 16.00-kor.

2012/2013-as nevelési év csoport létszámai:


Moha és Páfrány csoport:


25 fő
Csodalámpa csoport: 25 fő
Kagylóváros csoport: 21 fő
Kippkopp csoport: 23 fő
Tűzcipellő csoport: 25 fő

25 fő

Testület tagjai
Nevelőtestület létszáma: 12 óvodapedagógus

1 fő óvodavezetőAissou Erzsébet
1 fő óvodavezető-helyettesBátorfi Rozália
10 fő óvodapedagógus Bócsi Zsigmondné óvodapedagógus
Demeterné Bali Katalin óvodapedagógus
Fejes Mónika óvodapedagógus
Gladysz Dorottya óvodapedagógus
Hujber Zoltánné óvodapedagógus, gyermekvédelmi felelős
Kövesárki Judit óvodapedagógus
Kulics-Hankó Sarolta óvodapedagógus
Tarbáné Kerekes Ágnes óvodapedagógus
Tóth Brigitta óvodapedagógus
Tomori Ildikó óvodapedagógus
Winkler Hedvig óvodapedagógus

Elérhetőségük: Tel.: 061/3173167

A gyerekek és az alkalmazottak adatbázisa a KIR-ben található meg, a Kormány 229/2012 (VIII. 28. ) Korm. rendelet alapján.


További információ: óvodánk honlapján megtekinthető, illetve személyesen kérhető: Aissou Erzsébet óvodavezetőtől az intézmény telefonján: 317 3167.




Mesepalota KINDERGARTEN

9-15 Somogyi Béla Street.
1085 Budapest,
tel / fax: 317- 3167
E-mail: mesepalo@freestart.hu
OM identifier: 034396

Head of the Kindergarten: Erzsébet Aissou

The condition system of the kindergarten:
The kindergarten can be found in the so-called Palace District with some other famous resident buildings of historic sights, near Blaha Lujza Square.
The kindergarten and the Ferenc Molnár Hungarian-English Bilingual Primary School are in the same building, but they have their own self-design and management.
In our institute, 120 children can be provided in five groups. The group rooms? decorations suit our environment and nature, and their style always changes adapting to the different theme- processing during the term.
Each group room has its own dressing room and bathroom. The kindergarten has a gymnastics room and an activity room where children can be developed, or do some design works.
A well-equipped, spacious courtyard - matched to the standards - and a 150-m2 terrace provides the possibility of the outdoor activities, exercises for the children.
A local educational program created by our teaching staff determines our work.
Our provider approved this program as Complex Education with Aesthetic and Art effects (NEKEM).
We recommend our kindergarten for those children whose are not averse from using public transports without their parents, from the programs arranged outside the kindergarten and the annually group re-organizations adjusted for the different ages of the children.

 Our program:

  • The aim of the complex aesthetic education is to expand the child-centered education based on the family upbringings.

  • We find the role of the teacher very important, who can stand as an example in front of the children with her behaviour, attitude, her ideas and experience in the areas of talent management.

  • Our daily activities are determined by the active experience of our environment. We try to process this knowledge with the children through different games.

  • The themes are processed in projects that have positive effects not only on the social relationships but they give chances to the individual ? catching up, developing, talent managing - educational work, the children's communication, and the development of native culture, as well.

  • Not only the competency-based kindergarten program but also the offerings of the new, modern guidelines can be seen inn our educational work.

  • The specific educational theme concerning with integration appears as a unique section in our program, and in its execution we count on the parents? co-operation.

  • The active cognition of the external world and the environmental education in our institution has a double function:

    • With its help, we can get to know the environmental values, the selective waste collection, and the environmental protection through real tasks.

    • ugyanakkor
    • We provide the aesthetic and artistic experience of our education, the direct cognition with sensory organs, in which the child can develop not only as a receiver but also as a creator.

 Basic Services:

  • Pre-school education, which includes the entire kindergarten life, considering the different degrees of development of the children;
  • Pre-school education of children with special needs, including expert papers with institutional designation;
  • Ensuring catering in return of payment;
  • Child Protection;
  • Personal development, closing up, talent management with the help of our teachers
  • Speech therapy and child psychology with the co-operation of the Educational Advisory

 Free, optional activities beyond basic services:

  • Tesz-Vesz days
  • Partner days for parents
  • Traditionalism
  • Arts and Crafts, creative afternoons for children and their parents
  • Sports and skill competitions organized in the district
  • Protestant / Catholic Religion Education

Activities with parental support:

  • Trips
  • Visiting theatres and other cultural programs,
  • Guest Artists invited to the kindergarten
  • Fruit Days
  • Luca Day?s market
  • Palace-day in the kindergarten (children's day)
  • English language teaching playfully (Teddy's Train books)

Open Days:

  • April 23 2012 9.30 – 11.00: talent managing, Tesz-Vesz days
  • April 24 2012 8-11: get an insight into a group's life,

Our future children and their parents are welcomed in these days. The detailed program can be seen on our advertisers from 2 April 2012.
Please do not forget to bring changing shoes and call 317-3167 phone number to indicate your intention to participate in the open days!

Parent Meeting for the parents of the new kindergarteners: June 10, 2012 at 16:00. Only parents are welcomed (no children).

The registration and the lunch payment are made, and the policy is received that time.

You can find more information on the kindergarten's website, or please contact with Erzsébet Aissou, the head of the institution.
Phone: 317 3167