Somi-Ovi
Közhasznú Alapítvány
bemutatkozása
Az alapítvány elnevezése: SOMI-OVI
Közhasznú Alapítvány
Alapítva:2003. december 9.
Székhelye:1085 Budapest, Somogyi Béla utca 13-15.
Az alapítvány induló vagyona: 100 000
Ft azaz
Egyszázezer forint, melyet az alapító
RÉV 8
Rt. bocsátott az alapítvány
rendelkezésére.
Az alapítvány
célja:
- Támogatja a gyermekek egészséges,
kiegyensúlyozott, sokoldalú
fejlődését
- Támogatja az óvodás gyermekek
nevelésében részt vevő
dolgozók szakmai
továbbképzését
- A sokoldalú ismeretek
elsajátításához
szükséges
információk és tárgyi
felszerelések
biztosításához anyagi
segítséget
nyújt
- Segíteni kívánja az
óvodai nevelőmunka
fejlesztését, a helyi program cél-
és
feladatrendszerének
teljesülését
Az
Alapítvány közhasznú
szervezetként,
közhasznú tevékenységet
folytat.
Lehetőséget biztosít arra, hogy tagjain
kívül
más is részesülhessen
közhasznú
szolgáltatásaiból, azaz azokat az
alapítvány tagjain kívül
bármely
harmadik személy is igénybe veheti.
Közhasznú
tevékenységként elsősorban
az alapítványi célkitűzések
megvalósítása
érdekében anyagi
támogatást nyújt:
- A gyermekek nevelését, az
oktató-nevelő munka
magasabb színvonalú
ellátását
segítő, értelmi- és
mozgásfejlesztéshez szükséges
tárgyi
eszközök beszerzéséhez, a
meglévő
eszközök fejlesztéséhez
- A higiénikus-esztétikus környezet
biztosításához
- Az óvodai szervezésben megteremtett erdei
óvodában, nyári óvodai
táborozásbon résztvevő gyermekek
és
kísérők számára a
részvételi
díj költségeinek
enyhítéséhez
- Sport-, szabadidős- és kulturális programok
szervezéséhez,
lebonyolításához,
továbbá ezen programokon esetlegesen
részt vevő
fellépők fellépési
díjának
kifizetéséhez
- A gyermekek nevelésében részt vevő
dolgozók számára
továbbképzések,
tanulmányutak és
szakmai kirándulások
finanszírozásához
- A fenti célokat segítő kiadványok,
segédanyagok megjelentetéséhez
és
reklámozásához
szükséges
költségek
biztosításához
- Az intézmény
számítástechnikai
infrastruktúrájának
fejlesztéséhez
Az
Alapítvány közhasznú
és egyéb
szolgáltatásai nyilvánosak, azok a
rendszeresen
megjelenő hírlevélben és nyomtatott
sajtó
(Népszabadság) útján
ismerhetők meg. A
nyilvánosság
tájékoztatása kiterjed
az Alapítvány
működésének, a
szolgáltatások
igénybevételének
módjára, illetve a
beszámolók
tartalmára is. Az Alapítvány
szolgáltatásainak
igénybevételére
tehát a fent leírt módon
közöltek
szerint (rendezvényi meghívókon,
nyilvánosan kiírt
pályázatok és
hirdetmények feltételei szerint) van
lehetőség. Az
Alapítvány által meghirdetett
tájékoztatók prospektusai
–az
Alapítvány székhelyén-
bárki
részére rendelkezésre
állnak.
E
célokat közhasznú
tevékenységként, e
tevékenység
kielégítését
nyereség- és
vagyonszerzési cél nélkül
szolgáló tevékenység
folytatását közhasznú
alapítvány formájában
végzi.
Működtetése:
Az alapítványt kuratórium vezeti. A
kuratórium a hatályos jogszabályok,
és az
Alapító Okirat alapján
végzi
tevékenységét.
A
kuratórium kizárólagos
hatáskörrel dönt:
- Az alapítvány vagyonának
kezeléséről és
felhasználásáról
- Az alapítványhoz csatlakozni
kívánók
jelentkezésének
elfogadásáról
- Az éves mérleg, beszámoló
és a
közhasznúsági jelentés
elfogadásáról
- Az esetleges vagyonkezelői
megbízásokról
és azok visszavonásáról
A kizárólagos hatáskörű
döntéseket a kuratórium az
egyéb
kérdésekre érvényes
szavazási rend
alapján hozza meg.
A
kuratórium 3 tagból álló
szervezet. A
kuratórium tagjainak megbízatása
határozatlan időre szól, és amennyiben
a
kuratórium az alapítvány
célját
veszélyeztető, azzal ellentétes
tevékenységet folytat, az
alapító a
kuratóriumot visszahívhatja.
Az
alapítvány jogi személy, melynek
képviseletét a kuratórium
elnöke látja
el. Az alapító a kuratórium
elnökének
Soós Erzsébetet jelölte ki
határozatlan
időre. A kuratórium szükség szerint, de
legalább évente egyszer ülést
tart. Az
ülést az elnök vezeti.
Az
alapítvány ügyeit kezelő
kuratórium
nevében eljáró, harmadik
személyekkel
szemben képviseletre jogosult személy az
elnök. Az
alapítvány
bankszámlájáról
történő rendelkezéséhez az
elnök
és egy másik kuratóriumi tag
együttes
aláírása szükséges.
A
kuratórium elnökének feladata az
alapítvány ügyvitelének
és
gazdasági ügyei vitelének
vezetése. Ennek
keretében jogosult munkavégzésre
irányuló egyéb
szerződéseket kötni,
és az alapítvány esetleges
munkavállalóival szemben gyakorolni a
munkáltatói jogokat.
A kuratórium elnöke
előkészíti a
kuratórium döntéseit, és
ellenőrzi azok
végrehajtását, valamint
hitelesíti
és bevezeti őket a Határozatok
könyvébe.
A
kuratóriumi ülést az elnök
hívja
össze a tagok részére 15 nappal
korábban
küldött meghívó
alapján.
Meghívó nélkül
ülést tartani csak
akkor lehetséges, ha a kuratórium valamennyi
tagja jelen
van, és az ülés megtartása
ellen egyik
kuratóriumi tag sem tiltakozik.
A
kuratórium döntéseit nyílt
szavazással
hozza. A szavazásra kerülő
kérdésekben a
kuratórium egyszerű
szótöbbséggel
határoz. Szavazategyenlőség esetén a
levezetőelnök szavazata dönt. A
kuratóriumi
ülés akkor határozatképes, ha
azon minden tag
jelen van. A kuratórium ülésein a tagok
csak
személyesen vehetnek részt.
A
kuratórium üléseiről és
határozatairól jegyzőkönyvet kell
készíteni. A kuratóriumi
határozatot az
érintettekkel a döntést követő
15 napon
belül írásban közölni,
és a
pályázatok nyerteseinek
névsorát az
alapítvány székhelyén kell
kifüggeszteni.
A kuratórium tagjai:
1. Aissou Erzsébet kuratórium elnöke
2. Bátorfi Rozália.
3. Kövesárki Judit
A
kuratórium ülései
nyilvánosak,
szükség esetén az
ülésre harmadik
személyek is meghívhatók. Az
alapítvány éves
jelentését és
a közhasznúsági jelentést is
a nyomtatott
sajtóban (Népszabadság) kell
közzétenni.
Az
alapítvány
működésével kapcsolatosan
keletkezett iratokba az Alapítvány
székhelyén bárki betekinthet,
arról
saját költségén
másolatot
készíthet.
A
felügyelő bizottság felügyeli az
alapítvány határozatait
törvényességi szempontból. A
felügyelő
bizottság 3 tagból áll, és
ügyrendjét maga állapítja
meg. A
felügyelő bizottság a
kuratóriumtól teljesen
elkülönült, független szerv.
Nem
lehet a felügyelő bizottság elnöke vagy
tagja, illetve
könyvvizsgálója az a személy,
aki:
- a kuratórium elnöke vagy tagja
- az alapítvánnyal felügyelő
bizottsági
megbízatásán
kívüli más
tevékenység kifejtésére
irányuló munkaviszonyban vagy egyéb
jogviszonyban
áll, ha jogszabály másként
nem rendelkezik
- az alapítvány cél szerinti
juttatásából
részesül
–kivéve a bárki által
megkötés
nélkül igénybe vehető, nem
pénzbeni
szolgáltatásokat, és a
társadalmi szervezet
által tagjának a tagsági jogviszony
alapján
nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő
cél
szerinti juttatást
- az előbbiekben meghatározott személyek
hozzátartozója
A
felügyelő bizottság ellenőrzi az
alapítvány
működését és
gazdálkodását. Ennek során
a vezető
tisztségviselőktől jelentést, az
alapítvány
munkavállalóitól pedig
tájékoztatást vagy
felvilágosítást kérhet,
továbbá az alapítvány
könyveibe
és irataiba betekinthet, azokat megvizsgálhatja.
A
felügyelő bizottság tagja az
alapítvány
kuratóriumának az
ülésén
tanácskozási joggal vehet részt, ha
jogszabály vagy az alapító okirat
így
rendelkezik.
A
felügyelő bizottság köteles az
intézkedésre jogosult kuratóriumot
tájékoztatni, és
összehívását
kezdeményezni, ha
arról szerez tudomást, hogy:
- az alapítvány működése
során olyan
jogszabálysértés vagy az
alapítvány
érdekeit egyébként súlyosan
sértő
esemény (mulasztás) történt,
amelynek
megszüntetése vagy
következményeinek
elhárítása, illetve
enyhítése az
intézkedésre jogosult kuratórium
döntését teszi
szükségessé
- a vezető tisztségviselői
felelősségét megalapozó
tény merült fel.
A
felügyelő bizottság elnöke:
Bácskai Jánosné
A felügyelő bizottság tagjai:
Henter M. Nóra
Bukri Rózsa
Bucz Andrea
A
felügyelő bizottság szükség
szerint, de
évente legalább egy alkalommal
ülésezik. A
felügyelő bizottság
határozatképes, ha minden
tagja jelen van. A felügyelő bizottság
döntéseit egyszerű
szótöbbséggel hozza.
A felügyelő bizottság ülései
nyilvánosak. A felügyelő bizottság
üléseiről jegyzőkönyvet vezet.
Az alapítványnál a felügyelő
bizottság
által kijelölt, független
könyvvizsgáló végez
könyvvizsgálatot, az éves
beszámoló,
mérleg, eredmény-kimutatás
hitelesítését.
Nyilvánosság:
A szervezet működésével kapcsolatban
keletkezett
iratokba bárki betekinthet, a szervezet
székhelyén
előre egyeztetett időpontban.
A szervezet működésének
módjáról,
szolgáltatásai
igénybevételének
módjáról,
valamint beszámolói
közléseiről időszaki
kiadványban tájékoztatja a
nyilvánosságot.
A kuratóriumi határozatot az
érintettekkel a
döntést követő 15 napon belül
írásban kell közölni, a
pályázatok nyerteseinek
névsorát az
alapítvány székhelyén
lévő
hirdetőtáblán és egy
országos napilapban
(Népszabadság) közzé kell
tenni. Az
alapítvány kuratóriumának
határozatát a Határozatok
Könyvében
időrendi sorrendben kell bevezetni és
nyilvántartani.
MESEPALOTA NAPKÖZI OTTHONOS ÓVODA
1085 Budapest, Somogyi Béla utca 9-15.
Telefon / fax: 317-3167
e-mail: mesepalo@ freestart.hu OM azonosító: 034396
Aissou Erzsébet óvodavezető elektronikus levélcíme:meseovi03@gmail.com
Bátorfi Rozália óvodavezető-helyettes elektronikus levélcíme:
meseovi03@gmail.com
Az óvoda feltételrendszeréről:
Az óvoda épülete Józsefváros történelmi nevezetességű épületei között, a Palota negyedben található, a Blaha Lujza tértől nem messze, a Molnár Ferenc Magyar- Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolával közös épületben, de önálló kialakítással és vezetéssel.
120 gyermeknek tudunk ellátást biztosítani 5 gyermekcsoportban, melyek környezeti blokkjainkhoz illeszkedően dekoráltak, és a témafeldolgozásoknak megfelelően változnak év közben. Minden csoportszobához külön mosdó- és öltözőhelyiség tartozik, tornaszobával, fejlesztő és kézműves foglalkoztatókkal rendelkezünk.
Szabványoknak megfeleltetett, jól felszerelt udvarok, és 150 m2-es terasz biztosítja levegőzésünk és mozgásunk szabadtéri feltételeit.
Munkánkat a nevelőtestületünk által készített helyi nevelési programunk alapján végezzük, melyet Nevelés Komplex Esztétikai, Művészeti hatásokkal (NEKEM) címen hagyott jóvá fenntartónk.
Azoknak a gyerekeknek ajánljuk óvodánkat, akik szüleik nélkül sem idegenkednek a tömegközlekedéstől, az épületen kívüli programoktól, és a nevelési évenként szervezett, életkorokhoz igazított csoportba osztástól.
Programunk lényege:
A komplex esztétikai nevelés a családi nevelésre épülve a gyermekközpontú óvodai nevelés kibővítését tartja fő feladatának. Fontosnak tartjuk a pedagógus modell szerepét, aki igényességével, viselkedéskultúrájával, magatartásával, ötletgazdagságával, és a tehetséggondozás területein szerzett tapasztalatával példaként áll a gyermekek előtt.
Mindennapjaink meghatározója a környezet tevékeny megismerése, az ott szerzett élmények, ismeretek játékba ágyazott közös feldolgozása. A témákat projektekben dolgozzuk fel, melyek a szocializációs kapcsolatokra gyakorolt pozitív hatásokon kívül lehetőséget adnak az egyéni ? felzárkóztató és tehetséggondozó ? nevelőmunkára, a gyermekek kommunikációs, anyanyelvi kultúrájának fejlesztésére is.
Megjelennek nevelőmunkánkban a kompetencia alapú óvodai program magyar kultúrával egyező elemei, de az új, modern irányvonalak programszínesítő kínálata is. Az integrációs pedagógiai program sajátos tennivalója önálló fejezetként jelenik meg pedagógiai programunkban, melynek megvalósításában számítunk a szülők partneri együttműködésére.
A külső világ tevékeny megismerésén belül a környezeti nevelés intézményünkben kettős funkciót tölt be:
Segítségével felismertetjük a környezeti értékeket, a szelektív hulladékgyűjtés és környezetvédelemmel kapcsolatos tennivalók fontosságát valós gyakorlatokon keresztül,
ugyanakkor
Biztosítjuk esztétikai-művészeti nevelésünk élményhátterét, a közvetlenül, érzékszervekkel történő megismerést, amely alapja, hogy a gyermek nem csak, mint befogadó, hanem, mint alkotó is fejlődhet.
Megjelent az UCCU ALAPÍTVÁNY által készített integrációs film: Együtt nevetünk! Együtt nevelünk! Te mit teszel az együttnevelésért? címen.
A Mesepalota Napközi Otthonos Óvodában ez a nevelés a mindennapi élet részeként érvényesülő alapelv, és életforma a másság elfogadásával nem csak, mint probléma, hanem az interkulturális, multikulturális nevelés szerves részeként is. Büszkék vagyunk arra, hogy jó gyakorlatként felvételre került munkánk, és részt vehettünk a film készítésében.
Alapszolgáltatások:
Óvodai nevelés, mely magában foglalja a teljes óvodai életet, az eltérő fejlődési ütem figyelembevétele mellett;
Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése, intézményi kijelölést tartalmazó szakértői papírral;
Játékos kerületben szervezett sport-és ügyességi versenyek
Református/katolikus hittan
Szülői támogatással szervezett szolgáltatások:
Élményszerző kirándulások,
Bérletes színházi előadások, egyéb kulturális programok látogatása
Előadók vendégszereplése az óvoda területén
gyümölcsnapok
Luca napi vásár
Palota-nap az óvodában (gyermeknap)
Játékos angol nyelv (Teddy könyv szerint)
Fizetős szolgáltatások :
Óvodásaink a Holmes Place wellness részlegében tanulnak úszni!
Nyitott napok tervezett időpontjai:
2013. április 23-án (kedden) 9.30 – 11.00-ig tehetséggondozás (tesz-vesz nap) az
óvodai életben,
2013. április 24-én (szerdán) 8-11-ig betekintés a csoportok életébe,
Ezeken a napokon várjuk leendő ovisainkat szüleikkel együtt. A részletes program utcai vitrin hirdetőnkön lesz olvasható 2012 április 2-től.
Kérjük a termekben váltócipőről gondoskodjanak, és előzetesen jelezzék részvételi szándékukat az óvodatitkárnál a 317-3167-es telefonszámon!
A 2013/2014 jelentkezés várható időpontja: 2013.05.06 - tól - 2013.05.10-ig.
Az alábbi időpontokban:
Hétfő
-
13:00 - 17:30
Kedd
7:30 - 12:00
13:00 - 16:30
Szerda
7:30 -12:00
13:00 – 17:00
Csütörtök
-
13:00 – 17:00
Péntek
7:30 - 12:00
-
Jelentkezéshez szükséges dokumentumok:
Gyermek anyakönyvi kivonata (több gyerekes családoknál mindegyik gyermeké)
Taj kártya (gyermek)
Lakcím kártya (gyermek, szülő)
Szülő személyi igazolványa
Támogatásról határozat ( Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény, Óvodáztatási támogatásról határozat)
A három vagy több gyermekes családoknál családi pótlék igazolás
A gyermek fejlődéséről szóló szakvélemények vagy szakértői határozat
Külföldi gyermek esetében:
Személyazonosító okmány
Hatósági határozat menekültként
Tartózkodási engedély
Letelepedési engedély
Szülői értekezlet a leendő óvodások szüleinek: 2013. június 10-án
(hétfőn) 16.00-kor.
2012/2013-as nevelési év csoport létszámai:
Moha és Páfrány csoport:
25 fő
Csodalámpa csoport:
25 fő
Kagylóváros csoport:
21 fő
Kippkopp csoport:
23 fő
Tűzcipellő csoport:
25 fő
25 fő
Testület tagjai
Nevelőtestület létszáma: 12 óvodapedagógus
1 fő óvodavezető
Aissou Erzsébet
1 fő óvodavezető-helyettes
Bátorfi Rozália
10 fő óvodapedagógus
Bócsi Zsigmondné óvodapedagógus
Demeterné Bali Katalin óvodapedagógus
Fejes Mónika óvodapedagógus
Gladysz Dorottya óvodapedagógus
Hujber Zoltánné óvodapedagógus, gyermekvédelmi felelős
Kövesárki Judit óvodapedagógus
Kulics-Hankó Sarolta óvodapedagógus
Tarbáné Kerekes Ágnes óvodapedagógus
Tóth Brigitta óvodapedagógus
Tomori Ildikó óvodapedagógus
Winkler Hedvig óvodapedagógus
Elérhetőségük: Tel.: 061/3173167
A gyerekek és az alkalmazottak adatbázisa a KIR-ben található meg, a
Kormány 229/2012 (VIII. 28. ) Korm. rendelet alapján.
További információ: óvodánk honlapján megtekinthető, illetve személyesen kérhető: Aissou Erzsébet óvodavezetőtől az intézmény telefonján: 317 3167.
Mesepalota KINDERGARTEN
9-15 Somogyi Béla Street. 1085 Budapest,
tel / fax: 317- 3167
E-mail: mesepalo@freestart.hu OM identifier: 034396
Head of the Kindergarten:
Erzsébet Aissou
The condition system of the kindergarten:
The kindergarten can be found in the so-called Palace District with some other famous resident buildings of historic sights, near Blaha Lujza Square.
The kindergarten and the Ferenc Molnár Hungarian-English Bilingual Primary School are in the same building, but they have their own self-design and management.
In our institute, 120 children can be provided in five groups. The group rooms? decorations suit our environment and nature, and their style always changes adapting to the different theme- processing during the term.
Each group room has its own dressing room and bathroom. The kindergarten has a gymnastics room and an activity room where children can be developed, or do some design works.
A well-equipped, spacious courtyard - matched to the standards - and a 150-m2 terrace provides the possibility of the outdoor activities, exercises for the children.
A local educational program created by our teaching staff determines our work.
Our provider approved this program as Complex Education with Aesthetic and Art effects (NEKEM).
We recommend our kindergarten for those children whose are not averse from using public transports without their parents, from the programs arranged outside the kindergarten and the annually group re-organizations adjusted for the different ages of the children.
Our program:
The aim of the complex aesthetic education is to expand the child-centered education based on the family upbringings.
We find the role of the teacher very important, who can stand as an example in front of the children with her behaviour, attitude, her ideas and experience in the areas of talent management.
Our daily activities are determined by the active experience of our environment. We try to process this knowledge with the children through different games.
The themes are processed in projects that have positive effects not only on the social relationships but they give chances to the individual ? catching up, developing, talent managing - educational work, the children's communication, and the development of native culture, as well.
Not only the competency-based kindergarten program but also the offerings of the new, modern guidelines can be seen inn our educational work.
The specific educational theme concerning with integration appears as a unique section in our program, and in its execution we count on the parents? co-operation.
The active cognition of the external world and the environmental education in our institution has a double function:
With its help, we can get to know the environmental values, the selective waste collection, and the environmental protection through real tasks.
ugyanakkor
We provide the aesthetic and artistic experience of our education, the direct cognition with sensory organs, in which the child can develop not only as a receiver but also as a creator.
Basic Services:
Pre-school education, which includes the entire kindergarten life, considering the different degrees of development of the children;
Pre-school education of children with special needs, including expert papers with institutional designation;
Ensuring catering in return of payment;
Child Protection;
Personal development, closing up, talent management with the help of our teachers
Speech therapy and child psychology with the co-operation of the Educational Advisory
Free, optional activities beyond basic services:
Tesz-Vesz days
Partner days for parents
Traditionalism
Arts and Crafts, creative afternoons for children and their parents
Sports and skill competitions organized in the district
Protestant / Catholic Religion Education
Activities with parental support:
Trips
Visiting theatres and other cultural programs,
Guest Artists invited to the kindergarten
Fruit Days
Luca Day?s market
Palace-day in the kindergarten (children's day)
English language teaching playfully (Teddy's Train books)
Open Days:
April 23 2012 9.30 – 11.00: talent managing, Tesz-Vesz days
April 24 2012 8-11: get an insight into a group's life,
Our future children and their parents are welcomed in these days. The detailed program can be seen on our advertisers from 2 April 2012.
Please do not forget to bring changing shoes and call 317-3167 phone number to indicate your intention to participate in the open days!
Parent Meeting for the parents of the new kindergarteners:
June 10, 2012 at 16:00.
Only parents are welcomed (no children).
The registration and the lunch payment are made, and the policy is received that time.
You can find more information on the kindergarten's website, or please contact with Erzsébet Aissou, the head of the institution.
Phone: 317 3167