Gördeszka mánia

Vörös István 8/c

 

Vissza

Béres Bence

Bombosz Alexandra

Csernák Zsolt

Gábori Fanni

Gere Krisztián

Gerő Bálint

Halász Anna

Hattyár Dániel

Herk Gábor

Horváth Dániel

Karkus Nikolett

Kertay Ágnes

Kohut Cintia

Komma Norbert

Kontics Levente

Kovács Gergő

Óvári Adrienn

Papp Sára Anikó

Pásztor Viktória

Sárosi Viktória

Szabó Mihály

Szász Tamás

Székely Gábor

Szőke Regina

Sztojka Patrícia

Tótok András

Vetor Attila

Vígh Marcell

Vörös István

 

S

 

 

K

 

 

A

 

 

T

 

 

E

A gördeszka története

Az első gördeszkások az 1960-as évek kaliforniai szörfös fiataljai közül kerültek ki, akik a deszkáikra kerekeket szereltek. Ez volt az első gördeszka, ami szinte csak szlalomozásra volt alkalmas. 1970 után megjelentek az első gördeszkákkal foglalkozó cégek. Az első szabadtéri skateparkot 1976-ban építették fel Floridában. Ezt persze hamarosan több száz követte, egész Észak-Amerikában. A leghíresebb deszkások ekkoriban Tony Alva, Jay Adams és Tom 'Wally' Inoyoue voltak. Minden idők egy legismertebb gördeszkása Tony Hawk.

A legnépszerűbb ma az utcai (street) stílus, ahol a "hivatalos" megfogalmazás szerint minden olyan, az utcán is potenciálisan előforduló akadály felállítható, amin trükköket lehet végrehajtani. Leegyszerűsítve: át lehet ugrani, le lehet csúszni róla, meg lehet fordulni fölötte stb. Magyarországon 1985-ben jelent meg a sportág. A hőskor egyértelműen a Hősök teréhez köthető, ahol kialakult egy deszkás társaság. Az első hazai felfutás az 1990-es évek első felére tehető, a második néhány éve kezdődött. Az utóbbi egy-két évben viszont megjelent egy új, tizenéves generáció.

 

 

 

A legjobb mezőny

A várakozásoknak megfelelően
magas élvonal szerepelt. Ott volt Ronnie Creager,  a két brazil testvérpár Wagner és Rodolfo Ramos, Greg Lutzka, Fabio Sleiman, Rodney Jones, Kylie Berard és még sokan mások.


Rodolfo, a számítógépes animáció

Rodolfo Ramos

A győztes teljesen leiskolázta a mezőnyt. Rodolfo Ramos ugyanis, olyan erőteljes módon ment bele figuráiba és jött ki azokból, hogy szinte úgy nézett ki, mintha számítógépes animációs figura lett volna.