Új lap - 1

                                                                                                                        

                                                         

                                                                                       Videók  a  berepülésekről,  gép  építésről,  oktatásról→→→                                  

                                                                                       Subaru  CXM  botkormányos  változatban→→→

                                                                                       1000 - 1300 - as Suzuki  járgány→→→

                                                                                       Linkek, hasznos oldalak→→→

                                                                                       Kezdő lap→→→

                                      

                                                             

                                                                                   Attalai Motoros Sárkányrepülő Klub

 

 

2008.01.01.- töl. Megalakult a motoros sárkányrepülő klub Attalában. Szeretettel várjuk a leendő klubtársakat, repülni vágyókat és nem utolsó sorban, a kollégákat. Érdeklődni lehet az alul található címeken. Elvünk: minél többen lenni, jó kis közösséget alkotni, jókat repülni, bulizni.

 

Tisztelt látogató!

Nem lehet véletlen, hogy a honlapunkra tévedtél. Valamilyen szinten, rokonszenvezel a repüléssel. A sors még összehozhat bennünket ebben a kicsi országban. Ha úgy érzed, hogy szívesen támogatnál bennünket, rendelkezz az adód 1% káról.

Adószám: 18867868 - 1 - 17      

 

 

 Tisztségviselők

 

 

Lalák Tamás       Tel: +36 - 30 - 465 - 6760       E - mail:   lalaktomi1@t-online.hu        pilóta     Attala

Mészöly László   Tel: +36 - 30 - 306 - 2476       E - mail:   meszoly@freemail.hu          pilóta     Attala

Juhász Tamás    Tel: +36 - 30 - 417 - 1216       E - mail:   repulostomi@freemail.hu     oktató    Csikóstőttős

 

 

 

Tagok létszáma 21-fő

 

 

 

Lalák Tamás Mészöly László Juhász Tamás László Roland Izsák Ferenc Tóth Krisztián Pincz József
             
Venicz József Sebestyén Zoltán Csősz László Sánta Zoltán Keszthelyi István Steckl Richárd Malkó László
Gazda László Mamusics Antal Lévai Ákos Ferencz Balázs Egyed Árpád Horváth Patrik Tihai Balázs
             
             
             
             
              
1.   Lalák Tamás. Attala. Széchenyi. u. 29. 

2.   Mészöly László. Attala. Ady. E. u. 4.

3.   Juhász Tamás. Csikóstőttős. Szabadság. u. 21.

4.   László Roland. Pécs. Forrás Dűlő. 7.                     

5.   Izsák Ferenc. Kozármisleny. Mikszáth. K. u. 40.

6.   Tóth Krisztián. Szentlászló. Kossúth Lajos. u. 2.

7.   Pincz József. Kaposvár. Kodolányi. u. 2. 

8.   Malkó László. Szántód. Móricz Zsigmond. u. 59.

9.   Csősz László. Mágocs. Árpád. u. 1.

10.  Sánta Zoltán. Dombóvár. Ivanich Antal. u.9.

11.  Mamusics Antal. Kaposvár. Arany J. u. 2.

 

 

 

 

12.  Keszthelyi István. Pellérd. Rákóczi. u. 3.

13.  Gazda László. Mánfa. Kaposvári. u. 210/b

14.  Egyed Árpád. Kapospula. Rákóczi. u. 72.

15.  Venicz József. Szigetvár. Kárpátok. u. 62.

16.  Steckl Richárd. Ságvár. Rákóczi. u. 28.

17.  Sebestyén Zoltán. Tamási. Bem. u. 28.

18.  Horváth Patrik. Barcs-Somogytarnóca. Zöldmező. u. 9.

19.  Ferencz Balázs. Körmend. IV. Béla Király. u. 5/1

20.  Lévai Ákos. Juta. Széchenyi. u. 20.

21.  Tihai Balász. Mánfa. Ovoda. u. 18

 

 

 

 

 

  Gépek darabszáma a klubban 12

 

 

 
       
otax 582.  Lalák Tamás Rotax 503.  Mészöly László Suzuki 1300.  Juhász Tamás Rotax 582.  Tóth Krisztián
       
       
Rotax 582.  Egyed Árpád Rotax 503.  Sebestyén Zoltán Rotax 503.  Mamusics Antal Suzuki 1300.  Keszthelyi István
       
 
       
Rotax 503.  Sánta Zoltán Rotax 503. Steckl Richard Rotax 582.  Venicz József Rotax 462.  Malkó László
       

 

 

 

    Oktatás,vizsgáztatás

 

 

   





                                                             

                                                      

                                                                                    

                                

Úgy érzed bonyolult, nehezen elérhető, körülményes, nem tudod megtanulni, esetleg sokba kerül? -  egy pár  mondatban leírnám a saját véleményemet. Ebben a cipőben jártam én is amiben most te. Taszáron rendezett repülőnap alkalmával, megismerkedtem egy sárkányrepülős pilótával, aki azóta is a barátom. Megmutatott nekem egypár sárkányrepülőt a kiállított gépek közül. Hogyan kell irányítani, melyik  a gázpedál a fék, motor, légcsavar, stb. Beleültem a földön és képzeletben repültem egyet. Ez a találkozás 1991 - ben volt. 1992 - ben elkezdtem a tanfolyamot és 10 - óra repülés után pilóta lettem. Ez most így tudom, túl egyszerűnek tűnik. Én azt mondtam akkor, nem létezik, hogy én nem tudom ezt megtanulni. Megvásároltam az első gépemet, arra gondolva, hogy így sokkal olcsóbb az oktatás. Mi történt? - megtanultam a repülést. 1996 ban sportoktatóiból sikeres vizsgát tettem, tehát oktatom is a repülést nem csak hobbizgatok. Hogyha már nem bírod a tétlenséget, szeretnéd megvalósítani az álmodat, nem akarod, hogy az idő elszálljon, vedd a fáradságot és telefonálj, vagy írj egy e-mailt. Itt Attalában megnézheted az összeszerelt gépeket, hogyha van elég bátorságod és kedved is hozzá, repülhetsz egy próbarepülést is. Lalák Tamás és Mészőly László is szívesen álnak azok rendelkezésére akik, megszeretnének ismerkedni a repülés élményével. Tanfolyamra jelentkezés feltétele: megfelelő orvosi alkalmatosság, betöltött 16 élet év. Elméleti  és  gyakorlati  oktatás Attalában. A sárkányrepülő oktatást, egy próba /szoktató/ repüléssel kell kezdeni azoknak akik még nem repültek. A próba repülést Attalában megtudjuk ejteni. Az oktatási időtartam a növendék tehetségétől nagyban függ. Minimum   tíz  óra repülés szükséges.  Oktatási díj 350.000 Ft, 35.000 Ft / h. Természetesen az árak a vizsgadíjat is magukba foglalják. Tavasztól őszig tartó folyamatos oktatás. Aki még nem repült, de szeretné kipróbálni, szintén jelentkezzen bátran, hívjon bennünket telefonon, vagy írjon egy e-mailt.

 

                                                                                                                                            

 
     
 
     
Suzuki 1000 - es Szlovák légcsavarral, C17 szárny.   Suzuki 1300 - as Velez légcsavarral, C17 szárny.
     
 
     
Suzuki 1300 - as, C15D szárny.   Elől hátul rugózott trike.
 

                                                                                                      

A Suzuki gépem kapott egy C15 D szárnyat, egy 1300 - as Suzuki motort, valamint, egy nagyobb teljesítményű légcsavart. A trike rugózottra át lett alakítva, ezzel is segítve az oktatást. A motor, 68 LE. Ez a légcsavar a Velez Józsi gyártmánya. A sárkányrepülés nagyban függ a légcsavar teljesítményétől, mivel, megfelelő toló erőre van szükség. A légcsavar teljesítménye, hatásfoka, viszont nagy mértékben függ az anyagtól, az anyag minőségétől, súlyától, és nem utolsó sorban ami a leg lényegesebb, a profiltól. Ezzel a légcsavarral a jelenlegi beállítással, 4200 - as fordulaton 150 kg a tolóerő. Kisebb légcsavar állásszögnél, 5300 - as fordulaton a tolóerő, 190 kg. Utazó sebességnél, kettő személlyel, elég a 3200 - 3300 - as fordulat. Mivel a motor fordulatot lejjebb tudtam venni 600 - 800 al !!!, ami nem kis eredmény, a fogyasztás is le ment kettő literrel, ami anyagi szempontból nem hátrányos. Ennél a légcsavarnál jobbat jelenleg nem ismerek magyar országon. A bal oldali képen a Szlovák légcsavar látható amit kimondottan magas fordulatú motorhoz ajánlok / Rotax /. Nem alkalmas a nyomatékos, alacsony fordulatú motorokhoz. A szárnyal kapcsolatosan: Ez a szárny típus, a modernebb típusokat képviseli, felülete 15 m2. Egyaránt alkalmas, utas reptetésre és oktatásra is. A sebesség tartománya, 60 - 140 km között van.

 

                                                                                                                                                            Juhász Tamás   

 

                                                                                                        

                                                                                                                           

 
     
 
     
 
     
  Az üvegszálas orrkúpokat közép méretre gyártom. A műszerfalat viszont nagyobbra méreteztem, hogy kényelmesen elférjenek a kellő mennyiségű műszerek. Így néz ki az elkészült műszerfal. Az orrkúpok folyamatosan kaphatók. 40.000.Ft/db
     
  Angol nyelvű tankönyv letölthető innen. 49.5 MB. Zip.
     
 

Elkészült  az  Attalai  hangár.  Érdemes  megnézni,  Lalák Tamás  milyen  nagy  áldozatot  hozott  a repülésért. Elmondhatjuk  nem  sok  társunk  teheti ezt meg. Mindenképen dicséretet  érdemel.                                    

                               

E-mail:  lalaktomi1@t-online.hu

Lalák  Tamás      Tel:  30-465-6760

 

     
 
     
 
     
   

Ezek a képek a kétirányú leszállót mutatják 

Észak - Dél - 220m x 50m

Kelet - Nyugat - 350m x 30m

Koordináta:   N 46°23'03.  E 18°04'05.

 

     
 
     
  Ezen a képen, Attala látható. A falut a 61-es út keresztezi. A kép alján vízszintes irányban húzódik a 61- es út. A faluban egy útkereszteződés található, amire a közelében elhelyezkedő templom figyelmeztet. Kaposvár felöl érkezőknek balra, Dombóvár felöl érkezőknek, pedig jobbra kell lefordulni a 61-es útról. Az utca neve Széchenyi. u. A kereszteződéstől kb  500 m - re van az utca vége. Jobb oldalon meglátod a hangárt és a vele szemben kiépített leszállót.
     
 
     
Ez  a  gép  a  Lalák  Tamás  járgánya.  BB - 1  trike,   BB - 2  szárny,   Rotax  582 - es  motor.
     
   

 

Ez a gépezet pedig Mészöly László szerkezete. A Laci igen tehetséges pilóta, nyolc óra után egyedül repült. Ő egyébként helikopter pilóta is.

BB - 1  trike,   BB - 2  szárny,   Rotax  503 - as  motor.

 

 

     
 
     
Ez  a  szárny  a szexi, tud  repülni  130 - 140 km - es  sebességgel is, de  tudja  az  50 - et  is.
     
   
     
A Subaru gép végül a szexi szárnyat kapta. Ez a gép a Szabó Attiláé. Ez a szárny is jelenleg le lett korlátozva max 100 km - es sebességre. A gép meglepően jól repül.    
     
 
     
Ez  a  gép Subaru  EA81  1800 cm3  85  lóerő CXM szárnyal.
     
 
     
A Subaru fölött is nagyon jó indulatúan repült a C17 - es.
     
  
     
Megtartottuk Attalában 2007.06.29. - én a műszaki felülvizsgálatot 8 db motoros sárkány trike-on. A vizsgálaton részt vettek a pilóták /gép tulajdonosok/, valamint a hatóság részéről :  Vég Pál,  Sebők Vendel. 
     
 
     
 
     
 
     


                               E-mail:     repulostomi@freemail.hu
                                      Oktatásról  készült  videók→→→→

                                                                                       Tel:   +36 - 30 - 417 - 1216