Videók a berepülésekről, gép építésről, oktatásról→→→ Farkkormányos C-17 és kacsacsőr a levegőben→→→ Subaru CXM botkormányos változatban→→→ Oktatás, vizsgáztatás Attalában→→→
Suzuki trike építés
|
|
A lendkerék, fele súlyúra le lett faragva. Utána centírózás !! Az első tárcsa csak esztergálva van. | |
A Trabant tank ideális, 24-literes. Frankón be lehet építeni a műszereket. | |
Lada üzemanyag szint jelző adója, és az eredeti Suzuki tápszivattyú, irány a Trabant tank. | |
Na végre, már víz is van a motorban. | |
Első indítás a trikeon. A motor tökéletesen üzemel. | |
A gumi bakokat lecseréltem, mert bonyolult lett volna a megtámasztás. | |
Ezek a szilentek frankón tartják a motort mid két irányban, és megbízhatóak. | |
A szerelés is sokkal könnyebb és egyszerűbb. | |
A véglegesen elkészült motortartó keret. | |
Ez itt pedig egy új Fiat hűtő. Gumi bakokkal csillapítva. | |
Kezdhetem a műszerfal megépítését. | |
Alap műszerek:
varió, magasság, sebesség. Motor műszerek: fordulat, vízhőfok, üzemanyagszint, töltés /volt/. |
|
Megszületett a műalkotás. | |
A járgány repülésre kész. Teljes szétszerelés, utána festés, horganyozás következik. | |
Suzuki motor letisztítás előtt. | |
Majd letisztítás után. A homok fúvatás hatásos módszer. | |
A Trabant tankon se festék se egy rozsda folt nem található. | |
Így néz ki a frissen lelakkozott Suzuki motor. Jöhet a metál fényezés. | |
Íme a metál is elkészült. | |
Itt pedig a lehorganyozott alkatrészek láthatók. Kezdhetem az összeszerelést. | |
Hát elkészült a remekmű. Következik a "paripa" betörése. A legközelebbi képek már a repülésnél fognak készülni. Sok szerencsés leszállást mindenkinek. | |
Hát eljött a nap és a "paripa" belett törve. Mindennel megvagyok elégedve, az első ülés kivételével, amit már holnap elkezdek átalakítani. Ma egyedül repültem 1.5 órát és 7 liter benzint fogyasztott a motor. Üdv mindenkinek. |
Egy új nap. BB-2es szárnyal is ki próbáltam a szerkentyűt. Megmértem az üzemanyag fogyasztást 3.5 l/h fogyott egy személlyel.!!!!!!
|
|
A következő kísérlet is elérkezett. Az ösztönöm nem hagyott nyugodni és kipróbáltam a 15m2 - es szárnyal, hogy viselkedik a járgány. A tapasztalat a következő. Ennek a szárnyak a sebesség tartománya rendkívül nagy. Tud repülni, 50 - 130 km között. 100 km - es tempónál már, 4000 - es fordulatra van szükség. 120 km - nél kell a 4200 - as fordulat. Hogyha utassal repülők, 4000 - 4200 - as fordulaton 80 - 100 km sebességgel utazom. Az utas max 100 kg. A fogyasztás ezzel a szárnyal 6 l / h | |
Az első futómű, legyen rugózott, mert kényelmes és hasznos. Csak kettő kg plusz súlyt jelent. | |
3800 - as fordulat, 80 - km - es sebesség, 0 - varió. Ezt a tempót sokáig kell bírni a motornak. Így egyszerűen nem lehet, lehetetlenség széthajtani. Hát röviden ennyi. | |
Suzuki 1000 - es Szlovák légcsavarral. | Suzuki 1300 - as Velez légcsavarral. |
A Suzuki gépem kapott egy C17 - es szárnyat, egy 1300 - as Suzuki motort, valamint, egy nagyobb teljesítményű légcsavart. A motor, 68 LE. Ez a légcsavar a Velez Józsi gyártmánya. A sárkányrepülés nagyban függ a légcsavar teljesítményétől, mivel, megfelelő toló erőre van szükség. A légcsavar teljesítménye, hatásfoka, viszont nagy mértékben függ az anyagtól, az anyag minőségétől, súlyától, és nem utolsó sorban ami a leg lényegesebb, a profiltól. Ezzel a légcsavarral a jelenlegi beállítással, 4200 - as fordulaton 150 kg a tolóerő. Kisebb légcsavar állásszögnél, 5300 - as fordulaton a tolóerő, 190 kg. Utazó sebességnél, kettő személlyel, elég a 3200 - 3300 - as fordulat. Mivel a motor fordulatot lejjebb tudtam venni 600 - 800 al !!!, ami nem kis eredmény, a fogyasztás is le ment kettő literrel, ami anyagi szempontból nem hátrányos. Ennél a légcsavarnál jobbat jelenleg nem ismerek magyar országon. A bal oldali képen a Szlovák légcsavar látható amit kimondottan magas fordulatú motorhoz ajánlok / Rotax /. Nem alkalmas a nyomatékos, alacsony fordulatú motorokhoz . A szárnyal kapcsolatosan: Ez a szárny típus, közép kategóriának számít. Egyaránt alkalmas, utas reptetésre és oktatásra is. A sebesség tartománya, 60 - 110 km között. A szárnyat fel szereltem kettő db "sebváltóval". Állítható flatter zsinórzattal, valamint, elektromos trimmelővel. A kettő együtt nagyon hatásos tud lenni. Egyik pillanatban 60 km - es sebességgel utazom, szinte lebegek, a másik pillanatban, pedig már 110 km - re gyorsítok, minden erőfeszítés nélkül.
E-mail: repulostomi@freemail.hu Videók a berepülésekről→→→
Tel: +36 - 30 - 417 - 1216 |