Előszó

Sziasztok!

Én Neutral vagyok, aki bátortalanul kezdte el egykor a Real Car Facing nevű módosítást készíteni a Mafia játékhoz, akkor még csak a textúrák átrajzolásával. Mivel nem elégített ki az eredmény, s tökéletesebb lett volna, ha az autók testét is át tudtam volna alakítani, ezért elkerülhetetlen volt a találkozásunk a Zmodelerrel. Szükségem volt egy jó programra a modellezéshez, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez nekem menni fog, és hogy ilyen elképesztően sokat tud ez a kis programocska. Most már nagyon nagy tisztelője vagyok Olegnek, mert azóta modellek ezrei és modok tömkelege készült el az ő nagyszerű tevékenysége révén szerte a világban, s mindezt ingyen kínálja nekünk!

Ez a pár oldal a Zmodeler 1.07b verziójáról fog  szólni, melyet ingyenesen használhatunk a zseniális szerzője, OLEG jóvoltából. www.zmodeler2.com

Meg tudok mindenkit érteni, aki az első próba után leteszi ezt az eszközt, de higgyétek el, egy csiszolatlan gyémántot tartotok a kezetekben. Bevallom, először én is letettem egy időre, mert képtelenségnek tűnt, hogy én ezt valaha is kezeljem, de azután elkapott a gépszíj... Ez a pár lecke koránt sem teljes körű tudást tud közvetíteni, de talán el tudtok vele indulni úgy, hogy sikerül a kezdeti programhibák ijesztő megjelenésén úrrá lenni és utána eljutni annyira, hogy szívesen dolgozzatok vele. Nos, mire jó ez a program? Ez kimondottan 3D-s autók szerkesztésére alkalmas célszerszám, és arra nagyon is jó, de persze nem azonos a tudása a "nagyok" tudásával, mint  a 3DsMax, stb. Viszont itt nem is az a cél, mint ott, hogy jeleneteket, élő virtuális környezetet, vagy animációs filmet alkossunk vele, hanem hogy a megszerkesztett autómodelljeiteket a beépített modulok segítségével számtalan játékba beillesszétek. A nagy programokkal sajnos ezt nem lehet megoldani ma sem, ők is a Zmodelert használják a kész munkáikhoz, igaz csak végső konvertálására a beillesztéskor. Egy 3D-ben alkotott modell a dolgok egyik fele csak, mert egy játék még kér egyéb információkat is ahhoz, hogy azt mozgatni tudja. Ezeket a dolgokat itt, a Zmodelerben lehet hozzáragasztani a végső lementés előtt, ez ki fog derülni, hogy miképpen zajlik.

A leckék nem hasonlítanak az angol nyelvű és egyéb helpekre, mert itt nem a bonyolult szakmai nyelv használatával fogjuk az összes gomb használatát rátok önteni, hanem a tényleges használatot mutatjuk be egy valódi Mafiabeli kisautó átalakítása során. Amit viszont itt használunk, azzal már bármikor és bármilyen modellen tudtok biztos kézzel dolgozni és teljesen újat alkotni, ráadásul a beépített, új testek segítségével is képesek lesztek modellezni. Persze én csak a Mafia modul dolgait tudom átadni nektek, de a többihez hasonlóan megy itt is a modellezés, mindössze a kedvenc programotok vezérlő elemeiről kell némi ismeret a beillesztés előtt, hogy azt is hozzáadjátok. Tévedés azt hinni, hogy egy kész autót egy másik modullal simán el lehet menteni egy játékba. Sajnos ez nem fog működni ezek nélkül a vezérlő elemek nélkül. A Mafia formátumú autó egészen más, mint a GTA formátumú, pedig ténylegesen az autó teste ugyanaz is lehet. A képeken követhetitek, hogy a leírt események hogyan és mit alakítottak, ezért lépésenként haladjatok és a képeken ellenőrizzétek is le mindjárt a munkátokat. Ha valami megoldhatatlannak tűnik, akkor bátran írjatok, ha tudok segítek.

Neutral

 
Neutral