Eredeti megjelent
Modell-Mix 2000. márciusi szám 8. old.
Írta: Schmidt Lajos
Közreműködött: Kovács Sándor
Modell gőzhajó építés
3.
A hengereket (6.) úgy készítem, hogy a hengerekbe az összes furatot, azaz egy db M3 menetűt középen, 1-1 1,5 mm-est alul-felül kifúrok, majd a tükörre felfekvő felületet simára esztergálom. (négypofis tokmányban)
Miután a 18x3mm-es felfüggesztő rudat becsavarom a hengerbe kifúrom két tizeddel kisebb fúróval a gőzhenger furatát, majd egy megfelelő 7 mm átmérőjű dörzsárat finoman keresztül hajtok rajta. Ez megfelelő felületet ad.
A dugattyúra (febr. szám) teflon gyűrűt teszek a jobb tömítés elérésére. Ez annál is inkább célszerű mivel így a henger esetleges olajozás kimaradásra nem kényes, nem szorul meg.
A tükörbe (5.) mely 6,5 mm vastag, a furatokat gondosan kell elkészíteni, majd a rajz szerint az oldalnyilásokat le kell zárni.
A tükröket a hengerek felszerelése és beállítása után a tartólábakkal az alaplapra szerelt kereszttartóra (4.) fel kell forrasztani. (Az M3-as csavar csak a beállítást segíti.)
Miután a mozgó alkatrészek a helyükre kerültek és a hengerek is szorulás mentesen mozognak, a két darab osztócsövet (10.) lágy forrasszal beforrasztjuk a tükrök megfelelő nyílásaiba.
Ezután felszereljük a lendkereket (13.) a távtartó gyűrűvel és levegővel megfújjuk az osztócsövön keresztül gépünket. Ha jól dolgoztunk a gép elindul. Körülbelül fél órát járatjuk levegővel és közben gondoskodjunk az olajzásról.
Folytatás következik.
♣ Archiválta SRY 2009 július 23. ♣ CANON
LiDE system ♣ Microsoft Word ♣ SRY MODELL 2009