SRY MODELLEZŐ KÖNYVTÁR


Eredeti megjelent

Modell-Mix 2000. áprilisi szám 5. old.

Írta: Schmidt Lajos

Közreműködött: Kovács Sándor

 

Modell gőzhajó építés

4.

 

 

Ebben a fejezetben a váltócsap, az olajozó és az olajleválasztó kerül terítékre. A 1. ábrán látható a váltócsap alkatrészeinek rajzai. A váltócsapot lehetőleg vörösréz csövet használva az osztócsövekkel összekötjük.

 

Az olajozó (2.) a váltócsap kazántól jövő ágában van beköt­ve, az olajleválasztó (3) pedig a kipufogó gőzt tisztítja meg az olajtól. A gőzgépolajozás igen fontos, mert a csúszó alkatrészek csak megfelelő kenés esetén mozognak könnyen. A hengerek és a tükör olajozása az olajozóval történik. Ennek működése a következő: a gőzvezetékben mindig van víz, (kondenzátum) mely becsorog a csőben lévő olajra. Mivel a víz nehezebb, he­lyet cserélnek, így az olajat lassan fel- illetve benyomja a gőz­vezetékbe, ahonnan bekerül a hengerekbe. Miután a gőzvezeté­kekbe a fent említett alkatrészeket keményforrasztással bekö­töttük, a gőzgép melegen való bejáratása következik, melyet már túlhevített gőzzel kell végezni. Ennek időtartama kb. 2-3 óra. Ezután a gépnek kb. 0,4 bar nyomásnál simán el kell indulni.

 

 

 

 

 

A bejáratások során ügyelni kell az olajozás folytonosságá­ra, nehogy valamelyik alkatrész berágódjon. Ha ilyesmi mégis előfordulna a sérült alkatrészt újra kell cserélni és szükség ese­tén a bejáratást megismételni. A bejáratás alatti fordulatszám ne legyen több 200-300 fordulat/percnél.

 

Következő részben a gőzkazánokról és szerelvényeiről lesz szó.

 

Előző rész

Következő rész

Vissza a tartalomjegyzékhez

 

♣ Archiválta SRY 2009 július 23. ♣ CANON LiDE system ♣ Microsoft Word ♣ SRY MODELL 2009