SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
BH - 88 "BOTOND" http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=3&t=1210 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | user_558 [ 2010 márc. 13. - 11:15 ] |
Hozzászólás témája: | BH - 88 "BOTOND" |
Tisztelt modellező társak! Elkezdtem tavaly ősszel F1K kategóriával foglalkozni. A modellel minden rendben. Rendeltem Hársfalvi Istvántól egy motort és egy töltőfejet. (BH - 88) Előző szombaton lejött Bádovszki László a klubba és megmutatta a motor szétszerelését. A szétszerelést és az összerakást értem de Hársfalvi István azt írta, hogy a motort 15-20 indításonként szét kell szedni és benzinbe áztatni. Bádovszki László azt ajánlotta, hogy egy ronggyal takarítsam a tankot és a hengert és minden menetre tegyek egy csepp műszerolajat és a dugattyúra is. (Meg a gömbcsuklóra többi helyre ahova kell.) Melyik tisztítási módot alkalmazzam? Ha Hársfalvi Istvánét választom jó a petróleum is benzin helyett? A motort szétszedve áztassam? A dugattyút O gyűrűt szelepülést is tegyem benzinbe? A másik kérdésem: A dugattyún van egy kicsi O gyűrű. Annak nem tudom a méretét. Azt honnan tudom hogy az O gyűrű a dugattyún cserére szorul? Szelepülést, szelepgolyót, légcsavart csak Hársfalvi Istvántól tudok rendelni? (Akit érdekel Budapesten van O gyűrűket forgalmazó bolt: "O" ring KFT http://www.oring.hu/ ) A légcsavart felfogató csavar menetét kell olajozni? A motorral jelenleg minden rendben van nem ereszt sehol mindenkinek ajánlom a motort aki kezdő és F1K-val szeretne foglalkozni a motor egyszerűsége miatt. Repült vele a modell is simán kirepülte a két percet és az időzítés hozta le. (Én a szárnyat billentem fel.) Jelenleg egy modellem és motorom van de a következő modellem is F1K lesz BH-88 motorral. Tudtok ajánlani F1K modellt. Ami most van az Hársfalvi István Kele nevű modellje építőcsomagból de a klubban elfogytak a Kele építőcsomagok. Előre köszönöm a segítséget Bence. [/b] |
Szerző: | user_558 [ 2010 márc. 13. - 11:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
képek a motorról és a modellről |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 márc. 13. - 11:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Megpróbálok sorban válaszolni a kérdéseidre: Nem szükséges a túlzott olajozás. A verseny elött be kell indítani a motort, hogy a felesleges olaj a kipuffogon kimenjen. Egy verseny szezonban a JÓL BEÁLLÍTOTT motort nem szabad szétszedni. A gumi " O " gyürüt a kompresszió megszünése a motor teljesítményének csökkenése után kell cserélni. Amig jól megy a motor nem kell " hozzányúlni"! A gumi " O " gyürű méretét Badovszki, vagy Hársfalvi megmondja telefonon lehet kérdezni. A motor tisztitásához inkább petróleumot lehet használni. ÉN MÉG SOHA NEM TISZTITOTTAM KI EGYIK MOTOROMAT SEM az eltelt negyven éves CO-zás során. AMI JÓL MEGY NEM SZABAD TOVÁBB PISZKÁLNI HOZZÁNYÚLNI! a SZELEP ÜLLÉST ÉN BALSA FÁVAL CSISZOLOM FEL ÉS TÁVOLÍTOM EL A SZENNYEZŐDÉST. Erre sokszor sorkerűlhet! A tartályt" belűlröl" deszkalaphoz kopogtattva az oxidációtól meg lehet tisztítani. Remélem mindent megválaszóltam, ha nem még kérdezzél. |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 márc. 13. - 11:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nagyon szép a modelled és gratulálunk! |
Szerző: | user_558 [ 2010 márc. 13. - 11:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
Antikos köszönöm a segítséget. a motorhoz tartozó szelepülést golyókat és légcsavart csak hársfalvitól tudok rendelni? a légcsavart felfogató csavart kell olajozni? bádovszki lászló azt ajánlotta hogyha hosszabb ideig nem veszem elő a motort akkor kitisztítva tegyem el. írtad hogy a motorból a felesleges műszerolajat verseny előtti járatással távolítsam el. ezt hogyan tudom ellenőrizni, hogy megfelelő volt az olaj eltávolítása? hány indítást érdemes csinálni? |
Szerző: | user_558 [ 2010 márc. 13. - 11:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
Antikos most nézem a motort és a kompresszió néha kihagy aztán megint jó cseréljem az O gyűrűt? |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 márc. 13. - 13:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nem hanem légyszives egy 15 percet belejáratni ugy kétszeri-háromszori olajozással! |
Szerző: | user_558 [ 2010 márc. 13. - 14:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Antikos köszönöm a segítséget |
Szerző: | sry [ 2010 márc. 13. - 14:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. itt miközöttünk! F1K ügyben keresd GYR Kollégát, ő biztosan tud segíteni! Ebben a kategóriában versenyeznek a gyerekei, meg a szakkörösei. üdv.: SRY |
Szerző: | user_334 [ 2010 márc. 14. - 7:39 ] |
Hozzászólás témája: | BH88 |
T. Antikos Én nem egészen értek egyet a CO2 motor kezelési tanácsaiddal, mi mendén egész másképpen tartjuk karban motorainkat, szerintem bence halgasson meg több véleményt is. maximális tisztelettel, Gitye Gábor Mendéről |
Szerző: | user_558 [ 2010 márc. 14. - 7:45 ] |
Hozzászólás témája: | Co2 |
T. Gitye Gábor! Ti, hogy tartjátok karban a motort? A légcsavart felfogató apacsavart kell olajozni? Ha hosszabb ideig nem veszem elő a motort akkor kitisztítva tegyem el? |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 márc. 14. - 8:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
Teljesen azonosulok Gáborral és én is szeretném látni-hallani a Ti módszereiteket. Ebből majd más is tanúlhat. Nekem a BH motorral nincs sok tapasztalatom én a régi MODELA motor üzemeltetésére tudok elsősorban hagyatkozni. Előre is köszönöm a segítséget az " Új " motorral kapcolatban! |
Szerző: | sry [ 2010 márc. 14. - 8:52 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! T. Bence, ismered a Modellező Web-Köbyvtáram? http://users.atw.hu/sry/konyvt.htm Vannak benne a témában vonatkozó cikkek is: http://users.atw.hu/sry/cikk04.htm http://users.atw.hu/sry/cikk300.htm http://users.atw.hu/sry/cikk02.htm http://users.atw.hu/sry/cikk03.htm MIZOOO Kollégát meg kérném, hogy ossza meg velünk az Ő módszerüket, mert ez a CO2 motor igen rakoncátlan egy kiscsikó tud lenni, amikor olyanja van, és minden információ jól jön a kordában- és karban-tartárásra. Üdv.: SRY |
Szerző: | user_334 [ 2010 márc. 14. - 9:47 ] |
Hozzászólás témája: | BH88 |
Én idén leálltam a CO2 vel, de Dékány Zsolti folyamatosan Dolgozik a legjobb BH88 karbantartáson. Sajnos Pista bá néha nem a legmegfelelőbb anyagokból készítteti a motor alkatrészeit, próbálja a legjobb anyagokat felhasználni de vannak rossz szériás szelepülések stb. Érdemes vele folyamatosan tartani a kapcsolatot! Zsoltit meg fogom kérni írja le a tapasztalatait, mert évek óta küzd a BH88-akkal. Amik egyébként nagyon jó motorok, főképp, hogy mást nem is nagyon lehet kapni ![]() Amúgy Zsolti rendszeresen cseréli a dugattyú O gyűrűket és a szelepüléseket is ezzel éri el a folyamatos jó teljesítményt. Való igaz, hogy ha jól be van járatva egy motor és a teljesítménye is OK. Akkor nem kell bolygatni, szerintem illik versenyenként kitisztítani, és pár startonként olajozni. Üdv, Mizooo |
Szerző: | user_558 [ 2010 márc. 14. - 14:10 ] |
Hozzászólás témája: | co2 |
SRY: csak a Modellező iskola VI. nem olvastam. nagyon hasznos a könyvtár. nincs valakinek F1K tervrajza? |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |