SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

BH - 88 "BOTOND"
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=3&t=1210
Oldal: 1 / 2

Szerző:  user_558 [ 2010 márc. 13. - 11:15 ]
Hozzászólás témája:  BH - 88 "BOTOND"

Tisztelt modellező társak!

Elkezdtem tavaly ősszel F1K kategóriával foglalkozni. A modellel minden rendben. Rendeltem Hársfalvi Istvántól egy motort és egy töltőfejet. (BH - 88)
Előző szombaton lejött Bádovszki László a klubba és megmutatta a motor szétszerelését. A szétszerelést és az összerakást értem de Hársfalvi István azt írta, hogy a motort 15-20 indításonként szét kell szedni és benzinbe áztatni. Bádovszki László azt ajánlotta, hogy egy ronggyal takarítsam a tankot és a hengert és minden menetre tegyek egy csepp műszerolajat és a dugattyúra is. (Meg a gömbcsuklóra többi helyre ahova kell.)
Melyik tisztítási módot alkalmazzam?
Ha Hársfalvi Istvánét választom jó a petróleum is benzin helyett?
A motort szétszedve áztassam?
A dugattyút O gyűrűt szelepülést is tegyem benzinbe?
A másik kérdésem: A dugattyún van egy kicsi O gyűrű. Annak nem tudom a méretét. Azt honnan tudom hogy az O gyűrű a dugattyún cserére szorul?
Szelepülést, szelepgolyót, légcsavart csak Hársfalvi Istvántól tudok rendelni? (Akit érdekel Budapesten van O gyűrűket forgalmazó bolt:
"O" ring KFT
http://www.oring.hu/ )
A légcsavart felfogató csavar menetét kell olajozni?
A motorral jelenleg minden rendben van nem ereszt sehol mindenkinek ajánlom a motort aki kezdő és F1K-val szeretne foglalkozni a motor egyszerűsége miatt. Repült vele a modell is simán kirepülte a két percet és az időzítés hozta le. (Én a szárnyat billentem fel.) Jelenleg egy modellem és motorom van de a következő modellem is F1K lesz BH-88 motorral.
Tudtok ajánlani F1K modellt. Ami most van az Hársfalvi István Kele nevű modellje építőcsomagból de a klubban elfogytak a Kele építőcsomagok.
Előre köszönöm a segítséget Bence. [/b]

Szerző:  user_558 [ 2010 márc. 13. - 11:32 ]
Hozzászólás témája: 

képek a motorról és a modellről

Kép
Kép
Kép
Kép

Szerző:  Tamásbá [ 2010 márc. 13. - 11:35 ]
Hozzászólás témája: 

Megpróbálok sorban válaszolni a kérdéseidre:
Nem szükséges a túlzott olajozás.
A verseny elött be kell indítani a motort, hogy a felesleges olaj a
kipuffogon kimenjen.
Egy verseny szezonban a JÓL BEÁLLÍTOTT motort nem szabad szétszedni.
A gumi " O " gyürüt a kompresszió megszünése a motor teljesítményének csökkenése után kell cserélni.
Amig jól megy a motor nem kell " hozzányúlni"!
A gumi " O " gyürű méretét Badovszki, vagy Hársfalvi megmondja
telefonon lehet kérdezni.
A motor tisztitásához inkább petróleumot lehet használni.
ÉN MÉG SOHA NEM TISZTITOTTAM KI EGYIK MOTOROMAT SEM az eltelt
negyven éves CO-zás során.
AMI JÓL MEGY NEM SZABAD TOVÁBB PISZKÁLNI HOZZÁNYÚLNI!
a SZELEP ÜLLÉST ÉN BALSA FÁVAL CSISZOLOM FEL ÉS TÁVOLÍTOM EL A SZENNYEZŐDÉST.
Erre sokszor sorkerűlhet!
A tartályt" belűlröl" deszkalaphoz kopogtattva az oxidációtól meg lehet tisztítani.
Remélem mindent megválaszóltam, ha nem még kérdezzél.

Szerző:  Tamásbá [ 2010 márc. 13. - 11:37 ]
Hozzászólás témája: 

Nagyon szép a modelled és gratulálunk!

Szerző:  user_558 [ 2010 márc. 13. - 11:44 ]
Hozzászólás témája: 

Antikos
köszönöm a segítséget.
a motorhoz tartozó szelepülést golyókat és légcsavart csak hársfalvitól tudok rendelni?
a légcsavart felfogató csavart kell olajozni?
bádovszki lászló azt ajánlotta hogyha hosszabb ideig nem veszem elő a motort akkor kitisztítva tegyem el.
írtad hogy a motorból a felesleges műszerolajat verseny előtti járatással távolítsam el. ezt hogyan tudom ellenőrizni, hogy megfelelő volt az olaj eltávolítása? hány indítást érdemes csinálni?

Szerző:  user_558 [ 2010 márc. 13. - 11:48 ]
Hozzászólás témája: 

Antikos
most nézem a motort és a kompresszió néha kihagy aztán megint jó
cseréljem az O gyűrűt?

Szerző:  Tamásbá [ 2010 márc. 13. - 13:48 ]
Hozzászólás témája: 

Nem hanem légyszives egy 15 percet belejáratni ugy kétszeri-háromszori olajozással!

Szerző:  user_558 [ 2010 márc. 13. - 14:19 ]
Hozzászólás témája: 

Antikos köszönöm a segítséget

Szerző:  sry [ 2010 márc. 13. - 14:40 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv. itt miközöttünk!

F1K ügyben keresd GYR Kollégát, ő biztosan tud segíteni! Ebben a
kategóriában versenyeznek a gyerekei, meg a szakkörösei.

üdv.: SRY

Szerző:  user_334 [ 2010 márc. 14. - 7:39 ]
Hozzászólás témája:  BH88

T. Antikos

Én nem egészen értek egyet a CO2 motor kezelési tanácsaiddal, mi mendén egész másképpen tartjuk karban motorainkat, szerintem bence halgasson meg több véleményt is.

maximális tisztelettel, Gitye Gábor Mendéről

Szerző:  user_558 [ 2010 márc. 14. - 7:45 ]
Hozzászólás témája:  Co2

T. Gitye Gábor!
Ti, hogy tartjátok karban a motort?
A légcsavart felfogató apacsavart kell olajozni?
Ha hosszabb ideig nem veszem elő a motort akkor kitisztítva tegyem el?

Szerző:  Tamásbá [ 2010 márc. 14. - 8:05 ]
Hozzászólás témája: 

Teljesen azonosulok Gáborral és én is szeretném látni-hallani
a Ti módszereiteket.
Ebből majd más is tanúlhat.
Nekem a BH motorral nincs sok tapasztalatom én a régi MODELA
motor üzemeltetésére tudok elsősorban hagyatkozni.
Előre is köszönöm a segítséget az " Új " motorral kapcolatban!

Szerző:  sry [ 2010 márc. 14. - 8:52 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv. Mindenkinek!

T. Bence, ismered a Modellező Web-Köbyvtáram?
http://users.atw.hu/sry/konyvt.htm

Vannak benne a témában vonatkozó cikkek is:
http://users.atw.hu/sry/cikk04.htm
http://users.atw.hu/sry/cikk300.htm
http://users.atw.hu/sry/cikk02.htm
http://users.atw.hu/sry/cikk03.htm

MIZOOO Kollégát meg kérném, hogy ossza meg velünk az Ő
módszerüket, mert ez a CO2 motor igen rakoncátlan egy kiscsikó tud
lenni, amikor olyanja van, és minden információ jól jön a kordában-
és karban-tartárásra.

Üdv.: SRY

Szerző:  user_334 [ 2010 márc. 14. - 9:47 ]
Hozzászólás témája:  BH88

Én idén leálltam a CO2 vel, de Dékány Zsolti folyamatosan Dolgozik a legjobb BH88 karbantartáson. Sajnos Pista bá néha nem a legmegfelelőbb anyagokból készítteti a motor alkatrészeit, próbálja a legjobb anyagokat felhasználni de vannak rossz szériás szelepülések stb. Érdemes vele folyamatosan tartani a kapcsolatot! Zsoltit meg fogom kérni írja le a tapasztalatait, mert évek óta küzd a BH88-akkal. Amik egyébként nagyon jó motorok, főképp, hogy mást nem is nagyon lehet kapni :D...
Amúgy Zsolti rendszeresen cseréli a dugattyú O gyűrűket és a szelepüléseket is ezzel éri el a folyamatos jó teljesítményt.
Való igaz, hogy ha jól be van járatva egy motor és a teljesítménye is OK. Akkor nem kell bolygatni, szerintem illik versenyenként kitisztítani, és pár startonként olajozni.

Üdv, Mizooo

Szerző:  user_558 [ 2010 márc. 14. - 14:10 ]
Hozzászólás témája:  co2

SRY: csak a Modellező iskola VI. nem olvastam. nagyon hasznos a könyvtár.
nincs valakinek F1K tervrajza?

Oldal: 1 / 2 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/