SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 júl. 18. - 20:42

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 123 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 9:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mit szoltok a Santa Mariahoz?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 10:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép
az is van.... (meg vagy 10 rajz ezen kivul)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 10:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gyula írta:
Kép
az is van.... (meg vagy 10 rajz ezen kivul)


:))
Nem igy ertettem . Azt kerdem hogy mennyivel nehezebb mint az amit feltett Sry . Ennek szebb a fedelzete is. Ennek meg 2 arboca van .Hmmm... Gyula neked mondtam hogy ezt a projektet nem akarom elsietni . Ugyis mire elkeszul hideg lessz es vizet (tavat) ugy is csak tavasszal latna .


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 11:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

A Santa Maria-nak 3 árboca van :roll: :twisted: sőt ha szigorúak
vagyunk akkor négy. A vitorlák száma is igen magas, hiszen az
orr árbocon van egy keresztvitorla, az előárbocon egy keresztvitorla
a főárbocon egy fő és egy derékvitorla, valamint a tat-árbocon egy
latin vitorla, ami még a korai csonka rúddal merevített. Egy kisebb
fregatt sem lenne sokkal bonyolultabb, az egyárbocos Cutter, slup és
hasonlók meg egyenesen egyszerűbbek.

Ne tévesszen meg a hajó egyszerűsége, ez egy bonyolult vitorlázat.

A másik amiről eddig még nem volt szó:

A keresztvitorlázatú hajók nagyon ritkán jártak teljes vitorladíszben. A
széliránynak és szélerősségnek megfelelően állították be a vitorlázatot
ami sok esetben egyes vitorlák bevonását, kurtítását jelentette. A
modellen ez elég macerás, és a borulás megelőzésére inkább nagyobb
ballasztot, vagy esetleg uszonyt és tőkesúlyt szoktak haználni, így a
hajó mindíg teljes vitorla alatt járhat. Még a nagyobb ballaszt mellett
is igencsak behatárolt a hajó használhatósága. Csak gyenge szélben
lehet vitorlázni vele, mert erősebb szélben azonnal elfekszik.
A modelleknek sokkal magasabban van a súlypontja mint az igazi
hajóknak, így nagyon érzékenyen a hossztengely körüli dőlésre.
Pl..A Santa Maria esetében már a vizet enyhén fodrozó szélben is le
kellene venni a főárbos derékvitorláját, mert szerencsétlen esetben
ez felborítja a hajót.

MÁS

Ez a Santa Maria melyik rekonstrukció? Mert ügyebár senki nem tudja
hogyen nézett ki ez a hajó pontosan, viszont van több rekonstrukció,
ami között vannak ennél sokkal színesebb, díszesebb darabok, és
vannak még a bemutatottnál is egyszerűbbek.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 11:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Akkor megmaradok annal amit azelott tettel fel.
Gyula elkuldte a rajzot. holnap ki is nyomtatom.
Aztan jon az anyagbeszerzes plakazs meg balsza fa .


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 11:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nallunk lehet rendelni balsza fat 1 db 2x100x1000 233 ft atszamitva.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 14:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
hat nallunk a prktikerbe nincs plakazs :((


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 14:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ezt probald meg:

sierra.ro/Placaj-de-aviatie-(mesteacan)-3-mm---3-straturi-p2754p.html

ez igy eleg nagy darab (125 x 62 cm), de legalabb minden kijon belole


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 16:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Édesek vagytok, ahogy itt belemerültök a vitorla felhúzás rejtelmeibe :wink: , de a vitorlakezelésről még szó sem esett, pedig ott kezdődik az igazi haddelhad :twisted:

Ha már szegény kolléga fejét teletömtük az összes szóba jöhető antik hajótípussal, eljtsünk pár keresetlen szót a keresztvitorlázat modern változatára, a Dyna rig-re. Modellező szempontból ez is érdekes lehet, ráadásul a vitorlavonás egyszerűbben kivitelehezhető, mint egy koggén :wink: Kép
Bocsi a nagy képért, ezt találtam hamarjában :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 16:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szep "peldany". Ennek hogy van megoldva a vitorla resz?
En nem akarok tobb motoros hajot csinalni . Megmaradok a szelnel , valahol jobban vonz


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 21:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ezek félmerev vitorlák, és ha jól emlékszem az árboccal együtt
fordulnak, egy számítógép jelei alapján. Ráadásul a látszat
ellenére nem is igazi keresztvitorlázat, mert ha a helyzet úgy kivánja
befordítják hosszvitorlázatnak.

Amúgy szép ez a hajó. Épp valamelyik nap olvasom, hogy okos
környezetvédők mit össze nem siránkoznak a környezetszennyezés
miatt, mennyi pénz kellene nekik fejlesztésre stb... pedig a robbanómotor
előtt is volt élet, akkor is hajók járták a tengereket stb..... megint fel
akarják találni a csövön a lyukat :?

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 21:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
vagy ugy akarjak megoldani a csovet hogy vesznek 1 lyukat es koretekerik a lemezt :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 21:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Lehet!

Voltam egyszer egy ilyen környezetvédő szeánszon nézőként.
Előadók: Jogász, tanár, művész, közgazdász voltak az előadók és nagyon
okosakat mondtak. Egy fél gépész, fizikus, biológus, stb... nem volt
köztük. Akkora ökörségeket beszéltek, hogy az már fájt, viszont ezt
olyan világvége abrázattal adták elő, hogy megijedtem, főleg attól, hogy
rájöttem ezek el is hiszik azt a sok hülyeséget amit beszélnek.

A környezetvédelmet nagyon pártolom, sőt teszek is érte, de a
"környezetvédőket" ki nam állhatom.

Na de eltértem a témától nagyon....

Van egy ötletem:

Csinálj egy kis vitorla imitációt. Egy deszkára állíts egy árbocot és
szerelj fel rá egy vitorlát. Próbálgasd, hogy miként is működik ez a
dolog. Ezzel nagyon hasznos információkat lehet szerezni a majdani
hajót illetően.

üdv.:SRY


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2008 nov. 10. - 22:00-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 21:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az otlet nem rossz . . Holnap meg is csinalom . lessz mivel szorakozzak :D ha jobban belegondolok szervot is teszek ra


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 11. - 9:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Ezek félmerev vitorlák, és ha jól emlékszem az árboccal együtt
fordulnak, egy számítógép jelei alapján. Ráadásul a látszat
ellenére nem is igazi keresztvitorlázat, mert ha a helyzet úgy kivánja
befordítják hosszvitorlázatnak.


Nem teljesen :roll:
Ezek "vászon" vitorlák, amik pihenő időben az árbocba tekerve pihiznek, onnan húzzák ki két oldalra. A vitorla profilját és merevségét az ívelt keresztrudak adják, a vitorlák alsó és felső szélei a kereszrúd nútjaiban futnak. Az árboc valóban forog, ez biztosítja a vitorlák együttállását, azaz gátolja meg a csavarodást. A forgó árboc nem egy ördöngőség, magam is alkalmaztam a swing-riges hajómon.

Annyira nem különbözik a klasszikus keresztvitorlázattól sem, hiszen azt is befordították afféle hosszvitorlának. Pl:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 123 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség