SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 01. - 11:00

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 15 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Fairwind
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 13. - 8:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ahogy a Dolly restaurálásával kapcsolatos topikban említettem, "összevateráztam" egy vitorlást :lol: Rögtön egy kép a már hazai kikötőben (szárazdokkban) levő 90 cm hosszú hajótestről:

Kép

Az árboc, kötélzet, vásznak stb. már le lettek bontva. A hajó Kyosho gyártmány, jelenlegi verziója itt látható: http://www.kyosho.de/?page=shop/flypage&product_id=17735&category_id=da5405610764f9abbe54ad2a50041f61&ps_session=17387615b5186bbcc0316bc44988fb22&mod_title=product&setlang=deu#

A leszerelt, ill. "kibányászott" anyagok egy része - külön figyelmet érdemelnek az érdekes szervókar megoldások! Kép

Aztán egy belső kép. Jól látszik, hogy a fedélzeten belül is lesz itt munka, mert a korábban betett merevítések részben elengedtek, részben gyengék.
KépKép

Hál'Istennek a neten sok anyagot találtam a hajóról, az építésről(esetemben javításról). Érdemes itt körülnézni.... http://fairwind900.home.comcast.net/~fairwind900/

Azért számítok a fórumtársak jótanácsaira is! :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 13. - 9:31 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. ZF!

Ez nagyon szép darab (lesz). Remélem "mozgalommá" terebélyesedik
ez a hajófelújjítási dolog, mert nagyon sok hajó kallódik ám polcokon,
szekrények mélyén, garázsokban stb... Az új készletek nagyon drágák,
szinte megfizethetetlenek, viszont sokan hirtelen felindulásból
megvesznek egy ilyen szettet, szakértelem, türelem hiányában
összecsapják, aztán a jobb sorsra érdemes hajó megy a garázsba a
sarokba porosodni, törni, pusztulni.

Ekkor jöhet az "újjáépítő" vagy inkább "restauráló" mozgalom, és
talpra állhat, szép, és jó lehet az a hajó. Persze mire a hajó a
garázsból a vízig eljut az nem kis munka, sőt dupla munka mert alőször
szét kell szedni, az alkatrészeket kijavítani, a hiányokat pótolni, aztán
újra össze kell rakni.

ZF Kollégának sok kitartást és sikert kívánok a munkához, és remélem
tavaszra már úszhat is a hajó.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 13. - 14:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szerintem egész elfogadható áron jutottam hozzá - 8,000 Ft-ért adta az eladó. Figyelembe véve, hogy a hajó komplett volt (test, árbóc, vásznak) azt hiszem nem volt rossz üzlet.
Mivel elég nagy darab, ezért hétvégén személyesen mentem érte, egy "kis" kerülővel (meg az egész családdal a kocsiban). Amikor megkapván a teljesen összeszerelt hajót kiléptem az utcára és párom megpillantott a hajó mögött (elég jól takarta vigyorgó fejemet), csak annyit tudott mondani, hogy: "Hát te teljesen hülye vagy..." :lol:
Aztán jött a neheze: be kellett gyömöszölni a csomagtartóba, szerencsére csak a kormánylapát tengelye kapott egy pici pofont. Tanulság: hajóért egyedül kell menni és vinni szerszámokat a szétszedéshez!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 14. - 8:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tegnap nekiugrottam az első feladatnak - leszabtam egy új állvány darabjait, mert az eredeti már elég rozoga, félek hogy előbb-utóbb összedűl.
Közben kísérletezgettem a dekk festésének leszedésével is. Olyan szép vastagon van bekenve, hogy sniccerrel óvatosan megkaparva remekül pereg lefelé. Utána jöhet majd a vizes csiszolópapír.
Tévézés helyett pedig tovább olvasgattam a bakersfield-i klub építési tanácsait, aztán (pizsmában) rohantam le a pincébe gy gyors ellenőrzésre. :lol: Felfedeztem ugyanis egy képet:
Kép
Ez egy belülről készített kép a tükörről, hátulról megvilágítva. Külön felhívták figyelmet, hogy a tükör és a héjazat találkozása elég gyenge, amit az átderengő fény elárul. Mintha az enyémről fotózták volna! Javaslatuk: műgyantával megerősíteni. Szóval lesznek itt még meglepetések! :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 17. - 15:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Jelentem, felfedeztem a meleg vizet! :lol: Ezt tessék szószerint venni! Nem tudtam szabadulni attól a gondolattól, hogy a hajó fedélzetét falfestékkel kenték be, hogy rücskös legyen. Levéve a kabintetőt, beáztattam a kádban és láss csodát! Kb. félóra múlva spachtlival szépen le lehetett tolni a rücsköket. Hiába, a víz a legjobb oldószer!
Úgy tűnik, hogy a test le lett fújva egy réteg fehér festékkel, aztán jött a rücsök és végül kapott egy réteg szintelen lakkot. Szóval megúsztam a csiszolás egy jelentős részét.

Szeretnék viszont tanácsot kérni egy másik témában: nevezetesen a vitorlaszervó kérdésében. Van a fiókban egy kb. egy éve vásárolt Hitec 785HB csörlős szervóm (18 €-t kértek érte egy kiárusításon, nem bírtam ki, hogy ne vegyem meg). A szervo nyomatéka 11 kgcm 4.8 V mellett. Egyes számú kérdés: elég lesz-e ez a hajóhoz? Másik kérdésem, hogy érdemes-e csörlőt használni, vagy mégis jobb az egy- vagy kétkaros szervó? Van egy harmadik is ám: ugye kell valami gumi vagy rugó előfeszítés, hogy a csörlőről ne ugorjon le a shott?

A profi szeles kollegák válaszait várva, üdv / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 17. - 16:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Eleg az a csorlo. Karos szervot legtobbszor azert tesznek mert olcsobb, de ha ez mar megvan.....
Elofeszites valoban kell. Ketfelekeppen lehet a csorlot szerelni
Az egyik igy:

Kép

A csorlodobnak ket resze nam, a zsinor egyik vege az egyikre, a masik a masikra tekeredik. Be kell iktatni egy rugot a rendszerbe, mert a zsinor ketszer nem tekeredik fel pont egyforman.

A masik:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 18. - 7:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Gyula,
Köszönöm a hét nyelven beszélő rajzokat! Azt hiszem csinálok egy deszkamodellt (szó szoros értelmében) ahol könnyebben lehet játszani és kísérletezni a szervóval, kötélzettel, gumival, mint a deck alatt. Aztán ha minden rendben, akkor be lehet építeni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 18. - 12:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Találtam közben még egy lehetséges - gumi nélküli - megoldást:

Kép

(A rajz az AMYA oldalairól származik: http://www.modelyacht.org/sailservo.html)
Persze tudom, itt meg a csigák és se túl feszes, se túl laza kötéfeszítés jelenthet gondot... :roll: Esetleg az egyik csigát egy kis húzórugóra lehetne felszerelni. Vagy úgy megoldani, mint a régi rádiókban a skálahúrozást, ott egy kis rugó volt beiktatva a nagy hurokba.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 18. - 16:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ezek a rajzok nekem is nagy segitseg mert el nem tudtam kepzelni hogy vezerlik ezeket a vitorlakat. Most probalom kibogozni hogy mi van ott. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 18. - 18:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagyon jo a rajz. Igazibol ugyanaz az elrendezes mint amit en is tettem elsonek, csak reszletesebb. Vagy az egyik csigat kell rugoval rogziteni, vagy a kotelbe beiktatni egy rugot. Fedelzet alatt szerelve szimpatikusabb a csigat egy rugohoz kotni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 19. - 7:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nekem is jobban tetszene az a megoldás, ha a minden a dekk alatt lenne. A rajzon javasolt megoldásnak persze vannak előnyei (kevésbé akadnak el a behúzókötelek), de a két csigánál valószínűleg sok víz menne be.

Közben észrevettem, hogy a rajz "kopirájtos", a Hitec tulajdona. most vagy átrajzolom, vagy abban bízom, hogy a cég megérti a modellezőket, hiszen belőlük él... :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 19. - 12:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
De egy, a rugó nyúlását behatároló kötélről se feledkezz meg. Akár a csigát teszed a rugóra, akár a kötélbe kötöd rugót.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 20. - 22:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia ZF!

Kiváncsian várom a fejleményeket, mivel én is hozzájutottam egy hasonló hajóhoz(Dolphin 80), és szeretném felújítani. De sajna semmiféle hajós tapasztalatom sincs :) Ellenben próbálok mindent ellesni a "nagyoktól". És azért talán nem vagyok annyira fakezű sem...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 10. - 15:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Van már húzórugóm!
Bár emiatt nem kellene hozzászólnom, de hátha valakit érdekel a "honnan" :lol:
Tehát: A munkahelyemen - nagyon helyeslendő módon - veszélyes hulladékként kezelik a nyomtatók festékkazettáit. Az egyik (két betűs) cég színes lézernyomtatójának a festék tartó tokjában remek kis húzórugók vannak, kár lenne bedarálni őket. Van ott nyomórugó is, ha valaki keres... Felteszem, más gyártmányoknál is előfordulnak - tessék körbenézni, kukázni egy kicsit :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 17. - 14:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ahelyett hogy csiszolgatnám a hajót, már megint a Vaterát bújtam. Találtam egy másik vitorlást is, ami némi munka befektetése árán valószínűleg helyrepofozható.
http://www.vatera.hu/makett_verseny_vitorlas_109075566.html
Szép nagy darab! :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 15 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség